Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER."— Sunum transkripti:

1 BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER

2 Halkla İlişkiler İşletme ile halkın karşılıklı çıkarları arasında iki yönlü iletişim sistemine ve bilgi alışverişine dayanarak olumlu yönde etkileşimler yaratma çabalarıdır.

3 Halkla İlişkiler Amaçları:
İşletme ile doğrudan veya dolaylı ilgili tüm halk kesimlerine, işletme ve faaliyetleri hakkında gerekli tüm bilgileri vermek, Halk arasında, işletme çalışanları ve yöneticileri hakkında var olan olumlu düşüncelerin daha da güçlenmesine çalışarak, sevgi ve hoşgörü ortamının devamını sağlamak, Halkın, işletme ile olan ilişkilerinde sunulan mal ve hizmetlerden yararlanmada, en iyi ve çabuk yolların öğretilmesine çalışmak, Halkın, arzu, düşünce ve sıkıntılarının saptanması yoluyla düzeltici önlemleri almak, Yasal ve benzeri düzenlemelerle getirilmiş olan kurallar ve yeni uygulama biçimlerini halk kesimlerine duyurmak, Halka, işletmeye ve çalışanlara, faaliyetlerinde nasıl yardımcı ve destek olabileceklerini anlatmak.

4 Halkla İlişkiler İlkeleri:
Doğruluk İnandırıcılık Süreklilik Planlılık

5 Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi
İletişim Sistemi ve Halkla İlişkiler İletişim sistemi ile işletme, halk olarak nitelendirilen haber alıcılarına, değişik amaçlı halkla ilişkiler mesajlarını aktarmakta ve onların tepkileri alınarak, gerekli düzenlemeler yapılmakta, böylece bir halkla ilişkiler sistemi kurulmuş olmaktadır.

6 Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi
Halkla İlişkiler İletişim Sisteminin Öğeleri Halkla İlişkilerin Hedefi: Halk İşletme Personeline (İç Müşteri) Yönelik Halkla İlişkiler İşletme Dışı Kişi ve Kuruluşlara Yönelik Halkla İlişkiler Halkla İlişkilerde Mesaj Halkla İlişkilerin Araçları Basılı Araçlar Görsel ve/veya İşitsel Araçlar Diğer Araçlar Halktan Bilgi Edinme Araçları

7 Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi
Halkla İlişkilerin Örgütlendirilmesi Üst yönetime bağlı bir danışman tarafından yürütülebilir. Bağımsız bir işlev olarak kabul edilerek, bir halkla ilişkiler bölümü oluşturulabilir. Bir halkla ilişkiler kurulu oluşturulabilir. Pazarlama bölümünün içinde bir alt birim olabilir. Dışarıdan bir uzman kuruluşa devredilebilir.

8 Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi
Halkla İlişkiler Alanında Gelişmeler: Lobicilik ve Sponsorluk Lobicilik: İşletmenin amaçlarına yönelik olarak dış çevrede yer alan örgütlü çevresel güçlerden yararlanarak çevresel faktörleri ve değişimleri işletme lehine etkilemesini sağlayan bir halkla ilişkiler işlevidir. Sponsorluk: Ürün ve firma imajı ile prestijini geliştirmek, marka bilinirliğini yayarak satış hacmini artırmak için işletmelerin kamuoyunun ilgisini çekebilecek olaylar ile toplumsal sorunlara, kültürel ve sportif faaliyetlere yatırım yapma ve maddi destek sağlama amaçlı halkla ilişkiler çabalarıdır.

9 Halkla İlişkiler Sisteminin İşleyişi
Halkla İlişkiler Alanında Gelişmeler: Lobicilik ve Sponsorluk Megamarketing: Pazarlama işlevi hedeflerinin ulusal ya da uluslararası boyutlarda tüm hükümet vb. resmi yetkilileri, kamuoyu çıkar gruplarını, haber medyalarını da içine alacak şekilde genişletilmesi sonucu pazarlama karmasına “Politik-güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma”nın da eklenerek, pazarlamanın işletme üst yönetiminin bir işlevi olarak ele alınması anlayışıdır.


"BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları