Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Samsung (Korece: 삼성 그룹, Samseong Geurup) Lee Byung- Chul tarafından, 1938 yılında kurulmuş olan Güney Kore merkezli bir şirkettir. Yönetim Kurulu Başkanı.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
Pazarlama Çevresi.
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
OTOMOTİV SANAYİİNİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre teknikeri kimdir?
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014

Komisyon Üyeleri BAŞKAN Yunus ÇİFTÇİ / Çiftel Elektromekanik Ltd. Şti. Ahmet SAKIZLI / Arçelik-LG Klima A.Ş. Ahmet BAYRAKTAR / KOSBAŞ Okan GEDİK / Assan Hanil Otomotiv A.Ş. Ahmet Osman DİRLİK / Sü-Ka Mühendislik Mehmet Mustafa KARAMAN / Beşerler Çelik Birol BOZKURT / Evren Zincir A.Ş.

Toplantılarımız 12 Haziran 2013 tarih ve 02 sayılı KSO Meclis Toplantısı kararı ile kurulup üyeleri görevlendirilmiştir. I. Toplantı 11 Eylül 2013 II. Toplantı 20 Kasım 2013 III. Toplantı 28 Ocak 2014 IV. Toplantı 09 Nisan 2014 V. Toplantı 22 Mayıs 2014 VI. Toplantı 12 Kasım 2014

Komisyon Çalışmaları 04.10.2013 Anket Çalışması yapıldı 05.11.2013 Anket sonuç raporu yayınlandı Muhtelif toplantılar yapılarak anket sonuçları değerlendirildi 30.11.2013 Müşterek meslek komitesinde sunum ve üzerinde çalışma 28.01.2014 Kocaeli Üniversitesi ziyaret edildi 09.04.2014 GYTE Ziyaret edildi

Değişim Globalleşen dünyada her şey hızla değişiyor, Coğrafi ve siyasi sınırlar anlamını yitiriyor, Rekabet artıyor. Fertlerin ve işletmelerin rakipleri tüm dünya, Dünyanın herhangi bir yerindeki değişim hızla başka yerlere de yayılıyor. Geçen asırda 100 yılda olan değişim şimdi 10 yıldan az sürede oluyor.

Değişim Pek çok cihaz Tek cihaz

Değişim İnovatif ürünlerin pazarda yaygın kullanım süreleri Akıllı telefonlar tüm teknoloji tarihinde pazara en hızlı giren üründür. Amerika pazarının % 58’i kullanmaktadır.

Sanayinin Değişimi Yaşantımızda kullandığımız sanayi ürünleri günden güne daha teknolojik ve bilgi içeren ürünler haline gelmektedir. Buna bağlı olarak sanayi üretimi artan oranda emek esaslı üretimden bilgi odaklı üretime geçmektedir. Ürünler kadar üretim metotları da hızla değişmektedir. Üretim; otomasyona dayalı, ileri teknolojik makine ve malzemeler kullanılarak yapılmaktadır. Üretimin her safhasında bilgi teknolojileri kullanılmaktadır. Artık sanayi sağlam kaslara ve müthiş hareket kabiliyetine sahip çalışandan ziyade yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek, değişime ayak uydurabilecek çalışana ihtiyaç duymaktadır.

Sanayinin İş Gücü İhtiyacı Okuldan iş başı yapmaya hazır, yetmiş insan, Günün teknolojisini kullanabilen, Özellikle mühendis seviyesindekilerin iyi derecede İngilizce bilmesi, tercihan başka lisan bilgisi Sorgulayan, öğrenmeye açık, kendini geliştirme kapasitesi olan, Dünyaya ve rekabete açık, Esnek, Sürekli eğitim ve öğrenme arzusunda olan,

Dünyada Uygulamalı Eğitime Yönelme Gelişmiş ülkelerde Üniversiteler bilgi odaklı üretime yönelmiştir. Üniversiteler sanayinin bu ihtiyacını karşılamak üzere yeniden yapılanmaya başlamıştır. Mezunları sanayide çalışmaya hazır ve şirketlere hızlı uyum sağlayan üniversiteler ön plana çıkmıştır. Dünyada yeni kuşak üniversite tanımı ile ileri teknoloji şirketlerinin yapılanma stratejilerinde çok önemli benzerlik görülmektedir. Üçüncü kuşak üniversiteler: Uygulamalı Araştırmaya Öncelik, Disiplinlerarası ve üstü etkinlik, Uluslararası Rekabet, Yaratıcılık ve Tasarımın teşviki, kosmopolit örgütlenme, sanayi ile işbirliği Küçük içerik farkıyla olsa da yukarıdaki özellikler günümüzde aynı zamanda bir şirketin yaşaması için sahip olması gereken özellikler olarak tanımlanmakladır.

Nasıl ? Yönetiminde sanayicinin destek ve katkısı olan, Sanayiye entegre, Sanayi problemlerinden ilham alan, Sanayi Uygulamalarını Eğitim müfredatına almış, Öğrencilerine sanayi içinde en az 1 yıl uygulama yaptıran, Öğretim üyelerinde sanayi tecrübesi arayan Güncel sanayi uygulamalarını takip eden İstihdama hazır

Dünya’da Durum En önemli yapılanmalar Almanya, Japonya ve ABD’de ortaya çıkmıştır. Almanya özellikle II. Dünya savaşından sonra «Technische Universität» ve Fachhochschule konseptlerinde 2 tür mühendis yetiştirmektedir. Fachhochshule okulları «University of Applied Science» olarak bilinmekte ve Almanya'daki 380 üniversitenin 220’si fachhochshule olarak yapılandırılmış bulunmaktadır. Bu okullar doğrudan endüstrinin ihtiyacı olan uygulama, inovasyon ve ürün geliştirmeye yönelik -saha mühendisi yetiştirmektedir.Almanya ayrıca Fachhochshule’lerini sanayi bölgelerine yakın yerlerde oluşturarak sanayi-üniversite tampon bölgeleri yaratmıştır.

Japonya’da Durum- Şirketlerin Gücü Japonya sadece üniversitelerini değil, öğrencilerin tüm eğitim hayatları boyunca uygulamalı bilimlere göre oluşturmuştur. Büyük firmalarda yeni işe alınan mühendislerin bilgilerini şirket ihtiyaçlarına ve üretimlerine odaklamaları için oryantasyon eğitimleri yapılır. (Her sene yeni işe girenler 3 ay civarı oryantasyon eğitimine alınmaktadır.) Şirketlerin Ar-Ge merkezleri üretim ve geliştirme bakımından o kadar güçlüdür ki laboratuvarları üniversitelerden daha güçlü olanları vardır.

Uygulamalı Eğitimin Etkileri SONUÇ: Sanayi için: Sanayi bölgesinde üretim kalitesi yükselir inovasyon ekonomisi gelişir Nitelikli ve girişimci insan gücü artar Yeni fikirlerin üretilmesinde artış görülür Yenilikçi fikirlerin yayılmasına yardımcı ortam yaratılır İnovasyon ve Ar-Ge’yi destekleyen mekanizmalar gelişir Öğrenci için: Öğrencilerin doğrudan ticari olabilecek teknolojiler üzerinde çalışarak çok kıymetli tecrübe edinmeleri sağlanır Öğrencilere mezuniyetten sonra daha hızlı istihdam imkan sağlar Uygulamalı eğitim ve teknoloji geliştirme için daha kolay mali destek alınır ve inovasyon daha da hızlanır,

Teşekkürler…