Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
PAZAR RAPORLARI_2013.
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nisan 2009.
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Hacettepe Teknoloji Transfer Merkezi (HT-TTM) Girişimcilik Ofisi
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Turizmin gelişimi, büyük ölçüde doğal kaynaklara bağlıdır.Turizmin gelişmesi doğaya zarar vermektedir. Doğal kaynakların içinde turizm için vazgeçilmez.
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
Pazarlama İlkeleri.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.

KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KARİYER GELİŞTİRME.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
Ege Bölgesi turizm potansiyeli olarak Türkiye'de Akdeniz Bölgesinden sonra gelmektedir. Birçok tarihi eser, yapıt, kalıntı.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
STRATEJİK PLANLAMA.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
FOTOĞRAFLARLA GÜZEL TÜRKİYE'MİZ.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
KÜLTÜR TURİZMİ.
Kanun Değişiklikleri.
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
4. ÜNİTE : ÜRETTİKLERİMİZ
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Bodrum Yarımadasında yer alan turistik işletmelerin çalışma süreleri ortalama olarak 6 aylık bir dönemde sıkışmış kalmıştır. Bu sürenin uzatılması için yapılan çalışmalar maalesef bireysel olarak yapılmakta, aynı zamanda çok cılız yürütülmektedir.

Pazarlama faaliyetlerinde ciddi bir stratejik planlamaya ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle Türkiye’ye gelen turist profili ile Bodrum bölgesi turist profilleri farklılıklar göstermekte, oransal olarak büyük değişiklikler bulunmaktadır. Bu nedenle ciddi bir çalışma ihtiyacı bulunmaktadır.

Turizm Bölgelerinin en önemli sorunlarından bir tanesi de sezonluk olarak bölgede yaşayan kişi sayılarının farklılık göstermesidir. Bu sorun yerel yönetimleri açısından önemli sorunları beraberinde getirmekte. Seçime katılan kişi sayıları ile ağırlanan müşteri sayılarındaki anormal farklılıklar nedeni ile gerekli altyapı hizmetleri tam olarak sunulamamaktadır.

AB birliği entegrasyon sürecinde hemen hemen her gün yeni yasalara çıkarılmakla beraber bu yasaların uygulamaya geçmesi ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılamamakta ve sonuçlarında kimi zaman kaos ortamları yaşanabilmektedir.

Yalnızca işletmelerde çalışan personel değil, özellikle turizm beldelerinin tümünde örgün turizm eğitimi ile ilgili olarak çalışılmalıdır.