MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
HASTANE HİZMET KALİTE STANDARTLARI; AKILCI İLAÇ KULLANIMI
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
SAĞLIKTA HİZMET KALİTE STANDARTLARI GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
Tıbbi Hizmetler Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HİZMET KALİTE STANDARTLARI
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
İL PERFORMANS VE KALİTE KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Bayram DEMİR HAZİRAN 2007 ANKARA.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
BAŞHEKİMLİĞİMİZİN KALİTE YÖNETİM BİRİMİ EKİPLERİNE TEŞEKKÜR BELGESİ DAĞITIM TÖRENİNE HOŞGELDİNİZ KALİTE GELİŞTİRME ASLA SONA ERMEYECEK BİR SEYAHATTİR.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Sunum transkripti:

MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Çanakkale İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği MEMNUNİYET ANKETLERİ Hazırlayan: Hemş. Betül BOZACI Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi

MEMNUNİYET ANKETLERİ Sağlıkta kalite çalışmalarına rehberlik etmekte olan Sağlıkta Kalite Standartları hasta ve çalışanlara anket uygulanmasını önemsemektedir. 01.07.2011 tarihli ve 9489 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe konulan “Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi”ne göre memnuniyet çalışmaları son haliyle yapılmaktadır.

MEMNUNİYET, sağlık hizmeti sunumunun temel hedeflerinden birisidir. Hasta ve çalışanların görüş, deneyim ve geri bildirimleri kurumların kalite çalışmalarına da yol gösterici olacaktır.

Memnuniyet Ölçümünün Etkileri Hizmet kalitesinin önemli göstergelerinden birisidir. Sistem performansı ölçümü, Kıyaslama, Rekabet, Daha fazla geri bildirim, Yerel bilgi, Çalışmalara yön verme.

Anketlerin sonuçları hastaneler açısından fırsat olarak görülmeli ve hastaneler bu sonuçlarla kendi eksikliklerini düzeltme yolları aramalıdırlar.

İstisnalar Yatak sayısı 75 ve altında olan hastanelerde yatan hasta memnuniyet anketi uygulanmaz. Aktif acil hizmeti vermeyen hastaneler, yatak sayısı 75 ve altında olan hastaneler ve dal hastanelerinde acil servis hasta memnuniyet anketi uygulanmaz. Ruh sağlığı ve hastalıkları hastanelerinde sadece çalışan memnuniyet anketleri uygulanır. NOT: Anket (soru seti) uygulamaları ile ilgili yapılan işlemler (kişilerin nasıl seçildiği, hangi bölümlerde kaç kişiye uygulandığı, anket uygulama yöntemi vb.) anket raporuna ayrıntılı olarak yazılmalıdır.

Çalışan Memnuniyet Anketi Kurallar Tüm Hastaneler ve ADSM'lerde Mart ve Eylül aylarında Hekim Sağlık Hizmeti Sınıfı Asgari % 50'sine Diğer (GİH, teknik, hizmet alımı)

Anket Uygulanmayacak Kişiler » 16 yaşından küçükler (yakınlarına uygulanır), » Terminal dönemdeki hastalar, » Cevaplamak istemeyenler, » Psikiyatri hastaları, » Diyaliz hastaları

Sağlık Tesisi Kalite Katsayısı YENİ Yönergeye göre ( 14/02/2013 ); Kalite standartları katsayısı x 0,35 + STKK Memnuniyet katsayısı x 0,25 0,40

Hasta Memnuniyet Anketleri 00 01 01 57 00 Anket sonuçları değerlendirilmeli, Sonuçların değerlendirilmesi sürecine üst yönetim katılmalı Sonuçlara göre gerekli çalışmalar başlatılmalı.

Çalışan Memnuniyet Anketleri 00 01 01 58 00 Anket sonuçları değerlendirilmeli, Sonuçların değerlendirilmesi sürecine üst yönetim katılmalı Sonuçlara göre gerekli çalışmalar başlatılmalı.

Hasta ve Yakınlarının Görüşleri 00 01 01 59 00 Hasta ve yakınlarının görüşleri değerlendirilmelidir. Değerlendirmelerde; kalite yönetim direktörü, hasta hakları temsilcisi ve yönetimden bir kişi yer almalı, Görüşler her ay değerlendirilmeli, Gerektiğinde iyileştirme faaliyeti başlatılmalıdır. Gerektiğinde görüş bildiren hasta veya yakınına geri bildirimde bulunulmalıdır.

Çalışanların görüşleri alınmalı 00 01 01 60 00 Çalışanların görüşleri değerlendirilmelidir. Değerlendirmelerde, Kalite yönetim direktörü, çalışan güvenliği komitesinden bir temsilci ve üst yönetimden bir kişi yer almalı, Görüşler her ay değerlendirilmeli, Gerektiğinde iyileştirme faaliyeti başlatılmalıdır.

Hasta Memnuniyet Anketleri Nasıl Uygulanır? Yüz yüze görüşme Puanlar silinmeli Anketörlere mutlaka eğitim verilmeli Kendini tanıtmalı ve hastayı yönlendirecek davranışlardan kaçınmalı Anketin önemi anlatılmalı ve gizlilik konusunda güvence vermeli Kalite Yönetim Birimi, anket sonuçlarının taraflı olmamasına dikkat etmelidir.

Memnuniyet Katsayılarının Hesaplanması

Kalite Yönetim Biriminin Görevleri Anketlerin uygulanmasını, Gizliliğini, Kişilerin nasıl seçildiğini, Verileri değerlendirmek, Sorun alanlarını belirlemek, Sonuçlara göre iyileştirici düzenlemeleri yönetime önermek, İstendiğinde SKS değerlendirmesi sırasında raporları değerlendiriciyle paylaşmak, Verileri her ay Kurumsal Kalite Sistemi’ne aktarmak.

Anket Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar Memnuniyet anket katsayıları; - Hastane Yöneticisi - Başhekim Yardımcısı - İdari ve Mali Hizm.Müd. - Sağlık Bakım Hizm. Müd. - Kalite Yönetim Direktörü tarafından tutanakla kayıt altına alınmalı, Yatan hasta memnuniyet anketleri servislere/kliniklere eşit dağıtılmalı, Anket sonuçları her ay “Kurumsal Kalite Sistemine” girilir, Her dönem sonunda da memnuniyet katsayısı hesaplanarak “Kurumsal Kalite Sistemine” girilir.

Kalite, Hasta Ve Çalışan Güvenliği Not:1000

TOPLAM 1000 PUAN Hastane kalite standartları puanı 200 Hasta ve çalışan güvenliği puanı 150 Hasta memnuniyet oranı * 100 Çalışan memnuniyet oranı * Ek ödeme dağıtım oranı* Yoğun bakım enfeksiyon puanı Klinik kalite * MUAF

SONUÇ OLARAK Önerileri dikkate alınan, şikâyetleri giderilen kısacası önemsendiğini hisseden hastaların hizmet sunumuna, çalışanların da kurum yönetimine olan güvenleri artacaktır. Böylelikle hasta ve çalışan memnuniyet oranı yükselecektir.

FORUM ÜYELİK TKHK Çanakkale İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği TKHK İzleme,Ölçme ve Değerlendirme Başkan Yardımcılığı ( Verimlilik Daire Başkanlığı )

KAYNAK SKS Işığında Sağlıkta Kalite 1.cilt Hastane Hizmet Kalite Standartları Memnuniyet Anketleri Uygulama Rehberi- 2012