Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oyunlara Giriş.
Derya Duygu KARSLI
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
SİMÜLASYONLAR.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Eğitsel Oyunlar.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
Öğretim Teknikleri - III
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
The Value of Serious Play
YZM 403 –Yazılım Proje Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
Probleme Dayalı Öğrenme
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN TEMELLİ ÖĞRENME.
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
İş Planı Tasarımı: İş Fikri.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Programdan Sorular.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta

Ödevler Oyun incelemesi Ödevi & Sunumu (Açıkderste makaleyi bulabilirsiniz) Ders izlenimleri (blog)

“Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat ederler”- bir oyun tasarımcısı- (Prensky, 2004) sözüyle Prensky neyi ifade etmek istemektedir. Eğitsel amaçlı geliştirilen oyunların mevcut diğer eğlence amaçlı oyunların sağladığı eğlence ve motivasyonu sağlamadığı fikri neden kaynaklanıyor olabilir?

Öğretim tasarımcısının rolleri nedir? Öğretim tasarımcısı nasıl tasarlaR? Oyun tasarımcıları nasıl tasarlar? Bunların uyuşmayan yönleri nelerdir?

ÖRNEK

Haftanın sorusu Etkin ve verimli bir eğitsel oyunun 5 ilkesi neler olabilir?

Örnek Pivec & Dziabenko & Schinnerl • Determine Pedagogical Approach (how you believe learning takes place) • Situate the Task in a Model World • Elaborate the Details • Incorporate Underlying Pedagogical Support • Map Learning Activities to Interface Actions • Map Learning Concepts to Interface Objects

Malone motivasyon BİREYSEL Kontrol Zorluk Olasılıklı durumlar Hedefler Seçenekler Belirsiz sonuçlar Güç Geridönüt Kendine güvenin sağlanması (güce göre iş vererek Fantazi İçsel fantazi, Merak Dışsal fantazi Duyusal merak Bilişsel merak

Malone motivasyon KİŞİLER ARASI İşbirliği Rekabet Sosyal tanınırlık

Öğrenme ve öğretim teorileri Sosyal öğrenme Gagne : Öğrenmenin 9 adımı Koşullanma modelleri Skinner : Programlı öğretim Zihin modelleri Reigeluth: ayrıntılama teorisi Tam öğrenme Merrill : Element gösterim teorisi Başka... Başka

Öğrenme stratejileri (yöntemleri) Oyun tabanlı Durum tabanlı Problem tabanlı Özkontrollü öğrenme Yaparak yaşayarak öğrenme Drill and Practice Motive edici olarak oyun verilmesi Başka...

Öğrenme türleri Statejik düşünme Planlama İletişim Sayısal uygulamalar Uzlaşma becerlieri Grup karar verme süreci Verilerin işlenmesi Başka...

CSIZKZENTMIHALyI akIş teorisi Hazzın elementleri Zorlağu optimum seviyede etkinlikler Farkındalık ve eylemin bütünleşmesi Açık hedefler ve geridönüt Eldeki işe odaklanma Durumun gerçekten sadece kişinin kontrolünde olması Öz bilincin kaybolması Zaman farkındalığının kaybolması

İkisi arasında nasıl bir bağıntı var

Oyun Tabanlı öğrenme

Sizin Sorularınız Oyunlar öğrenme amacı güdülmeden tasarlansa bile gizil bir öğrenme imkanı sunabilir mi? Bir eğitsel oyun geliştirirken yapılması gereken ilk şey ne olabilir? (Selma)

İki oyun 1. tasarlarken ne öğreniriz? 4 kişilik gruplar oluşturun Size verilen malzemelerle bir oyun tasarlayın Bir gözlemci neler öğrendiğinizi ve nasıl zorlandığınızı not edecek

Eğitsel hale dönüştürürken nasıl zorlanırız  Oynadığımız oyunu eğitsel hale dönüştürün Eğitsel hale dönüştürürken ne tür zorluklar yaşadığınızı bir gözlemci not edecek

Bu konu ile ilgili neleri araştırabiliriz? Aklıma gelenler Eğitsel oyunların oynanabilirliğinin akış teorisine göre incelenmesi (kullanıcı tabanlı bir çalışma da yapılabilirliği) Oyunlarda kullanılan öğrenme, öğretim teorileri, öğretim strateji ve yöntemlerine dair bir literatür çalışması

Bir sonraki ders Eğitsel oyunların seçimi, değerlendirilmesi ve kullanımı Oyunlarda kullanılabilirlik ve oynanabilirlik Sorular Okumalardan faydalanarak bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz, kriter listesindeki maddeler için lütfen gerekli açıklamaları ve referansları sağlayınız ve Club Penguin oyununu bu kriterlere göre yorumlayınız.