Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Devlet Muhasebe Standartları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Devlet Muhasebe Standartları"— Sunum transkripti:

1 Devlet Muhasebe Standartları
Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

2 Devlet Muhasebesi Standardı 6 (DMS 6)
KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

3 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Devlet Muhasebesi Standartları IFAC(International Federation of Accountants) sivil toplum kuruluşunun bağımsız bir organı olan IPSASB (International Public Sector Accounting Standarts Board) tarafından yayınlanan IPSAS( International Public Sector Accounting Standarts) ’ın Türkiye’de uygulanması amacını taşımak üzere Devlet Muhasebesi Standartları Kurulu tarafından yayımlanmaktadır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

4 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Dms 6 Konsolide Ve Bireysel Mali Tablolar TFRS 10 Konsolide Tablolar ve TMS 27 Bireysel Finansal tablolar ile paralellik göstermekte olup iki standardın hükümlerinide içermektedir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

5 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR Amaç
Kontrol eden idarenin ve onun kontrolü altında bulunan idarelerin konsolide mali tablolarının hazırlanması ve sunumuna ilişkin esasların belirlenmesidir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

6 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR Tanımlar
Azınlık Payı: Kontrol eden kuruluşun, kontrol ettiği kuruluşta doğrudan veya dolaylı olarak sahip olmadığı paylara isabet eden bölümüdür. Kontrol: Diğer bir kuruluşun malî politikalarının ve faaliyetlerinin yönetilmesi gücüdür. Kontrol Eden Kuruluş: Bir veya daha fazla sayıdaki kuruluş ya da idareyi kontrol eden kuruluş ya da idaredir. Kontrol Edilen Kuruluş:  Başka bir kuruluşun kontrolü altında olan kuruluştur. Maliyet Yöntemi: Başka bir kurum ya da kuruluşa yapılan bir yatırımın maliyet bedeli üzerinden mali tablolara yansıtıldığı muhasebeleştirme yöntemidir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

7 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Kontrol eden kuruluş, kendi mali tabloları ile kontrol ettiği kuruluşların mali tablolarını bu standart uyarınca konsolide ederek sunar. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

8 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Konsolide mali tabloların hazırlanmasına gerek olmayan durumlar: Kontrol eden kuruluşun başka bir kontrol eden kuruluş tarafından tamamen kontrol edilmesi ve kendisine ait mali tabloların kullanıcısının olmaması Kamu idaresinin borçlanma araçları veya öz kaynağa dayalı malî araçlarının kamuya açık piyasada işlem görmüyor olması, Kamu idaresinin, malî araçlarını kamuya açık piyasaya ihraç etmek amacıyla malî tablolarını yetkili bir kuruluşa sunmamış olması veya sunma sürecinde olmaması Kontrol eden kuruluşun nihai veya ara kontrol eden kuruluşunun, kamuya açıklanmak üzere Devlet Muhasebesi Standartlarına uygun konsolide mali tablolar hazırlaması. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

9 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Ara kontrol eden kuruluşun konsolide mali tablolarının kullanıcılarının olması ihtimali durumunda, ilgili kamu idaresi konsolide mali tabloları hazırlayarak sunmalıdır. Konsolide mali tabloların sunulmasına gerek olmayan durumlarda, kontrol eden kuruluşlar bu standart uyarınca bireysel mali tablolarını sunmalıdır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

10 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Konsolide mali tablolar kontrol edilen kuruluşların mali tablolarını içerecek şekilde hazırlanır. Bir kontrol edilen kuruluş; risk sermayesi, yatırım fonu, yatırım ortaklığı veya benzeri bir kuruluş olması nedeniyle konsolidasyon kapsamı dışında tutulamaz. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

11 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Bir kuruluşun diğer bir kuruluşu kontrol edip etmediği hususu: Kuruluşlar arasındaki ilişkinin yapısı Kontrol kavramındaki güç (diğer bir kuruluşun faaliyet ve mali politikalarını yönetme gücü) Fayda (kontrol eden kuruluşun diğer kuruluşun faaliyetlerinden yararlanma imkânı) dikkate alınarak değerlendirilir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

12 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR Mali Raporlama Açısından Başka Bir Kuruluş Üzerinde Kontrolün Tesis Edilmesi Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

13 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Konsolide mali tablolar hazırlanırken, kontrol eden kuruluş ile kontrol edilen kuruluşların mali tablolarındaki varlıklar, yükümlülükler, net varlıklar/özkaynak, gelir, gider kalemleri toplanarak satır satır birleştirilir. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

14 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Birleştirme işleminden sonra; Kontrol ettiği kuruluşun net varlıklar/özkaynağındaki payı Azınlık payları ile ilgili kalemler Kontrol edilen kuruluş ile yapılan işlemlere ait bakiyeler Konsolide mali tablolar, benzer koşullardaki işlemler ve diğer olaylar için aynı muhasebe politikaları kullanılarak hazırlanır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

15 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Birleştirme işleminden sonra; Kontrol ettiği kuruluşun net varlıklar/özkaynağındaki payı Azınlık payları ile ilgili kalemler Kontrol edilen kuruluş ile yapılan işlemlere ait bakiyeler Konsolide mali tablolar, benzer koşullardaki işlemler ve diğer olaylar için aynı muhasebe politikaları kullanılarak hazırlanır. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN

16 KONSOLİDE VE BİREYSEL MALİ TABLOLAR
Konsolide mali tablolarda aşağıdaki açıklamalar yapılır: Önemli kontrol edilen kuruluşların listesi, Konsolide edilmeyen kontrol edilen kuruluş varsa, bu standartta yer alan hükümlere göre konsolide edilmeme nedeni, Konsolide edilmeyen kontrol edilen kuruluşlar hakkında toplam; varlık, yükümlülük, gelir tutarları ile fazla veya açık tutarlarını da içeren, bireysel veya toplu olarak sunulmuş özet mali bilgiler, Kontrol eden kuruluşun sahiplik payı ve/veya oy hakkının %50’sini veya daha azını elinde bulundurduğu kontrol edilen kuruluşun adı ve kontrolün ne şekilde bulunduğuna ilişkin açıklama, Bir yatırımcının, oy hakkının veya potansiyel oy hakkının %50’sinden fazlasına sahip olmasına karşın kontrol gücünün olmamasının nedenleri, Bir kontrol edilen kuruluşun mali tablolarının konsolide mali tabloların kullanılmasıyla birlikte raporlama tarihi veya döneminin kontrol eden kuruluşunkinden farklı olması durumunda, farklı raporlama tarihi veya döneminin kullanılmasının nedeni, Kontrol edilen kuruluşların, nakdi temettüler veya benzer dağıtımlar şeklinde ya da kredi veya avans geri ödemesi için kontrol eden kuruluşa fon transferinde bulunmasıyla ilgili önemli kısıtlama varsa bunun esası ve düzeyi. Prof. Dr. Nalan AKDOĞAN


"Devlet Muhasebe Standartları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları