Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Sistem Analizi ve Planlama
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Türkiye’deki e-Devlet Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretmen Yetkinlikleri
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
GELİŞEN VE DEĞİŞEN ÜNİVERSİTELER VE TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇEVRİM-İÇİ ÖĞRETİMİN DURUMU Hatice Gökçe Bilgiç Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06800, Beytepe-Ankara

Giriş Esnek ve kesintisiz eğitim ihtiyacı Çevrim-içi Öğrenme Ortamları Teknolojik Gelişmeler I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenme Çevrim-içi eğitim, öğrenme-öğretme etkinliklerinin ve hizmetlerinin öğrenenlere bilgisayar (ağları) desteğiyle sunulduğu bir öğrenme biçimini ifade eder (Çalışkan, 2002). I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Özellikleri: Çevrim-içi alan uzmanları, başarılı bir çevrim-içi öğrenme topluluğu oluşturmada ve devamlılığını sağlamada dikkat edilmesi gereken bir takım ilkelerin önemine dikkat çekmektedirler. Bu ilkeler aşağıdaki şekilde özetlenebilir (Aydın, 2002a): Sık iletişim kurmak Açık etkileşime girmek Sınıf dışı etkileşim için alan yaratmak Etkileşimi kolaylaştıracak araçları kullanmak Yapıcı öğrenme yaklaşımlarını uygulamak I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller Çevrim- içi öğrenme ortamlarının gözlenen artılarına karşın gerekli özen gösterilmediğinde öğrenme sürecinde çeşitli zorlukların yaşanması da söz konusu olabilmektedir. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller (2) Çevrim-içi eğitim alabilmek için asgarî bir bilgisayar kullanma bilgisi ve becerisine sahip olunmasının gerekmesi, Öğrencinin kendi kendisini disipline ederek motive olması ve düzenli olarak çalışmasının gerekmesi, Öğrenci-öğretmen ilişkisinin kurulmasının geleneksel ortama göre daha uzun sürebilmesi şeklinde sıralanabilir. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller (3) Türkiye’de çevrim-içi öğretim konusunda ciddi girişimler olsa da bunların topluma yansımasının yaşanan çeşitli sorunlar nedeniyle istenen boyutlarda olmadıkları gözlenmektedir. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller (4) e-Öğrenme bağlamında değerlendirildiğinde Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları için Türkiye Bilişim Şurası Raporu (2002)’nda vurgulanan üç temel sorunun söz konusu olduğu ileri sürülebilir. Raporda bu sorunlar özetle: Kalite ve standardizasyon yetersizliği Kurumsallaşamama ve marka olamama Yaygınlaşamama, olarak sıralanmaktadır. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller (5) Karşılaşılan problem alanlarını değerlendiren Tuncer ve Taşpınar’a göre problem alanları aşağıdaki şekildedir: Öğrenci Özelliklerinden Kaynaklanan Problemler Kurumsal Problemler Uzaktan Eğitimin Mali Boyutu Öğretmenlerin Nitelikleri I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Çevrimiçi Öğrenmenin Önündeki Engeller (6) Kurumsal Problemler; uzaktan öğretimin desteklenmesi ve tanınması Yönetim ve eğitimin organizasyon boyutu Öğrencilerin karşılaştıkları problemler; esneklik talebi kültürel ve zaman farklılıkları kişisel durumlar Öğretmen Nitelikleri; kaliteli uzaktan eğitim materyallerin hazırlanması, uygun öğrenme çevrelerinin yaratılması, iletişim ve sunu becerileri Uzaktan Eğitimin Mali Boyutu; mali boyut kullanılacak kitle iletişim araçlarını ve dolayısıyla öğrenenleri etkilemektedir I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Yükseköğretimde Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretmenin Geleceği Üniversitelerin yükseköğretimde öğretimi iyileştirmek için bilgi ve iletişim teknolojilerine önem verip çevrim-içi eğitim altyapılarına yatırım yapmalarına vesile olan durumlar da şöyle sıralanabilir: Yükseköğretime olan ihtiyacın ve talebin artması, Yükseköğretim alanların profillerinin değişmesi, Öğrencilerin durumlarına uygun ders veya program arayışına giriyor olması, I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Yükseköğretimde Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretmenin Geleceği (2) Geleneksel yerleşke anlayışının değişmesi ve kâr öncelikli eğitim kurumlarının sayısının artması, Öğretimin daha öğrenci merkezli, doğrusal olmayan ve öğrenci yönetimli hale gelmesi, Akademik vurgunun ders bitirmekten çok yeterliliğe önem vermesi, Yükseköğretime akan kaynakların azalması ve kurumların ortak arayışına girmesi, Teknolojinin çok yönlü ve yaygın hale gelmesi I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Yükseköğretimde Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretmenin Geleceği (3) İnternet kullanımındaki hızlı artış, Yaşam boyu öğrenimin rekabet için gerekli hale gelmesi, Daha çok dersin, derece programlarını ve üniversitenin çevrim-içi uzaktan eğitime geçmesi, Uzaktan eğitimde İnternetin baskın ortam haline gelmesi, Uzaktan ve yerel eğitim arasındaki farkın azalmaya başlaması. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (1) Uzaktan eğitim hizmetlerinin sunulması sürecinin etkili ve verimli olabilmesi için hem hizmeti sunan tarafta bulunan öğretim elemanlarının hem de hizmeti alan grup olan öğrencilerin bilgisayar becerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda desteklenmeleri büyük önem taşımaktadır. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (2) Nitelikli çevrim içi öğrenme ortamları sunan ve sunmayı planlayan üniversitelerin; bilgi ve iletişim teknolojilerinin bu sistemde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli olan alt yapıyı iyi kurmalarının ve bu konuda gerekli olan harcamalardan kaçınmamaları gerekmektedir. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (3) Uzaktan eğitime dönük uygulamalar, öğrencilere zaman ve mekândan bağımsız, daha esnek ve etkileşimli öğrenme olanakları sunabilecektir. Bununla birlikte rastgele uygulamalar yerine, bu konuda ne tür uygulamaların yapılabileceği araştırılmalı ve hedef kitleye uygun çözümler üretilmelidir. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (4) Etkili sonuçların alınabilmesi için öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik ilgi ve tutumlarının iyi belirlenmiş olması ve sistemin öğrencilerin gereksinimlerine uygun bir şekilde tasarlanmış olması gerekmektedir. Çevrim-içi ortamların yaygınlaşamamasının önündeki engeller de çözüme kavuşturulmalıdır. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri

Teşekkürler…  Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Yükseköğretimde çevrim-içi öğrenme: Sistemde yaşanan sorunlar ve bu sorunları çözmeye yönelik öneriler. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu, 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi, Kayseri. I. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Sempozyumu (EBOS-2011), 9-10 Eylül 2011, Erciyes Üniversitesi Kayseri