Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI"— Sunum transkripti:

1 BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Pazarlama planı, girişimcinin faaliyetlerini ve geleceğini izleme ve kontrol etmesinin gösteren bir haritadır. Girişimcinin iş planında yer alan amaç, strateji ve faaliyetlerini ifade eden yazılı bir doküman olarak ta tanımlanmaktadır ( Güney,2004). Pazarlama Planının girişimci açısından amacı aşağıdaki sorulara yanıt bulabilmenin sistematik sürecinin göstermektir: Neredeyiz? Nereye gidilmek isteniyor? Amaca nasıl ulaşılacaktır?

2 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Girişimcinin Pazarlama Planı olmadan faaliyete geçmesi doğru olmayıp, bu durum başarısızlığı da beraberinde getirecektir. Yapılacakları sistematik şekle dönüştürerek ortaya koymak ve izlemek için Pazarlama Planı gereklidir. Pazarlama Planı, girişimcinin faaliyetlerini el yordamı ile yönetmesi yerine, daha sistematik bir şekilde yol haritasını belirlemesine yardımcı olacaktır. Planın uygulanmasında her faaliyetle ilgili birinin olması sorumluluğun paylaşılmasına da yardımcı olacaktır.

3 6.2. PAZARLAMA PLANLAMASININ SÜRECİ
Pazarlama Planlamasının aşamaları aşağıda sunulmuştur: (Odabaşı, 2001): 1. Durum Analizi Neredeyiz?(SWOT) 2. Amaç ve stratejiler Nereye varılmak isteniyor ve nasıl varılacaktır? 3. Pazarlama eylem programları Neler yapılmalıdır? 4. Planın uygulanması Nasıl, ne zaman ve kiminle gerçekleştirilecektir? 5. Ölçme, değerlendirme ve düzeltme Performans-gelişim faaliyetleri nasıl ölçülecek, nerede değişiklik yapılacaktır? (kar, satışlar,müşteri hizmeti, maliyetler) Plan uygulanırken, mevcut durum/lara göre, sürekli güncelleme yapılması önerilebilir.

4 6.2.1. PAZARLAMA AMAÇLARININ BELİRLENMESİ
Girişimcinin hedeflerine yönelik amaçlarını net olarak belirlenmesidir. Örneğin pazarda öncü olmak, pazar payı açısından net hedefi olabilir (%3-5 gibi). ALTERNATİF STRATEJİ BELİRLENMESİ VE EN UYGUN OLANIN SEÇİMİ Amaçlarına yönelik pazarlama stratejileri sıralanmalıdır.


"BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları