Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Tasarımı Analiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Tasarımı Analiz."— Sunum transkripti:

1 Öğretim Tasarımı Analiz

2 (Bireysel Farklılıklar)
Analiz Öğrenci Özellikleri (Bireysel Farklılıklar)

3 Bireysel Benzerlikler ve Farklılıklar
Benzerlikler Farklılıklar Değişmeyen Duyusal algılama kapasitesi Bilgi işleme kapasitesi Zeka bölümü (IQ) Bilişsel biçim/öğrenme biçimi Psiko-sosyal özellikler Cinsiyet Irksal köken Değişen Gelişimsel Süreçler Zihinsel gelişim Dil gelişimi Psiko-sosyal gelişim Ahlaki gelişim Gelişim Düzeyi Zihinsel gelişim düzeyi Dil gelişimi düzeyi Psiko-sosyal gelişim düzeyi Ahlaki gelişim düzeyi Ön bilgi düzeyi

4 Bilişsel, Duyuşsal, Toplumsal ve Fizyolojik Öğrenci Özellikleri
Zeka bölümü (IQ) Kişilik yapısı Akran ilişkileri Duyusal algılama kapasitesi Yetenek türü ve düzeyi İlgileri Otoriteye karşı tepkileri  Beyinin bilgi işleme kapasitesi Bilişsel gelişim düzeyi Güdülenme tür ve düzeyi Ahlaki gelişim düzeyi Genel sağlık durumu Dil gelişim düzeyi Tutumları Rol modelleri  Cinsiyeti Okuma düzeyi Akademik benlik algısı İşbirliği yapma ya da yarışma eğilimi Yaşı Sözcük bilgisi düzeyi Kaygı düzeyi  Sosyo-ekonomik düzeyi Görsel okur-yazarlık düzeyi Denetim odağı Irksal kökeni Bilişsel biçimi / öğrenme biçimi Epistemolojik inançları Aile yapısı ve desteği Öğrenme stratejileri Öz-yeterlik inancı Önbilgi düzeyi Diğer inançları

5 Öğretimde Öğrenci Özelliklerine Göre Yapılabilecek Düzenlemeler
Öğretim yöntemi ya da stratejisi Tepki biçimi (yazılı, sözel, vb.) Öğretimde içeriğin sunum hızı Dikkatin nasıl çekileceği Alıştırma ve uygulamaların sayısı Geribildirim (tür ve sıklık) Alıştırma ve uygulamaların bağlamı Öğrenci denetimi (nitelik / nicelik) Verilecek örneklerin bağlamı Okuma materyallerinin düzeyi Verilecek örneklerin sayısı ve zorluğu Kullanılacak sözcüklerin düzeyi Yapı (yapılandırılmış / yapılandırılmamış) Pekiştireç (tür ve sıklık) İçeriğin somutluk / soyutluk düzeyi ve düzenlenişi Öğrenciye sağlanacak rehberlik Öğrencileri gruplamada kullanılacak ölçütler Öğretime ayrılacak zaman Öğrenciye sağlanacak ipucu (sayı ve nitelik) Ölçme-değerlendirme yaklaşımı


"Öğretim Tasarımı Analiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları