Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001."— Sunum transkripti:

1 ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001

2 YÖNTEM: YÜZYÜZE ANKET ÖRNEK YAPISI: TÜRKİYE GENELİ 7 BÖLGE 17 İL KENT/KIR ÖRNEK BÜYÜKLÜĞÜ: 2013 ARAŞTIRMA MODELİ

3 1.ALIŞVERİŞ SIKLIĞI Gıda: Haftada 2 kez Ev Temizlik: 10 günde 1kez Et/tavuk/balık: Haftada 1 kez K.bakım/kozm: 15 günde 1 kez GENEL

4 2.ALIŞVERİŞTEN SORUMLU KİŞİ

5 3.ALIŞVERİŞİN NEREDEN YAPILDIĞI

6 4.NOKTA TERCİH NEDENLERİ Genel Ekonomik %43 Ürün çeşidi%30 Taze%27 Ulaşım%25 Marka çeşidi%19 Bakkal Ulaşım%41 Veresiye%35 Ekonomik%19 Ürün çeşidi%11 Taze%10 M.market Ekonomik%43 Ürün çeşidi%30 Ulaşım%28 Taze%28 Kaliteli%28 Z.market Ürün çeşidi%58 Ekonomik%57 Taze%50 Kaliteli%34 Marka çeş%29 H.market Ekonomik%51 Ürün çeşidi%40 Taze%37 Kaliteli%29 Marka çeş%26 Temiz/ferah%18 GIDA TEMİZLİK Genel Ekonomik %45 Ürün çeşidi%23 Ulaşım%23 Kaliteli%19 Marka çeşidi%18 Bakkal Ulaşım%42 Veresiye%34 Ekonomik%20 Ürün çeşidi%8 Kaliteli%7 M.market Ekonomik%43 Ulaşım%27 Kaliteli%25 Marka çeş%23 Ürün çeşidi%22 Z.market Ekonomik%58 Ürün çeşidi%42 Kaliteli%32 Marka çeş%30 Temiz/ferah%19 H.market Ekonomik%56 Ürün çeşidi%31 Marka çeş%22 Kaliteli%18 Sergileniş%15 Temiz/Ferah%12 Zevkli%11

7 5.MEMNUN OLUNAN/OLUNMAYAN UNSURLAR Bakkal Ulaşım%24 Veresiye%19 Ekonomik%12 M.market Ekonomik%25 Çeşitlilik%18 Ulaşım%16 Z.market Ceşitlilik%35 Ekonomik%32 Temiz/ferah%12 H.market Çeşitlilik%36 Ekonomik%29 Temiz/ferah%16 MEMNUN OLUNAN UNSURLAR MEMNUN OLUNMAYAN UNSURLAR Bakkal Hiç yok%65 Pahalı%15 Çeşitlilik%12 M.market Hiç yok%69 Pahalı%10 Çeşitlilik%6 Z.market Hiç yok%69 Pahalı%7 Ulaşım %6 H.market Hiç yok%67 Ulaşım%7 Personel%6

8 6.BAKKAL - ZİNCİR / HİPER MARKET KARŞILAŞTIRMASI

9 6.ALIŞVERİŞ NOKTASINDAN BEKLENTİLER Bakkal Müşterileri Ucuzluk %21 Genel temizlik%15 Ürün çeşitliliği%15 Açık olduğu saatler%10 Mini Market Müşterileri Ucuzluk%23 Genel temizlik%20 Açık olduğu saatler%13 Çeşitlilik%12 Z.market Müşterileri Ucuzluk %22 Genel temizlik%17 Açık olduğu saatler%17 Ürün çeşitliliği%14 Hiper-Market Müşterileri Ucuzluk%20 Genel temizlik%18 Çeşitlilik%16 Açık olduğu saatler%12

10 7.ZİNCİR/HİPERMARKETLER İLE İLGİLİ DENEYİMLER Açılırsa giderim %67 Açılırsa giderim %66 Açılırsa giderim %69

11 8.ZİNCİR/HİPERMARKETLERDEN ALIŞVERİŞ ETMEME NEDENLERİ Yaşanılan yerde bulunduğu halde hiç alışverişetmeyenler (%13) Uzak/ulaşım problemi Pahalı Eve servisinin olmaması Ürünlerinin fiyatını hak etmemesi İhtiyacının az bir kısmını karşılayanlar (%27) Uzak/ulaşım problemi Pahalı Eve servisinin olmaması

12 8.ZİNCİR/HİPERMARKETLERDEN ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIĞI SIKLIK GENEL: 4,7 kez/ay KENT: 4,9 kez/ay METROPOL: 6,9 kez/ay EN ÇOK SATIN ALINAN ÜRÜNLER Ev temizlik%75 Et/tavuk%71 Kuru gıda/bakliyat%71 Meşrubat%70 Peynir%56 Meyve/sebze%53 Çay/kahve%48 Süt ürünleri%46 Şarküteri/meze%41 TERCİH NEDENLERİ Ürün çeşitliliği%64 Ucuzluk%60 Kalite%51 Temizlik/ferahlık%24 Promosyon%17 Hoş ortam%14

13 9. ”Esnafın işinin olumsuz yönde etkilendiği” GÖRÜŞÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

14 10. ”Esnafı koruma amaçlı zincir/hipermarketlerin şehir dışına taşınması” GÖRÜŞÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

15 11. ”Esnafı koruma amaçlı zincir/hipermarketlerin şehir dışına taşınması” PROJESİNİN TÜKETİCİYİ NE YÖNDE ETKİLEYECEĞİ


"ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları