PERFORMANS GELİŞTİRMEDE DENETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
BASİT MAKİNELER.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
1 Yönetimin temelleri
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Mentör Öğretmenlik.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Kariyer Yönetimi Araçları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kişisel Rehberlik.
Örgütsel Kariyer Planlaması
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER GELİŞTİRME.
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Akran Koçluğu Koçluk Becerileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

PERFORMANS GELİŞTİRMEDE DENETİM

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması Mentörlük

DENETİMDE MENTORLÜK Öğretimin iyileştirilmesini kolaylaştırmak amacıyla, deneyimli bir eğitimcinin yeni ya da deneyimsiz öğretmenle işbirliği içinde, yargılamadan, sınıf içindeki öğretimin iyileştirilmesi için birlikte çalışmasıdır. Güvenilen ve deneyimli rehber – kılavuz – danışman – akıl hocası – yol gösterici …

Mentorlük Süreci Aşamaları A) HAZIRLIK B) UYGULAMA C) İZLEME

Mentorlüğün Yararları 1. Mesleki rehberlik yoluyla hizmet içi eğitim sorumluluğu başarılı ve deneyimli öğretmenlerle paylaşılır. 2. Aday öğretmenlerin işlerine yönelik olumlu tutumlar ve doğru iş alışkanlıkları geliştirmelerini sağlar. 3. Mentorlük çalışması takım çalışmalarını besler. 4. İşbaşında eğitim, istenilen yerde ve zamanda sağlanmış olur.

Mentorlüğün Yararları 5. Mentör, bireyin gereksinimlerine tamamen uygun bir eğitim sunma şansına sahip olur. 6. Mentör, öğretmendeki gelişme ve değişmeyi doğrudan gözleme şansını yakalar. 7. Eğitilen kişi gelişim sürecine doğrudan katılır. 8. İş performansı ile öğrenme durumları arasındaki uzaklık ortadan kaldırılır.

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması Koçluk

DENETİM KOÇLUĞU

K O Ç L U K N E D İ R? Bir kişinin, başka bir kişinin yaşamında çok güçlü bir fark yaratmasını sağlayan, çözüm odaklı eylemler ve sonuçlar üreten özel bir iletişim alanıdır. Koçluk, kişinin içindeki sınırsız gücü, onur duyacağı bir doğruluk ve dürüstlük ile ortaya çıkarma sanatıdır.

K O Ç L U K * Performansı geliştirmenin en hızlı yöntemi olup, kişilerin kendi potansiyellerini ortaya koymalarına yardımcı olur. * Kişinin içindeki pozitif güçleri ortaya çıkaran ve ÖĞRETMENİ yüreklendiren zengin bir kaynaktır. * İnsanların kendini tanıma sürecini harekete geçirerek, onların enerjisini arttırır.

K O Ç L U K * Kişilerin amaçlarına ulaşması için kararlar almasına, stratejiler geliştirmesine ve bunları eyleme dönüştürmesine yardımcı olur. * Kişinin yaşamak istediği hayatı yaşaması; bulunduğu nokta ile bulunması gereken nokta arasındaki boşluğu kapatır. * Kişilerin güçlü yönlerini kendisine fark ettirerek, bunları avantaja çevirmesini, güçlenmesini sağlar.

* Kişileri konuşmak düşünmek yerine, sonuç yaratan eylemlere götürür. K O Ç L U K * Kişileri konuşmak düşünmek yerine, sonuç yaratan eylemlere götürür. * Kişilerin cevapları kendilerinin bulmasına yardımcı olur; önerilerde bulunmaz, öğüt vermez, açık uçlu - güçlü sorular sorar ve teknikler uygular. * Herkesin değişimi gerçekleştirecek güce sahip olduğuna inanır ve onların güçlü yanlarının keşfeder, kişiyi onurlandırır.

Daima “geleceğe” ve “şimdiye” odaklanır. Koçlar Şu anda neredesiniz? Ne olmak istiyorsunuz? Orada olmak için ne yapmalısınız? ile ilgilenir.” Daima “geleceğe” ve “şimdiye” odaklanır. NEDEN NİÇİN NASIL

KOÇLUK NE DEĞİLDİR? Terapi değildir Danışmalık değildir Mentorlük değildir Eğitim vermek değildir Felsefe veya öğreti değildir

DENETİM KOÇLUĞU Koçluk beceri ve ilkeleri doğrultusunda denetmenlerin, öğretmenlerin çok yönlü gelişimlerini desteklemelerini amaçlayan bir yaklaşımdır. Koç denetmen, öğretmenlik stresini önemli ölçüde azaltan bu koçluk yöntemini kullanarak, yönetici ve öğretmenlere koçluk yapar. Koç denetmen, bu süreç içerisinde, bir takım oyuncusu gibi davranır. Yönetici ve öğretmenlerle gerçek bir bağ kurar ve bunu yaparken, tarafsız bakış açısını korur.

DENETİM KOÇLUĞUNUN YARARLARI 1. Öğretmenlerin öz farkındalıklarını kazanmaları, ne tür öğretmen olduklarını keşfetmeleri ve değişip gelişme yönünde ilerlemelerine koçluk yapar. Geleneksel yaklaşımlardan farklı olarak, koçluk çalışması tüm eğitim çalışanlarını kapsayan bir yolculuktur.

DENETİM KOÇLUĞUNUN YARARLARI Öğretmenler, kendileri hakkında bilgi sahibi olmalı ve ne tür öğretmen olduklarını keşfetmelidirler. Koçluk alan öğretmenler, kendileriyle ilgili keşiflerde bulunarak kişisel gelişim kaydederler.

DENETİM KOÇLUĞUNUN YARARLARI 2- Yönetici ve öğretmenlerin, potansiyellerini açığa çıkartıp geliştirmelerine, mutlu ve sağlıklı olarak çalışmalarına, kendine yeten, özgüven sahibi, başarılı ve doyumlu eğitim işgörenleri olarak gelişmelerine koçluk yapar.

DENETİM KOÇLUĞUNUN YARARLARI 3- Yönetici ve öğretmenlerin, öğrencilerle olan sevgi bağlarının ve okul içi tüm iletişimlerinin güçlenip gelişmesine koçluk yapar. Koçluk becerilerini öğrenmek okuldaki çatışmaları azaltacak, sorunları çözecektir. 4- Olumlu bir okul kültürünün geliştirilmesine katkı sağlar.

Koçun Yeterlilik Alanları Güdüleme yeterliliği İletişim yeterliliği Araştırma (veri toplama) yeterliliği Koçun Yeterlilik Alanları Eğitim bilimleri yeterliliği Sorun çözme (karar verme) yeterliliği Davranış bilimleri yeterliliği İzleme-Süreç yeterliliği

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması

Okul Müdürünün Eğitici Rolü Okul müdürlerinin öğretmenlerin yetiştirilmesindeki rolü, aksamaları yerinde gözlemesi, eğitim hizmetinin en temel üretim birimi olan okul sisteminin sürekli içinde yer alması ve kuramla uygulama arasında köprü olması açısından çok önemlidir. Denetlerken geliştirmek, eleştirirken öneride bulunmak, gerektiğinde uygulamalı olarak öğretim yapmak okul müdürlerinin öğretimsel liderliklerinin temel gereklerindendir.

Okul Müdürünün Eğitici Rolü Özellikle aday öğretmenlerin eğitim sistemi ile bütünleşmeleri, eğitsel işlevlerinin farkında olmaları, çalıştıkları okul ve çevre ortamına uyum sağlamaları, eğitim alanındaki gelişmeleri öğretmenlere taşımaları açısından okul müdürleri en önemli kaynaklardan biridir. İşgörenin hem mesleki hem de kişisel olarak geliştirilmesini içeren hizmet içi eğitim kavramı, işgörenin bireyler olarak tanınması, ihtiyaçlarının saptanması ve bu ihtiyaçların giderilmesi için gerekenlerin yapılmasını gerektirir.

İŞGÖREN GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ A) Takım Çalışmaları B) Eğitim Aracı Olarak Grup Toplantıları

İŞGÖREN GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ TAKIM ÇALIŞMALARI 1. Isınma 2. Takım Kurma 3. Yansıtma Oturumu 4. Günlük tutma 5. Okuma Paylaşma Oturumları 6. Beyin Fırtınası

İŞGÖREN GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ TAKIM ÇALIŞMALARI 7. Örnek Olay ve Evrak Sepeti 8. Güçlülük Bombardımanı 9. Akran Grubu Yardımlaşma Tekniği 10. Ev sahibi – Konuk Gruplar Çalışması 11. Bilimsel Araştırma ve Kütüphane çalışması

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması

MİKRO ÖĞRETİM Öğretim süresi, sınıftaki öğrenci sayısı ve konu bakımından küçültülmüş ve yoğunlaştırılmış bir öğretim deneyimidir. Etkili bir mikro öğretim seansı için iyi bir yapılandırma gerekmektedir. Amaçlar, ilkeler, dersin biçimi, ders için gerekli olan hazırlıklar ve değerlendirmenin şekli önceden ortaya konulmalıdır.

Mikro Öğretim Yönteminin Uygulama Aşamaları 1. Mikro dersin hazırlanması 2. Mikro dersin öğretimi 3. Mikro dersin izlenmesi a) Konu seçimi b) Dersin amaçları c) Hangi konuda geri bildirim istendiği

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması

HİZMETİÇİ EĞİTİM Sektör ayrımı yapılmaksızın, bir işyerinde aday ya da daimi statüde çalışmak üzere, bulunanlara mesleklerinde gelişmeleri için uygulanan eğitimdir. Özel ve tüzel kişilere ait işyerlerinde belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakta olan bireylerin görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğitimdir.

HİE Amaçları 1. Çalışanlara örgün eğitim süresi içinde kazanamadıkları, işleriyle ilgili bilgi ve yetenekleri sağlamak ve geliştirmek. 2. İnsangücünün basamaklar arasındaki dikey hareketliliğini sağlamak. 3. Teknolojik gelişmelere göre, çalışanları bilgi sahibi yapmak. 4. Çeşitli sektörlerde, teknolojide ortaya çıkan gelişmeler ve sektörler arasındaki ilişkilerdeki değişmeler sonucu oluşan insangücü fazlalığının diğer alanlara geçmesini sağlamak. 5. Maliyeti düşürmek, kaliteyi yükseltmek ve üretimi nitel ve nicel anlamda artırmak.

Hizmetiçi Eğitimin Gereği 1. Hizmet öncesi eğitimin eksikliği, yetersizliği 2. Kişisel eksikliklerin giderilmesi 3. Hizmetteki değişme ve gelişmeler 4. Bazı bilgilerin sadece hizmet içinde kazandırılabilmesi 5. Bireyin gelişmeye yönelik tutumu, isteği

Hizmetiçi Eğitimin Gereği 6. Eğitimin yaşamın her yerinde, her aşamasında yer alması 7. İşin yapılmasında, tempoda düşme 8. Moral yönünden düşüş, çöküş 9. İşe uygun işgören bulamama, bulunanda yüksek maliyet 10. İş özelliklerinin hızla değişmesi, yeni süreç ve teknolojiler

Hizmetiçi Eğitimin Gereği 11. Kazalarda artış 12. Ürünün kalitesinde düşme 13. kalite kontrolü, bilinci 14. Yönetsel kararlar, yönetsel değişiklikler 15. Yakından yönetime çok zaman ayrılması 16. İşten ayrılmalarda artış 17. İşe devamsızlıkların artması 18. Örgüt içinde rol çatışmalarının artması

DENETİMDE EĞİTİM İŞGÖRENLERİNİ GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Mentorlük Koçluk Okul Müdürünün Eğitici Rolü Mikro Öğretim Hizmetiçi Eğitim Eylem Araştırması

EYLEM ARAŞTIRMASI Eğitimcilerin, eğitim-öğretim süreci içerisindeki uygulamalarındaki sorunların giderilmesini sağlamaya yönelik bir yaklaşımdır. Lewin, (1947) eylem araştırmasının yaratıcısı olan bir isimdir ve bunun üç aşamalı sarmal bir süreç olduğunu belirtmiştir. 1) Keşfedilecek noktaların araştırmasını kapsayan bir planlama 2) Eyleme geçme ve 3) Eylemin sonuçları hakkında bulgular elde etme

EYLEM ARAŞTIRMASI Corey ise eylem araştırmasını, uygulamacıların sorunlarını bilimsel olarak çözmelerine rehberlik, düzeltme ve değerlendirme girişimlerinden oluşan bir süreç olduğunu ileri sürmüştür. Glickman, eylem araştırmasını okul düzeyinde ele alarak, meslektaşların öğretimi iyileştirme etkinliklerinin sonucu ortaya çıkan bir süreç olarak tanımlamıştır. Calhoun eylem araştırmasının, okulumuzda neler olup bittiğini araştıralım ve burayı daha iyi bir yer haline getirelim demenin en düşsel yolu olduğunu ifade etmiştir.

Eylem Araştırmasının Genel Özellikleri 1. Eylem araştırması işbirliğine dayalıdır. 2. Eylem araştırması çalışanların öz eleştiri yapmasına olanak verir 3. Eylem araştırması sistematik bir öğrenme sürecidir. 4. Eylem araştırması çalışanların iş hakkındaki düşüncelerini test etmelerini gerektirir 5. Eylem araştırması açık fikirli olmayı gerektirir

Eylem Araştırmasının Genel Özellikleri 6. Eylem araştırması iş deneyimleri hakkında bir kişisel günlük tutmayı gerektirir 7. Eylem araştırması politika geliştirmeye yönelik bir süreçtir 8. Eylem araştırması iş yerinin eleştirel bir analizidir, 9. Eylem araştırması özellikler üzerine vurgu yapar 10. Eylem araştırması küçük grupların işbirliği içinde çalışmasıdır 11. Eylem araştırması iş uygulamalarının gerekçelendirilmesidir.

Eylem Araştırmasının Aşamaları 1. Problemin tanımlanması 2. Eylem planı 3. Veri toplama 4. Verilerin analizi