EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Microsoft Access Bu program Microsoft program paketinin içerisinde yer alan; çok büyük miktarlardaki verilerin depolanabileceği veritabanı oluşturmamıza.
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
Microsoft® Lync™ 2010 Temsilci Eğitimi
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
DREAMWEAVER TABLO OLUŞTURMA VE TABLO ÖZELLİKLERİ
Lab 8: Excel 2010 – Kisim3 ITEC115 Bilgisayara Giriş
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Ofis Yazılımları- Hesap Tablosu Programları
Grup ilkesinin yerel düzenleyicisi Microsoft Windows XP' de, kullanıcı ve bilgisayar grupları için kullanıcı ve bilgisayar yapılandırmaları tanımlamak.
1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Görsel Okur-Yazarlık *
EXCEL 2003 Ders 1.
BDEM105 Ünite 5: Word
KISITLAMALAR (Constraints)
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
Sesli arama denetimlerini kullanma Denetimlere erişim için telefon/mikrofon düğmesinin üzerine gelin: Aramayı beklemeye almak için Aramayı Beklet'i tıklatın.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SAYFALARI BÖLMEK Uzun veri listeleriyle çalışıldığında verilerin satırlarca aşağıya inmesi durumunda hangi verinin hangi kategoriye ait olduğunu hatırlamak.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Microsoft Office Access
Hazırlayan: Cihan UĞUR
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
EXCEL 2003 Ders 3,4,5,6. HESAPLAMALAR Fonksiyon Düğmesi Bu düğmeye tıkladığımızda karşımıza 5 tane seçenek çıkmaktadır. Bunlar; 1. Sum(Topla)= Belirtilen.
BİÇİMLENDİRME İŞLEMLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
Temel Bilgi Teknolojileri
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
WORD 2010’DA PARAGRAF AYARLARI
Microsoft EXCEL (1).
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
Microsoft Office Access
Hafta 8.
Hafta 9. 2 Form Hazırlamak Veritabanın da bulunan tablolara veri girilmesini kolaylaştırmak ve görünümünü güzelleştirmek için form özelliğini kullanabilirsiniz.
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Microsoft Office Access
Microsoft EXCEL (1).
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
1 / 19 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – ELEKTRONİK TABLO- I Ünite 4 Elektronik Tablo – I (Microsoft Excel) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
Raporlama Menüleri Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Temel Bilgi Teknolojileri Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
İleri Excel 1 Fuat Tosun.
Kullanıcı Kılavuzu: Hızlı İpuçları
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
Access Eğitimi Eğitim İçerikleri Bilgegüç Bilişim Danışmanlık.
Akademik Kütüphaneler için Basit Arama Kullanım Kılavuzu
Koleksiyon Yönetimi Genel Bakış
Koleksiyon Yönetimi Başlık Sayıları ve Listelerin İndirilmesi
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
EBSCOhost Sonuç Listesi
EBSCOhost Konu Terimleri Sözlüğünde Tarama
Kullanıcı Kılavuzu Gelişmiş Arama support.ebsco.com.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
powerPoint nedir
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
form nedir ? öğrenmenin en kolay yolu bu slaytta... M İ CROSOFT OFF İ CE ACCES FORM nedir ve nas ı l kullan ı l ı r…
1 EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları.
Sunum transkripti:

EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları üzerinde işlemler yapılabilir. Çok sayıda veriden oluşan Veri Tabanlarında en çok kullanılan işlemlerden Sıralama ve Süzme’ yi inceleyelim.

Sıralama İşlemleri (Data Sort) Microsoft Excel, verinin biçimine değil, taşıdığı değere göre düzenlemek için belirli bir sıralama düzeni kullanır. Ascending (Küçükten büyüğe) bir sıralamada, Excel alfabetik sıralamayı kullanır. Sıralama işlemi: 1. Sıralanacak alan üzerindeki bir hücreye tıklayın. (ya da sıralanacak verileri seçin) 2. Data (Veri) menüsünden Sort (Sıralama) komutunu seçin. 3. Sort by kutusundan hangi sütuna göre sıralanacağını seçin. 4. OK düğmesine tıklayarak sıralamayı yapın. ÖNEMLİ: Sort (sıralama) iletişim kutusunda yer alan Header row (Başlık Satır var) ve No header row (Başlık Satırı Yok) seçeneği tablonun sütün başlıklarının olup olmaması ile ilgilidir. Eğer tabloda sütun başlığı varsa Excel otomatik olarak Header row seçeneğini seçer ve sıralamada bu sütun başlıklarını kullanır. Eğer sütun başlıklarının sıralamada kullanmak istemiyorsanız o zaman No header row seçeneği seçilir. Bu durumda Sort by (Sıralama ölçütü) alanında sütunlar Column1, Column2 olarak görülür.

Verileri Hızla Bulmak İçin Excel Filtrelerinin Kullanımı Excel'de yalnızca görmek istediklerinizi gösterip, gerisini saklamaya yönelik kullanımı kolay bir Otomatik Filtre bulunur. Filtre uygulama, verilerinizi hiçbir biçimde değiştirmez. Filtreyi kaldırır kaldırmaz tüm verileriniz, aynı önceden olduğu biçimde, yeniden görüntülenir. 1. Veri Türünün Her Sütunda Aynı Olduğunu Doğrulama 2. Otomatik Filtre'yi Etkinleştirme 3. Verilere Filtre Uygulamaya Başlama 4. Ek Filtreler Uygulama 5. Gelişmiş Filtre Uygulama Tekniklerini Kullanma 6. Filtre Uygulamayı Kapatma

Verileri Hızla Bulmak İçin Excel Filtrelerinin Kullanımı 1. Veri Türünün Her Sütunda Aynı Olduğunu Doğrulama Çalışma sayfanızda, her sütunun en üst satırında "Ürün Numarası" veya "Müşteri" gibi sütunun içeriğini tanımlayan bir başlık bulunmalıdır. Her sütundaki verilerin tümü aynı türde olmalıdır. Örneğin, sayıların bulunduğu bir sütuna metin ya da tarihlerin bulunduğu bir sütuna sayı karıştırmayın.

Verileri Hızla Bulmak İçin Excel Filtrelerinin Kullanımı 2. Otomatik Filtre'yi Etkinleştirme Şimdi, herhangi bir veri hücresini tıklatın ve aşağıdakileri yaparak Otomatik Filtre'yi etkinleştirin: Eski versiyon Office Excel için, Veri menüsünü tıklatın, Süz'ün üstüne gelin ve sonra Otomatik Süz'ü tıklatın. Yeni versiyon Office Excel için, Veri sekmesini tıklatın ve Sırala ve Filtre Uygula alanında Filtre Uygula'yı tıklatın. Otomatik Filtre okları artık, her sütun başlığının sağında görülmektedir. Not: Otomatik Filtre komutunu tıklatmadan önce tek bir hücre yerine bir sütunun tamamını seçerseniz, tüm veri sütunlarında değil de, yalnızca seçilen sütunda bir Otomatik Filtre oku görülür.

3. Verilere Filtre Uygulamaya Başlama Çalışma sayfanızın müşteri satış verilerini içerdiğini varsayalım. Her müşteri girişinde müşterinin bulunduğu yer, satın aldığı ürünler, satın alma tarihleri ve her satıştan elde ettiği gelir ve kar ile ilgili bilgiler yer alır. Belki de, yalnızca Batı bölgesinde bulunan müşterilere ilişkin satış etkinliğini görüntülemek istiyorsunuz. Excel bunu yapmanıza yardımcı olabilir. Yalnızca Batı bölgesindeki müşterilere ait satış etkinliğini görüntülemek için, Bölge başlıklı sütunda Otomatik Filtre okunu tıklatın. Otomatik Filtre okunu tıklattığınızda bir liste görüntülenir. Bu liste, sütundaki öğelerin her birini alfabetik veya sayısal düzende içerir; bu sayede istediğiniz öğeyi hızla bulabilirsiniz. Bu örnekte, Batı'ya kaydırma yapın ve Batı'yı tıklatın.

3. Verilere Filtre Uygulamaya Başlama Batı'yı tıklattığınızda, Excel bu sütunda Batı metnini içeren satırlar dışında, çalışma sayfasındaki tüm satırları gizler.

4. Ek Filtreler Uygulama Daha belirli bilgilere odaklanmak isterseniz, yeniden bir başka sütuna, daha sonra bir başka sütuna filtre uygulayabilir ve bu şekilde devam edebilirsiniz. Filtre uygulamak için, herhangi bir sütunda herhangi bir başlığın yanındaki oku tıklatabilirsiniz. Bölge'ye göre filtre uyguladıktan sonra, örneğin Ürün Numarası sütununda Otomatik Filtre okunu tıklatabilir ve bu sütuna filtre uygulayarak yalnızca 12-100 ürün numarasını satın alan Batı bölgesi müşterilerini görebilirsiniz. Sütunlara istediğiniz sırada filtre uygulayabilirsiniz. Filtreler, uyguladığınız sırada kademeli olarak uygulanır. Her filtre, bir sonraki filtreyi uygulayabileceğiniz verileri sınırlar.

5. Gelişmiş Filtre Uygulama Tekniklerini Kullanma Excel ayrıca, daha karmaşık türde filtreler uygulamanıza olanak sağlar. Özellikle yararlı olan iki filtre türü İlk 10 filtresi ve özel filtre uygulamadır. Bir sütunda İlk (veya Son) 10 öğeyi bulma İlk 10 filtresini sayı veya tarih sütunları üzerinde kullanabilirsiniz. İlk 10 filtresi ile, ilk öğeleri veya son öğeleri (en küçük veya en büyük sayılar veya tarihler) bulabilirsiniz. Ayrıca, ilk 10 öğeyi veya son 10 öğeyi bulmakla da sınırlı olmazsınız. Yalnızca 1 ya da 500 gibi büyük bir sayı olmak üzere, görmek istediğiniz öğe sayısını seçebilirsiniz. İlk 10 filtresini kullanarak en yüksek fiyatlı veya en düşük fiyatlı ürünleri bulabilir, işe alınma tarihleri en yakın olan çalışanları belirleyebilir veya en yüksek ya da en düşük öğrenci notlarını görebilirsiniz. İlk 10 filtresini Excel 2003'teki bir veri sütunu üzerinde kullanmak için, sütundaki bir veri hücresini tıklatın ve sonra sütunun Otomatik Filtre okunu tıklatın. Eski versiyon Office Excel için, açılan listenin başlarında (İlk 10…) öğesini tıklatın. Yeni versiyon Office Excel için, Numaralı Filtreler'i tıklatın ve sonra İlk 10'u seçin. İlk 10 Otomatik Filtre iletişim kutusu açılır. İletişim kutusunda, İlk veya Son'u seçin. Sonra bir sayı seçin. Son olarak, Öğeler veya Yüzde'yi seçin. Sütunlara istediğiniz sırada filtre uygulayabilirsiniz. Filtreler, uyguladığınız sırada kademeli olarak uygulanır. Her filtre, bir sonraki filtreyi uygulayabileceğiniz verileri sınırlar.

5. Gelişmiş Filtre Uygulama Tekniklerini Kullanma Özel filtreleri kullanma Otomatik Filtre açılan listesinden seçim yaparak filtre uyguladığınızda, yaptığınız tek seçim dışındaki her şeyi gizlemiş olursunuz. Bir sütunda tek seçimden fazlasını görmek isterseniz, özel filtreler uygulayabilirsiniz. Özel filtre uygulamak için: Eski versiyon Office Excel için, açılan listenin başlarında (Özel…)öğesini tıklatın. Yeni versiyon Office Excel için, Numaralı Filtreler'i tıklatın ve sonra Özel Filtre'yi tıklatın. Özel Otomatik Filtre iletişim kutusu açılır. Artık, veri sütunu için iki filtre gereksinimi girebilirsiniz. Örneğin, 12-100 ve 12-500 numaralı ürünleri satın alan müşterileri görebilirsiniz. Not:Veya düğmesini seçtiğinizden emin olun; yoksa hiçbir sonuç göremezsiniz.

6. Filtre Uygulamayı Kapatma Filtreleri kaldırma şekliniz, uyguladığınız filtre sayısına ve filtreleri kaldırmak istediğiniz sütun sayısına göre değişir. • Bir sütundan filtre kaldırmak için, ilgili sütunun yanında bulunan Otomatik Filtre okunu tıklatın ve sonra Tümü seçeneğini tıklatın. Bu komut, söz konusu filtreyle gizlenen satırları gösterir. • Tüm filtreleri tek seferde kaldırmak için, Veri menüsünde Filtre Uygula'nın üstüne gelin ve sonra Tümünü Göster'i tıklatın. Bu komut, çalışma sayfasında tüm filtrelerin gizlediği satırların tümünü görüntüler, ancak Otomatik Filtre özelliğini açık bırakır. • Otomatik Filtre'yi kapatmak için, Veri menüsünde Filtre Uygula'nın üstüne gelin ve sonra Otomatik Filtre'yi tıklatın. • Elektronik tablonuzdaki filtreleri kaldırmak için, Excel menüsünde Otomatik Filtre (Eski Excel Versiyonu) veya Filtre Uygula (Yeni Excel Versiyonu) seçimini kaldırmanız yeterli olur. Elektronik tablodaki tüm veriler yeniden ortaya çıkar. KAYNAK : Türkiye Microsoft

1. Aşağıdaki tabloyu oluşturunuz UYGULAMA 1 1. Aşağıdaki tabloyu oluşturunuz   2. Yukarıdaki veri üzerinde şu sıralamaları yapın: Ada göre artan Ada göre azalan Nota göre artan Nota göre azalan Önce bölümüne ve sonra adına göre artan. 3. Filtreleme: Bölümlere göre filtreleme işlemleri yapın.

1. Aşağıdaki tabloyu oluşturunuz UYGULAMA 2 1. Aşağıdaki tabloyu oluşturunuz

2. İlgi Alanını Deneme kriteriyle filtreleyin UYGULAMA 2 2. İlgi Alanını Deneme kriteriyle filtreleyin 3. Deneme ile ilgilenenlerin sadece MMF (Mimar Mühendislik Fakültesi)’nde okuyanlarını gösterecek şekilde verileri filtreleyiniz. (Okul ölçütünü kullanınız) 4. Listenin tümünü gösteriniz daha sonra 1. ve 2. sınıf öğrencilerini seçiniz. (Veri süzerken Özel seçeneğini kullanınız. Süzme Ölçütü > Sınıfı > küçüktür > 3 ) 5. Bu listeden 2 yıllık okulda okuyanları (IMYO) çıkarınız. (Veri süzerken Özel seçeneğini kullanınız. Süzme Ölçütü > Okul > eşit değil > IMYO )