Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)"— Sunum transkripti:

1 KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)

2 OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz 2014/2015 Eğitim Öğretim Yılında Bahçecilik alanı ile 9-B ve10-B sınıf şubesi ile eğitim öğretime başlamıştır.2015/2016 Eğitim Öğretim Yılında Bahçecilik alanı Tarım alanı olarak değiştirilmiştir.2016/2017 Eğitim Öğretim Yılında ve 12. sınıflar eğitim öğretime devam etmektedir. 1/45

3 OKULUMUZU TANIYALIM AÇILMIŞ OLAN ALANLAR: -TARIM ALANI:
Tarım alanı; bireylere temel bilimleri içeren bilgi ve becerilerin verildiği, seralarda ve açık alanda farklı üretim yöntemleri kullanılarak meyve, sebze ve süs bitkilerinde fide/fidan üretiminin yapıldığı, üretilen fide/fidanın yetiştiricilik, kültürel bakım ve hasadının yapıldığı, peyzaj projelerinin okunup uygulandığı, değişik çiçek düzenlemelerinin yapıldığı alandır. 2/45

4 TARIM ALANININ ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliği Tarla Bitkileri Yetiştiriciliği Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Peyzaj Tarım Alet ve Makineleri Çiçek renktir, tabiatta ölçülü âhenktir, Öğrencilerimiz 10.sınıftan itibaren yukarıdaki dallardan tercihleri doğrultusunda eğitim alabileceklerdir. 3/45

5 SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Süs bitkileri yetiştiricisi; ziraat mühendisi ile birlikte iş organizasyonu yapma, iç ve dış mekan bitkilerinin üretimini, yetiştiriciliğini, kültürel işlemlerini, sera iklim koşullarını düzenleme ve ürünü pazara hazırlama bilgi ve becerisine sahip, nitelikli kişidir. 4/45

6 Dış mekân süs bitkileri yetiştiricisi; ziraat mühendisinin hazırladığı plan dahilinde iş
organizasyonu yapan, tohumla, çelikle, aşıyla fidan üreten, ürünü ekime dikime hazırlayan, dikim işlemini gerçekleştiren, bitkilerin kültürel bakımını üstlenen, fidanları söken ve pazara hazırlayan, alet ve ekipmana bakım yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. 5/45

7 Kesme çiçek yetiştiricisi; ziraat mühendisiyle birlikte iş organizasyonu yapan,
tohum, çelik, aşı, soğanla fide üreten, dikim yerini hazırlayarak dikim yapan, kültürel bakım işlemlerini gerçekleştirerek ürünü pazara hazırlama bilgi ve becerisine sahip kişidir. 6/45

8 Çiçek düzenleme; çeşitli alet, malzeme ve ekipmanlar kullanarak doğadan bir parçayı yaşadığımız mekana taşımadır. Canlı ve yapma çiçeklerle uygulanır. Çiçeklerin canlılığını korumak uzatmak önemlidir. Çiçek düzenleme ile buket çeşitleri, aranjman çeşitleri, sepet çelenk çeşitleri, açık ve kapalı alan süsleme, ikebana sanatı uygulanır.

9 PEYZAJ Peyzaj bahçıvanı; peyzaj mimarının hazırladığı projeye göre uygulama öncesi hazırlıkları tamamlayan, toprağı ekime dikime hazırlayan, ekim ve dikim işlemlerini gerçekleştiren, bitkilerin kültürel bakımlarını, periyodik işlemlerini yapan, aletlerin kontrolünü ve bakımını üstlenen, mesleki eğitim faaliyetlerini yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. 7/45

10 BAHÇE BİTKİLERİ Sebze yetiştiricisi; ziraat mühendisiyle birlikte iş organizasyonu yapan, tohumdan fide üreten, toprağı ekim dikime hazırlayarak ekim dikim işlemini yapan, bitkilerin bakım ve kültürel işlemlerini yürüten, ürünü hasat ederek hasat sonrası işlemleri gerçekleştiren, meslekî eğitim faaliyetlerini yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. 9/45

11 Meyve yetiştiricisi; ziraat mühendisinin hazırladığı plan dâhilinde, iş
organizasyonunu yapan, fidan üreten, toprağı dikime hazırlayıp toprağa dikim yapan, kültürel bakım işlemlerini üstlenen, meyvelerin hasadını yapan, budama işlemlerini yürüten, alet ekipmanın bakımını yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. 10/45

12 TARLA BİTKİLERİ Tarla tarımı; güneş, toprak,hava ve su gibi doğal kaynakları kullanarak insan ve hayvan beslenmesi için elzem olan protein, karbonhidrat ve yağ gibi birincil; alkoloit, terpenoit ve fenolik maddeler gibi ikincil temel organik metabolitlerin üretimini gerçekleştirme bilimi ve sanatıdır.

13 Tarla bitkilerinin çoğunluğunu tahıllar oluşturur
Tarla bitkilerinin çoğunluğunu tahıllar oluşturur.Buğday arpa, yulaf,çavdar,çeltik,mısır,darının yanında mercimek,nohut,bakla,bezelye,fasulye ,börülce,pamuk,keten kenevir,şekerpancarı gibi bitkiler tarla bitkilerine örnektir.

14 TARIM ALET VE MAKİNELERİ
Alet ve makinelerin bulunduğu, üretim araçları kullanılarak alet ve makineler üzerinde bakım, onarım ve ayarların yapıldığı, yeni ürünlerin meydana getirildiği ve belirli bir amaca ulaşan üretim çalışmalarının yapıldığı sınırlı alanlar atölye olarak tanımlanır.

15 işletmelerde çalışabilirler yada kendi işletmelerini kurabilirler.
İŞ BULMA İMKÂNLARI Bahçecilik alanı meslekleri; kamu ve özel sektöründe ziraat ve tarım ile ilgili tüm işletmelerde çalışabilirler yada kendi işletmelerini kurabilirler. 11/45

16 Bu meslek elemanları; tarım ile ilgili kooperatiflerinde, belediyelerin park bahçeler
müdürlüklerinde, tarım il müdürlüklerinde, büyük marketlerin süs bitkileri satış reyonlarında, orman işletme müdürlüklerinde, kara yolları işletmelerinde ve Devlet Su İşlerinde, peyzaj bürolarında, otel, fabrika ve tatil köylerinin bahçelerinde iş bulma imkanına sahiptirler.

17 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI
Liseden sonra, yüksek öğrenime geçiş sınavını başaranlar lisan programlarına devam edebilirler. Meslek yüksek okulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. 12/45

18 ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar lisans programlarına devam
edebilir. Ön lisans programını başarıyla tamamlayanlar Ziraat Fakülteleri, Peyzaj Mimarlığı, Orman Fakülteleri ve Gıda Mühendisliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler.


"KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları