Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KURUMSAL KİMLİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KURUMSAL KİMLİK."— Sunum transkripti:

1 KURUMSAL KİMLİK

2 KURUMSAL KİMLİK Kurumsal kimlik çalışması, bir firmanın sektörel varlığını oluşturmak, adının belleklere yerleşmesini ve firmanın imajının en kısa yoldan hedef kitlesine ulaşmasını sağlamak için en önemli unsurdur.

3 KURUMSAL KİMLİK Kurumsal kimlik çalışması kapsamındaki elemanlardan olan kartvizit, antetli kâğıt ve zarflar firmaların dışarıdan görünen yüzüdür.

4

5 TEMEL STANDART ÖLÇÜLER
Sabit olmamakla birlikte 21x29,7 cm (A4) antetli kâğıt, 11x22 cm zarf, 8,5x5 cm ebadı ise kartvizit için sık kullanılan ölçülerdir. Bu elemanlar ve kullanım alanları düşünülerek farklı ebatlarda da tasarlanabilir.

6 KURUMSAL KİMLİKDE TUTARLILIK
Tutarlılık, kurumsal kimlik çalışması için en önemli unsurlardan biridir. Kurumsal kimlik elemanları (antetli kâğıt, zarf, kartvizit gibi); uygulanacağı tüm alanlar, bu alanların teknik koşulları ve olanakları göz önüne alınarak tasarlanmalıdır.

7 KURUMSAL KİMLİKDE TUTARLILIK
Farklı alanlarda farklı özellikler gösterecek renk, form veya malzeme seçimleri kurumsal kimliğin tutarlılığına zarar verir.

8

9

10 KARTVİZİTLER

11 KARTVİZİTLER Kartvizit, en basit tanımıyla şahıslar ya da firmalar için hazırlanan ve üzerinde tanıtıcı kısa bilgilerin yer aldığı kartlardır. Kartvizitte adı yazan kişi bir firmada çalışıyorsa kartın üzerinde tam adı, şirketteki pozisyonu, iletişim bilgileri ve şirketin iletişim bilgileri bulunur.

12 KARTVİZİTLER Kartvizitler, firma çalışanlarını firmanın dışında temsil edecek olan en önemli tanıtım materyalidir. Bir kartvizit, sahibinin kimliğini gösterir.

13

14 KARTVİZİT ÖLÇÜLERİ Kartvizitin standart ebadı 85 x 50 mm’dir. Fakat eldeki baskı materyalinin boyutuna ve tasarımın durumuna göre bu ölçüde değişiklikler olabilir. - 45x85 mm - 50x80 mm - 50x85 mm - 50x90 mm - 55x85 mm - 55x90 mm

15 KARTVİZİTTE KULLANILAN KAĞITLAR
Kuşe kâğıt (350 g, mat veya parlak, her iki yüzeyi aynıdır.) Özel kâğıt (Fantezi kâğıt, kendinden dokulu veya renkli) Japon bristol (315–370 g, her iki yüzeyi aynı)

16 KARTVİZİTTE ÖZEL UYGULAMALAR
Kartvizitte özel uygulamalar da yapılmaktadır. Gofre (kabartma), varak yaldız, kısmi lak, virko gibi işlemler çok ayrıcalıklı sonuçlar verecektir. Çoğunlukla düz kesimli kartların kullanılmasının yanı sıra artık günümüzde özel (şekilli) kesimli kartvizitler de sıklıkla kullanılmaktadır.

17

18

19 KARTVİZİTİ OLUŞTURAN ELEMANLAR
Kartvizitin amacına uygun olarak hazırlanması için içeriğinde yer alması gereken birtakım elemanlar vardır. Kartvizitin üzerinde yer alan bu elemanlar, bir yandan kuruluş adresini ve telefon ile faks numarasını verirken diğer yandan sahibini tanıtarak kurumdaki pozisyonunu tanımlar.

20 KARTVİZİTİ OLUŞTURAN ELEMANLAR
Kurum adı ve logosu Ad ve soyadı Unvan Meslek Telefon Faks Mobil telefon E-posta Web adresi Posta adresi

21

22

23 ANTETLİ KAĞIT

24 ANTET NEDİR? Antet, Fransızca ‘kağıt veya zarf üzerine basılmış ad, adres, başlık’ anlamına gelir.

25 ANTETLİ KAĞIT Antetli kâğıt, ait olduğu kurum tarafından, resmî yazışmalarda kullanmak için hazırlanan; üzerinde şirketin adı, adresi, telefonu, amblem ve logosun bulunduğu kağıtlardır.

26

27 ANTETLİ KAĞIT Antetli kâğıt, kullanım itibariyle sol ortadan delgeçle delinip dosyalanarak veya sol üst köşeden zımbalanarak muhafaza edilebilir. Antetli kağıt tasarımı bu önemli ayrıntıya dikkat ederek yapılmalıdır.

28 ANTETLİ KAĞIT Bu yüzden tasarım elemanları, dosyalama işlemi nedeniyle, sol tarafa diğer taraflarda olduğundan daha fazla boşluk verilerek yerleştirilmelidir.

29 ANTETLİ KAĞIT Ayrıca Antetli kâğıtta filigran (Logotype’ın açık tonu veya lens efekti uygulanmış hâli) uygulamasına dikkat etmek gerekir. Kağıdın üzerinde kullanılan filigran fakslama ve fotokopi durumlarında siyah ve üzerinde yazıların okunamayacağı şekilde çıkacaktır.

30

31

32 ANTETLİ ZARF

33 ANTETLİ ZARF Zarfın tasarımında kapaklı tarafı açma ve yırtılma problemi nedeniyle diğer taraf ise pul ve tarih yerinin, alıcı adresinin bulunması nedeniyle tasarım alanınız daha sınırlı ve çoğu zaman zorlayıcıdır.

34 ANTETLİ ZARF Genellikle zarfın kapaksız yüzeyinin sağ üst kısmı pul, alt kısmı ise gönderileceği kişi veya kurum bilgilerinin yazıldığı kısımdır. Açma ağzı düşünülerek sol kenarda yırtma payı bırakılması da gerekebilir.

35

36

37

38


"KURUMSAL KİMLİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları