Sitenizin trafiğini artırmanın püf noktaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
HTML e GİRİŞ Temel HTML etiketleri.
İnoksan Seo Analizi ve Yapılandırması
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
Ders Kitaplarında Tasarım
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Google Adword Arama Ağı
Google Analytics Nedir?
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
4/3/2017
İnternet Programcılığı
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Blog Oluşturmak Burcu Sümengen L.Gonca Arıcılar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI OLUŞTURMAK Bağlantı rengini ve biçimlendirme özelliklerini ayarlamak Hipermetin bağlantıları oluşturmak Resim tabanlı bağlantılar oluşturmak Bağlantıların.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Web Sitesi Hazırlama.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
HTML :Hyper Text Markup Language explorer, firefox, opera herhangi bir derleyiciye ihtiyaç duymadan çalışabilir metin biçimlendirme resim ekleme ve biçimlendirme.
1 İNTERNET PROGRAMLAMA - 1 Bağlantılar Öğr.Gör. Serkan KORKMAZ Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu.
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Arama Motorlarını Kullanmanın Püf Noktaları
Wordpress Eğitimi 2.
Arama Motoru Nedir?.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
Dersi Özeti Kursun içeriğini özeti Alt başlıkları Proje Kurs esnasında kullanmayı planladığımı editörler HTMLe giriş Temel etiketler Notepad+’da.
2-Hafta Temel İşlemler * Html Komutlarının Yapısı * Açıklamalar
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Çalışma Yaprağı.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
BACKLINK NEDIR? NASıL BACKLINK ALıRıZ? ÜCRETLI BACKLINK FAYDA VE ZARARLARı.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
HTML HTML Nedir? HTML Ne İşe Yarar?. HTML (HyperText Markup Language / Hareketli-Metin İşaretleme Dili) basitçe, tarayıcılarla görebileceğimiz, internet.
GOOGLE NASIL İNDEKSLER. iNDEKSLEME İndeksleme, sitemizin içeriklerinin arama motorlarına, yani Google, Yahoo, Bing gibi sitelerin veri tabanlarına kayıt.
Arama BBY256 Bilgi Mimarisi. Bulmak için Tasarım Farklı bilgi arama modelleri İnsanların bilgi arama davranışları Bu davranışların öğrenilmesi.
Web Tasarımı 2.Hafta. HTML Nedir  Hyper Text Markup Language (Hiper Metin İşaretleme Dili) web sayfalarını oluşturmak için kullanılan standart metin.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Mümin DENİZ 1983 Bulgaristan doğumlu.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION).
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
TrustRank, Dalgalanmalar, Google Penguin
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Sitenizin trafiğini artırmanın püf noktaları 7-8.hafta

1-Özgün ve Doğru Başlık Oluşturma Başlık (title) etiketi Google’a ilk mesaj verdiğiniz alandır. Başlık etiketinin özgün ve amacına uygun olarak yazılmış olması gerekir. Sadece SEO odaklı değil kullanıcı odaklı da düşünerek başlıklarınızı özgün ve ilgi çekici şekilde oluşturun. Sıralama faktörünü içeriğiniz ve meta descripton etiketi ile kazanmaya odaklanın.

Önemli Tavsiyeler Sayfa başlıklarınızı özgün oluşturun. Sayfa başlıklarınızı içeriğinizle alakası olmayan kelimelerle doldurmayın. Her sayfa için ayrı başlıklar kullanın. Kopya başlıklar oluşturmayın.

2- Meta Description Yazımı Meta description etiketiniz arama motoruna sayfanızın ne hakkında olduğunu anlatan önemli bir etikettir. Böyle bir etiket kullanmadığınızda Google botları sitenizde title etiketinden sonraki metinleri otomatik olarak çekerler.

Description meta etiketi ne çok kısa ne çok uzun olmalı. 100-150 karakter aralığında yazmaya özen gösterin. Sayfa içeirği ile alakası olmayan manuple edici açıklamalar yazmayın. Genel tanımlar yazmayın: abc konusunda bir web sayfasıdır.

Anahtar kelimelerle doldurmayın. Sitenizdeki her sayfa için ayrı meta description etiketi yazın.

3- Meta Keywords Yazımı Anahtar kelime metası sayfanızın hangi konularla ilgili olduğunu anlatan bir etikettir. Son 2 senedir bu etiketin kullanımı Google için önem derecesi düşürülmüş bir kriter olmaya başlamıştır. Bunun nedeni birçok webmasterın keywords metasını onlarca anahtar kelime ile doldurup algoritmayı manuple etmeye çalışmasındandır.

4- Site URL Yapısı Web site URL adresleriniz SEF olması Google için yardımcı bir etkendir. Olmazsa olmaz demek iddialı olur. Arama motoru dostu (SEF) URL yapısı sitenizin daha iyi taranmasını sağlar. Kategorize edilme, sementik kategori ilgisi kurmada yardımcı olur.

Ziyaretçiler uzun ve farklı rakamlardan oluşan url yapılarını gördüklerinde güven açısından değerlendirebilirler. O nedenle açıklayıcı url oluşturmak hem ziyaretçi hem Google botları için faydalı olacaktır. Sıralama faktörüne etkisi vardır.

Çok uzun sayfa başlıklarınız için otomatik oluşturulan url adreslerini kısaltın. Google uyumlu URL oluşturma makalesini inceleyin. URL adresinizde kelime aralında tire kullanmaya özen gösterin. sayfa1.html gibi yapılar oluşturmayın Anahtar kelimelerinizi tekrar ederek kullanmayın. URL de sayfa id numarası gibi uzun rakamlar kullanmayın. Çok fazla alt dizin içeren URL yapıları tercih etmeyin.

5- Site Haritaları Kullanıcılar için ayrı arama motoru botları için ayrı site haritaları oluşturmalısınız. Google’ın sitenize yeni eklenen içerikleri daha hızlı taramasını sağlar. .xml uzantılı site haritanızı Google Site Yöneticisi merkezine girerek bildirebilirsiniz.

Site haritasını hem HTML hem XML olarak oluşturun. Site haritası konulara göre bir hiyerarşi belirledikten sonra oluşturun. Hatalı yazılabilecek veya güncellenmeyen site haritalarına karşı 404 sayfaları oluşturun. 404 sayfalarınızın Google tarafından indekslenmemesini sağlayın.

6- Kaliteli İçerik Teknikleri Kaliteli ve doyurucu oluşturduğunuz içerikler bir ziyaretçinin bir başka ziyaretçiye tavsiye etmesi ile daha da değer kazanacaktır. Yönlendirmeler sosyal ağlarda paylaşım, bloglarda kaynak içerik gösterimi, forumlarda tartışma, e posta ile tavsiye gibi şekillerde yapılabilir.

Yazım ve imla hataları yapmadan içerik oluşturun. Resim ya da video olarak yayınladığınız içeriğin metin çıktısını da sayfanıza mutlaka ekleyin. Kullanıcılar bilgiyi kopyalayıp başka birine göndermek için yapıştırabilsin. Paragraf ve alt başlık tekniği ile düzenli bir sayfaya oluşturmaya çalışın. Alt başlıklar ziyaretçinin aradığı bilgiyi bulmasına yardımcı olur. Paragraflar konu bütünlüğünün algılanması için önemlidir. Okunabilirliği arttırmayı tetikler.

Vurgulamaları mutlaka kullanın Vurgulamaları mutlaka kullanın. Kalın, italik, altı çizili vurgulama etiketlerini yazınızda kullanmaya çalışarak okuyucuyu canlı tutun. Hiçbir vurgu olmayan bir makale okunurken sıkıcı görünebilir. Kullanıcılar için saçma olan içerikler yazıp arama motorlarını hedeflemeyin. Kullanıcının anında sayfadan çıkması uzun vadade sayfa otorite puanınızı düşürecek ve sıralamanıza da etki edecektir bunu unutmayın.

7- Metin Bağlantıları Metin bağlantıları site içi optimizasyon için gerçekten önemli bir kavramdır. İçeriğinizde kullanıcının daha detaylı bilgi alabilmesine olanak sağlayacak kelimeler üzerinden sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı vermeniz çok iyi bir SEO tekniğidir.

Bağlantı metinlerinzde açıklayıcı ifadeler kullanın Bağlantı metinlerinzde açıklayıcı ifadeler kullanın. Genel ifadeler tercih etmeyin. Konuyla ilgili olmayan alakasız sayfalara bağlantı vermekten kaçının. Çok uzun bağlantı metinleri tercih etmeyin. Bağlantıların fark edilebilir stillerde olmasını sağlayın.

8- Görsel Optimizasyonu Resimlerinizi Google botları tanıyamaz. Sayfanızdaki resimler herhangi bir nedenden dolayı görüntülenmediğinde sizin resme eklediğiniz “alt” etiketi ziyaretçiye görüntülenir. Bir ziyaretçi görsel desteği kapalı olan bir tarayıcı kullanıyorsa resmin ne ile ilgili olduğunu bilgisini kullanıcıya vermiş olursunuz.

İçeriğinizde özgün görseller hazırlayıp eklemeniz içerik kalitesine de katkı sağlayan bir noktadır. Görsel aramalardan sitenize ulaşılmasında da kolaylık sağlar. Sayfa kalite puanınızın artmasının sıralamanıza da etki edeceğini unutmayın. Görsellerinize tanımlayıcı kısa isimler vererek sitenizde tek bir dizinde tutmanızı da öneriyoruz.

Resim üzerinden bağlantı veriyorsanız alt etiketi eklemeniz metin (anchor) üzerinden link vermiş etkisi yaratır. “alt” etiketi için uzun anahtar kelimeler içeren ya da cümlelerden oluşan metinler kullanmayın. Resimlerinizin boyutunu hızlı yüklenecek şekilde optimize ederek yükleyin. Düşük bağlantı hızına sahip ziyaretçileri de düşünerek yaklaşmanız sizin için olumlu olacaktır. Site navigasyonlarını sadece resim üzerinden yapmamaya özen gösterin.

9- Nofollow Kullanımı rel=”nofollow” etiketininin kullanımını gerekli yerlerde yapmanız sizin için faydalı olacaktır. Özellikle sitelerin yorum bölümlerinde paylaşılan url adresleri, yorum yapan kişinin site adresi gibi bağlantılara referans olmadığınızı belirtmiş olursunuz. Zararlı ya da faydasız bir siteye bağlantı verme sorumluluğunu da üzerinden atmış olursunuz.

Ayrıca içerik oluştururken faydalı olmayan bir siteyi örnekleyecek olabilirsiniz. Bu site zararlı bağlantılar da içerebilir. rel nofollow kullanımı bu siteye referans olmadığınızı da belirtir. Böylece sitenize SEO bakımından eksi bir puan ekletmemiş olursunuz.

10- Mobil Tasarım ve Kullanılabilirlik Web sitenizin mobil cihazlar için uyumu 2014 yılında daha da ön planda olmaya başladı. Kullanıcılar için tasarımın öneminin yanı sıra kullandıkları cihazlar için de tasarımın önemli olduğunu unutmayın.

Responsive (uyumlu) web tasarım kavramının öneminin artması mobil kullanım odaklı olarak gelişti diyebiliriz. Mobil ziyaret trafiğinin artması mobil ziyaretçilere de öenm vermeniz gerekiğini göstermeye başladı. Hemen çıkma sürelerini düşürmek istiyorsanız mobil uyumlu tasarımlar mutlaka kullanmaya çalışıın.