Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi"— Sunum transkripti:

1 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
6,7 ve 8. Basamak Kitap İnceleme

2 Kitabımızı Tanıyalım

3 ,

4 6. Sınıf üniteleri aslında içeriğe bakarak kazandırmak istediğimiz öğrenim çıktıları hakkında fikir edinebiliriz.

5 Bilgisayarda yapılacak işlem basamaklarını sıralama örneği ile öğrenciye bilgi kavratılır uyguladığında da bilgi kalıcı olur.

6 Görsel okuryazar birey birçok şeyi tek bir resim ile anlatabilir ya da anlatılan bir şeyi kolaylıkla anlayabilir.

7 Ölçme değerlendirme tekniği
1)Öğrenci hakkında bilgi edinmek için 2)Öğrencinin kendi yeterliliklerini görmesi için

8 Algoritma yazılım oluşturma programlama mantığı için güzel bir etkinlik
Öğretmen Görüşleri: 1.Sınıf ortamında bilgi alışverişi oldu 2.Öğrenciler eğlenerek verilen problemi çözdüler 3.Sayısal beceriler…

9 1.Ünite: On Parmak Konu: Klavyeye Bakmadan On Parmak Yazıyorum Süre: 2 ders saati Kazanımlar: 1.Klavyeye bakmadan verilen metni hatasız biçimde yazar. Açıklamalar: 1.Bir on parmak yazma programı kullandırılır.

10 Öğrencilerin bu derste on parmak
klavye kullanımını geliştirmek amacıyla bir yarışma düzenlenir. Öğretmen kazanan öğrencilere verilmesi için küçük hediyeler getirir. Yarışmanın Kuralları: On parmak kurallarına uymak Klavyeye bakmamak Hızlı ve hatasız yazmak Yarışma ortamı öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirecektir. Öğrenciler birbirleriyle yarışırken aynı zamanda on parmak klavye kullanım becerilerini geliştireceklerdir.

11 2.Ünite: Hesaplarımı Karşılaştırıyorum
Konu: Tarlanın Alanını Buluyorum Süre: 1 ders saati Kazanımlar: 1.Elektronik çizelgede formülleri kullanarak çeşitli problemleri çözer. BTBS-3.Bütün bir problemi bileşenlerine ayırır. BTBS-6.Tanımlanmış bir probleme bilişim teknolojileri çözümlerini uygular. BTBS-8.Problem çözme durumunda veriyi organize etmek ve göstermek için bilişim teknolojilerini kullanır. Açıklamalar: 1.Hücre adı, aritmetik şekiller ve operatörler kullanılarak formül yazdırılır. Formül yazma kuralları uygulatılır. Formüllere ilişkin standart hata iletileri vurgulanır.

12 Gerçek hayatta karşılaşılması
mümkün bir örnek olay derse taşınmış, konuyla bütünleştirilmiştir. Öğrencilerden tarlasını dört çocuğu arasında paylaştırmak isteyen bir muhtarın karşılaştığı problemi çözmeleri istenmektedir. Öğrenciler elektronik çizelge programında yaptıkları işlemler ve kullandıkları formüller yardımıyla bu probleme çözüm üretecek ve öğrenmeleri pekişecektir.

13 Ünite Süre: 2 ders saati Kazanımlar: 1.Web sayfası oluşturmak için uygun yazılımları ve yazılım araçlarını kullanır. BTESD-14.Kaynağın bir telif hakkının ve sahipliğinin olduğunu anlar. Açıklamalar: 1.Not defteri, etiket yazıcıları, sayfa düzenleyiciler kullanılır.

14 4.Ünite: İnternet Sitesi Yapıyorum
Konu: Doğada Yaşayan Kuşlar Süre: 2 ders saati Öğrencilerden Çalışma Kitabı üzerine bir web sayfası tasarımı yapmaları istenir. Daha sonra öğretmen, seçilen sayfa düzenleyici programında bir sayfa oluşturmak için gereken işlemleri uygulamalı olarak gösterir. 2 saatlik ders süresince bu etkinliklerin tamamı gerçekleştirilemez. Ayrıca web tasarımı ile ilk kez tanışan öğrencilere ilk dersten bir web sayfası tasarımı yaptırmak ve bir ana sayfa oluşturup içerik ekletmek fazladır.

15 Ünitemiz: Bilişim Sistemleri..
Bu ünite kapsamında öğrencilere Medya Eleştirmeni başlığı altında 2 aynı konuyu farklı şekillerde sunmuşlar ve farklılıklarını sormuşlardır.

16 Öğrencilere 2.Ünite web sitesi yaptırıyor ve bunu HTML öğreterek gerçekleştiriyor.

17 Proje kapsamında öğrencilerin kendilerini değerlendirmesi için öz değerlendirme formu

18 3. ünitede proglama öğretilmiş ve visual studio anlatılmıştır
3. ünitede proglama öğretilmiş ve visual studio anlatılmıştır.Anlatım eğlenceli hale getirmek ve öğrencilerin aktif olmasını sağlamak amacıyla çeşitli uygulamalar yapılmıştır.

19 Kitapda öğrencilere visual studio kullandırarak öğrendikleri bilgilerin pekişmesini sağlamak amacıyla hem eğlendiren hem öğrendiren hem de düşündüren uygulamalara yer verilmiştir.

20 Ünite sonunda öğrencilerin anlatılan konu hakkında ne derece bilgi sahibi olduklarını neler öğrendiklerini ya da varsa eksiklerini görmek amaçlı hazırlanmış sorulardır.


"Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları