Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER

2 Makro Çevre Faktörleri
Demografik çevre Ekonomik çevre Sosyal ve kültürel çevre Politik ve yasal çevre Doğal çevre Teknolojik çevre

3 Demografik çevre:Nüfusun yaş,cinsiyet,öğrenim düzeyi,mesleki durum vb özellikleri ürün ve hizmetlerin özelliklerini saptamada ve hedef pazar seçiminde destek olacaktır.

4 Ekonomik çevre:Milli gelir,kişi başına düşen milli gelir,gelir dağılımı , tasarruf düzeyi,para politikası,yatırımları teşvik politikası,enflasyon, deflasyon gibi faktörler pazarlama kararlarını etkiler

5 Sosyal ve kültürel çevre:Toplumun kültürel değerleri,inançları,adetleri yaşam standardı düzeyleri,aile yapısı gibi faktörler pazarlama kararlarında etkilidir.(Dini bayramlar)

6 Politik ve yasal çevre: Ulusal ve uluslararası düzeyde alınan kararlar pazarlama kararlarını etkileyebilir.Yatırım teşvikleri kredi ve benzeri destek kararları,tüketiciyi korumaya yönelik çıkarılan yasalar pazarlama kararlarını etkiler.

7 Doğal çevre: Hammadde kıtlığı,Artan enerji maliyeti Artan çevre duyarlılığı, Çevreyi korumada değişen devletin rolü pazarlama kararlarında etkili olmaktadır.

8 Teknolojik çevre:İnternet,ambalajlama ve üretim teknolojisindeki değişmeler ve gelişmeler pazarlama kararlarını etkiler.

9 Mikro Çevre Faktörleri
İŞLETME DIŞI FAKTÖRLER Tedarik Kaynakları Rakipler Aracılar Tüketiciler

10 İŞLETME İÇİ FAKTÖRLER:İki grupta incelenebilir
A)Pazarlama dışı faktörler -Üst yönetim -Mali yapı -Üretim -Araştırma geliştirme -İnsan kaynakları B)Pazarlama Karması Elemanları Mamul,Fiyat ,Dağıtım ve Şatış çabaları

11 Pazar ve Pazar Kavramı

12 Pazarlamada Pazar;belirli bir mala ihtiyacı ,satın almak için parası ve parasını harcamaya istekli kişiler ve örgütler topluluğudur. Satın alma özellikleri bakımından gruplandırıldığında: -Tüketiciler pazarı -Örgütsel pazarlar

13 Tüketiciler Pazarı:Kişisel ve ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere ürün ve hizmet satın alan tüketicilerin oluşturduğu pazardır.Ülkenin demografik yapısı tüketici pazarını etkiler.

14 Örgütsel Pazarlar:Mal ya da hizmet üretmek üzere satın alan kişi ve kurumların oluşturduğu pazardır.
-Endüstriyel kullanıcılar pazarı -Aracılar pazarı -Devlet pazarı Uluslararası pazarda hem tüketici hem de örgütsel pazarlar vardır.

15 Tüketiciler Pazarının Özellikleri
Nüfusun yaş,cinsiyet ,öğrenim düzeyi,coğrafi dağılımı aile yapısı ve özellikleri gibi faktörler pazarın büyüklüğünü ve yapısını belirler. Gelir,gelir dağılımı etkiler.

16 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler:
Kültürel Faktörler Sosyal Faktörler Kişisel Faktörler Psikolojik Faktörler, Tüketicilerin satın alma davranışlarını etkiler.

17 Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörler
Kültürel faktörler Sosyal Faktörler Kişisel faktörler Psikolojik Faktörler *Kültür *Alt Kültür *Sosyal Sınıf Danışma grupları Aile Rol ve statüler *Yaş ve yaşam dönemi *Meslek *Ekon.Özellikler *Yaşam Tarzı *Kişilik *Güdüleme *Algılama *Öğrenme *İnanç ve tutumlar ALICI

18 Kültür Kültür belirli bir toplumun üyeleri tarafından paylaşılan ve aktarılan davranış sonuçları ile öğrenilen davranışlar bütünüdür. Kültür,bireylerin bilgi birikimlerini ,öğrendiklerini inançlarını,yasaları,ahlaki kuralları,gelenek, görenek ve töreleri,törenleri ve değerleri içeren karmaşık bir unsurlar bütünüdür.

19 Kültürün ögeleri Değerler Dil İnanışlar ve mitler Gelenekler Törenler
Yasalar Materyal göstergeler

20 Her kültürün insanlara yansıttığı değerleri ve normları vardır.
Değerler hangi davranışların iyi ,kötü ve doğru ya da yanlış olduğunu belirten genel fikirler,kavramlardır.Örn adil olmaya yönelik bir değer bireyin pazarlık alışkanlığını, fiyat indirim taleplerini ve alım sonrası şikayet davranışlarını etkileyecektir.

21 Pazarlama yöneticileri iletişim,teknolojik gelişmeler ve toplumlararası ilişkiler sonucu uzun vadede ortaya çıkabilecek kültürel faktördeki değişiklikleri izlemeli ve değişmeleri pazarlama programlarına yansıtabilmelidir.

22 Alt kültür Toplumun bölgesel,dinsel,coğrafik kriterlere göre gösterdiği farklılıklar alt kültürü oluşturur.

23 Sosyal sınıf Bir sosyal sınıf veya sosyal katman,toplumda başkaları tarafından görüldüğü gibi,eşit sosyal duruma sahip olan insanlar kümesidir.

24 Sosyal sınıfı belirleyen ögeler:
-Aynı gelir -Aynı yaşam koşulları -Aynı yaşam davranışı -Aynı yaşam görüşü Tüketicilerin meslekleri,eğitim düzeyleri,ikamet yerleri de sosyal sınıf tanımlamalarında kullanılan diğer faktörlerdir.

25 Aynı sosyal sınıfta yer alan tüketiciler,benzer mal ve isteklere ihtiyaç ve istek duyarlar.(Aynı model araba,spor hizmetleri)


"PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları