Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mobilya ve Oda Tasarımı
Advertisements

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI
ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı.
METAL TEKNOLOJİSİ ALANI
REMZİ BAYRAKTAR TİCARET MESLEK LİSESİ 2011 / 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI ATAŞEHİR – 2012.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
HACI FAHRİ ZÜMBÜL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
EL SANATLARITEKNOLOJİSİ
ŞEHİT ŞAHİN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Hizmet sektörü içerisinde en önde gelen ve ülke ekonomisini kalkındıracak döviz girdisinde en büyük paya sahip olan Turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu yabancı.
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Esenbey Çok Programlı Anadolu Lisesi
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI HİZMETİ ALANI
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
ARHAVİ ORHAN YÜCEL KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ
AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
MAÇKA AKİF TUNCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
OKUL MÜDÜRÜ 31 ÖĞRETMEN1 MEMUR 4 YARDIMCI PERSONEL BULUNMAKTADIR. 3 MÜDÜR YARDIMCISI.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
ALIN TERİ EN BEREKETLİ YAĞMURDUR. “Sanat Altın Bileziktir” SÜREÇİSTATİSTİK VERİLER (ÇIRAK) ŞUBAT SON TOPLANTIDAN SONRA ÇIRAK SAYISI 102.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
KOCAELİ – İZMİT İZMİT MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Mezunlarımızın avantajları  Öğrencilerimiz liseyi bitirdiklerinde eğitim gördükleri alan ve dalda hem.
MUHASEBE VE FİNANS ÜMİT KÖSE Ö NSÖZ bu slaytta anlatılmak istenen bu alan üzerinde neler yapılabilir faydaları nelerdir Hayatımıza.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İSLAHİYE 2017 TC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
GÜMÜŞHANE HAYME ANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Ali Osman Konakçı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
Sunum transkripti:

Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI

OKULUMUZDAKİ ONAYLI PROGRAM VE DALLAR Anadolu Meslek Programı- İç Mekan ve Mobilya Teknolojisi

İç Mekân ve Mobİlya TeknolojİSİ Tanımı: İç mekân ve mobilya teknolojisi meslek elemanının sahip olduğu, iç mekân ve mobilya elemanlarının üretimini yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği daldır. Amacı: Mobilya ve iç mekân tasarımı alanında mobilya ve iç mekân teknolojisi mesleğinin gerektirdiği iç mekân ve mobilya elemanlarının üretimi yeterliklerine sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Mobilya ve iç MEKAN TASARIMI ALANINDA 1. Mobilya ve iç mekân ressamlığı 2. İç mekân ve mobilya teknolojisi 3. Mobilya süsleme sanatları 4. Mobilya iskeleti ve döşemesi 5. Ahşap doğrama teknolojisi dalları yer almaktadır.

SEKTÖR Türk mobilya endüstrisi, çoğu geleneksel yöntemlerle çalışan atölye tipi küçük ölçekli işletmelerin ağırlıkta olduğu bir görünümdedir. Özellikle son yıllarda küçük ölçekli işletmelerin yanı sıra orta ve büyük ölçekli işletmelerin sayısı artmaya başlamıştır. Fabrikasyon üretim yapan firma sayısı gün geçtikçe artmaktadır.

SEKTÖR Gelişmiş ülkelerde mimari tasarımlarla birlikte ilerleyen mobilyacılık, tasarımlarda ortaya konan yaratıcılık, malzemenin ulaştığı çeşitlilik ve kullanılan ileri teknoloji ile geleceğin önemli bir imalat sektörüdür. Oturma gruplarından büro mobilyasına; genç odasından dekorasyon eşyalarına kadar çok geniş bir yelpazede binlerce ürüne sahip bu sektör, kalitesi ve ürün çeşidiyle dünya pazarında adından daha çok söz ettirecek potansiyeldedir.

SEKTÖR Mobilya sektörü sadece mobilya üreticilerini kapsamamaktadır. Yonga levha, lif levha, melamin kaplı levha, kaplama vb. ham madde üreticileri; makine üreticileri; mimarlar; dekoratörler; metal, plastik, ahşap aksesuar üreticileri; yapıştırıcı, tutkal, boya, polyester, cila, sünger vb. gibi kimyasalların imalatçıları; döşemelik deri ve tekstil üreticileri gibi sayısız iş kolu da sektörümüze destek vermektedir.

GİRİŞ KOŞULLARI Öğrencilerin sağlık durumu, mobilya ve iç mekân tasarımı alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

EĞİTİM SÜRESİ Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, mobilya ve iç mekân tasarımı alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

REHBERLİK VE YÖNLENDİRME DERSLERİN DAĞILIMI 9.SINIF 10.SINIF 11.SINIF 12.SINIF TOPLAM ORTAK DERSLER 33 29 16 11 3204 ALAN/DAL DERSLERİ 2 14 22 28 2376 SEÇMELİ DERSLER 3 5 4 432 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME 1 144 39 44 6156

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Modüler öğretime yönelik olarak ağırlıklı olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanır. 1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder. 2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ Haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılmaktadır. 2. Kazandırılacak yeterliklerin özelliklerine göre sektör ile iş birliği yapılarak işbaşında eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. 3. Sektörde oluşan değişim ve gelişmelerin incelenebilmesi amacıyla gezi, gözlem ve inceleme çalışmaları yapılabilmektedir.

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır. 2. Ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlilikleri kazanacaktır. 3. Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklere sahip olacaktır. 4. Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır. 5. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır.

BELGELENDİRME Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Öğrenciye programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.