Sitenizin trafiğini artırmanın püf noktaları 7-8.hafta
1-Özgün ve Doğru Başlık Oluşturma Başlık (title) etiketi Google’a ilk mesaj verdiğiniz alandır. Başlık etiketinin özgün ve amacına uygun olarak yazılmış olması gerekir. Sadece SEO odaklı değil kullanıcı odaklı da düşünerek başlıklarınızı özgün ve ilgi çekici şekilde oluşturun. Sıralama faktörünü içeriğiniz ve meta descripton etiketi ile kazanmaya odaklanın.
Önemli Tavsiyeler Sayfa başlıklarınızı özgün oluşturun. Sayfa başlıklarınızı içeriğinizle alakası olmayan kelimelerle doldurmayın. Her sayfa için ayrı başlıklar kullanın. Kopya başlıklar oluşturmayın.
2- Meta Description Yazımı Meta description etiketiniz arama motoruna sayfanızın ne hakkında olduğunu anlatan önemli bir etikettir. Böyle bir etiket kullanmadığınızda Google botları sitenizde title etiketinden sonraki metinleri otomatik olarak çekerler.
Description meta etiketi ne çok kısa ne çok uzun olmalı. 100-150 karakter aralığında yazmaya özen gösterin. Sayfa içeirği ile alakası olmayan manuple edici açıklamalar yazmayın. Genel tanımlar yazmayın: abc konusunda bir web sayfasıdır.
Anahtar kelimelerle doldurmayın. Sitenizdeki her sayfa için ayrı meta description etiketi yazın.
3- Meta Keywords Yazımı Anahtar kelime metası sayfanızın hangi konularla ilgili olduğunu anlatan bir etikettir. Son 2 senedir bu etiketin kullanımı Google için önem derecesi düşürülmüş bir kriter olmaya başlamıştır. Bunun nedeni birçok webmasterın keywords metasını onlarca anahtar kelime ile doldurup algoritmayı manuple etmeye çalışmasındandır.
4- Site URL Yapısı Web site URL adresleriniz SEF olması Google için yardımcı bir etkendir. Olmazsa olmaz demek iddialı olur. Arama motoru dostu (SEF) URL yapısı sitenizin daha iyi taranmasını sağlar. Kategorize edilme, sementik kategori ilgisi kurmada yardımcı olur.
Ziyaretçiler uzun ve farklı rakamlardan oluşan url yapılarını gördüklerinde güven açısından değerlendirebilirler. O nedenle açıklayıcı url oluşturmak hem ziyaretçi hem Google botları için faydalı olacaktır. Sıralama faktörüne etkisi vardır.
Çok uzun sayfa başlıklarınız için otomatik oluşturulan url adreslerini kısaltın. Google uyumlu URL oluşturma makalesini inceleyin. URL adresinizde kelime aralında tire kullanmaya özen gösterin. sayfa1.html gibi yapılar oluşturmayın Anahtar kelimelerinizi tekrar ederek kullanmayın. URL de sayfa id numarası gibi uzun rakamlar kullanmayın. Çok fazla alt dizin içeren URL yapıları tercih etmeyin.
5- Site Haritaları Kullanıcılar için ayrı arama motoru botları için ayrı site haritaları oluşturmalısınız. Google’ın sitenize yeni eklenen içerikleri daha hızlı taramasını sağlar. .xml uzantılı site haritanızı Google Site Yöneticisi merkezine girerek bildirebilirsiniz.
Site haritasını hem HTML hem XML olarak oluşturun. Site haritası konulara göre bir hiyerarşi belirledikten sonra oluşturun. Hatalı yazılabilecek veya güncellenmeyen site haritalarına karşı 404 sayfaları oluşturun. 404 sayfalarınızın Google tarafından indekslenmemesini sağlayın.
6- Kaliteli İçerik Teknikleri Kaliteli ve doyurucu oluşturduğunuz içerikler bir ziyaretçinin bir başka ziyaretçiye tavsiye etmesi ile daha da değer kazanacaktır. Yönlendirmeler sosyal ağlarda paylaşım, bloglarda kaynak içerik gösterimi, forumlarda tartışma, e posta ile tavsiye gibi şekillerde yapılabilir.
Yazım ve imla hataları yapmadan içerik oluşturun. Resim ya da video olarak yayınladığınız içeriğin metin çıktısını da sayfanıza mutlaka ekleyin. Kullanıcılar bilgiyi kopyalayıp başka birine göndermek için yapıştırabilsin. Paragraf ve alt başlık tekniği ile düzenli bir sayfaya oluşturmaya çalışın. Alt başlıklar ziyaretçinin aradığı bilgiyi bulmasına yardımcı olur. Paragraflar konu bütünlüğünün algılanması için önemlidir. Okunabilirliği arttırmayı tetikler.
Vurgulamaları mutlaka kullanın Vurgulamaları mutlaka kullanın. Kalın, italik, altı çizili vurgulama etiketlerini yazınızda kullanmaya çalışarak okuyucuyu canlı tutun. Hiçbir vurgu olmayan bir makale okunurken sıkıcı görünebilir. Kullanıcılar için saçma olan içerikler yazıp arama motorlarını hedeflemeyin. Kullanıcının anında sayfadan çıkması uzun vadade sayfa otorite puanınızı düşürecek ve sıralamanıza da etki edecektir bunu unutmayın.
7- Metin Bağlantıları Metin bağlantıları site içi optimizasyon için gerçekten önemli bir kavramdır. İçeriğinizde kullanıcının daha detaylı bilgi alabilmesine olanak sağlayacak kelimeler üzerinden sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı vermeniz çok iyi bir SEO tekniğidir.
Bağlantı metinlerinzde açıklayıcı ifadeler kullanın Bağlantı metinlerinzde açıklayıcı ifadeler kullanın. Genel ifadeler tercih etmeyin. Konuyla ilgili olmayan alakasız sayfalara bağlantı vermekten kaçının. Çok uzun bağlantı metinleri tercih etmeyin. Bağlantıların fark edilebilir stillerde olmasını sağlayın.
8- Görsel Optimizasyonu Resimlerinizi Google botları tanıyamaz. Sayfanızdaki resimler herhangi bir nedenden dolayı görüntülenmediğinde sizin resme eklediğiniz “alt” etiketi ziyaretçiye görüntülenir. Bir ziyaretçi görsel desteği kapalı olan bir tarayıcı kullanıyorsa resmin ne ile ilgili olduğunu bilgisini kullanıcıya vermiş olursunuz.
İçeriğinizde özgün görseller hazırlayıp eklemeniz içerik kalitesine de katkı sağlayan bir noktadır. Görsel aramalardan sitenize ulaşılmasında da kolaylık sağlar. Sayfa kalite puanınızın artmasının sıralamanıza da etki edeceğini unutmayın. Görsellerinize tanımlayıcı kısa isimler vererek sitenizde tek bir dizinde tutmanızı da öneriyoruz.
Resim üzerinden bağlantı veriyorsanız alt etiketi eklemeniz metin (anchor) üzerinden link vermiş etkisi yaratır. “alt” etiketi için uzun anahtar kelimeler içeren ya da cümlelerden oluşan metinler kullanmayın. Resimlerinizin boyutunu hızlı yüklenecek şekilde optimize ederek yükleyin. Düşük bağlantı hızına sahip ziyaretçileri de düşünerek yaklaşmanız sizin için olumlu olacaktır. Site navigasyonlarını sadece resim üzerinden yapmamaya özen gösterin.
9- Nofollow Kullanımı rel=”nofollow” etiketininin kullanımını gerekli yerlerde yapmanız sizin için faydalı olacaktır. Özellikle sitelerin yorum bölümlerinde paylaşılan url adresleri, yorum yapan kişinin site adresi gibi bağlantılara referans olmadığınızı belirtmiş olursunuz. Zararlı ya da faydasız bir siteye bağlantı verme sorumluluğunu da üzerinden atmış olursunuz.
Ayrıca içerik oluştururken faydalı olmayan bir siteyi örnekleyecek olabilirsiniz. Bu site zararlı bağlantılar da içerebilir. rel nofollow kullanımı bu siteye referans olmadığınızı da belirtir. Böylece sitenize SEO bakımından eksi bir puan ekletmemiş olursunuz.
10- Mobil Tasarım ve Kullanılabilirlik Web sitenizin mobil cihazlar için uyumu 2014 yılında daha da ön planda olmaya başladı. Kullanıcılar için tasarımın öneminin yanı sıra kullandıkları cihazlar için de tasarımın önemli olduğunu unutmayın.
Responsive (uyumlu) web tasarım kavramının öneminin artması mobil kullanım odaklı olarak gelişti diyebiliriz. Mobil ziyaret trafiğinin artması mobil ziyaretçilere de öenm vermeniz gerekiğini göstermeye başladı. Hemen çıkma sürelerini düşürmek istiyorsanız mobil uyumlu tasarımlar mutlaka kullanmaya çalışıın.