Mekke’nin çevresindeki bir miktar alan olan “Mekke Haremi”nin (veya Harem-i Şerif) sınırlarını “alem” denilen, ilk defa Hazret-i İbrahim (aleyhisselâm)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları
Advertisements

2014 UMRE DİNİ SUNUM UMRE DİNİ SUNUM UMRENİN FAZİLETİ.
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI
BAZI SORULAR VARDIR ÇÖZMENİZ GEREKEN…..

2014 RAMAZAN UMRESİ DİNİ SUNUM
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
TOPLUMSAL BARIŞIN KURULMASI
Sahabeden Hazret-i Ebu Eyyûb El-Ensâr (radıyallahu anh) Türbesi
HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümü BÜŞRA ÖZEL
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI
HAC VE KURBAN.
Kazanım 3 5. Görsel ve yazılı materyallerden yararlanarak İslamiyet’in ortaya çıkışı ve yayılışını inceler Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte.
UMRE DİNİ SUNUM. UMRE DİNİ SUNUM UMRENİN FAZİLETİ.
GÜL DEVRİ-1- HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi Vesellem)
İhram, dünyanın çeşitli bölgelerinden adeta her biri bir temsilci ve gözlemci sıfatıyla Mekke’ye akın eden Müslümanlar, “mikat” denilen belli sınırlarda,
1 - Hac İbadeti Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar  Mikat Sınırları  Kâbe (Beytullah)  Makam-ı İbrahim  Safa ve Merve Tepeleri  Zemzem Kuyusu  Arafat.
HAC.
Bilgidagi.com.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
HZ.MUHAMMED'İN ÇAĞRISI :

HACC ve HACCIN YAPILIŞI
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
HAC İBADETİ.
UMRE İBADETİ ÜLÜĞÜ.
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
KUTLU DOĞUM HAFTASI bilgidagi.com.
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI HOŞGELDİNİZ.

Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla Hz Muhammed’in Örnek Kişiliğinden Kesitler Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu.
HAC İBADETİ.
MUTE SEFERI
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
ile oğlu Hazret-i İsmail (aleyhisselâm) olduğu belirtilmektedir :
Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar
MEDİNE DÖNEMİ.
Hicret Olayı.
İhram Telbiye Tavaf Şavt Vakfe Sa’y Şeytan Taşlama
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
HAC VE UMRE.
RASÛLÜLLAH’TA SABIR.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
UMRE DİNİ SUNUM. UMRE DİNİ SUNUM UMRENİN FAZİLETİ.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi

ÖĞRETMEN KILAVUZ SLAYTLARI. Konuya Giriş İyi dersler… Konumuz başlıyor…
HAC.
HAC VE UMRE. Hac, farz bir ibadet olup hicretin 9.yılında farz kılınmıştır. Hac, hem beden hem de mal ile yapılan bir ibadettir. Hac, farz bir ibadet.
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ : HAC NEDİR? VE NİÇİN YAPILIR? HAC NEDİR? Hac, yılın belirli günlerinde dinimizce önemli sayılan Kâbe, Arafat ve çevresindeki.
6/A SINIFI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PROJE ÖDEVİ
Hz. Muhammed.
UMRE İBADETİ ÜLÜĞÜ.
HAC.
HACC ve HACCIN YAPILIŞI
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
HUDEYBİYE ANTLAŞMASI.
Fuat YÜKSEL İHL Meslek Dersleri Öğretmeni
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ. Buhârî, İlm, 12; Müslim, Cihâd, 6.
HAC İBADETİ.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Sunum transkripti:

Mekke’nin çevresindeki bir miktar alan olan “Mekke Haremi”nin (veya Harem-i Şerif) sınırlarını “alem” denilen, ilk defa Hazret-i İbrahim (aleyhisselâm) tarafından konulmuş olan taşlar belirlemektedir, daha sonra Peygamber Efendimiz (aleyhissalâtu vesselâm) tarafından yenilenmiştir. Bu sınırlar ile Mescid-i Haram arasındaki mesafeler yaklaşık 6-8 kilometre arasında değişmektedir. Hanefi mezhebine göre Medine hareminin Mekke hareminden farklı hükümler gerektirmesiyle beraber, Medine haremi yarıçapı 22 kilometre olan bir daireden ibarettir.

Mikat : Sınır Çizgisi Harem bölgesi ile beş Mikat yeri arasındaki bölgeye Hill denir. Harem’in manevî etkisi Hill bölgelerinin tümüne yayılır. Harem ve Hill bölgelerinin dışındaki yerlere Afak denir. Mikat sınırları dışında kalanlar umre için ihrama mikat sınırlarda veya daha önce girerler. Hill adı verilen bölgede yaşayanlar ihramını evinde giyer, yola öyle çıkar. Mekke’de oturanlar umre yapmak istedikleri zaman Harem bölgesinin dışına çıkarak ihrama girer. Umre ziyaretinde Ten’im, Cir’ane ve Hudeybiye peş peşe sıralanırlar. Peygamber Efendimiz (aleyhissalâtu vesselâm), Hazret-i Aişe (radıyallahu anha) ve Hazret-i Abdurrahman bin Bekr’e (radıyallahu anh) “Ten’im’de ihrama girip umre ziyaretlerini yapmaları”nı emretmiştir. Türkiye, Suriye, Mısır, Mağrip, Kıta Avrupası tarafından gelenlerin mikatı Cuhfe’dir. Medine; Irak, İran ve diğer Doğu Ülkeleri; Kuveyt ve Necid; Yemen’den gelenlerin mikatları farklıdır. Hadis-i şerif gereği mikat adı verilen yerlerden birinde veya daha önce ihrama girmek, hac için yapılması gereken ilk işlemdir. “Hiç kimse ihramsız olarak mikattan geçemez.” Mikat tayin edici noktadır, kilometre taşıdır, sınır çizgisidir. Mikat, Harem bölgesinin giriş kapısıdır. Bu giriş kapısına, sınır çizgisine gelindiğinde sanki ruhumuzun derinliklerinden bir ses yankılanır : “Dur! Tam sınıra geldin. Burası mikattır. Öyle gelişigüzel devam edemezsin. İhtiyat, edep, derin bir haşyet, saygı ve ihtiramla üstündekileri çıkar, bir kenara koy. Sadece iki parça kalsın üzerinde; dikişsiz ve beyaz iki parça. Beyaz seni temizleyecek. Ünvanından, kabilenden, aşiretinden, ulusundan, iradı olmayan kimliklerinden, mesleğinden, statünden, rütbenden. Sende herhangi bir insansın. Sıradan birisin. Değişmeye geldin. Üstündekilerinle birlikte tutkularını da bırak, öyle devam et.”

Ten'im Umre Mescidi'nin İç Görünüşü Mekke’de bulunanlar Mekke-Medine otoyolu üzerinde ve Harem-i Şerif’e yaklaşık 5 kilometre uzaklıkta bulunan Ten’im’e giderek ihrama girebil-mektedirler. Ten'im Umre Mescidi'nin İç Görünüşü

Hudeybiye, Mekke’nin batısında ve eski Cidde yolu üzerinde bulunmaktadır. Mekke’de bulunanların ihrama girdikleri yerlerden biridir. Hazret-i Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) Ashabıyla umre yapmak için hicretin 6.senesi, miladi 628 yılında Medine’den Mekke’ye girerken burada konaklamış ve Kureyş ile bir barış anlaşması yapmıştır. Sulh-u Hudeybiye Kur’an-ı Kerim’de “fethen mubina” (aşikar zafer) olarak nitelendirilmiştir. “Biz sana aşikâr bir fetih ve zafer ihsan ettik.” (Fetih, 48/1) Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Hudeybiye’nin büyük bir fetih olduğunu şöylece izah etti: “Evet! Hudeybiye Sulhü en büyük fetihtir. Müşrikler, sizin kendi beldelerine gidip gelmenize ve işinizi görmenize razı olmuş, gidip gelirken de emniyet içinde bulunmanızı istemişlerdir. Onlar şimdiye kadar hoşlanmadıkları İslâmiyet’i de böylece sizlerden görecek, öğreneceklerdir. Allah, sizi, onlara galip getirecek, gittiğiniz yerden sağ salim ve kazançlı olarak geri döndürecektir! Bu ise, fetihlerin en büyüğüdür!” Umre maksadıyla yola çıkan Sahabîlerin sayısı 1400 kadar iken iki sene sonra Mekke’nin fethine gidildiğinde bu sayı on bini buluyordu. Hazret-i Abdullah bin Mesud (radıyallahu anh) gibi Sahabîler asıl fethi Mekke değil, Hudeybiye olarak kabul ederler. İmam-ı Zühri, “İslâm’da Hudeybiye Musalahasından önce, ondan daha büyük bir fetih olmamıştır.” der. Kuyu-Hudeybiye