SPOR PAZARLAMASI ve SPONSORLUK EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
KARİYER YOLCULUĞUNDA İLK ADIMLAR
Sabancı Vakfı Hibe Programı
Online İletişim Eğitimi
Ders Kitaplarında Tasarım
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
PowerPoint Slayt Hazırlama
CV BİÇİMİ VE FORMATI NASIL OLMALIDIR ?.
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Proje Hazırlık Aşamaları Sabancı Vakfı Hibe Programı.
ÖRNEK SUNUM HAZIRLAMA ŞABLONU
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
Merkezi Randevu Sistemi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Özgeçmiş (cv) Hazırlama Teknikleri
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Anket Tekniği.
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri Mustafa Kemal YALINKILIÇ
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
ETKİLİ CV HAZIRLAMA FATMA ÖZGE KOÇAK.
Anket Hazırlama.
1. 1.Oturum (C.tesi)Saat =10:00 2.Oturum (C.tesi)Saat =14:00 3.Oturum (Pazar)Saat =10:00 4.Oturum (Pazar)Saat.
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
Çalışma Yaprağı.
ADIM ADIM STAJ Değerli öğrenciler, sizlere okulumuzda ki zorunlu staj da yapacağınız işlemleri sırasıyla açıklamaya çalışacağım. *Her şeyden önce staj.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
GÖRSEL TASARIM.
D.E.Ü. Bilgisayar Mühendisliği Staj Süreci Öğrencinin Staj Yapacağı Firma ile Görüşmesi ve Kabul Edilmesi (Bazı iş yerleri öğrencilerden okudukları.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
 Staj yapacak öğrenci, İnşaat Mühendisliği Bölümü Staj Uygulama Esaslarını internet sayfamızdan ( temin ederek dikkatle.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Fakülte Adı (Örneğin: Mühendislik Mimarlık Fakültesi)
KURUMSAL KİMLİK.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Fazilet Hazal Burmabıyık
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Kapak Sayfasında sadece logo ve fon görseli kullanılır.
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erasmus Staj Hareketliliği
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA I-II
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
İş görüşmelerinde nelere dikkat edilmeli?
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SPOR PAZARLAMASI ve SPONSORLUK EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI

SPONSORLUK PAKETİNİN SUNUMU VE İLETİŞİMİ

Nelere değineceğiz? Yazılı sunumda dikkat edilmesi gereken genel kurallar. Sözlü/yüzyüze sunumda dikkat edilmesi gereken genel kurallar. Öneri ve tavsiyeler.

Sponsorluk paketinin/teklifin sunumu YAZILI SUNUM YÜZYÜZE/SÖZLÜ SUNUM

Sponsorluk paketinin içeriği ne kadar iyi ve etkili olsa da potansiyel sponsora profesyonel bir yaklaşımla sunulması, projenin kabul edilme şansını artırabilir ya da aksi durumda azaltabilir. En az içerik kadar sunuma da özen gösterilmelidir. Paketin sponsor adayına sunulmasında sponsor adayının tercihine göre; Bazen önce teklif dosyası istenir, incelemenin ardından daha sonra federasyon sözlü sunuma/görüşmeye davet edilebilir, ya da doğrudan randevu verilerek sözlü/yüzyüze sunum istenir. Her iki durumda da yazılı teklifin sunulması gerekir.

Yazılı sunumda dikkat edilmesi gereken genel kurallar Kesinlikle teklif faksla gönderilmemeli, telefonla sponsorluk görüşmesi yapılmamalıdır. Eğer potansiyel sponsor isterse, e-posta ile de ayrıca gönderilebilir. Ancak teklif, özel bir dosya içinde sunulmalıdır. Telli dosya olabilir, cilt de yapılabilir.

Bütün tekliflerde tek tip dosya ve kağıt kullanılması, federasyonun kurumsal kimliğinin algılanması bakımından önemlidir. Paketin içeriği bir powerpoint sunum haline getirilip, yüzyüze görüşmede kullanılabilir. Bu sunumdan sonra CD’nin dosyanın içine konması unutulmamalıdır. (Mümkünse dosyaya bir cep konabilir.) Dosyanın üstünde federasyonun logosu bulunmalıdır. Dosyanın kapağında; federasyonun açık adı, sponsorluk proje önerisinin adı ve hangi kurum için hazırlandığı belirtilmeli. En altta tarih ve şehir adı yer almalıdır.

Dosyanın ilk sayfası kapakla aynı olmalı. Sayfalar A4 formatında, beyaz, birinci hamur kağıt olmalı. Yazı karakteri eğer federasyonun varsa bu kullanılmalı yoksa 12 punto, TimesNewRoman veya Arial, 1 veya 1.5 satır aralığı tercih edilebilir. Her bir kağıdın antetli olması gerekmez ama tercih edilebilir.

Pakette kararlaştırılan bütün maddelerin yer aldığına emin olun. Çok fazla gereksiz bilgi koymayın. Paketin dışındaki konulara girmeyin. Sıkışık yazılmış paragraflardan oluşan uzun sayfalar kullanmayın. Düzgün, açık, net bir Türkçe kullanıldığından, gramer ve noktalama yanlışı yapılmadığından emin olun.

Alt başlıkların ve her bölümün numaralarının olması okumayı ve sayfaları bulmayı kolaylaştırır. Her sayfaya girişten itibaren numara konmalı. İçindekiler kısmında sayfa numaraları ve başlıklar yer almalı. Dosyanın başlangıcında veya dosyaya ek olarak bir zarfta (antetli), tek sayfalık bir mektup konabilir. Mektupta, hitap edilen kurumun açık adı ve kişinin açık adı, ünvanı ve tarih yer almalı. Bu mektupta resmi bir dille dosyanın amacı ve içinde neler olduğu özetlenmeli, birlikte çalışabilme temennisi abartılmadan belirtilmelidir.

Dosyanın içinde ulaşım bilgileri, kimlerle bağlantıya geçileceği unutulmamalı. Mümkünse dosya postayla değil, ilgili kişiye federasyondan bir görevli tarafından elden teslim edilmelidir. Dosya gönderilmeden önce, ilgili kişinin ne zamanları uygun olduğu vb. gibi bilgiler asistanlarından veya kendisinden telefonla/e-postayla öğrenilmelidir. Dosyanın ulaşıp ulaşmadığı daha sonra telefonla veya e-postayla sorulabilir. Ancak bu sorgulamada, “okudunuz mu?, destek verecek misiniz? desteğinizi bekliyoruz” gibi sözlü veya yazılı hiçbir ifade kullanılmamalı.

Bu süreçlerden bir veya iki kişi sorumlu olmalıdır, müşteri ile ilişkileri yürüten kişilerin sakin, herkese karşı nazik, sabırlı, ayrıntıları atlamayan kişiler olmalarında fayda vardır. Sponsor adayı, dosyanızın takipçisi olmaz, takipçiliği sizin yapmanız gerekir. Bu süreçlerde çok ısrarcı olmadan, karşı tarafı sıkmadan dosyanın takibi yapılmalıdır.

Sözlü/yüzyüze sunumda dikkat edilmesi gereken genel kurallar Yazılı teklifin sunumun ardından 3-6 hafta arası bir bekleme süresi tanınmalıdır, ardından geri bildirim için sponsor adayı aranabilir. Olumlu cevap alınırsa, ya da yazılı sunumdan önce doğrudan sözlü/yüzyüze sunum için toplantı daveti gelebilir.

Olumsuz cevap alınması halinde ise teklifin neden rededildiği ve kurumun önerebileceği başka bir firmanın olup olmadığı sorulabilir. Yazılı teklifi rededen kuruma en az 1 yıl başka bir sponsorluk teklifi gönderilmemelidir.

Potansiyel sponsordan olumlu cevap alınması durumunda yapılacak olan toplantıda etkili bir sunum yapılması hedeflenmelidir. Toplantıya kalabalık bir ekiple gidilmemeli, projeyi en iyi bilen ve en iyi sunumu yapacak kişilerin katılması sağlanmalıdır.

Potansiyel sponsor hakkında tarihçe, ürünleri, çalışanları vb Potansiyel sponsor hakkında tarihçe, ürünleri, çalışanları vb. bilgiler toplantı öncesi öğrenilmeli. Toplantıda potansiyel sponsor yetkililerine kurum/marka hakkında sorular sorulmamalıdır. Toplantıda yazılı tekliften/paketten yola çıkarak powerpointte hazırlanmış sunum, sunuş tekniklerine uygun biçimde, ayakta aktarılmalıdır.

Sunumda hiçbir gereksiz bilgi olmamalı, net, açık, hedefe odaklı, tarafların isteklerini karşılayıcı sade bir içerik hazırlanmalıdır. Sunum süresi yarım saati geçmemelidir. Sunumda, özellikle potansiyel sponsorun elde edeceği kazanımlar, projenin markayla, hedef kitlesiyle uyumu, net, somut veriler ışığında, ikna edici bir tonda anlatılmalıdır. Mümkünse görsel malzemeler, grafikler kullanılmalıdır.

Ne çok hızlı ne de çok yavaş, ortalama bir sunuş tarzı tercih edilebilir. Potansiyel sponsor firmanın bütün yetkililerine hitaben sunum yapılmalıdır. Sunum sonunda sorular alınıp, ayrıntılı cevap verilmelidir. Sunum, CD’de veya çıktısı alınmış halde daha önce gönderilmiş bile olsa yetkili kişilerin her birine yeniden verilmelidir. Hem görüşmelerde hem sunumda, temsilcilerin özgüvenleri, projeye hakimiyetleri, kurdukları çift taraflı iletişim önemlidir.

Potansiyel sponsorların tutum ve davranışlarına göre, görüşme atmosferi mümkün olduğunca olumlu bir tonda götürülmelidir. Ürkek, ezik bir görüntüden, aşırı kibarlıktan, yapaylıktan kaçınılmalı, doğal profesyonel bir duruş sergilenmelidir. Fazla ısrarcı, çok konuşkan, fazla samimi, sanki eski dostlarmış gibi hareketlerden, duygu istismarı gibi algılanabilecek davranışlardan, konuşmalardan kesinlikle kaçınılmalıdır. Gayri resmi sohbet fazla uzatılmamalı, karşı tarafın planlanan zamanının dışına çıkılmamalıdır.

Toplantı sırasında, potansiyel sponsorun verdiği bilgiler ve talepler doğrultusunda mümkün olduğunca alternatif fikir ve projeler geliştirilmeye çalışılmalıdır. Görüşmelerde esnek olunmalıdır. Görüşmede toplantı notu tutulmalı, alınan kararlar not edilmelidir. Daha sonra toplantı notu karşı tarafa e-postayla gönderilebilir. Toplantı sonunda, proje hakkında potansiyel sponsorun daha detaylı bilgi isteyip istemediği öğrenilerek, son karar için kiminle ve ne zaman temas kurulacağı sorulabilir.

Ertesi gün potansiyel sponsora sponsorluk teklifini dinledikleri, zaman ayırdıkları ve ilgi gösterdikleri için teşekkür mektubu gönderilebilir. Sadece en yetkiliye değil, toplantıya katılan bütün katılımcılara gönderilmelidir. Süreç boyunca bütün yazışmalar ve görüşme/toplantı notları arşivlenmeli, her bir potansiyel sponsor için federasyonda hem elektronik ortamda hem de basılı olarak birer dosya açılmalıdır.

Sponsorluk tekliflerine verilecek olumsuz yanıtlar, ileride yapılacak olan sponsorluk teklifleri için bir kaynak oluşturacağından böyle bilgilerin toplanması, ve dosyalanması ileride yapılacak teklifler için daha az çabayla, daha çabuk sonuç alınmasına yardımcı olacaktır.

Sponsorluk ilişkilerinin kurulmasının, sürdürülmesinin uzun soluklu çaba, çift taraflı iknaya dayalı iletişimle sabır gerektiren sürekli ve düzenli bir yönetim işlevi olduğu her zaman hatırlanmalıdır.

Teşekkür ederiz.