AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Kadın ve Genç Girişimciler İçin En İyi Fırsatlar Better Opportunities For Young and Women Entrepreneurs.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci AB Mesleki Eğitim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
ILO Çokuluslu Şirketler ve Sosyal Politikaya ilişkin İlkeler Üçlü Bildirgesi.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
Erasmus+’ta Gençlik Destekleri Erasmus+ Gençlik Programı: Hedef Kitlesi:  Gençler  Kamu, sivil toplum ve özel sektör kuruluşları  En az dört.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Comenius Programı Onur AYDEMİR
“Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
“KWELE” Projesi (LdV 2007) “Kadınların İşgücü Piyasasına Kazandırılmaları ve Ekonomik Olarak Güçlendirilmeleri” (KWELE)
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
İstihdam Zara Todd. İstihdam Engelli kişiler, ücretli istihdama erişimde dünyanın her tarafında engellemelerle karşılaşmaktadır. Pek çok ülkede, engelli.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ. AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ Ofis Başkanı: Doç. Dr. Hazım Kemal Ekenel (Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi), Ofis Uzmanları:
«Living Together in Nature» AYHAN IŞIK İlçe Milli Eğitim Müdürü Beypazarı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinatör kurum olduğu KA201 AB Erasmus+ «Living.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
YAYGIN EĞİTİM.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KARİYER YÖNETİMİ WEB SİTELERİ
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD

Erasmus+ Programme – Strategic Partnership 15.09.2018 Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Erasmus+ Programme – Strategic Partnership 2015-TR01-KA202- 022212   Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business EDWOD

Günümüzde işsizlik ve istihdam, sonuçları açısından toplumların en önemli sorun alanlarından birini oluşturmaktadır. İçinde bulunduğumuz dönemde, dezavantajlı grupların istihdamı konusu ise uluslararası kuruluşların ve ülkelerin gündemlerine sık sık gelmektedir.

İstihdam sorunundan özellikle etkilenen kadın ve engelli işgücünün çalışma hayatına dahil edilmesi, toplumsal kalkınmada önemli bir etkendir. Kadın istihdamının oranı ve yapısı ülkeden ülkeye farklılık gösterse de,işgücüne katılım, ücrette eşitsizlik, çalışma koşulları, iş ve özel hayatın dengelenmesi, bakım sorumlulukları, mesleki eğitim ve işte yükselme konuları, kadınların ayrımcılıkla karşılaştıkları başlıca alanlar arasında bulunmaktadır.

Cinsiyet ve engeli nedeniyle çifte ayrımcılığa uğrayan engelli kadınların sosyal durumu ise ülkeden ülkeye ve bireysel koşullara göre değişmekle birlikte engelli kadınların toplum ve aile tarafından daha az desteklenme, mesleki eğitim hizmetlerinden yeterince yararlanamama, olumsuz bakış açısı gibi nedenlerle işverenlerce tercih edilmeme gibi sorunları bulunmaktadır.

Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve sosyal bakımdan belli bir oranda ve devamlı bir şekilde işlev kaybı veya aksaklığı yaşayan; normal hayattaki faaliyetlerini gerektirdiği şekilde gerçekleştiremeyen kişiler olarak, engelli kadınların da normal vatandaşlar gibi iş olanaklarından, sosyal ve kültürel faaliyetlerden faydalanması en doğal haklarıdır ve bu ‘sosyal devlet’ anlayışını taşıyan ülkelerin önemli ilkelerinden biri olmuştur.

Bunun sağlanması, devletin yönetiminde bulunanlar başta olmak üzere, tüm ilgili resmi ve özel kuruluşların, gönüllü teşekküllerin, iş adamlarının, eğitimci ve uzmanların koordineli çalışarak ve birbirlerine destek vererek faaliyet göstermesiyle mümkün olabilmektedir.

Bu nedenle AB komisyonu özellikle engelli ve dezavantajlı gruplar ile ilgili 2013-2020 döneminde yapılacak projelere büyük ölçüde önem vermekte öncelik tanımaktadır.

Bu düşünceden hareketle Özel Başkent Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak bugüne kadar Selçuk Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Keçiören Belediyesi ve özellikle de Kırıkkale Üniversitesi ile işbirliği yaparak dezavantajlı kadınlar ile ilgili bir çok proje gerçekleştirdik.

Ayrıca bu alanda yurtdışında da Almanya, Avusturya, Macaristan, Slovenya, Slovakya, İspanya, İtalya, Romanya ve İngiltere gibi birçok ülke ile ortaklık gerçekleştirdik. Dolayısıyla yurtdışındaki ortaklarımızın dezavantajlı gruplar ile ilgili çalışmalarını yerinde görerek bu çalışmaları ülkemize nasıl adapte edebileceğimizi değerlendirme şansı bulduk.

Yurt dışında bu konudaki mevzuat, yapılan çalışmalar, sağlanan kolaylıklar ile ilgili farklı uygulamaları ve bakış açılarını gözlemleme fırsatı bulduk. Örnek çalışma olarak gözlemlerimiz sırasında Slovenya’da ortak proje yürüttüğümüz 1860 yılında kurulmuş bir kuru temizleme fabrikasının kural olarak çalıştırdığı personelin %80’ini kadınlardan seçtiği, çalışan kadınların % 50’sini ise engelli kadınların oluşturduğu belirlenmiştir.

Yine örnek bir çalışmada Graz’da üç binin üzerinde personel ile çalışan BBRZ isimli bir vakfın ağırlıklı olarak engelli veya işsiz kadınların eğitimini sağlayıp meslek edindirdikten sonra iş hayatına nasıl entegre ettiklerini gözlemledik. Farklı bir çalışmada Fransa’da kadınlar ile ilgili çalışan birçok kurum ziyaret ederek iş kurma ve iş bulma becerilerini artırma konusunda nasıl eğitim verdiklerini gözlemledik.

Almanya’da SBH isimli bir vakfın özellikle işini kaybetmiş veya mevcut işinde çalışma yeteneğini yitirmiş bireyleri malulen emeklilik veya işlevsizlik durumundan onları kurtarıp yeni meslekler edindirerek çalışma hayatına tekrar kazandırdıklarını müşahede ettik.

Özellikle bu alanla ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi koordinatörlüğünde daha önce yapmış olduğumuz DEVOMDA (Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults-Engelli Yetişkinler İçin Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirilmesi) isimli projemizde birçok ürün hazırladık. Engelli yetişkinlerin istihdamını desteklemek amacıyla işveren ve kamu sektörü çalışanları arasında iş bağlantılarını oluşturmak bu projenin temel hedefidir.

DEVOMDA PROJE ÜRÜNLERİMİZ ENGELLİ YETİŞKİNLER EL KİTABI ENGELLİ YETİŞKİNLER İÇİN EĞİTİM MODÜLLERİ ENGELLİ BİREYLER İÇİN PROFESYONEL GELİŞİM REHBERİ TEST RAPORU DEĞERLENDİRME RAPORU YAYGINLAŞTIRMA RAPORU YAYGINLAŞTIRMA PLANI DEVOMDA PROJE ÜRÜNLERİMİZ

DEVOMDA PROJE TOPLANTILARIMIZ

DEVOMDA PROJE TOPLANTILARIMIZ

DESYODIP (Developing Skills of Young Disabled People-Genç Engellilerin Yeteneklerinin Geliştirilmesi) Bu proje ile genç engellilerin okul hayatından sonra daha kolay bir şekilde uygun iş bulmaları ve iş hayatına alışabilmeleri için eğitimsel ve psikolojik geçişini desteklemek amaçlanmıştır. Destek servisleri engelli ve dezavantajlı gençlerin iş bulma ve yetişkin yaşama geçişine eğitim ve danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Bu projenin ana hedefleri, genç engellilerin haklarını kazanması ve hedef grupların özel ihtiyaçlarına göre geçiş, eğiticilerinin eğitimi için bir müfredat geliştirmek ve yaymaktır.

DESYODİP PROJE ÜRÜNLERİMİZ GENÇ ENGELLİ BİREYLER EL KİTABI ENGELLİLERE BECERİ EĞİTİMİ MODÜLLERİ İŞVERENLER ve ENGELLİ AİLELERİ İÇİN REHBER ÜLKE ANALİZ RAPORLARI ENGELLİLİK ve ENGELLİ İSTİHDAMINA YÖNELİK GENEL BİR BAKIŞ TEST RAPORU DEĞERLENDİRME RAPORU YAYGINLAŞTIRMA RAPORU YAYGINLAŞTIRMA PLANI DESYODİP PROJE ÜRÜNLERİMİZ

DESYODİP PROJE TOPLANTIMIZ

Daha önce yaptığımız bütün bu projelerden sonra elde ettiğimiz tecrübelerin ışığında Necmettin Erbakan Üniversitesi koordinatörlüğünde, Kırıkkale Üniversitesi, Başkent Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Avusturya’da BBRZ Vakfı, Fransa’da CIF, Slovenya’da STORIC ortaklığı ile kapsamlı, detaylı ve daha verimli olabilecek bir uluslararası proje hazırlığı gerçekleştirdik. Bu proje Ulusal Ajans tarafından kabul edilen projeler arasında yer aldı.

Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business Dezavantajlı Kadınların İstihdamı: İş Bulma ve İş Kurma Becerilerinin Geliştirilmesi

EDWOD(Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business-Dezavantajlı Kadınların İstihdamı: İş Bulma ve İş Kurma Becerilerinin Geliştirilmesi)olarak isimlendirilen projemiz 2015 Eylül itibari ile başlamış olup 2017 Ağustos itibari ile tamamlanacaktır.

Şu ana kadar üçü yurt dışında olmak üzere dört toplantı gerçekleştirdik. Proje ürünlerimiz ve faaliyetlerimizin yer aldığı 5 yıl yayında kalacak bir proje web sitesi oluşturuldu. Web sitemiz Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca ve Slovence olmak üzere 5 dilde düzenlenmektedir.

PROJEMİZİN ÜRÜNLERİ Dezavantajlı kadınlar için ihtiyaç analizi raporu Rehber kitap Eğitim modülü Açılan kadın kulüplerinde eğitim uygulamaları Testler ve analizler Tanıtım ve yaygınlaştırma çalışmaları şeklinde gerçekleşecektir.

PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR İş aramaya nasıl başlanır? (İş bulma kurumuna kayıt, özel ajanslar, gazete ilanları, internet, aktif iş arama, arkadaş referansı) Yeteneğini ve becerilerini keşfet (Sahip olunan bilgi, kapasite ve davranışlar konusunda bireyin farkındalığını artırmak, rehberlik sağlamak) (Uygun davranışlar olmaksızın yetenekli olmak çok da anlamlı değildir)

PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR İş piyasasının sana sunduklarını keşfet (İşverene nasıl ulaşılır? İşe nasıl başvuru yapılır? Neler yapılması gerekir? İşverenler bir işçiden neler beklerler? İşçiler bir işverenden ne beklerler?) CV nasıl hazırlanır? (CV nedir? Nasıl yazılır? Nelere dikkat edilmelidir? CV nin içeriği?

PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR Niyet mektubu nasıl hazırlanır? (İşveren için kişisel niyet mektubu yazma, niyet mektubunun formatı ve içeriği) İş görüşmesine nasıl gidilir? (Firma hakkında tüm bilgileri elde etme, sorulabilecekler konusunda hazırlıklı olma, mülakat için ipuçları

PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR Etkili iletişim nasıl olur? ( İletişim nedir? İletişim türleri, iletişim engellerinin üstesinden gelmek) Nasıl iş kurulur? ( İş planlama, kaynak kullanımı, iş sahibinin kişiliği) Bilgisayar nasıl kullanılır?

Proje tamamlandıktan sonra ürünler, uygulama sonuçları ile görüş ve önerilerimiz projemizin bütün finansmanını sağlayan Türkiye Ulusal Ajansına bir sonuç raporu ile beraber sunulacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ