Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma
Teknolojik içerikler için kültür neden öenmli bir noktadır? Kültür ve öğrenme ayrılamaz Teknoljiler = “bilişsel araçlar“ Teknoloji = “kültürel yükselteç” (Newman, Griffin, Cole [1989]) Öğretim tasarımı, belirli bir kültür bağlamında, öğrenci değerleri, algıları ve iletişim tarzları ile uyumlu olmak zorunda.
Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... Öğretmenin rolleri iyi ayarlayabilmesi şart Sınıf ilkeleri, iletişim rolleri, prosedürler,.. + Paylaşım esaslı, kaynak kullanım ve kontrolünde etkileşim ve güç paylaşımı - Öğrencinin kültürel etkileşim özellikleri ve önceki teknolojik deneyimleriyle uyumlu olmayabilir
Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... Web tabanlı öğretim araçları, öğrenme için çok faklı çokluortam öğretim ortamları sağlayabilmektedir. Bu çokluortam tasarımı, kültürel yanlış anlamalara sebep olabilir. Bkz:Tablo 1Tablo 1 Kültürler arasındaki temel pedagojik özelliklerin faklılığı...
Tasarım üzerinde, büyük ve küçük ölçeklerde kültürün etkisi... kültür ve teknoloji kullanımı etkileşimi uyum veya uyumsuzlukla sonuçlanabilir Batı toplumu; bireysel özerklik önemseniyor, Avustralya yerlisi; etkileşim ve işbirliğine dayalı tasarım benimseniyor.
Çalışmanın içeriği: Avustralya yerlileri için çevrimiçi ortam Tablo 1’deki herbir boyut kültürel amaçlı web ortamının tasarlanmasında gözönüne alınmıştır. Tablo 1 Teknoloji, Avustralya yerlileri tarafından çok az kullanılıyor ve lise düzeyinde eğitimde çok küçük bir grup oluşturuyorlar. Bu öğrencileri üniversieye hazırlamak için web ortamında dersler hazırlandı.
Bilgisayar Bilgisi Kültürel BilgiAkademik Bilgi Çoklu Öğrenim Bölgesi
Yerli öğrenciler için öğretim tasarımının özellikleri Topluluğun ilgisini çekecek konular düşünülmeli Tümü bilişsel süreçlerde az başarı sağlanmış, Etkileşimli, diyalog tabanlı yaklaşımlar, yerli öğrencilerin çağdaş dünyada kullanabilecekleri analitik ve sözel yeteneklerini daha çok artırmış.
Yerli öğrenciler için öğretim tasarımının özellikleri Çevrimiçi ortam, Dinamik, Birbirlerini destekleyen ve ortak hedefleri olan elemanlara sahip, sosyal yönden aktif bir topluluk, Ortamın tasarımında uygulanan bilişsel ve kültürel boyutlar Tablo 2’de özetlenmiştir.Tablo 2
Tablo 1: Çevrimiçi araştırma topluluğunun özellikleri Sosyo-teknik boyutKültürel yorumlara sebep.. , chat, birebir diyalog Karşı tarafın sıkılmasına sebep olabilir Dersler, bilgi sunumuGereken veya beklenen bilgi miktarı kültürden kültüre farklı olabilir İşbirliğine dayalı projelerGörev paylaşımını ve içeriği anlamada farklılık
Tablo 2: Kültürel yorumlara açık web tasarım örnekleri Öğretim yaklaşımı uygulamasının toplum özellikleri Kültürel/bilişsel çevrimiçi uygulama İletişim,bilgi değişimi ve etkileşimPaylaşım mantığını aktarma; birebir öğrenme ve forum ve e- posta ile iletişim Deneyim paylaşımı ve bilgiyi yeniden yapılandırma Ortak görevler, işbirliğine dayalı öğrenme, grup projeleri Paylaşılan alanlarının oluşturulup, idare edilmesi Deneyimler ve konuşmalar için paylaşılan bülten alanları Öğrenci rol ve sorumluluklarının karşılıklı desteklenmesi Paylaşılan problemlerin SSS’a gönderilmesi, eldeki verilerin açıkça belirtilmesi