Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TEMEL KAVRAMLAR Dr. Alpaslan GÖRÜCÜ

2 EĞİTİM Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istenilen yönde değişiklik oluşturma sürecidir. :44

3 1. Formal Eğitim Belirli bir zaman diliminde, belirli amaçlara ulaşmak için, belirli bir plan/program dâhilinde, eğitimcilerin gözetim ve denetimi altında gerçekleştirilen eğitime denir (Okullar, kamu kurumları ya da halk eğitim merkezlerinde yapılan eğitimler). :44

4 1.1. Örgün Eğitim Belli yaş gruplarına yönelik, planlı ve programlı olarak, önceden belirlenmiş amaçlar doğrultusunda ve okul çatısı altında gerçekleştirilen öğretim etkinliklerine denir. Örgün eğitimde genel, mesleki ve teknik eğitim programları uygulanır. Örgün eğitim; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. :44

5 Okul Öncesi Eğitimi Çocuğun aylık döneminde; gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alınarak, duyuşsal, fiziksel ve zihinsel gelişimlerini sağlamaya yönelik, aileler ve eğitimcilerin ortaklaşa gerçekleştirmeye çalıştıkları sistemli bir eğitimdir. Okul öncesi eğitimi, ailelerin isteği üzerine, okul öncesi eğitim kurumlarında, belli bir ücret karşılığında verilir. :44

6 İlköğretim Zorunlu eğitimin ilk dört yılı ilkokul (5,5-9,5 yaş grubu), ikinci dört yılı ortaokul (9,5-13,5 yaş grubu) olarak adlandırılır. Bu iki döneme ilköğretim denir. Devlet okullarında parasız, özel okullarda ücretli olarak verilen, anayasa ve yasalarca güvence altına alınmış eğitimdir. :44

7 Ortaöğretim Kesintisiz zorunlu eğitimin son dört yılı ise lise (13,5-17,5 yaş grubu) olarak isimlendirilir. Bu döneme ortaöğretim denir. Lisede; genel, mesleki ve teknik bilgi verilir. :44

8 Yükseköğretim Zorunlu eğitime dayalı olarak en az iki yıllık yükseköğrenim veren eğitim kurumlarının bütününü kapsar. İki yıllık meslek yüksek okulunu bitirenlere ön lisans, dört yıllık fakülte ve eşdeğeri okulları bitirenlere lisans, dört yıllık lisans üzerine enstitülerde verilen yüksek lisansı bitirenlere yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayanlara da doktora diplomaları verilir. :44

9 1.2. Yaygın Eğitim Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş yahut herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden çıkmış vatandaşlara, örgün eğitimin yanında veya dışında verilen eğitimdir. Yaygın eğitim; halk eğitimi, çıraklık eğitimi ve hizmet içi eğitimi kapsayan ve çok geniş bir alana hitap eden bir yapıdadır. :44

10 Halk Eğitimi Örgün eğitim kurumları dışında düzenlenen eğitim etkinlikleri, büyük ağırlıkla halk eğitimi merkezleri tarafından yerine getirilmektedir. Bu merkezlerde, her yaş ve eğitim düzeyindeki bireylere yönelik okuma-yazma kursları, meslek kursları, sosyal ve kültürel kurslar düzenlenmektedir. Bu kurslar yetişkinlerin eğitimi açısından oldukça önemlidir. :44

11 Hizmet İçi Eğitim Hizmet içi eğitim, özel ve tüzel kişilere ait işyerlerinde, belirli bir maaş ya da ücret karşılığında çalışmakta olan bireylere, görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak için yapılan eğitimdir. :44

12 Çıraklık Eğitimi Çıraklık eğitimi; 14 yaşını doldurmuş, 19 yaşından gün almamış, ilköğretimi bitirmiş ve yapmak istediği mesleği icra etmeye sağlık yönünden engeli bulunmayan bireylerin o mesleği icra edebilmeleri için verilen eğitimdir. Çıraklık eğitiminde aday çırak, çırak, kalfa ve ustalık aşamaları vardır. Çıraklık eğitimi iki ila dört yıl arasında değişebilmektedir. :44

13 2. İnformal Eğitim Hayatın her alanında ve her anında, belli bir plan ve programa dayalı olmayan, kendiliğinden, bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu oluşan eğitimdir. İnformal eğitimin iki önemli öğrenme yolu gözlem ve taklittir. :44

14 :44

15 1.3. Uzaktan Eğitim Uzaktan eğitim, eğitim teknolojileri ve uzaktan eğitim kanalları vasıtasıyla, eğitici ve öğrencilerin fiziksel olarak birbirinden ayrı oldukları bir ortamda gerçekleşen, eğitim- öğretimi ülkenin her yerine, her bireyine ulaştırabilen eğitimdir. :44

16 ÖĞRETİM (ÖĞRETME) Öğretim, önceden hazırlanmış program doğrultusunda planlanan, uygulanan ve değerlendirilen, amacı bireyin etkin öğrenmesini sağlamak olan ve çoğunlukla ders ve bunun gibi uygulamalarla sınırlı olan etkinliklerdir. Öğretim etkinlikleri içinde, öğretmenin önemli bir yeri vardır. :44

17 ÖĞRENME Büyüme ve vücutta değişik etkilerle oluşan geçici değişimlere atfedilemeyecek, yaşantı ürünü olarak meydana gelen, davranışlardaki nispeten kalıcı izli değişmedir. :44


"ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları