Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
WEB 2.0 RAHİME ÖZDEMİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretmen Yetkinlikleri
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÖĞRENME SİSTEMLERİ TASARIMINDA KÜLTÜREL ETKİLER
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Uz. Şenay KOCAKOYUN
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğretim Tasarımı Analiz.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma

Teknolojik içerikler için kültür neden öenmli bir noktadır? Kültür ve öğrenme ayrılamaz Teknoljiler = “bilişsel araçlar“ Teknoloji = “kültürel yükselteç”  (Newman, Griffin, Cole [1989]) Öğretim tasarımı, belirli bir kültür bağlamında, öğrenci değerleri, algıları ve iletişim tarzları ile uyumlu olmak zorunda.

Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... Öğretmenin rolleri iyi ayarlayabilmesi şart  Sınıf ilkeleri, iletişim rolleri, prosedürler,.. + Paylaşım esaslı, kaynak kullanım ve kontrolünde etkileşim ve güç paylaşımı - Öğrencinin kültürel etkileşim özellikleri ve önceki teknolojik deneyimleriyle uyumlu olmayabilir

Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... Web tabanlı öğretim araçları, öğrenme için çok faklı çokluortam öğretim ortamları sağlayabilmektedir. Bu çokluortam tasarımı, kültürel yanlış anlamalara sebep olabilir. Bkz:Tablo 1Tablo 1 Kültürler arasındaki temel pedagojik özelliklerin faklılığı...

Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... kültür ve teknoloji kullanımı etkileşimi uyum veya uyumsuzlukla sonuçlanabilir  Batı toplumu; bireysel özerklik önemseniyor,  Avustralya yerlisi; etkileşim ve işbirliğine dayalı tasarım benimseniyor.

Çalışmanın içeriği: Avustralya yerlileri için çevrimiçi ortam Tablo 1’deki herbir boyut kültürel amaçlı web ortamının tasarlanmasında gözönüne alınmıştır. Tablo 1 Teknoloji, Avustralya yerlileri tarafından çok az kullanılıyor ve lise düzeyinde eğitimde çok küçük bir grup oluşturuyorlar. Bu öğrencileri üniversieye hazırlamak için web ortamında dersler hazırlandı.

Bilgisayar Bilgisi Kültürel BilgiAkademik Bilgi Çoklu Öğrenim Bölgesi

Yerli öğrenciler için öğretim tasarımının özellikleri Topluluğun ilgisini çekecek konular düşünülmeli Tümü bilişsel süreçlerde az başarı sağlanmış, Etkileşimli, diyalog tabanlı yaklaşımlar, yerli öğrencilerin çağdaş dünyada kullanabilecekleri analitik ve sözel yeteneklerini daha çok artırmış.

Yerli öğrenciler için öğretim tasarımının özellikleri Çevrimiçi ortam,  Dinamik,  Birbirlerini destekleyen ve ortak hedefleri olan elemanlara sahip, sosyal yönden aktif bir topluluk,  Ortamın tasarımında uygulanan bilişsel ve kültürel boyutlar Tablo 2’de özetlenmiştir.Tablo 2

Tablo 1: Çevrimiçi araştırma topluluğunun özellikleri Sosyo-teknik boyutKültürel yorumlara sebep.. , chat, birebir diyalog Karşı tarafın sıkılmasına sebep olabilir Dersler, bilgi sunumuGereken veya beklenen bilgi miktarı kültürden kültüre farklı olabilir İşbirliğine dayalı projelerGörev paylaşımını ve içeriği anlamada farklılık

Tablo 2: Kültürel yorumlara açık web tasarım örnekleri Öğretim yaklaşımı uygulamasının toplum özellikleri Kültürel/bilişsel çevrimiçi uygulama İletişim,bilgi değişimi ve etkileşimPaylaşım mantığını aktarma; birebir öğrenme ve forum ve e- posta ile iletişim Deneyim paylaşımı ve bilgiyi yeniden yapılandırma Ortak görevler, işbirliğine dayalı öğrenme, grup projeleri Paylaşılan alanlarının oluşturulup, idare edilmesi Deneyimler ve konuşmalar için paylaşılan bülten alanları Öğrenci rol ve sorumluluklarının karşılıklı desteklenmesi Paylaşılan problemlerin SSS’a gönderilmesi, eldeki verilerin açıkça belirtilmesi