BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
BALIK KILÇIĞI.
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ÖĞRENME GALERİSİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
Münazara.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ÖZEL FENERBAHÇE KOLEJİ MÜNAZARA KULÜBÜ İsmet DİŞLİ Özlem ERGÜN GÜLMEZ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

MÜNAZARA TARTIŞMA TEKNİĞİ TUBA KILIÇ 120535030

Herhangi bir konu üzerinde zıt düşüncelerin karşılıklı olarak savunulmasına Münazara denir.

Münazarada önemli olan "savunma" dır.

MÜNAZARA AŞAMALARI 1. Münazara için genellikle üçer ya da dörder kişilik iki grup kurulur. 2. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Yani, bir grup "tez", diğer grup ise "antitez" i almalıdır.

3. Her grubun kendi başkanı olmalıdır. 4 3.Her grubun kendi başkanı olmalıdır. 4.Münazara yapacak kişileri değerlendirecek bir "jüri" seçilmelidir. 5. Olumlu tezin savunulması, olumsuzdan daha kolay olduğu için, konuşmaya, olumlu tezi savunan gruptan biri başlamalıdır.

6. Münazaranın sonunda jüri belirlenen kriterlere , değerlendirme ölçütlerine göre birinciyi seçer. 7. Münazara sonunda öğretmen de dersle iligili değerlendirme ve açıklama yapar.

Anahtar Kelimeler Belirler Açıklar Listeler Tartışır Örnek verir. Sonuç çıkarır.

HEDEF VE KAZANIMLAR Öğrenmede öğrenciler arasındaki etkileşime bu etkileşimden doğan planlı işbirliği çok önemlidir. Öğrenciler arasındaki yarışma yerine takımlar arasındaki yarışma söz konusudur. Öğrencilerin başarı ya da başarısızlığı bireylerden çok takıma aittir.

Öğrencilerin konuşma yeteneği gelişir, yorum becerileri artar. Öğrenciler, farklı konular üzerinde fikir üretme, kendi fikrini savunma yetisi kazanırlar. Empati yapmayı sağlar. Fikre saygı göstermeyi öğrenmeyi sağlar.

Başkaları ile iletişim ve etkileşim olanağı sunar. Kendine güven duygusu kazandırır. Kendi eksiklerini görmeyi sağlar. Beyninizi sürekli aktif tutmayı sağlar. Analitik düşünme sağlar.

BALIK KILÇIĞI DÜŞÜNME TEKNİĞİ SÜMEYYE UZUN 120535048

Balık Kılçığı Düşünme Tekniği ‘Ishikawa diyagramı’ olarak da bilinir.Öğrencilerin bir problem durumunu derinlemesine incelemesini sağlayan bir tekniktir.Balık kılçığı yöntemi , problemlerin çözümünde ,analitik düşünme ve çok sayıda fikir üretme amaçlarıyla kullanılır.

Tüm öğrencilerin derin ve nesnel bir görüş kazanmalarını ve problemin çeşitli bölümleri arasındaki önemli ilişkileri görmesini ve problem üzerinde yoğunlaşmasını sağlar. Yöntem beyin fırtınası tekniği kullanılarak etkinleştirilir

Kullanım Alanları Belirli bir konu, sorunla ilgili herkesin düşünmesi gerektiğinde, Sorunun asıl nedenleri hakkında herkesin çözüm önerilerini görmek istediğimizde, Nerelerden veri toplamak gerektiğini saptamada, Sosyal çalışmaları organize etmede,

Balık kılçığı diyagramını oluşturma: Nedenleri tespit edilecek problemin başlığı diyaramın baş kısmına yazılır. Daha sonra balığın omurgasına oklar çizilir ve okların üzerine nedenler ve doğuracağı sonuçlar yazılır.

Yöntemin yararları: Problem çözme sürecini daha düzenli hale getirir. Herkesin dikkatini bir noktaya toplamasını sağlar. Birlikte çalışmayı ,gerçeği aramayı, değişik görüşlere açık olmayı ve karşıt görüşlerin ortaya çıkmasını sağlar. Verilerin toplanmasını ve konuya bilimsel yaklaşmayı sağlar. Tüm sorunlara uygulanabilir.

KAYNAKÇA Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri-SAMİ ŞAHİN http://www.edebiyatogretmeni.org/munazara/ http://munazarayontemi.blogspot.com.tr/ http://www.slideshare.net/poyraz92/retm-yntemler ercantmgc.files.wordpress.com http://prezi.com/fht8nzbqzerq/balik-kilcigi-teknigi-sebep-sonuc-diyagrami www.bilgiustam.com/balik-kilcigi-ishikawa-diyagrami-nedir Bilgisayar ve öğretim tek. Eğitimi özel öğretim yöntemleri1-2(Sami Şahin)