BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
Advertisements

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
HAZIRLAYAN:MERİÇ GRUBU İLETİŞİM:
ÇORLU DEVLET HASTANESİ SOSYAL FAALİYETLER
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
PROJE ÇALIŞMALARI Hazırlayan: Mehmet AKÖNER.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kütüphane Oryantasyonu
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
OKULUMUZLA İLGİLİ BASINDAN HABERLER
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
GÜLKENT İLKÖĞRETİM OKULU
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
DAVUTLAR ŞÜKUFE CEMAL ÖZBAŞ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
SİLİFKE GAZİ ANADOLU LİSESİ
Yapılan Çalışmalar Sunusu
ÇANKIRI ANADOLU LİSESİ. MİSYONUMUZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde, çağdaş fikirlere açık, ulusal ve evrensel değerlere sahip, kendine güvenen,
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
OKULUMUZA BURDAN BAŞLAYALIM.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Sunum transkripti:

BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ 2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: Barış Güvercinleri Konu: Okullardaki şiddet olaylarına ve davranış bozukluklarına çözümler üretmek Sloganımız: ” Sevin Sevilin, Barış Dolu Bir Dünya İçin“

HALKA ELEMANLARI: 4. Finans Yöneticisi: İbrahim TARHAN 1. Grup Lideri: Semih IŞIK 2. Portföy Yöneticisi: Semanur DOĞDU 3. Araştırma Yöneticisi: Fatma SARITAŞ 4. Finans Yöneticisi: İbrahim TARHAN 5. Web tasarımcı: Semih IŞIK 6. Lojistik Sorumlusu: Tuğba USLANMAZ 7. Günlük ve İletişim sorumlusu : Sevgi ÇITIR Halka Lider Öğretmeni: Fatma ASLAN (Fizik (İng) Öğretmeni) Destek Öğretmen : Elif ÇAYCIK (Bilgisayar Öğretmeni)

Projeye Başlama Tarihi : 07.01.2007 Halka Elemanları : 5 Kız, 2 Erkek Halka’nın Yaş Ortalaması : 17 Proje Süresi : 1 yıl (uzatılabilir)

Projenin Özel Amaçları Projenin Genel Amacı       Okullardaki sevgi, saygı ve kardeşlik duygusunu davranışsal olarak benimsetebilme        Projenin Özel Amaçları Son günlerde medyada çıkan eğitim ortamlarındaki şiddet olaylarına karşı okulca bir duruş geliştirebilme. 2) Öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanabilme becerilerini artırma

NEDEN YAPTIK? Son zamanlarda medyadan da izlediğimiz  eğitim ortamlarında şiddet olaylarının ve öğrenci davranış bozukluklarının nasıl düzeltilebileceği konusunda çözümler geliştirmeye çalıştık. Kültürel mirasımızdaki, manevi değerlerimizin farkındalığını oluşturmak, hoşgörü ve sevgi gibi evrensel değerlerin temsilcileri olan büyüklerimizin hayat felsefelerini ve öğretilerini işleyerek davranışlarımıza ışık tutmasını sağlamaya çalışmak istedik. Özellikle UNESCO'nun 2007 yılını Mevlana Yılı seçmiş olması projemizde çalışmalarımıza ayrı bir ilham kaynağı olmuştur.

PROJEDE KULLANDIĞIMIZ KALİTE ARAÇLARI: 1. Beyin Fırtınası (Projenin fikir üretim ve çözüm aşamalarının her birinde beyin fırtınası yöntemi ile grup paylaşım sağlanmıştır ) 2. Matris Diyagramı (Problemin hangi nedenleri üzerinde çalışma yapılacağını belirleme için) 3.Balık Kılçığı (Problemin nedenlerini sınıflandırma için ) 4.Gannt tablosu (Projemizin zamanlama çizelgesini belirtmek için)

FAYDALANDIĞIMIZ KAYNAKLAR: İnternet Araştırmaları Yazılı Kaynak Taramaları Röportajlar Konu ile ilgili sunum Cd’leri Kitapçık ve Broşürler Okul Kulüp Etkinlik Raporları

Yaptığımız Çalışmalar Öğretmenlerimiz, Bilişimci Martılar projesini anlattılar. Sınıfımızdan 6 öğrenci ile bir proje grubu oluşturmaya karar verdik. Beyin fırtınası ile proje konumuzu belirlemeye çalıştık. Beş sorun belirledik. Konu seçimi için oylama yaptık.

Yaptığımız Çalışmalar Oylamaya göre “Okulda şiddet ve davranış bozuklukları” konusuna karar verdik. Grup adımızı, logomuzu ve sloganımızı belirledik. Okullarda şiddet ve öğrenci davranış bozukluklarına sebep olan etkiler ve bu olaylara karşı alınacak tedbirler içerikli röportajlar yaptık.

Yaptığımız Çalışmalar Yaptığımız röportajları ve beyin fırtınası tekniğini kullanarak okulda şiddet ve davranış bozukluklarının nedenlerini tahtaya yazarak belirledik. Daha sonra balık kılçığı yöntemiyle, Okulda şiddet ve davranış bozukluklarının nedenlerini, ana nedenler ve kök nedenler olarak düzenledik. Matris Diyagramı yöntemiyle de hangi neden üzerinde çalışmalar yapacağımızı belirledik.

OKUL TOPLUM AİLE ÖĞRENCİ MEDYA Rehber öğr. eksiklikleri Kültür(toplumsal değerlerdeki değişim) Sosyal faaliyet azlığı Arkadaş Disiplinsizlik Yabancı kültürlere özenti Manevi yozlaşma Bina ve donanım yetersizliği Kanun ve yönetmelik eksikleri Okulda şiddet ve davranış bozuklukları Kişisel gelişim yetersizliği Kötü alışkanlıklar İlgisizlik Aile içi geçimsizlik Aile içi iletişim kusurları Boş zamanları değerlendirme Bilgisayar oyunları Özenti Kültür seviyesi Ergenlik sorunları Aşırı ilgi Hedefsizlik Güzel sanatlara ilgisizlik Şiddet içeren filmler yada şovlar Eğitim durumları Sosyal Etkinliklere katılım azlığı AİLE Kaliteli yayınların azlığı ÖĞRENCİ MEDYA

MATRİS DİYAGRAMI 30 24 HALKA ELEMANLARI Semih 3 4 1 5 2 İbrahim 7 TOPLUM OKUL AİLE ÖĞRENCİ MEDYA Semih 3 4 1 5 2 İbrahim 7 Sevgi Fatma 6 Semanur Tuğba TOPLAM 16 24 19 30 10

GANNT KARTI

Yaptığımız Çalışmalar Hoşgörü ve sevgi temsilcisi Mevlana’nın felsefesinin anlayabilme ve öğretilerindeki güzel ahlakı davranışlarımıza yansıtabilme adına Mevlana’ nın hayatını, eserlerini, öğretilerini internetten ve yazılı kaynaklardan araştırdık. Araştırmalarımızı sınıf panomuzda yayınladık.

Yaptığımız Çalışmalar Yine Mevlana öğretileri ile ilgili örnek hazır slayt gösterilerini izledik. Yaptığımız araştırmalardan yararlanarak, İbrahim arkadaşımız yeni bir slayt gösterisi hazırladı. Grup içi paylaşım sağlandı.

Yaptığımız Çalışmalar Semanur, Fatma, Tuğba, Sevgi arkadaşlarımız broşürün kağıt üzerinde tasarımını yaptılar. İbrahim arkadaşımız da MS Publisher programını öğrenerek, Mevlana’ yı tanıtan broşürü bilgisayarda düzenledi.

Yaptığımız Çalışmalar Okulumuzdaki Kulüp faaliyetlerine etkin olarak katılmaya özen gösterdik. Dersler dışındaki zamanımızı sosyal faaliyetler ile değerlendirdiğimizde, arkadaşlarımızla paylaşımın, işbirliğinin ve iletişimin arttığını, bunların çevremizle ilişkilerimizde davranışlarımıza yansıdığını fark ettik. Bu kapsamda,

Sivil Savunma Kulübü Çeşitli doğal ve yapay afetlerin nasıl ortaya çıktığı ve nasıl oldukları panolara asılarak öğrenci arkadaşlarımıza bilgiler verildi. Çankırı valiliğimiz tarafından okulumuza ani bir doğal afet durumunda neler yapmamız gerektiği hakkında sivil savunma vakfı tarafından bilgiler verildi.

Spor Kulübü Okul içi paylaşım ve centilmenliği pekiştirmek için futbol ve voleybol turnuvaları düzenlendi.

Spor Kulübü Okulumuzun halk oyunları ekibi ilde yapılan yarışmada çalışmalarının karşılıklarını alarak dereceye girip bölge yarışmasına katılmaya hak kazandılar. Barış güvercinleri üyesi arkadaşımız Sevgi de halk oyunları ekibinde sınıfımızın gurur kaynağıydı.

İzcilik Faaliyetleri Okulumuz ön ve arka bahçelerinin çevre düzenlemesi kulüp öğrencilerince yapıldı. Okulumuz voleybol sahası düzenlenmesi faaliyete konuldu daha estetik bir biçim verildi. Öğrenciler düzenlemede görev aldı.

İzcilik Faaliyetleri II.Dönem başında ilçemize yakın olan kış sporları gelişmiş Ilgaz Dağına izcilik kulübümüz tarafından okulca gezi düzenlendi. İzciliğin temeli olan yardımseverlik ve hoşgörü arkadaşlarımıza kazandırıldı.

Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okul içi eğlenceyi artırmak ve bilgisayarın hızlı kullanımını sağlamak için grup üyelerimiz Semanur ve Fatma’nın da katıldığı “Klavye Kullanma Yarışması” düzenlendi. İlçemizin çeşitli yerlerinden çekilmiş dijital fotoğraf sunumu hazırlandı.

Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okul logosu belirleme çalışmaları yapıldı. Kulüptekiler, çeşitli logo tasarımları yaptılar. İçinden en beğenileni logomuz olarak tespit edildi.

Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okulumuzun 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırladılar. Ayrıca okulumuzun 29 Mayıs İstanbul’un Fethi İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırlama çalışmalarını sürdürmektedirler.

Gezi ve İnceleme Kulübü Kulüp çalışmaları içinde, ülkemizin doğal güzelliklerini ve tarihi yerlerini tanıtan panolar hazırlandı. Yıl sonu gezileri için birkaç yer arasından en uygun olanını seçmek için çalışmalara başlandı.

Kültür Edebiyat Kulübü Okulumuzun 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası İlçe Programı için Kulüp üyeleri program hazırlığında görev aldılar. Ayrıca okulumuzun 29 Mayıs İstanbul’un Fethi İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırlama çalışmalarını sürdürmektedirler. Eğitim ve öğretim yılı boyunca kültür ve edebiyat konuları içerikli panolar düzenlediler.

Bilgi Yarışması İlçemiz Lise 1’ler arası Bilgi Yarışması düzenlendi. Lise 1’lerden katılan grubumuz ilçede 1. oldu. Bizleri yarışmada temsil edecek olan Lise 1. Sınıf yarışmacı arkadaşlarımızı İlimiz çapındaki yarışmada da dereceye girebilmeleri için çalıştırdık.

Okulumuzda Konser I. Dönemin sonunda, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyen bir dernek tarafından yaklaşık yarım saatlik bir konser verildi.

Rehberlik Çalışması Rehberlik derslerinde işlediğimiz okulda şiddet, sevgi ve hoşgörü konuları, proje çalışmalarımıza katkı sağladı.

Yaptığımız Çalışmalar Sevgi ve hoşgörü insanı Yunus Emre’nin hayatı,eserleri ve yaşam felsefesini internetten ve yazılı kaynaklardan araştırdık. Araştırmalarımızı panomuzda yayımladık.

Yaptığımız Çalışmalar Semih arkadaşımız, projemizin web sitesini hazırlamak için bilgisayar öğretmenimizden Web tasarım dersi aldı. Projemizle ilgili bilgileri hazırladığı web sitesine aktardı.

Yaptığımız Çalışmalar Okulda yaz uygulaması ile kıyafetlerin serbest olması nedeniyle, okulda giyebileceğimiz,projemizin ve okulumuzun logolarının bulunduğu, projemizi tanıtan tişörtler bastırmaya karar verdik. Görüşme yaptık.

Yaptığımız Çalışmalar Projemizin çalışmalarını açıkladığımız slayt gösterisini, Power Point programı ile yaptık. İngilizce çevirisi için de ekip çalışması yaparak, İngilizce öğretmenimizin da yardımı ile sunumuzu İngilizcesini düzenledik.

Yaptığımız Çalışmalar Projemizin içeriğini anlatan cd’ler ve proje kitapçığımızı hazırladık.

PROJENİN BİZE KATKILARI Bu proje ile; Kendi kültürümüzdeki zenginliği fark ederek, manevi mirasımızı bu tür projelerle sahip çıkmamız gerektiğini, Sosyal faaliyetlere katılımın, çevremizle paylaşım ve dostluğu artırdığını, yaşamımıza değer kattığını, Zengin kültürel mirasımızdaki manevi değerlerimizden Mevlana ve Yunus Emre’nin öğretilerini gündeme getirerek, hoşgörü ve sevginin, güzel bir yaşam için gerekliliğini,

PROJENİN BİZE KATKILARI Bu proje ile; 4. Kendimizi ifade etme ve araştırma becerilerimizi geliştirmede proje ile çalışmanın faydalı olduğunu, 5. İnternet taraması yapma, Power Point Sunusu hazırlama, MS Web Designer Programı ile web sitesi hazırlama, MS Publisher Programı ile broşür hazırlama ve site hazırlamaya yardımcı bazı programların kullanımını, 6. Bilgisayarı çalışmalarımızda etkin olarak kullanabilme becerisi kazanmanın gerekliliğini öğrendik.

Bu projeyi gerçekleştiren; Bu proje bizim için farklı bir deneyim oldu. Her ne kadar proje hazırlama aşamalarında çeşitli sıkıntılarla karşılaşıp, kimi zaman yorgun düşsek de, bu projede yer almaktan büyük keyif aldık. Bu projeyi gerçekleştiren;   QOMER - Kalite Okulları - Milli Eğitim Bakanlığı - Eğitimi Teknolojileri Genel Müdürlüğü  - Microsoft Kurumlarına, Projeyi büyük bir özveriyle koordine eden Hayal KÖKSAL'a, Çankırı - Çerkeş Anadolu Lisesi Müdürlüğüne ve Öğretmenlerimize, Proje Lider Öğretmeni Fatma ASLAN‘ a Proje Danışman Öğretmeni Elif ÇAYCIK‘ a Teşekkür ederiz.