Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Meriç Belediyeler Birliği
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İç Güvenlik Sektörünün Sivil Gözetiminin Geliştirilmesi Projesi Aşama II Rahmi Doğan İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
YERELDE AB SÜRECİ.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Sunum transkripti:

Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi Proje Finansmanı: Avrupa Komisyonu Yararlanıcı Kurum: İçişleri Bakanlığı – Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Proje Yürütücüsü: Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Türkiye 2005-2007

AB’ye Katılım Sürecinde Yerel Yönetim Reformu Türk Hükümeti’nin Yerel Yönetim Reformu Programı’ndaki Temel Hedefleri Yerel yönetimlerde demokratik karar alma mekanizmalarının geliştirilmesi Yerel yönetimlerin yönetsel/mali özerkliğinin, etkinliğinin ve hesap verebilirliğinin artırılması Yerel kamu hizmetlerin niteliğinin ve vatandaşlara erişiminin iyileştirilmesi

“Yerel Yönetim Reformuna Destek” Projesi Türkiye’deki Yerel Yönetim Reformu Programı’nın uygulanmasına destek için kararlaştırılan AB fonu: Teknik Destek + Eğitim YYR Programı’nın uygulanması için Teknik Destek: “Yerel Yönetim Reformuna Destek” Projeesi (YYR Projesi) Başlangıç Tarihi: Ağustos 2005 Bitiş Tarihi: Kasım 2007 Finansman: AB-MEDA Yürütücü kurum: UNDP-Türkiye Teknik Destek’ten ana yararlanıcı kurum: İçişleri Bakanlığı – Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Diğer doğrudan yararlanıcılar: Mahalli İdare Birlikleri, Yerel Yönetimler ve personelleri, TODAİE, İçileri Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı ve diğer Yerel Yönetim eğitim kuruluşları, yerel kamu maliyesi ve yönetimi danışmanları. Dolaylı yararlanıcılar: yerel kamu hizmetlerini kullananlar, geniş çapta vatandaşlar.

Proje Hedefleri Genel Hedef: Vatandaşlara etkin hizmetler sunmak, politika geliştirmek, ve yönetimlerini düzenlemek için yerel yönetim kapasitesini arttırarak, Türkiye’deki yerel yönetim reformunu ilerletmek. Özel Hedefler: Hükümet’in Yerel Yönetim Reformu üzerine politikasını uygulamaya yönelik stratejilerin hazırlanması için diyaloğa geçebilmeleri açısından İçişleri Bakanlığı’nın ve diğer program paydaşlarının (belediye birlikleri gibi) kapasitesinin arttırılması. (A Bileşeni) Seçilmiş pilot yönetimlerde bütçe süreçlerinin, mali yönetim ve hizmet sunumunun iyileştirilmesi (stratejik planlama ve çok yıllı yatırım planlaması dahil olmak üzere). (B Bileşeni) Eğitim programı ve el kitaplarının hazırlanması ve eğitim kurslarının verilmesi ile belediye yöneticileri ve personeli için insan kaynaklarının verimliliğinin ve etkinliğinin iyileştirilmesi; bununla birlikte danışmanlar için belediye maliyesi üzerine bir eğitim programı ve sertifikasyon sisteminin geliştirilmesi. (C Bileşeni)

Reform Hareketinin ve Kapasitesinin Güçlendirilmesi (A) A Bileşeni, reform sürecinin çeşitli paydaşları arasında reform kapasitesinin güçlendirilmesini hedefler. Genelde, reform kapasitesi hakkındaki tartışmalar, yerel yönetimlerin yeni işlevleri yerine getirebilme kapasitesine sahip olması gerektiği anlayışıyla, kapasite geliştirme gereksinimleri üzerinde toplanır. Ancak, yeni mevzuat ve AB’ye uyum sürecinin getirdiği köklü değişiklikler düşünüldüğünde, Türkiye’deki kamu ve yerel yönetim sisteminin bir yol ayrımında bulunması nedeniyle, reform için kapasite geliştirme merkezî ve yerel kurumları, atanmış ve seçilmiş karar alıcıları, ve de sivil toplumda yer alan ve reformun aynı anda hem paydaşı, hem üstlenicisi, hem de faydalanıcısı bireyler olan vatandaşları bir bütün olarak dikkate almalıdır. Kapasite geliştirme, merkezi idare kurumları düzeyinde, Meclis İçişleri Komisyonu’nu ve İçişleri Bakanlığı kadrolarındaki reform yöneticilerini ve buna ek olarak, İl Valileri, Kaymakamlar ve bunların personellerini kapsamalıdır. Bu bağlamda, UNDP İçişleri Bakanlığı’nın mali denetim personelini de hesaba katmıştır.

Kapasite Geliştirme Nedir? Kapasite: Alabilme Sınırı. Bir şeyi içine alma, sığdırma sınırı, kapsama gücü. Mecaz:  Anlama, kavrama yeteneği. KAPASİTE GELİŞTİRME Kurumların ve bireylerin sistemlerini, kaynaklarını ve bilgilerini arttırma, güçlendirme ve düzenleme Bu kapasite artışının içselleştirilmesi Problemleri çözmek ve hedeflere ulaşmak için bunun işlevsel hale getirilmesi Kapasite geliştirmenin araçları: Eğitim Örgütsel yapının geliştirilmesi Kaynakların daha iyi kullanılması Yeni yönetim teknikleri (stratejik planlama, katılımcı yaklaşım, müzakere, vb.)

Yerel Yönetim Reformu’nun Geliştirilmesi ve Uygulanması Uygulama stratejisi oluşturmak için bir çalışma grubu kuruldu. Stratejinin saptanması, katılımcı bir yöntemle gerçekleştirilecek, Bakanlığa ve TBMM ilgili komisyonuna sunulacaktır. Oluşturulan strateji tüm ilgililerle paylaşılacaktır.

Uluslararası Konferanslar Teknik Ekip, yerel yönetim reformu üzerine iki uluslararası konferans düzenleyecektir. Her iki konferansa da, özellikle Avrupa Birliği ülkelerinden, AB’ye aday ülkelerden, ve AB’nin yeni Komşuluk Politikası’na dahil olan ülkelerden uluslararası katılım sağlanacaktır. Bu konferansın amacı Türkiye’deki Yerel Yönetim Reformunu hem ülke içinden katılan paydaşların hem de uluslararası temsilcilerin tartışmasına açmaktır.

Eğitim (A.3) Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü için eğitim gereksinimlerinin incelenmesi ve bunun sonucunda bir eğitim stratejisinin ortaya konulması. Program süresince 15-20 personele eğitim sağlanması. 20 kilit personelin İngilizce yeterliliğinin iyileştirilmesi (İngilizce dil kurslarının verilmesi). AB ülkelerine 2 çalışma gezisinin düzenlenmesi (her geziye 5 yetkilinin katılımıyla). İlk 3 ay içinde, İçişleri Bakanlığı’nın, valiler, kaymakamlar, ve diğer personel için olan hizmet içi eğitim sisteminin gözden geçirilmesi, bir strateji geliştirilmesi ve pilot eğitim programı olarak Ankara ve diğer illerde seminer verilmesi (18 seminer x 20 kişi). İl valileri, kaymakamlar, ve personelleri için olan yeni eğitim sisteminde üzerinde durulması gereken önemli konulardan bir tanesi, kamu hizmetlerinin yönetimi için doğrudan sorumluluğun il özel idareleri ve belediyelere dağıtılması bağlamında merkezi yönetimin il teşkilâtlarının oynaması beklenen yeni rol üzerine bir anlayış geliştirmeleri gereği olacaktır.

Yerel Yönetim Birlikleri Arasında İşbirliği ve Dayanışmanın Geliştirilmesi (A.4) Birliklerin reform kapasitelerinin değerlendirilmesi. AB’deki en başarılı uygulamaları tanıtan 5 bölgesel seminer düzenlenmesi. AB üye ülkelerindeki birliklere birer haftalık 2 çalışma gezisi düzenlenmesi. Birliklerin yönetiminin güçlendirilmesine yönelik eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi. Birlikler arasında işbirliğini geliştirici etkinliklerin düzenlenmesi. Birlikler arasında, ve de merkezi yönetim ile bir iletişim sisteminin kurulması. Birlikler, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler (eski IULA), Avrupa Belediyeler ve Bölgeler Konseyi (CEMR), Avrupa Bölgeler Asamblesi (AER) gibi uluslararası işbirliği geliştirme kuruluşları ile etkin olarak işbirliği yapmaları için teşvik edilecektir.

Kardeş Kent İlişkilerinin Geliştirilmesi (A.5) Türkiye ve AB’deki belediyeler arası kardeş kent deneyimlerinin incelenmesi ve belediyeler arası kardeş kent uygulamalarının özendirilmesi için bir strateji geliştirilmesi ve bu strateji içerisinde işbirliğinin sürekliliğini sağlayacak bir mekanizmanın oluşturulması.Oluşturulacak stratejiye uygun kardeş kent uygulamalarına yönelik rehberler hazırlanması.Pilot belediyelerin Avrupa belediyeleri ile kardeş kent (ortaklık) ilişkilerinin kurulması.

Belediyeler Arası Kardeş Kent Uygulama Stratejisi’nin geliştirilmesi ve uygulanması Belediyeler arası kardeş kent uygulamalarının kapsamlı değerlendirmesinde ortaya çıkan önerilere dayanarak bir Belediyeler Arası Kardeş Kent Uygulama Stratejisi geliştirilecektir. Teknik Ekip, İçişleri Bakanlığı, Birlikler ve diğer önemi paydaşlarla yakın işbirliği içinde çalışacaktır. Strateji geliştirilmesinde katılımcı yaklaşımın sağlanması ve uygulama ve izleme için bir mekanizma oluşturulması için birkaç yuvarlak masa tartışması düzenlenecektir.

Belediyeler arası kardeş kent uygulamalarına yönelik rehberlerinin geliştirilmesi Belediyeler arası kardeş kent uygulamalarına yönelik rehberler stratejiye eşlik edeceklerdir. Bu rehberler, projenin ilk aşamasında yürütülen araştırma sırasında yazılı hale gelen deneyim üzerine yapılandırılacaktır. İlk rehber, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB), bölgesel ve diğer belediye birlikleri gibi şemsiye kuruluşlar için hazırlanacak, ve temel olarak, tek tek belediyeleri iller arası ve sınır ötesi kardeş kent uygulamalarına teşvik etmek için yol haritasını ortaya koyacaktır.

Mali Yönetim Sisteminin Seçilmiş Pilot Projeler Aracılığıyla Uluslararası Performans ve Hizmet Sunumu Standartlarıyla Uyumlandırılması (B) Yerel Yönetimlerde Mali Yönetimin İyileştirilmesi Pilot projeler kapsamında, pilot belediyelerdeki yatırım planlama süreçleri, bütçe belgeleri ve malî muhasebe sistemleri değerlendirilecek, ve çok yıllı yatırım planlaması için sorunlar ve iyileştirme gerektiren alanlar belirlenecektir. UNDP ayrıca, malî yönetim için yazılım ve el kitapları geliştirecek ve tanıtacaktır (bakınız; 2.2.3). Bu faaliyetlerin en görünür çıktısı şeffaf bütçe raporlaması ve çok yıllı yatırım planlarının geliştirilmesi olacaktır. Bu belgeler kabul edilmeleri için kent konseyine sunulacak, ve bilgilendirme ve şeffaflık amacıyla kamuya açık hale getirilecektir.

Kapasıte İyileştirilmesi Her pilot proje sırasında Teknik Ekip; Türk bütçe sınıflandırması ve raporlama sistemi, uzun dönemli yatırım planlaması, borç yönetimi, ihale, alternatif hizmet sunumu/kamu-özel sektör ortaklığı (yap-işlet-devret gibi), proje yönetimi, ve diğer konular üzerine bir eğitim kursu, Belediye başkanı ve seçilmiş belediye personeli için malî yönetim ve hizmet performansı üzerine bir seminer, Belediye başkanı ve seçilmiş beleidye personeli için stratejik planlama üzerine bir seminer ve bir eğitim kursu, Bölgeden gelen belediye başkanlarının ve valilerin/kaymakamların katılımıyla bir konferans, İki pilot belediyenin belediye başkanları ve belediye yöneticileri için AB üye ülkelerine bir haftalık bir çalışma gezisi düzenleyecektir. İlk iki pilot projenin sonuçları, yerel yönetim reformu üzerine ilk konferansta sunulacaktır.

Reform için İçişleri Bakanlığı ve Yerel Yönetimlerde İnsan Kaynakları Kapasitesinin Geliştirilmesi (C) C.1: Küçük ve Orta Ölçekli Belediyeler için Belediye Yönetimi üzerine Eğitim Programı Mevcut eğitim el kitaplarının gözden geçirilmesi (AB üye ülkelerinde) Küçük ve orta ölçekli belediyelerdeki eğitim ihtiyacının değerlendirilmesi üzerine İçişleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği ve eğitim kuruluşları (TODAİE ve diğerleri) arasında diyaloğun geliştirilmesi Eğitim programının ve müfredatın geliştirilmesi Eğitim materyallerinin ayrıntılandırılması ve “eğiticilerin eğitimi” dersi olarak programın ilk versiyonunun TODAİE tarafından uygulanması (değişik bölgelerden 12 eğiticinin eğitilmesi) B Bileşeni altında ilk iki pilot proje bağlamında programın denenmesi Eğitim programının ve kursların iyileştirilmesi ve eğitim materyallerinin yeniden düzenlenmesi Belediye birlikleri ile işbirliği yaparak ve İçişleri Bakanlığı’nın yerel temsilcilerinin desteği ile programın hedef belediyelerde uygulanması (toplamda farklı bölgelerden en az 500 belediye personelinin eğitilmesi)

C.2: Belediye Mali Yönetimi Üzerine Danışmanlar için Eğitim Programı ve Sertifikasyon Sistemi Eğitim programı ve sertifikasyon sisteminin tasarlanması ve geliştirilmesi Seçim ölçütlerinin belirlenmesi ve pilot program için en az 25 adayın seçilmesi Eğitim programının verilmesi (TODAİE ile işbirliği içinde) Sınavların yapılması ve başarılı adaylara sertifika verilmesi C.3: Belediyeler için Online Kaynak Merkezi Özelleşmiş internet sitelerinden birisi aracılığıyla sertifikalı uzmanların isim ve adreslerinin belediyelere açık hale getirilmesi Belediye yönetimi üzerine olan eğitim modüllerinin online eğitim kursları olarak uyarlanması