Sanal ve Şebeke Örgütleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
SANAL ORGANİZASYONLAR. Sanal kavramı, gerçekte var olmayan ancak sanki varmış gibi görünen ve anlaşılan anlamındadır. Günümüz işletmelerinin yeni yapısını.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Hazırlayan: Atabey doğan
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ORGANİZASYON YAPISI.
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bütünleştirme uygulamaları
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ORGANİZASYON.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Sanal ve Şebeke Örgütleri

Şebeke Örgüt Nedir? Şebeke örgüt , bir mal veya hizmeti üretmek için iki veya daha fazla kuruluşun aralarında iş bölümüne giderek uzun süreli işbirliğine yönelmeleri ile ortaya çıkan örgüt modelidir.

Şebeke Organizasyonların Özellikleri Şebeke üyeleri arasında amaç birliği vardır. Büyük ölçekli ve riskli projelerde şebeke organizasyon yapısı riski azaltır. Şebeke organizasyonlarda tek bir lider yoktur. Liderlik değişik sorumlulukları olan kişi ve gruplar arasında paylaşılır. Şebeke örgütlerde dikey ve yatay bütünleşme söz konusudur, müşterilerin istek ve ihtiyaçları esastır.

Şebeke Organizasyonlar Türleri Dahili Şebeke Organizasyonlar Dengeli Şebeke Organizasyonlar Dinamik Şebeke Organizasyonlar

Dahili Şebeke Organizasyonları Bu tür organizasyonlarda, bir işletme bünyesindeki yapması gereken temel faaliyetler farklı işletme konusu olmakta ancak gerekli kaynakların tümü yine aynı bünyede kalmaktadır. İşletmenin üst yönetimi, sadece bu farklı işletme faaliyetlerini koordine etmektedir. Örneğin :

Dengeli Şebeke Organizasyonları Belirli bir mal veya hizmeti üretmek için gerekli olan kaynakların birbirinden tamamen bağımsız olan işletmelerin bünyesinde olmasıdır. Örneğin: Otomotiv sanayisinde çok rastlanan yan sanayi uygulamaları.

Dinamik Şebeke Organizasyonları Özellikle rekabetin hızlı ve düzensiz olduğu koşullarda işletmelerin rekabet avantajı elde etmek amacıyla bir araya getirdikleri ve bu işletmeler arasındaki ilişkinin dinamik olduğu bir organizasyon türüdür. Ortak girişimler (Joint venture) dinamik organizasyona örnektir.

Şebeke Organizasyonların Avantajları İşletmeler, şebeke organizasyonuna dahil olarak esneklik kazanmakta ve değişen koşullara daha çok adapte olmaktadır. İşletmeler, şebeke organizasyonuna dahil olarak piyasaya girme, zamanlama ve bilgi konumlarında tecrübe sağlamaktadır. Şebeke organizasyonu dahilinde çalışanlar, organizasyona dair problemlerin çözümü daha kolay hale gelmektedir. Şebeke organizasyonlarla birlikte işletmeler yeni teknolojileri kolayca elde edebilme imkanı sağlamaktadır.

Şebeke Organizasyonların Dezavantajları Şebeke üyesi işletmelerin birinin krize girmesi veya yok olması gibi durumlarda diğer işletmelerinde etkilenmesi. Şebekeye katılan işletme sayısının artmasıyla şebeke yapının hantallaşması ve esnekliğini kaybetmesi. Farklı kültürleri bir araya gelmiş olmasından dolayı belli bir örgüt kültürü yaratmada zorluk yaşanması. İşlemelerin çoğu kez farklı coğrafi bölgelerde bulunmasından dolayı aradaki iletişimi sağlayacak ek maliyetlere katlanmak zorunda olunması. Kontrolü elde tutamama.

Sanal Kavramı Nedir? Sanal kelimesi İngilizce 'de virtual kelimesinden gelmektedir. Bu kelimenin sözlük anlamı fiilen mevcut olmayan fakat var olduğu hissedilen, kabul edilendir.

Sanal organizasyon nedir Aynı amaca yönelen ancak birbirinden bağımsız görevlerle yükümlü ve uzay, zaman ve fiziki sınırları aşarak iletişim teknolojilerinin ağlarıyla güçlendirilmiş bağlarla birbirine bağlı insan topluluğu.

Bir organizasyonun sanal hale getirilmesi Tüm işlerin bilgisayarla yapılması, Organizasyonun internete bağlanması, Organizasyonun temel yeteneklerinin belirlenmesi, Çalışanların organizasyonun misyonu, vizyonu ve amaçları konusunda bilgili ve duyarlı hale getirilmesi, Dış kaynaklardan yararlanma, Stratejik iş ortaklarının belirlenmesi, Oluşturulan yapının iletişim ile harekete geçirilmesi ve işletilmesidir.

Sanal organizasyonların Özellikleri Sanal organizasyonlarda mekan sınırlaması yoktur. Sanal organizasyonlar müşteri taleplerine cevap yeteneği yüksek olan organizasyonlardır. Sanal organizasyonların uyum yeteneği yüksektir. Sanal ağ içerisinde bulunan birimler arasında yüksek derecede güven vardır.  Sanal organizasyonlar her işi kendisi yapmak yerine dış kaynaklama (outsourcing) işlemlerini eşgüdümleyen organizasyonlardır.

Sanal Organizasyonları Faydaları Çalışanların zaman ve mekan sınırlılıkları yoktur.  Fiziksel birçok sorun kendiliğinden çözülerek, verimlilik açısından işletmeye kazanç sağlanmıştır. Sanal organizasyonlar pazar ihtiyaçlarına en kısa sürede cevap verebilme yeteneğine sahiptir. Farklılaşan ve bireyselleşen tüketici ihtiyaçları hızlı bir şekilde karşılanır. Müşteriler artık evlerinden çıkmadan mağazalarda dolaşabilmekte, fiyatları karşılaştırabilmekte ve en uygun ürünü en uygun fiyata alabilmektedir.

Şebeke ve Sanal örgütler arasındaki farklar Şebeke Örgüt Sanal Örgüt Her sanal örgüt, aynı zamanda bir şebeke organizasyonudur. Şebeke türü yapılanma geçici de olabilir, kalıcı da. Önder, tek işletme olabilir. Bölünüp eklenme, birim bazında gerçekleşir. Şebeke örgütün özel bir şeklidir ve her şebeke örgütü, bir sanal örgüt değildir. Yapılanma geçici ve proje bazındadır. Proje tamamlandığında sona erer. Önder tek değildir. Projeye ve amaca göre değişir. Bölünüp eklenme, kişiye kadar inebilir.