Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta
Ödevler Oyun incelemesi Ödevi & Sunumu (Açıkderste makaleyi bulabilirsiniz) Ders izlenimleri (blog)
“Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat ederler”- bir oyun tasarımcısı- (Prensky, 2004) sözüyle Prensky neyi ifade etmek istemektedir. Eğitsel amaçlı geliştirilen oyunların mevcut diğer eğlence amaçlı oyunların sağladığı eğlence ve motivasyonu sağlamadığı fikri neden kaynaklanıyor olabilir?
Öğretim tasarımcısının rolleri nedir? Öğretim tasarımcısı nasıl tasarlaR? Oyun tasarımcıları nasıl tasarlar? Bunların uyuşmayan yönleri nelerdir?
ÖRNEK
Haftanın sorusu Etkin ve verimli bir eğitsel oyunun 5 ilkesi neler olabilir?
Örnek Pivec & Dziabenko & Schinnerl • Determine Pedagogical Approach (how you believe learning takes place) • Situate the Task in a Model World • Elaborate the Details • Incorporate Underlying Pedagogical Support • Map Learning Activities to Interface Actions • Map Learning Concepts to Interface Objects
Malone motivasyon BİREYSEL Kontrol Zorluk Olasılıklı durumlar Hedefler Seçenekler Belirsiz sonuçlar Güç Geridönüt Kendine güvenin sağlanması (güce göre iş vererek Fantazi İçsel fantazi, Merak Dışsal fantazi Duyusal merak Bilişsel merak
Malone motivasyon KİŞİLER ARASI İşbirliği Rekabet Sosyal tanınırlık
Öğrenme ve öğretim teorileri Sosyal öğrenme Gagne : Öğrenmenin 9 adımı Koşullanma modelleri Skinner : Programlı öğretim Zihin modelleri Reigeluth: ayrıntılama teorisi Tam öğrenme Merrill : Element gösterim teorisi Başka... Başka
Öğrenme stratejileri (yöntemleri) Oyun tabanlı Durum tabanlı Problem tabanlı Özkontrollü öğrenme Yaparak yaşayarak öğrenme Drill and Practice Motive edici olarak oyun verilmesi Başka...
Öğrenme türleri Statejik düşünme Planlama İletişim Sayısal uygulamalar Uzlaşma becerlieri Grup karar verme süreci Verilerin işlenmesi Başka...
CSIZKZENTMIHALyI akIş teorisi Hazzın elementleri Zorlağu optimum seviyede etkinlikler Farkındalık ve eylemin bütünleşmesi Açık hedefler ve geridönüt Eldeki işe odaklanma Durumun gerçekten sadece kişinin kontrolünde olması Öz bilincin kaybolması Zaman farkındalığının kaybolması
İkisi arasında nasıl bir bağıntı var
Oyun Tabanlı öğrenme
Sizin Sorularınız Oyunlar öğrenme amacı güdülmeden tasarlansa bile gizil bir öğrenme imkanı sunabilir mi? Bir eğitsel oyun geliştirirken yapılması gereken ilk şey ne olabilir? (Selma)
İki oyun 1. tasarlarken ne öğreniriz? 4 kişilik gruplar oluşturun Size verilen malzemelerle bir oyun tasarlayın Bir gözlemci neler öğrendiğinizi ve nasıl zorlandığınızı not edecek
Eğitsel hale dönüştürürken nasıl zorlanırız Oynadığımız oyunu eğitsel hale dönüştürün Eğitsel hale dönüştürürken ne tür zorluklar yaşadığınızı bir gözlemci not edecek
Bu konu ile ilgili neleri araştırabiliriz? Aklıma gelenler Eğitsel oyunların oynanabilirliğinin akış teorisine göre incelenmesi (kullanıcı tabanlı bir çalışma da yapılabilirliği) Oyunlarda kullanılan öğrenme, öğretim teorileri, öğretim strateji ve yöntemlerine dair bir literatür çalışması
Bir sonraki ders Eğitsel oyunların seçimi, değerlendirilmesi ve kullanımı Oyunlarda kullanılabilirlik ve oynanabilirlik Sorular Okumalardan faydalanarak bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz, kriter listesindeki maddeler için lütfen gerekli açıklamaları ve referansları sağlayınız ve Club Penguin oyununu bu kriterlere göre yorumlayınız.