Ambalaj Atıkları Bildirim, Belgelendirme Usul ve Esasları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

İlkim Yiğit Gen.Mdr.Yrd..
TIBBİ CİHAZLAR UYARI TAKİP SİSTEMİ
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
Gelir İdaresi Başkanlığı Uygulamalarında GELİR İDARESİ DAİRE BAŞKANI
ODUNPAZARI GERİ KAZANIM PROJESİ
ATIK AMBALAJ BİLDİRİMİ
Ülkemizde Ambalaj Atığı Yönetimi
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
AMBALAJ VE GERİ DÖNÜŞÜM
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Denetim Planının Hazırlanması
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
AMBALAJ BEYAN SİSTEMİNE İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
Çevre ve Orman Bakanlığı Yıldız ANABAL
Belgelendirme Usul ve Esasları Eğitimi
AMBALAJ ATIK YÖNETİMİ Kocaeli Sanayi Odası.
ÇEVKO ‘nun Sorumlulukları ve Belediyelerle Çalışma Sistemi
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Ülkemizde Ambalaj Atıklarının Yönetimi
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği (Üretici Sorumluluğu)
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
ADRES BİLGİLERİNİN TUTULMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 AĞUSTOS 2006 Mustafa DÖNER Genel.
T.C. İZMİR VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği
Bilindiği üzere Ülkemizden Rusya Federasyonu’na bitkisel gıda ürünleri ihracatımız tarihinde yürürlüğe giren Mutabakat Zaptı ile
İZMİR SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Gıda ve Çevre Kontrol Şube Müdürlüğü 2009 Şubat
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
AMBALAJ ATIKLARI YÖNETİMİ EĞİTİMİ.
Örnek: EK-5 Piyasaya süren için doldurulmuştur.
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
AMBALAJ ATIKLARI GERİ KAZANIMI Ve ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
Tehlİkelİ Atiklarin Taşinmasi
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Çevre ve Orman Bakanlığı
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Zeki TERZİOĞLU Ziraat Mühendisi Çevre ve Orman Bakanlığı İSKENDERUN OSB 02 Aralık HATAY.
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
ATIK AMBALAJ BİLDİRİMİ DOLDURMA NİĞDE Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇİĞLİ BELEDİYESİ AMBALAJ ATIKLARI VE GERİ KAZANIM
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
TÜRKİYE’DE ATIK YÖNETİMİ İLE GERİ DÖNÜŞÜM
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği
BİTKİSEL ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ. 2 ÜLKEMİZDE HER YIL YAKLAŞIK 1,5 MİLYON TON SIVI YAĞ TÜKETİLMEKTEDİR. BU YAĞIN HEM ÜRETİMİ HEM DE TÜKETİMİ.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
Gülin ERDAL Musa ATASEVER Durdu BAĞCI
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Ambalaj Atıkları Bildirim, Belgelendirme Usul ve Esasları Semanur KORUÇ ÇED Hizmetleri ve Çevre İzin İşleri Şube Müd. V. 19 Şubat 2013

Sunumun İçeriği Ambalaj nedir, türleri ve cinsleri Ambalaj üreticisi, piyasaya süren ve tedarikçi İdari Yaptırım Veri Kayıt Sistemi Neden Belgelendirme Belgeleme esasları Belgeleme dosyasında bulunması gereken bilgi ve belgeler Belgeleme Örnekleri

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Ambalaj : Hammaddeden işlenmiş ürüne kadar, bir ürünün üreticiden kullanıcıya veya tüketiciye ulaştırılması aşamasında, taşınması, korunması, saklanması ve satışa sunulması için kullanılan herhangi bir malzemeden yapılmış ürün

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Ambalaj Türleri: Plastik: Polietilen terftalat (PET) Polietilen (PE) Polivinilklörür (PVC) Polipropilen (PP) Polistiren (PS)

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Kağıt-Karton: Metal: Çelik-Teneke Alüminyum Ahşap Tekstil Cam

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Ambalaj Üreticisi: Ambalajı üretenler ve/veya bu ürünleri ithal edenleri, Ambalaj Üreticileri , bir önceki yıl ürettikleri ambalaj miktarlarını Bakanlığımızın Atık ambalaj sistemi üzerimden Ek-4 formunu doldurarak şubat ayı sonuna kadar göndermekle yükümlüdür.

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Piyasaya Süren Firmalar: Bir ürünü bu Yönetmelik kapsamındaki ambalajlar ile paketleyen gerçek veya tüzel kişiyi, üretici tarafından doğrudan piyasaya sürülmemesi durumunda ise ambalajın üzerinde adını ve/veya ticari markasını kullanan gerçek veya tüzel kişiyi, üreticinin Türkiye dışında olması halinde, üretici tarafından yetkilendirilen temsilciyi ve/veya ithalatçıyı, Piyasaya süren işletmeler, bir önceki yıl piyasaya sürdükleri ambalaj miktarlarını Bakanlığımızın Atık ambalaj sistemi üzerimden Ek-5 formunu doldurarak şubat ayı sonuna kadar göndermekle yükümlüdür.

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Tedarikçi: Kendisi ambalaj üreticisi olmayıp piyasaya sürenlere ambalaj tedarik edenler ile piyasaya sürenler adına fason üretim yapanları, Tedarikçiler, bir önceki yıl tedarik ettikleri ambalaj miktarlarını Bakanlığımızın Atık ambalaj sistemi üzerimden Ek-6 formunu doldurarak şubat ayı sonuna kadar göndermekle yükümlüdür.

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: AMBALAJ ATIĞI ÜRETİCİLERİ: Yönetmeliğin 5. Maddesi d. Bendinde “Ambalaj atığı üreticileri, ambalaj atıklarını bağlı bulundukları belediyenin ambalaj atıkları yönetim planına uygun olarak, diğer atıklardan ayrı biriktirmek ve belediyenin toplama sistemine bedelsiz vermekle yükümlüdür.

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: ANCAK organize sanayi bölgeleri yönetimleri, organize sanayi bölgeleri bünyesinde yer alan sanayi işletmeleri ve diğer sanayi işletmeleri, satış noktaları ve alışveriş merkezleri, belediyenin yönetim sistemi dışında kalan sivil hava ulaşımına açık hava alanları ile bu hava alanları bünyesinde yer alan tüm tesisler, belediye mücavir alan sınırları dışında kalan ambalaj atığı üreticileri Yönetmeliğin 23 üncü maddede belirtilen şartları sağlamaları durumunda, oluşan ambalaj atıklarını çevre lisanslı/geçici faaliyet belgeli toplama ayırma tesisine veya belediyenin toplama sistemine bedelsiz şartı aranmaksızın verebilirler.

AMBALAJ ATIKLARI KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ: Satış noktası: Toptan ve/veya perakende olarak ambalajlı ürünlerin satışını yapan iki yüz metrekareden büyük kapalı alana sahip mağaza, market, süpermarket, hipermarket ve benzeri satış yerlerini, Yönetmeliğin 23 Maddesi : (4) Geri kazanılabilir ambalaj ve ambalaj dışı atıkların üreticisi tarafından getirilip bırakılacağı, teknik ve idari detayları Bakanlık tarafından belirlenecek getirme merkezi oluşturan satış noktaları ve alışveriş merkezleri ayrı biriktirilen ambalaj atıklarını oluştuğu noktada çevre lisanslı/geçici faaliyet belgeli toplama ayırma tesislerine veya istemeleri halinde belediyenin toplama sistemine bedelsiz şartı aranmaksızın verirler.

İdari Yaptırım Şubat ayından sonra gönderilen belgeler kabul edilmemektedir. Süresi içinde bildirimde bulunmayan Piyasaya süren işletmeye , toplama ayırma ve geri dönüşüm tesislerine 2872 sayılı Çevre Kanunun 20 inci maddesine 10.154 YTL para cezası uygulanmaktadır. Belgelerin doğru olmadığının tespit edilmesi halinde lisanslı işletmenin lisansı iptal edilmektedir. Çevre Kanununun 12.maddesinde öngörülen bildirim ve belgeleme yükümlülüğüne aykırı olarak yanlış ve yanıltıcı bilgi verenlere altı aydan bir yıla kadar hapis cezası uygulanmaktadır. Çevre Kanununun 20 Maddesi ( r) bendine göre ambalaj atıklarını yönetmelikte öngörülen usûl ve esaslara, yasaklara veya sınırlamalara aykırı olarak toplayan, taşıyan, geçici ve ara depolama yapan, geri kazanan, geri dönüşüm sağlayan, tekrar kullanan  veya bertaraf edenlere 40.636 TL Türk Lirası, idarî para cezası verilir.

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Ambalaj Atıkları Bildirim, Belgelendirme Usul ve Esasları Veri Kayıt Sistemi İbrahim KAYA Çevre Mühendisi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 19 Şubat 2013

VERİ KAYIT SİSTEMİ (Ambalaj Üreticileri, Piyasaya Süren ve Tedarikçiler)

Ambalaj Üreticisi

Piyasaya süren işletme

Belgelendirme Nedir? Ürünlerini ambalajlı olarak piyasaya süren işletmeler (marka sahipleri), piyasaya sürdükleri ambalajları yönetmelikte belirlenen hedefler doğrultusunda geri toplamak, geri kazanmak ve bu işlemleri Bakanlığa Belgelemekle yükümlüdürler.

BELGELENDİRME Yönetmeliğin 18. Madde 11. Bendi gereği, yurt içinde piyasaya sürdüğü ambalajların toplamı yıllık üçbin kilogram ve üçbin kilogramın altında kalan işletmeler, belgelendirme yükümlülüğünden muaftır. Bu doğrultuda yurt içinde piyasaya sürdüğü ambalajların toplamı yıllık üçbin kilogramdan fazla olan işletmelerin belgelendirme yapma zorunluluğu bulunmaktadır.

AMBALAJ ATIĞI MİKTARI Eşdeğer Ambalaj Atığı Miktarı C=Ax B E= CxD C.Belediyede Yıllık Olarak Oluşan Atık Miktarı (kg) A.Belediyenin Nüfusu: Uygun bulunan plan kapsamında yıl sonunda ulaşılan nüfus esas alınır. B. Kişi Başına Oluşan Yıllık Atık Miktarı: Kişi başına oluşan atık miktarının belirlenmesinde en son TÜİK verileri esas alınır.(Kişi başına belediye atık miktarı: (95000000/190000)/365= 1.37 kg/kişi-gün E.Eşdeğer Ambalaj Atığı Miktarı (kg)

AMBALAJ ATIĞI MİKTARI Sivas İlİ İçin Eşdeğer Ambalaj Atığı Miktarı C=Ax B E= CxD Belediyede oluşan yıllık atık miktarı =318.488*1,37 = 436.328,56 kg Eşdeğer Ambalaj Atığı Miktarı = 436.328,56 * %20 = 87.265,712 kg

BELGELENDİRME MALİYETİ Piyasaya süren işletme ambalaj atıkları yönetim planı kapsamında belediyeler tarafından yürütülen kaynakta ayrı toplama çalışmalarında kullanılacak ekipmanları (poşet, kumbara, konteynır, iç mekan kutusu vb.) sözleşmeler doğrultusunda belediyelere temin eder ve kaynakta ayrı toplama ile ilgili maliyetleri karşılar. Piyasaya süren işletme ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplama maliyetleri için sözleşme yaptığı belediyelerle birlikte, her yıl piyasa araştırması yaparak, toplama maliyetlerini belirler. Maliyetlerin belirlenmesi, karşılanması ve maliyetle ilgili diğer teknik detaylar ilgili taraflarca imzalanan sözleşmelerde belirlenir.

Kaynakta Ayrı Toplama Son kullanıcı Piyasaya süren Ambalaj atığı üreticileri (konutlar, satış noktaları, sanayi tesisleri, okullar) Maliyetli Kaynakta Ayrı Toplama Piyasaya süren Toplama ayırma ve eğitim maliyet karşılanır Sözleşme imzalanır Lisans/geçici çalışma izni almış TAT tesislerine getirilir

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Gelişme raporu Gönderir Bildirim Gönderir Belgelendirme Bildirim ve Gönderir Piyasaya Süren İşletme Belgelendirme Dosyası gönderir Belediye Ambalaj Üreticisi Sözleşme Sözleşme Sözleşme Bildrim (Ek7B-Ek-7C,) Gönderir Lisanslı İşletmeler (tat ve/veya gdt) veya Yetkilendirilmiş kuruluş (Çevko-Tükçev)

Belgelendirme Esasları -1 Sadece Belediyeler belgelendirme yapabilmektedirler. Toplama ayırma ve Geri Dönüşüm Tesisleri belgelendirme yapamazlar. Belgelendirmede kullanılacak miktarlar :Toplama ayırma tesislerinin lisanslı oldukları dönemlerde sisteme girmiş oldukları miktarlar geçerlidir. Ambalaj atıklarının geri kazanılması faaliyetlerine ilişkin belgeler, ait oldukları yıl için geçerlidir.2012 yılına ait belgelendirme yapılması durumunda; 01.01.2012-31.12.2012 tarihleri arasındaki belgeler geçerlidir.

Belgelendirme Esasları -2 Piyasaya süren işletmenin önceki yıllarda yapmadığı belgelendirmeler cezalı olarak toplanması gerektiğinden önceki yılların belgeleri gönderilmemelidir Toplama çalışmalarında A firmasının B markalı ambalajının toplanması söz konusu değil önemli olan aynı cins ambalajın toplanmasıdır. Belediyeler başka illerdeki piyasaya sürenin belgelendirmesi ni yapabilir. İl sınırlaması olmamalıdır. Belgelendirme dosyasındaki evraklar okunaklı olmalıdır. Kg yerine adet yazılmamalıdır. Farklı firmalar için tek bir belgeleme dosyası hazırlanmamalıdır. Her firmanınki ayrı olmalı kendisiyle ilgili belgeler yer almalıdır. Belgelendirmeler takip eden yılın şubat ayının sonuna kadar PS tarafından gönderilmelidir.

Belgelendirme Dosyalarında Neler Bulunmalıdır. Özet tablo Sözleşme Örneği Onay Belgesi Giriş Belgesi Çıkış Belgesi NoT: Analiz raporu, tesellüm fişi, lisans belgesi, kapasite raporu, vergi levhası, sanayi sicil belgesi vb. evraklar konulmamalıdır.

1-ÖZET TABLO GİRİŞ VE ÇIKIŞ İÇİN Piyasaya süren işletmenin adı : Piyasaya süren firma kodu : Belgelendirme Yılı : Belgelenen ambalaj cins ve miktarı : Belgelemeyi yapan lisanslı firma : TESİSE GİREN MALZEMELER Belge Tarihi Belge No Malzemenin Cinsi Kimden Alındığı Miktar (Kg) 10.04.2008 4524 PE ASA Ltd. Şti. 5.650 12.05.2008 4615 KAĞIT/KARTON OF Line Ltd. Şti. 2.600 30.05.2008 4678 CAM Forsa Ltd. Şti 48.000 TOPLAM (Her Malzeme türü için olacak) TESİSTEN ÇIKAN MALZEMELER Kime Verildiği 16.07.2008 45214 HAYAL Ltd. Şti. 6.500 18.08.2008 45624 HAS Ltd. Şti. 3.800 24.08.2008 45648 KARA Ltd. Şti. 56.000

2-Sözleşme Örneği Ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanması konusunda sözleşme, piyasaya sürenler , yetkilendirilmiş kuruluşlar, belediye ve lisanslı toplama ayırma tesisleri arasında imzalanmalıdır. Sözleşmenin idari, teknik, hukuki ve mali şartları ilgili taraflarca belirlenmelidir.

3-Onay Belgesi BELGELENDİRME ONAY BELGESİ Bu belgelendirme dosyası “Belgelendirme Dosyalarında Bulunması Gereken Bilgi Ve Belgeler ile Belgelendirme Dosyalarının Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Hususlara Ait Usul ve Esaslara” göre hazırlanmış olup, ilgili taraflarca imza altına alınmıştır. Tarih:…/…/ ONAYLAYAN ONAYLAYAN ONAYLAYAN (Belediye Yetkilisi) (YK/PS) TAT

4-Giriş Belgeleri Faturalar Gider Pusulası Kaynakta Ayrı Toplama Alındı Makbuzları (Belediye tarafından onaylı) Kantar Fişleri

Kaynakta Ayrı Toplama Makbuzu Belgelendirmede kullanılabilmesi için kaynakta ayrı toplanan ambalajların Belediye tarafından onaylanması gerekmektedir. Belediyenin Adı Tarih …/…/…. Tarih …/…/…. Adresi ve İletişim Bilgileri No:………. AMBALAJ ATIĞI ALINDI MAKBUZU Malzemenin Cinsi Toplama Miktarı(kg) Toplama Bölgesi (Semt, Mahalle, Cadde vb) TOPLATAN ONAYLAYAN (TAT Yetkilisi) (Belediye Yetkilisi)

Giriş Belgelerinde Kabul Edilen Malzeme Cinsleri Ambalaj atığı Karışık Ambalaj Plastik Ambalaj Kağıt Ambalaj PE Ambalaj PET şişe Cam Şişe Teneke kutu vb.

Giriş Belgelerinde Kabul Edilmeyen Malzeme Cinsleri Çöp *Takoz Tel, kablo,saç *Naylon Kırpıntı *Üretim Artığı Gazete,dergi *Hurda 1. Hamur *Çöplükten toplanan atıklar Çapak, Granül *A4 kağıdı Cam Kırığı

5-ÇIKIŞ BELGELERİ Fatura Sevk İrsaliyesi İhraç edildiyse gümrük çıkış beyannameleri

TAT Tesislerinde Çıkış Belgelerinde Kabul Edilen Malzeme Cinsleri Çıkış belgelerinde mutlaka malzemenin cinsi yazılmalıdır. PE,PET, PVC, kağıt-karton, alüminyum, çelik, cam ambalaj atığı vb. gibi ifadeler yer almalıdır. Ambalaj cinsi olarak plastik naylon, metal, ambalaj gibi genel ifadeler olmamalıdır. Fatura ve irsaliyeler arasında ifade birliği olmalı, Faturada ambalaj cinsi olarak teneke, irsaliyede de alüminyum yazmamalı veya faturada kağıt ambalaj irsaliyede kırpıntı yazmamalıdır.

Belgelemede kullanılan evrakların üzerinde ıslak kaşe yer almalıdır. Bu Belgenin ……..… kg ı ……………………..firması adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Belgelendirmelerinde Kullanılmıştır

Belgelendirme Örnekleri I Alüminyum TAT Kompozit Ambalaj PE Kağıt Kompozit malzeme cinslerine göre de belgelendirilmemelidir.

Belgelendirme Örnekleri II PE Alüminyum Kağıt Belgelemede aynı tür kompozit ambalaj toplanılması gerekmektedir

Toplama ayırma, geri dönüşüm veya geri kazanım tesisleri Toplama ayırma tesisi tarafından, topladığı-ayırdığı ve sattığı ambalaj atıkları ile ilgili bilgileri içeren EK-7 formu bir sonraki ayın 15 ine kadar ambalaj elektronik yazılım programı üzerinden sisteme girilir. Toplama ayırma tesisi tarafından EK-7B doldurulurken toplanan ambalaj atıklarının kaynağı ve toplandığı belediye işaretlenir. Toplama ayırma tesisi tarafından EK-7C formu doldurulurken tesisten çıkan ambalaj atığı miktarı EK-7B deki ambalaj atığının temin edildiği belediyelere paylaştırılır.

Toplama ayırma, geri dönüşüm veya geri kazanım tesisleri Toplama ayırma tesisinin plan kapsamında toplanan ambalaj atıklarına ait sisteme girmiş olduğu veriler, plan uygunluk tarihi esas alınarak belediyelerin sistemine aktarılır. Toplama ayırma tesisi tarafından, belgelendirme usul ve esaslarına göre düzenlenen ve ambalaj elektronik yazılım programından gönderilen belgeleri içeren dosya hazırlanır, onaylanır ve belediyeye gönderilir.

Neden On-line Belgelendirme? Belgelendirme sisteminin düzenlenmesi, Mükerrer belgelendirmelerin önüne geçilmesi, Kaynak israfının önlenmesi , Belgelendirmelerin takibinin daha sağlıklı yapılması, amacıyla ;Veri kayıt sisteminde düzenlemelerde bulunulmuştur.

Veri Kayıt Sistemi 2012 yılı belgelendirme dosyaları PS tarafından il müdürlüğüne gönderilmektedir. Yetkilendirilmiş kuruluşta il müdürlüğüne göndermektedir. PS işletme tarafından programda yer alan belgelendirme özet tablosunun bir çıktısı alınarak il müdürlüğümüze gönderilecektir. PS işletme toplama ayırma tesisinden belgelendirme dosyasının bir örneğini isteyebilir.

VERİ KAYIT SİSTEMİ (Belediyeler İçin)

Belgeleme Miktarı Yönetmelikte ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanması esas olarak yer almaktadır. Piyasaya sürenler ile yetkilendirilmiş kuruluşlar, belediye ve lisanslı toplama ayırma tesisleri arasında sözleşme imzalanmaktadır. Ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplama maliyetlerinin karşılanması gerekmektedir.

TEŞEKKÜRLER

Telefon :0.346 227 03 73 Faks :0.346 227 02 49 www.sivascevrevesehircilikilmüdürlügü.gov.tr/