ULAŞTIRMA EĞİTİMİNİN ARTAN ÖNEMİ; ANADOLU ÜNİVERSİTESİ’NİN ULAŞTIRMA EĞİTİMİ FAALİYETLERİ YRD.DOÇ. DR. MESERRET NALÇAKAN A.Ü.ULAŞTIRMA EKONOMİSİ ARAŞTIRMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TURİZM EĞİTİMİ MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BODRUM YARIMADASININ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ ARAŞTIRMA ÇALIŞTAYI.
Advertisements

TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
Türkiye’de Demiryolu Taşımacılığı ve Eğitimi
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
KIRKLARELİ MERKEZ TİCARET MESLEK LİSESİ
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
BME Eğitimi, Mezunların Durumu ve EMO’nun Rolü Çalıştayı Başkent Üniversitesi BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ B. MURAT.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HAVACILIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Havacılık Yönetimi.
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
Sunum transkripti:

ULAŞTIRMA EĞİTİMİNİN ARTAN ÖNEMİ; ANADOLU ÜNİVERSİTESİ’NİN ULAŞTIRMA EĞİTİMİ FAALİYETLERİ YRD.DOÇ. DR. MESERRET NALÇAKAN A.Ü.ULAŞTIRMA EKONOMİSİ ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ EURASİA DEMİRYOLU, HAFİF RAYLI SİSTEMLER ALTYAPI TEKNOLOJİLERİ VE DEMİRYOLU LOJİSTİK FUARI Ankara, 2011

Bilgi toplumunun becerileri; bilgiye ulaşma, bilgiyi çözümleme ve bilgiyi uygulamaya yönelik beceriler olarak tanımlanmaktadır.

Artan küresel ticaret ve rekabet koşulları, bir mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerilerle, meslek ihtiyaçlarını etkilemektedir.

Türkiye’nin elindeki en önemli kaynak, sahip olduğu genç ve dinamik nüfus yapısıdır; Ülkemiz, insan gücünü iyi kullanırsa diğer ülkelerle rekabet edebilecektir.

Teknolojik, bilimsel ve ekonomik alandaki gelişmeler; insanları rahat ve güvenli yaşamaya ve zamanını ekonomik kullanmaya yöneltmekte; güvenli ve hızlı bir ulaştırma hizmetini gerekli kılmaktadır.

Dünyada, ulaştırmayla ilgili giderek artan düzeyde bir farkındalık vardır: Ulaştırma eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim, lisans ve lisansüstü eğitim düzeyinde desteklenmekte;

yaşam boyu eğitim yoluyla, mevcut ulaştırma profesyonellerinin eğitimi önem kazanmakta ve sadece teknik eğitim almış olmak ya da daha önce ulaştırma eğitimi almış olmak yeterli olmamaktadır. Ulaştırma, çok-disiplinli ve yaşam boyu etkili bir alan haline gelmektedir.

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ’NİN ULAŞTIRMA ALANINDAKİ EĞİTİM FAALİYETLERİ VE ÇALIŞMALARI Raylı Sistemler Araştırma Merkezi Sivil Havacılık Araştırma Merkezi Ulaştırma Ekonomisi Araştırma Enstitüsü Sivil Havacılık Yüksekokulu Porsuk Meslek Yüksekokulu’nda yürütülmektedir.

Raylı Sistemler Araştırma Merkezi ve Sivil Havacılık Araştırma Merkezi DPT Müsteşarlığı tarafından “2003– 2011 Yılları Arasında Yatırım Programları Kapsamında Desteklenen Tematik İleri Araştırma Merkezleri” arasında sayılmaktadır.

Anadolu Üniversitesi Raylı Sistemler Araştırma Merkezi; bilimsel araştırma konusunda göreceli olarak gelişmiş ve yeterli insan gücü kaynağı olan üniversite ve kurumlarda öncelikli bir alanda uzmanlaşacak ve bu alanda ülke çapında söz sahibi ve yönlendirici olabilecek merkezler olarak desteklenmektedir.

Sivil Havacılık Araştırma Merkezi ve Raylı Sistemler Araştırma Merkezi aracılığı ile ülkemizde ileri düzeyde araştırma yapma imkânı yaratılması, araştırmacı insan kaynağının nicelik ve nitelik yönünden geliştirilmesi ve araştırma kurumları ile sanayi işbirliğine katkı sağlanması amaçlanmaktadır

Ulaştırma Ekonomisi Araştırma Enstitüsü 1993 yılında 496 sayılı Kanun hükmünde Kararname ile kurulmuştur. Halen Türkiye'de alanındaki ilk ve tek enstitü olup Raylı Sistemler Ulaşımı, Karayolu Ulaşımı, Havayolu Ulaşımı ve Lojistik Yönetimi alanlarına yönelik araştırma-inceleme yapmak ve uygulamalı çalışmalara olanak sağlamaktır.

Sivil Havacılık Yüksekokulu uluslararası sivil havacılık standartlarına uygun nitelikli eleman yetiştirmek üzere 1986 yılında kurulmuştur. Sivil Havacılık Yüksekokulu, eğitimini ve havacılık faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak sürdürmekte ve insan kaynağı, gerekli donanımı ve özellikleri ile dünya genelinde sayılı sivil havacılık okulları arasında yer almaktadır.

Porsuk Meslek Yüksekokulu, Eskişehir’de Demiryolu Meslek Lisesi’nin yerine, aynı binada açılmıştır. Porsuk Meslek Yüksekokulu’nda, Raylı Sistem Teknolojileri programı ile demiryolu ulaşımında görev alacak nitelikli insan gücü yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Yüksekokul bünyesinde; Raylı Sistemler Elektrik-Elektronik Teknolojisi, Makine Teknolojisi, Raylı Sistemler İşletmeciliği ve Yol Teknolojisi Programları ile Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri Programları öğretim yılında; “Raylı Sistemler Makinistlik Programı” öğretim yılında öğretime başlamıştır.

TCDD Genel Müdürlüğü ile Anadolu Üniversitesi arasında imzalanan tarihli protokol doğrultusunda sağlanan meslek uzmanı eğitici ve uygulama olanakları desteği ile Porsuk Meslek Yüksekokulu’ndan mezun meslek elemanlarının örgün eğitimi sağlanmaktadır.

Avrupa Birliği’nin demiryolu sektöründe Lokomotif ve Tren işleten Makinistlerin brövelendirilmesi hakkında 23 Ekim 2007 tarihli Avrupa Parlamentosu ve Konseyi’nin 2007/59/EC sayılı Direktifini dikkate alarak hazırlanan “Raylı Sistemler Makinistlik Programı” ile demiryolu ulaşımında görev alacak, sorumluluk sahibi, görev bilinci yüksek, insan gücü yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Ayrıca Avrupa Birliği’nde Karşılıklı İşletilebilirlik konusunda oluşmuş mevzuatın gereği ve temel koşulu çerçevesinde “dil” yeterliliğinin karşılanması için Makinistlik Eğitim programının kapsamında Mesleki İngilizce eğitimi de yer almaktadır.

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de, birçok meslek sahibinin elde etmesi gereken yeterlilikler standartlaştırılacak ve bazı uygunluk değerlendirme yöntemleri ile kişilerin bu kriterlere sahip olup olmadıklarını belirlemek üzere kurulan Mesleki Yeterlilik Sistemi de eğitim faaliyetleri ile işgücü niteliğinin artmasına katkı sağlayacaktır.

Porsuk Meslek Yüksekokulu bünyesinde hazırlanan eğitim programı, hem Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi 5. Seviyesini, hem de oluşturulan Ulusal Makinist Meslek Standardı’nın koşullarını yerine getirecek bilgi ve donanıma sahip işgücü yetiştirilmesini hedeflemektedir. Aynı zamanda, bu konuda dünyadaki gelişmelere paralel olarak yapılacak akreditasyon çalışmalarıyla işgücümüz, uluslararası dolaşım hakkı kazanabilecektir.

Küresel anlamda ulaştırma eğitimi çabalarının, sanayileşmeyi, faktör ve mal akışkanlığını, kaynakların etkin kullanımını, daha iyi iletişimi ve yaşam kalitesinde iyileşmeyi olumlu yönde etkileyecek unsurları kapsaması gerektiği öne sürülmektedir.

Raylı sistemler sektöründe pazar yapısının gelişmesi, teknolojik ve yasal değişimlerin ortaya çıkması ile personelin de sektörün koşullarına ve gereksinimlerine uygun olarak eğitilmesi gereği öncelik kazanmaktadır. Yeni ve yabancı pazarlara açılmanın etkisi sonucu, raylı sistemler sektöründeki işletmecilerin yeni personeli; seçmesi, eğitmesi ve yeterli olmalarını sağlaması için neler yapmak gerektiği konusunda yeni yöntemler bulması zorunludur.

Ülkeler arasında gerçekleşecek birlikte işletilebilirlik ve ortak standartları teşvik eden mevzuatın, raylı sistemler sektöründe çalışanlara ve çalışacaklara eğitim programları çerçevesinde verilmesi gereklidir.

Bu eğitim programları kapsamında raylı sistemler sektöründe ihtiyaç duyulacak yeni personelin ve halen çalışmakta olan personelin; Teknolojik gelişmeler, Trenlerin ve şebekelerin işletimi, Çeken – çekilen araçların bakımı, Altyapının bakımı ile ilgili konularda olması gerekmektedir.

Ülke pazarlarının genişleyip rekabete açılması nedeniyle, farklı ülkelerin demiryolu sistemleri ile yük ve yolcu taşımacılığının yapıldığı pazarda, profesyonel eğitimlerini sağlayacak eğitim olanaklarına erişim gerekmektedir.

Türkiye’de ulaştırma sorunlarının çözümü ve ulaştırma için uygun politikalar geliştirilebilmesi, nitelikli ulaştırmacıların yetiştirilebilmesi, bunun için de; eğitim ve çalışmaların desteklenmesi gerekmektedir.

SAYGILARIMLA…..