GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
İSTATİSTİK VE OLASILIK I
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
-Demografik- Nüfus Analizi
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
PRETERM BEBEKLERDE TABURCULUK ÖNCESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
4 X x X X X
NEZİHE ÖKSÜZ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ANKOS Kullanım İstatistikleri Kullanım İstatistikleri Çalışma Grubu ANKOS 7.Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Diferansiyel Denklemler
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
İstatistiksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Sunum transkripti:

GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*, Güler POLAT** Sevgi HATİPOĞLU***, Nalan AKBAYRAK*** GATA Hemşirelik Yüksekokulu *Ölçme Değerlendirme Uzmanı ** Eğitim Uzmanı *** Öğretim Üyesi

GATA Hemşirelik Yüksekokulu 1985 yılında kurulmuş ve kuruluşundan itibaren Klasik Eğitim Sistemi kullanılmıştır. 2003-2004 Eğitim Öğretim yılından itibaren ise Entegre Eğitim Sistemine geçilmiştir. Dersler komite sistemi çerçevesinde aktif öğretim yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. Bu sistemin ilk hemşireleri 2007 yılında mezun edilmiştir.

Amaç Bu çalışmanın amacı klasik eğitim ile entegre eğitim programından mezun olan hemşirelerin mesleki bilgi durumlarının değerlendirilmesidir. GATA Eğitim Hastanelerinde çalışan mezun hemşirelerin bilgi durumlarının değerlendirilmesi için, 1 yıllık staj eğitimi sonrasında uygulanan “Stajyer Hemşirelik Sınavı” kullanılmıştır.

“Stajyer Hemşirelik Sınavı” Bu sınav aslen staj eğitimi sonrasında, hemşirelerin asıl görev yerlerine atanabilmeleri için yapılan başarı sıralamasının bir parçasıdır. Ayrıca her yıl HYO sorumluluğunda hazırlanan ve her yıl farklı sorular kullanılarak gerçekleştirilen bu sınavda, 7 Hemşirelik Bilim Dalını kapsayan sorular bulunmaktadır.

Yöntem Her iki eğitim sistemi farklı olmakla birlikte mesleki kazanımlar açısından amaçları ve hedefleri benzerdir. Bu sebeple araştırmada sonuçları karşılaştırabilmek amacıyla, aynı soruların kullanılmasının uygun olacağı değerlendirilmiş ve her iki gruba da, bir yıl ara ile, aynı sorulardan oluşan sınav uygulanmıştır. Sınav, 100 adet, 5 seçenekli çoktan seçmeli sorudan oluşmuştur.

SINAVDAN MUAF KKTC.’Lİ ÖĞR. SAYISI SINAVA GİREN TC.’Lİ ÖĞR. SAYISI Yöntem Araştırmanın örneklemini; 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında klasik eğitim sisteminden mezun n=120 2006-2007 Eğitim Öğretim yılında entegre eğitim sisteminden mezun n=109 olmak üzere toplam n=229 hemşire oluşturmaktadır. 2006 mezunu 130 hemşireden 10 KKTC’li, 2007 mezunu 116 hemşireden de 7 KKTC’li staj eğitimine dahil olmadıklarından araştırma kapsamında bırakılmıştır. MEZUNİYET YILI MEZUN OLAN ÖĞR. SAYISI SINAV SINAVDAN MUAF KKTC.’Lİ ÖĞR. SAYISI SINAVA GİREN TC.’Lİ ÖĞR. SAYISI 2005-2006 KLASİK EĞİTİM SİSTEMİ 130 2007 10 120 2006-2007 ENTEGRE EĞİTİM SİSTEMİ 116 2008 7 109 TOPLAM 229

Yöntem Verilerin değerlendirilmesinde; SPSS 15.0 paket programı kullanılmış olup, parametrik ölçümlerde Student-t testi, nonparametrik ölçümlerde Mann Whitney U kullanılmıştır.

Bulgular ve Sonuç İki farklı eğitim programının karşılaştırılmasında 2006 ve 2007 mezunu hemşirelerin 7 Hemşirelik Bilim Dalına ait not ortalamaları incelenmiş; Kadın Hast. ve Doğum Hemş. ortalamaları ile Psikiyatri Hast. Hemş. ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Diğer bilim dallarına yönelik sonuçlar açısından ise fark bulunmamıştır. 0,66 -0,43** 8,17 ± 1,96 8,07 ± 1,47 14 Halk Sağlığı Hemşireliği 0,00 4,24** 10,22 ± 1,58 11,20 ± 1,87 Psikiyatri Hemşireliği 0,01 -2,57* 9,56 ± 2,07 8,75 ± 1,95 Kadın Hst.ve Doğum Hemş. 0,71 -0,37** 8,13 ± 1,82 8,05 ± 1,73 Çocuk Sağ.ve Hst.Hemşireliği 0,95 -1,67* 12,34 ± 1,78 12,10 ± 1,54 Cerrahi Hst.Hemşireliği 0,54 -0,60** 9,51 ± 2,22 9,35 ± 1,83 İç Hast. Hemşireliği 0,12 -1,57* 11,99 ± 2,28 11,50 ± 1,87 16 Hemşirelik Esasları Mean ± Sd p t/z 2007 Mezunları 2006 Mezunları Soru Sayısı Bilim Dalları *Mann Whitney U **Student- t test

Bulgular ve Sonuç Tüm sorular üzerinden değerlendirildiğinde, iki farklı eğitim programından mezun hemşirelerin sınavdan aldıkları notların ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Klasik Eğitim Sistemi ile Entegre Eğitim Sisteminden Mezun Hemşirelerin Stajyer Hemşirelik Sınavı Ortalamalarının Karşılaştırılması 90 53 0,637 p -0,472 z 49 Min 87 Max 67,00 69,00 Median 109 120 N 2007 Mezunları 2006 mezunları *Mann Whitney-U

Tartışma Hemşirelik Yüksekokulu Entegre Eğitim Sisteminde, son sınıf intörn hemşirelik olarak uygulanmaktadır. Bu sebeple klasik eğitim sistemi mezunları ile karşılaştırıldığında, entegre eğitim programının mezunları sınava girdiklerinde son 2 yıldır doğrudan bir teorik eğitim almamaktadır.

Tartışma Bu nedenle klasik eğitim ile entegre eğitim mezunu olan hemşirelerin puanları arasındaki benzerliğin, entegre eğitimin başarısının bir sonucu olarak, yorumlanabileceğini düşünmekteyiz.

Tartışma Çünkü klasik hemşirelik eğitimi Ege Üniversitesinin HYO’nun açılışından beri (1955) uygulanan deneyim ve birikim kazanılmış bir sistemdir. Diğer taraftan okulumuzda uygulanmakta olan entegre eğitim, okulun genç öğretim kadrosu ile geliştirilmiş ve ilk kez denenen bir programdır.

TEŞEKKÜRLER…