Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için yapılan çalışmalar maalesef bireysel olarak yapılmakta, aynı zamanda çok cılız yürütülmektedir.
Pazarlama faaliyetlerinde ciddi bir stratejik planlamaya ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle Türkiye’ye gelen turist profili ile Bodrum bölgesi turist profilleri farklılıklar göstermekte, oransal olarak büyük değişiklikler bulunmaktadır. Bu nedenle ciddi bir çalışma ihtiyacı bulunmaktadır.
Turizm Bölgelerinin en önemli sorunlarından bir tanesi de sezonluk olarak bölgede yaşayan kişi sayılarının farklılık göstermesidir. Bu sorun yerel yönetimleri açısından önemli sorunları beraberinde getirmekte. Seçime katılan kişi sayıları ile ağırlanan müşteri sayılarındaki anormal farklılıklar nedeni ile gerekli altyapı hizmetleri tam olarak sunulamamaktadır.
AB birliği entegrasyon sürecinde hemen hemen her gün yeni yasalara çıkarılmakla beraber bu yasaların uygulamaya geçmesi ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılamamakta ve sonuçlarında kimi zaman kaos ortamları yaşanabilmektedir.
Yalnızca işletmelerde çalışan personel değil, özellikle turizm beldelerinin tümünde örgün turizm eğitimi ile ilgili olarak çalışılmalıdır.