Güvenilir Mali Raporlama : Mali Krizlerin Etkisini Azaltmak ve Bölgede Ekonomik Büyümeyi Güçlendirmeye Yönelik Gerekli Bir Yapı Taşı Dr. Kurt Pribil Chief.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ProMIS Açık hesap çalışan firmaların kendi bünyelerinde oluş- turdukları tahsilat sorunlu ve kötü niyetli müşteri istihbaratlarının ortak bir platformda.
Advertisements

Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi DÜNYA BANKASI Kurumlar Vergisi Raporlama ve Mali Raporlama Arasındaki İlişki: IFRS’nin.
 Avrupa Yolu –Muhasebe Reformu ve Kurumsal Güçlendirme Programı (REPARIS) Dünya Bankası / Avrupa Komisyonu Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Muhasebesi.
DÜNYA BANKASI Konferansı - 8 Kasım 2005 İ leri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı CESR Giri ş Michel Colinet CESR Finansal Bilgi Direktörü Avrupa Menkul.
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
BASEL II “Sosyo Ekonomik Etkileri”
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
REPARIS Çalıştayı Bir Bankacının Bakış Açısından Güvenilir Mali Raporların Önemi Risk Control March 14-15, 2006 Vienna,
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
(c) Rita Ilisson Dec Estonya’da IAS/IFRS IAS/IFRS ve KOBİ’ler Rita Ilisson Üye, IASB Standartlar Danışma Konseyi Başkan, Estonya Muhasebe.
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
BASEL – II ve KOBİLERE ETKİLERİ BURSA SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI SMMM BÜLENT FIÇICI 25 Şubat 2006.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurumsal Yönetim Hüseyin GÜRER 9 KASIM 2005 f.
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
©2005 Deloitte & Touche LLP. Private and confidential 1 AB’de Ulusal bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
- 1 - © Kati Beiersdorf, ASC of Germany / 15 March 2006 ® Deutsches Rechnungslegungs Standards Accounting Standards Committee of Germany ® Committee e.
Dünya Bankası KOBİ Finansal Raporlaması José Maria Bové FEE Başkan Yardımcısı, KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Başkan, FEE KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Çalışma.
1 © 2006 IASC Foundation, all rights reserved. IASB’ın KOBİ’ler için Muhasebe Standartları Projesi Paul Pacter IASB Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
IFRS’nin Sigorta Sektöründe Uygulanması Avusturya Çalışması Hakim Karin Harreither, CPA REPARIS Viyana Bakanlar Konferansı 2006, Mart 2006.
Denetçinin Sorumluluğu
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Varşova, 7 Haziran 2005 Muhasebe ile ilgili Topluluk Müktesebatının Kabulü, Uygulanması ve Uygulatılması Jacek Gdański Muhasebe Bölümü, Maliye Bakanlığı.
® International Accounting Standards Committee Foundation December World Bank—Advanced Program in Accounting and Auditing Regulation Uluslararası.
Slide 1 Kurumsal Mali Sorumluluk ve Muhasebe Standartları « Dördüncü Yönerge » - yıllık hesaplar 1978 « Yedinci Yönerge » - konsolide hesaplar 1983 – Değişiklikler.
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
ÖZKAYNAĞIN İŞLEVİ EKONOMİK VE FİNANSAL KRİZ DÖNEMLERİNDE BANKANIN SÜREKİLİĞİNİ SAĞLAMAK FAALİYET ZARARLARININ KARŞILANMASI GÜVEN VERME KURULUŞ DÖNEMİNDE.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi THE WORLD BANK B ölgede Beklelen Güçlükler : Dünya Bankası ROSC Programından Alınan.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Kurumlar Vergisi ve Raporlama Arasındaki İlişki: İngiliz Tecrübesi Wayne Weaver 14 Mart 2006.
© 2006 KPMG The Advanced Program in Accounting and Auditing Regulation Module İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bir REPARIS Sekreteryası Oluşturma Önerisi Viyana Mart 16, 2006.
Avusturya Kalkınma İşbirliği REPARIS Viyana Çalıştayı
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARININ VE DÜZENLEMELERİNİN ULUSLARARASI DÜZEYDE UYUMLAŞTIRILMASI Paul Boyle Başkan DÜNYA BANKASI İLERİ MUHASEBE VE DENETİM.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Bankacılığın Arka Planı
Slide 1 AB Müktesebatı Muhasebe ve Denetime Giriş: Jurgen Tiedje Muhasebe ve Denetim Birimi Avrupa Komisyonu.
Menkul Kıymet Borsaları
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Devlet Muhasebe Standartları
DENETİM VE GÖZETİM
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Bankacılık Sistemi.
Alternatif Risk Transfer Yöntemleri
Devlet Muhasebe Standartları
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
BASEL – II ve KOBİLERE ETKİLERİ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
SLOVAKYA - Geçiş Ekonomisinde Profesyonel bir Kuruluş oluşturmak
Sermaye Piyasası Kanunu Çerçevesinde Gayrimenkul Değerleme
Sunum transkripti:

Güvenilir Mali Raporlama : Mali Krizlerin Etkisini Azaltmak ve Bölgede Ekonomik Büyümeyi Güçlendirmeye Yönelik Gerekli Bir Yapı Taşı Dr. Kurt Pribil Chief Executive Officer Mali Piyasa Kurumu, Avusturya BAKANLAR KONFERANSI Viyana, Perşembe Mart 16, 2006

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 2Vienna, Thursday March 16, 2006 Gündem  Giriş  Standart Koyma  Ekonomik Büyüme ve IFRS’nin Tutarlı Şekilde Uygulanması  Mali Kriz Riskinin Azaltılması ve IFRS’nin Uygulanması  İzlemeye Yönelik Raporlama  Sonuçlar / Tavsiyeler

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 3Vienna, Thursday March 16, 2006 Giriş  AB içinde mali raporlamanın temel hedefi son yıllarda UYUM olmuştur.  Çok farklı GAAP’lerden yola çıkarak AB 1 Ocak 2005 itibarı ile listede yer alan şirketlerin konsolide yıllık hesaplarında IFRS’yi uygulamaya başlamıştır.  Şu anda uyum, düzenleyici muhasebeye kadar uzanmıştır (örneğin bankalara yönelik “FINREP” IFRS’yi esas almaktadır).

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 4Vienna, Thursday March 16, 2006 Standart Belirleme (1)  IASB (International Accounting Standards Board – Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu ) iyi anlaşılır, yüksek kaliteli ve uygulanabilir nitelikte tek bir dizi standartın mevcudiyetinden sorumludur.  IASB’nin bir standartı benimsemesinden sonra Komisyon, Üye Ülkelerin temsilcilerinden oluşan ve Komisyon’un başkanlık ettiği Muhasebe Düzenleme Komitesi’ne (Accounting Regulatory Committee (ARC), teklifini sunar. ARC’nin rolü Komisyon’a uluslararası muhasebe standartlarının kabul edilmesinde yardımcı olmaktır.

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 5Vienna, Thursday March 16, 2006 Standart Belirleme (2)  İlke esaslı standartlara karşı kural esaslı standartlar –IFRS gibi ilke esaslı standartlar hazırlayanların, denetçilerin ve kullanıcıların tecrübelerine, hükümlerine ve bu standartları kendi şartlarında kullanabilmelerine dayalıdır.  İlke esaslı standartlar farklı uygulamalara da yer verir –US-GAAP gibi kural esaslı standartlar ise sınırlayıcı ve kesin olup muhasebe muamelelerini detaylı olarak ortaya koyarlar.  Kural esaslı standartlar yenilikçi muhasebe şemalarınca yanlış şekilde kullanılabilirler. Muhasebe standartlarında seçenekler: metod seçimi olasıdır  Avantaj: kuralı çıkaranların bireysel muhasebe politikaları oluşturma şansı vardır (kuruma özel durumlar için esneklik anlamına gelir)  Dezavantaj: uyumsuzluk yaratabilir, uygulayanlar için sorun teşkil edebilir

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 6Vienna, Thursday March 16, 2006 Ekonomik Büyüme ve IFRS’nin Tutalı Şekilde Uygulanması  Mali raporlamanın güvenilirliği ve kıyaslanabilirliği etkin bir sermaye piyasası için ön koşuldur ve yatırımcılar için riski azaltır (örneğin ulusal ekonomide kredi spreadlerin azalması).  Mali raporlama ile ilgili olarak farklı grupların işleyişe dahil edilmesi çok önemlidir Kuralları uygulayanların rolü −Mali bilgilerin muhasebe çerçevesi ile uyumunu izlemek −İhlallerin görülmesi durumunda gerekli önlemleri almak Geçici Yuvarlak Masa „Temporary roundtable“ -Potansiyel olarak IFRS’nin tutarsız şekilde uygulanmasına neden olan ortaya çıkan sorunlu muhasebe konularını belirlemek Denetçilerin rolü -IFRS’ye yönelik farklı ulusal yaklaşımlara karşı hazırlıklı olmak ve uygulamada sapma olduğu düşünüldüğü anda düzenleyicilerle görüşmek

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 7Vienna, Thursday March 16, 2006 Mali Kriz Riskinin Azaltılması ve IFRS’nin Uygulanması  Uygulama mekanizmasının başarısızlığı piyasaya olan güvenin kaybedilmesine neden olup mali bir krizi tetikleyebilir.  1 ve 2 sayılı CESR Mali Bilgi Uygulama Standartları  Uygulama kararı üye devlet düzeyinde alınır

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 8Vienna, Thursday March 16, 2006 İzlemeye Yönelik Raporlama  Mali sektörde yeterli miktarda risk taşıyacak sermayenin bulunması  Sermaye gereklilikleri bilançodan çıkarılacaktır (Basel II/ Ödeme Gücü II)  Esas teşkil eden GAAPlar arasında uyum olmadan Basel II/Ödeme Gücü II’nin uyumu olamaz  Çok uluslu gruplarda izlemeye yönelik tahkim tehlikesi  Sermaye gerekliliklerinden ve ulusal mali kriz riskinden kaçınabilmek amacıyla yüksek riskli işlerin daha düşük kaliteli muhasebe sistemi olan ülkelerdeki bağlı şirketlere aktarılması!

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 9Vienna, Thursday March 16, 2006 İzlemeye Yönelik Raporlama (2)  IFRS çapraz sınır kıyaslamaları ve karşılaştırmaları yapmaya imkan tanımaktadır –Yabancı akran bilgisi ile izleme daha etkili olmaktadır –Grup içi risk yönetiminin ön koşuludur (risk ağırlıklı varlıklarda pozisyon sınırlamaları)  Geçiş sürecinde Avusturya: Tüm diğer AB ülkeleri 2007’ye kadar düzenleyici sermaye için IFRS’yi kullanacaklardır. Avusturya’nın IFRS ile ilgili durumuna hala karar verilememiştir.

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 10Vienna, Thursday March 16, 2006 Sonuçlar / Tavsiyeler –Standart belirleme Muhasebe seçeneklerini sadece gerekli düzeye indirmek –Mali krizlerin riskini azaltmak ve IFRS’yi uygulamak IRFS’nin AB içinde tutarlı şekilde uygulanmasını sağlamaya katkıda bulunmak amacıyla IFRS’nin bireysel veya ulusal yorumlarından kaçınmak –İzlemeye yönelik raporlama Her ülkenin mali sektöründe risk taşıyabilecek sermaye gerekliliklerinin yeterli düzeyde bulunmasını sağlamak

Financial Market Authority, Austria MINISTERIAL CONFERENCE 11Vienna, Thursday March 16,