Microsoft® Office Excel® 2007 Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
POWEPOINT KISIM I
Advertisements

MS OFFICE Access 2013.
Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Microsoft® Lync™ 2010 Temsilci Eğitimi
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
MS OFFICE Word 2013.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ MİCROSOFT WORD
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Kelime İşlemci Programı
Profesyonel sunu hazırlama
Bilgisayar Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Grup ilkesinin yerel düzenleyicisi Microsoft Windows XP' de, kullanıcı ve bilgisayar grupları için kullanıcı ve bilgisayar yapılandırmaları tanımlamak.
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Kursu başlatmak için İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i
Görsel Okur-Yazarlık *
EXCEL 2003 Ders 1.
Records Manager’a çift tıkladığınızda bu ekran gelir.
Bilgisayar Uygulamaları II
Microsoft Power Point Dersi
EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ
Profili ve gizlilik ayarlarını güncelleştirme j ardından kursu başlatmak için F5 tuşuna basın veya Slayt Gösterisi > Baştan'ı tıklatın. İleti çubuğunda.
Bilgisayarda Ofis Programları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SAYFALARI BÖLMEK Uzun veri listeleriyle çalışıldığında verilerin satırlarca aşağıya inmesi durumunda hangi verinin hangi kategoriye ait olduğunu hatırlamak.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Microsoft Office Access
Bilgisayarda Ofis Programları
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
Temel yazIM İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Temel Bilgi Teknolojileri
Bilgisayar II
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
MICROSOFT WORD ŞEYMA ŞAFAK
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Temel Bilgisayar Teknolojileri
© TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – VERİ SUNUMU - I 1 / 32 Ünite 5 Veri Sunumu – I (Microsoft Powerpoint) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
DİLOVASİ TEKNİK LİSE VE Ç.P.L POWER POİNT 2003 ÖĞRETMEN= KÜRŞAT KUŞ =
İleri Excel 1 Fuat Tosun.
İÇERİK POWERPOINT - ŞUBAT  Metin Kutusu ile ilgili işlemler
Microsoft® Office Excel® 2007 Eğitimi
Microsoft® Office Excel® 2007 Eğitimi
Microsoft® Office Excel® 2007 Eğitimi
Microsoft® Office Eğitimi
Microsoft® Office PowerPoint® 2007 Eğitimi
WORD KULLANIMI Office Word Programı ile çalışma sayfamıza  Yazı yazabilir,  Yazılarımızın görünümlerini değiştirebilir,  Tablolar oluşturabilir,  Resim.
Dosya Yönetimi.
Microsoft® Office Word 2007 Eğitimi
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
powerPoint nedir
Temel Bilgisayar Dersi
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
Profesyonel sunu hazırlama
4. OFİS PROGRAMLARI (POWERPOINT)
1 EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları.
Sunum transkripti:

Microsoft® Office Excel® 2007 Eğitimi [Şirketinizin adı] sunar: Microsoft® Office Excel®  2007 Eğitimi [Eğitimciye notlar: Bu şablonu özelleştirme konusunda ayrıntılı yardım için en son slayda bakın. Ayrıca, bazı slaytların notlar bölmesinde yer alan ek ders metnini de gözden geçirin. Bu sunu Adobe Flash animasyonları içerdiğinden, şablonun kaydedilmesi kişisel bilgilerle ilgili bir uyarı iletisinin gösterilmesine neden olabilir. Flash dosyasının kendi özelliklerine bilgi eklemediğiniz sürece, söz konusu uyarı bu sunu için geçerli değildir. İletide Tamam'ı tıklatın.] İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Kurs içeriği Genel bakış: Nereden başlamalı? Ders 1: Çalışma kitabıyla tanışma Ders 2: Verileri girme Ders 3: Verileri düzenleme ve çalışma sayfalarını düzeltme Her derste bir önerilen görevler listesi ve bir de test soruları kümesi bulunur. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Genel bakış: Nereden başlamalı? Excel 2007'de veri girmeniz istendi, ancak daha önce hiç Excel'de çalışmadınız. Nereden başlayacaksınız? Belki de Excel'de çalıştınız ama yine de metin ve sayıları girme ve düzenleme ya da sütun ve satırları ekleme ve silme gibi bazı temel işlemlerin nasıl yapıldığını bilmiyorsunuz. Burada, Excel'de çalışmak için gereken becerileri hızla ve fazla kafanız karışmadan öğreneceksiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Kurs hedefleri Yeni çalışma kitabı oluşturun. Metin ve sayıları girin. Metin ve sayıları düzenleyin. Sütun ve satırları ekleyin ve silin. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Çalışma kitabıyla tanışma Ders 1 Çalışma kitabıyla tanışma

Çalışma kitabıyla tanışma Excel'i başlattığınızda sütunlar, satırlar ve hücrelerden oluşan büyük boş bir kılavuzla karşılaşırsınız. Excel'i yeni kullanmaya başlıyorsanız, bundan sonra ne yapmanız gerektiğini merak edebilirsiniz. Bu kurs, Excel'e veri girerken size rehberlik edecek bazı temel Excel özelliklerini tanıtarak rahat çalışmanıza yardımcı olmakla başlayacak. Excel'i başlattığınızda başka neler görürsünüz? Üst satır boyunca harfler ve sol tarafta yukarıdan aşağıya sayılar vardır. En altta da Sayfa1, Sayfa2, vb. şekilde adlandırılan sekmeler yer alır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Şerit Excel 2007 penceresinin en üstündeki bant Şerittir. Şerit, her biri insanların Excel'de yaptıklarıbelirli çalışma türleriyle ilgili olan farklı sekmelerden oluşur. Her sekmedeki farklı komutları görmek için Şeridin üstündeki sekmeleri tıklatabilirsiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Şerit Soldaki ilk sekme olan Giriş sekmesinde en çok kullanılan günlük komutlar bulunur. Resimde, Şeritteki Giriş sekmesinin komutları gösterilir. Excel'de pencerenin üst kısımda uzanan Şerit Şeritteki komutlar, birbiriyle ilişkili küçük gruplar halinde düzenlenmiştir . Örneğin, hücrelerin içeriğiyle çalışmaya yönelik komutlar Düzenleme grubunda ve hücrelerin kendileriyle çalışmaya yönelik komutlar Hücreler grubunda bir araya getirilmiştir.  İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Çalışma kitapları ve çalışma sayfaları Excel'i başlattığınızda, çalışma kitabı adı verilen bir dosyayı açarsınız. Her çalışma kitabı, içine verileri girdiğiniz üç çalışma sayfasıyla açılır. Burada, yeni çalışma kitabında boş bir çalışma sayfası gösterilmektedir. Çalışma sayfaları, metin ve sayılarınızı girdiğiniz yer olarak belgenin sayfalarına benzer. Çalışma sayfaları kimi zaman "elektronik tablo" olarak da adlandırılır. Açtığınız ilk çalışma kitabı Kitap1 olarak adlandırılır. Bu başlık, siz çalışma kitabını kendi başlığınızla kaydedinceye kadar pencerenin üstündeki başlık çubuğunda görünür. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Çalışma kitapları ve çalışma sayfaları Excel'i başlattığınızda, çalışma kitabı adı verilen bir dosyayı açarsınız. Her çalışma kitabı, içine verileri girdiğiniz üç çalışma sayfasıyla açılır. Burada, yeni çalışma kitabında boş bir çalışma sayfası gösterilmektedir. Örneğin, bütçe veya öğrenci notlarına ilişkin sayfa sekmelerini Ocak, Şubat ve Mart veya satış bölgeleri için Kuzey Sahilleri ve Güney Sahilleri olarak veya benzeri şekillerde adlandırabilirsiniz. Sayfa sekmeleri pencerenin alt kısmında görüntülenir. Her sayfadaki bilgileri daha kolay tanımlamak için sayfa sekmelerini yeniden adlandırmak iyi bir yöntemdir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Çalışma kitapları ve çalışma sayfaları Nasıl yeni bir çalışma sayfası oluşturulacağını da merak ediyor olabilirsiniz. Şöyle yapacaksınız. Pencerenin sol üst kısmındaki Microsoft Office Düğmesi 'nitıklatın . İpuçları: Üçten fazla çalışma sayfası gerekiyorsa, başka çalışma sayfaları ekleyebilirsiniz. Üç çalışma sayfası gerekmediğinde ise, birini veya ikisini silebilirsiniz; bununla birlikte silmek zorunda da değilsiniz. Ayrıca sayfalar arasında geçiş yapmak için klavye kısayollarını kullanabilirsiniz. Şimdi Yeni'yi tıklatın. Ardından Yeni Çalışma Kitabı penceresinde Boş Çalışma Kitabı'nı tıklatın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütunlar, satırlar ve hücreler Çalışma sayfaları sütun, sıra ve hücrelere ayrılır. Bir çalışma kitabını açtığınızda gördüğünüz kılavuzdur. Sütunlar çalışma sayfasında yukarıdan aşağı doğru dikey olarak uzanır. Her sütunun üstte harfli bir başlığı vardır. Satırlar çalışma sayfası boyunca yatay olarak uzanır. Her satırın bir başlığı vardır. Satır başlıkları, 1 ile 1.048.576 arasındaki sayılardır. Sütunlar hakkında ek bilgi: İlk 26 sütun A - Z arasındaki harflerle etiketlenmiştir. Her çalışma sayfasında toplam 16.384 sütun vardır, bu nedenle Z harfinden sonra harf çiftleri (AA - AZ arasında) başlar. AZ'den sonra harf çiftleri BA'dan başlayıp BZ'ye kadar gider ve 16.384 sütunun tümü alfabetik başlıklarla etiketlenir. Son sütunun etiketi XFD'dir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütunlar, satırlar ve hücreler Çalışma sayfaları sütun, sıra ve hücrelere ayrılır. Bir çalışma kitabını açtığınızda gördüğünüz kılavuzdur. Sütunlardaki alfabetik başlıklar ve sıralardaki sayısal başlıklar bir hücreyi tıklattığınızda çalışma sayfasının neresinde olduğunuzu gösterir. Sonraki bölümde hücre başvuruları hakkında daha çok bilgi edineceksiniz. Başlıklar birleşerek hücre adresini oluşturur. Örneğin, A sütunuyla 3. satırın kesiştiği noktadaki hücre A3 olarak adlandırılır. Buna hücre başvurusu da denir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Hücreler verilerin girildiği yerdir Hücreler işe başladığınız ve çalışma sayfasına veri girdiğiniz yerlerdir. Soldaki resimde, yeni çalışma kitabını açtığınızda neler gördüğünüz gösterilir. Çalışma sayfasının sol üst köşesindeki ilk hücre etkin hücredir. Girdiğiniz verilerin buraya geleceğini belirtmek üzere siyah çerçeveli gösterilir. Çoğu durumda, ilk hücre (veya yanındaki) veri girmeye başlamak için gayet uygun bir yerdir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Hücreler verilerin girildiği yerdir Hücre seçmek için çalışma sayfasındaki herhangi bir hücreyi tıklatarak istediğiniz yere veri girebilirsiniz. Herhangi bir hücreyi seçtiğinizde, burası etkin hücre olur. Daha önce açıklandığı gibi, çevresi siyah çerçeveyle belirtilir. Hücrenin bulunduğu sütunun ve satırın başlıkları da vurgulanır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Hücreler verilerin girildiği yerdir Hücre seçmek için çalışma sayfasındaki herhangi bir hücreyi tıklatarak istediğiniz yere veri girebilirsiniz. Örneğin, sağdaki resimde gösterildiği gibi C sütununun 5. satırındaki hücreyi seçerseniz: C sütunu vurgulanır. 5. satır vurgulanır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Hücreler verilerin girildiği yerdir Hücre seçmek için çalışma sayfasındaki herhangi bir hücreyi tıklatarak istediğiniz yere veri girebilirsiniz. Örneğin, sağdaki resimde gösterildiği gibi C sütununun 5. satırındaki hücreyi seçerseniz: Bu durumda etkin hücre olan C5'in çevresine çerçeve konur. Hücrenin adı ise (hücre başvurusuolarak da bilinir) çalışma sayfasının sol üst köşesindeki Ad Kutusu'nda gösterilir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Hücreler verilerin girildiği yerdir Çerçeveli hücre, vurgulanmış sütun ve satır başlıkları ve Ad Kutusu'nda hücre başvurusunun gösterilmesi C5 hücresinin etkin hücre olduğunu görmenizi kolaylaştırır. Çalışma sayfasının en tepesindeki ilk birkaç hücredeyseniz, bu göstergelerin fazla önemi yoktur. Ancak, çalışma sayfasında aşağılara ve yanlara doğru ilerledikçe bunlar gerçekten işinize yarayabilir.  Bu göstergeler nasıl yardımcı olabilir? Her çalışma sayfasında, üzerinde çalışılabilecek 17.179.869.184 hücre vardır. Nerede olduğunuzu söyleyen hücre başvurusu olmasa sayfada kaybolabilirsiniz. Birisine çalışma sayfasında belli verilerin nerede olduğunu veya nereye girilmesi gerektiğini söylemeniz gerektiğinde de hücre başvurusunu bilmek önemlidir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Alıştırma önerileri Çalışma sayfası sekmesini yeniden adlandırın. Bir çalışma sayfasından diğerine geçin. Çalışma sayfası sekmelerine renk ekleyin. Çalışma sayfalarını ekleyin ve silin. Sütun başlıklarını gözden geçirin ve Ad Kutusu'nu kullanın. [Eğitimciye not: Bilgisayarınızda Excel 2007 yüklüyken, slayttaki bağlantıyı tıklatarak çevrimiçi alıştırmaya gidebilirsiniz. Alıştırma sırasında, size yol gösteren yönergelerle bu Excel görevlerinin her biri üzerinde çalışabilirsiniz. Önemli: Bilgisayarınızda Excel 2007 yoksa, alıştırma yönergelerine erişemezsiniz.] Çevrimiçi alıştırma (Excel 2007 gereklidir) İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 1 Yeni bir çalışma sayfası gerekiyor. Nasıl oluşturursunuz? (Tek yanıt seçin.) Hücreler grubunda Ekle'yi tıklatın ve sonra da Sayfa Ekle'yi tıklatın. Microsoft Office Düğmesi'ni tıklatın ve sonra da Yeni'yi tıklatın.Yeni Çalışma Kitabı penceresinde Boş çalışma kitabı'nı tıklatın. Hücreler grubunda Ekle'yi tıklatın ve sonra da Çalışma Kitabı'nı tıklatın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 1: Yanıt Microsoft Office Düğmesi'ni tıklatın ve ardından Yeni'yi tıklatın. Yeni Çalışma Kitabı penceresinde Boş çalışma kitabı'nı tıklatın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 2 Ad Kutusu'nda etkin hücrenin içeriği gösterilir. (Tek yanıt seçin.) Doğru. Yanlış. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 2: Yanıt Yanlış. Ad Kutusu etkin hücrenin hücre başvurusunu verir. Ayrıca, Ad Kutusu'na hücre seçmek için de kullanabilirsiniz; bunun için kutuya hücre başvurusunu yazarsınız. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 3 Yeni çalışma sayfasında A1 hücresine yazarak başlamanız gerekir. (Tek yanıt seçin.) Doğru. Yanlış. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 1, soru 3: Yanıt Yanlış. Gezinmekte ve istediğiniz yere yazmakta özgürsünüz. Herhangi bir hücreyi tıklatın ve yazmaya başlayın. Bununla birlikte, okuyucuların A1 veya A2 hücresinden başlayabilecek verileri görmek için sayfayı kaydırmalarına neden olmayın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Ders 2 Veri girme

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Veri girme İster işle ilgili, ister kişisel her türlü veriyi girmek için Excel'i kullanabilirsiniz. Çalışma sayfası hücrelerine iki temel tür veri girebilirsiniz: sayılar ve metin. Bütçe oluşturmak, vergilerin üzerinde çalışmak, öğrencilerin notlarını veya devam durumlarını kaydetmek ya da sattığınız ürünleri listelemek için Excel'i kullanabilirsiniz. Hatta günlük egzersizleri kaydedebilir, kilo kaybınızı izleyebilir veya evinizi yenileme maliyetlerini izleyebilirsiniz. Yapabileceklerinizin gerçekten de sınırı yok. Şimdi veri girişine odaklanalım. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Okuyucularınıza karşı düşünceli davranın: sütun başlıklarından işe başlayın Veri girerken, her sütunun en üstüne başlıkları girerek işe başlamak iyi bir yöntemdir. Bu şekilde, çalışma sayfanızı paylaşan herkes verilerin ne anlama geldiğini anlayabilir (ve, gelecekte sizin anlamanıza da yardımcı olur). Genellikle satır başlıklarını de girmek istersiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Okuyucularınıza karşı düşünceli davranın: sütun başlıklarından işe başlayın Resimdeki çalışma sayfasında, belirli şirketlerin temsilcilerinin bir dizi aylık iş yemeğine katılıp katılmadıkları gösterilir. Sütun ve satır başlıkları kullanılır: Çalışma sayfasının üst kısmı boyunca gösterilen sütun başlıkları yılın aylarıdır. Solda yukarıdan aşağıya doğru satır başlıkları şirket adlarıdır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Yazmaya başlama Satış temsilcilerinin ad listesini oluşturduğunuzu varsayalım. Listede satış tarihleri ve miktarları da olsun. Bu durumda şu sütun başlıklarına gerek duyarsınız: Ad, Tarih ve Miktar. Bu örnekte, sol tarafta satır başlıklarının bulunmasına gerek yoktur; satış temsilcilerinin adları en soldaki sütunda yer alacaktır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Yazmaya başlama Satış temsilcilerinin ad listesini oluşturduğunuzu varsayalım. Listede satış tarihleri ve miktarları da olsun. Resimde bilgileri yazma ve bir hücreden diğerine geçme işlemi gösterilir: A1 hücresine Ad yazın ve SEKME tuşuna basın. Ardından B1 hücresine Tarih yazın, SEKME tuşuna basın ve C1 hücresine Miktar yazın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Yazmaya başlama Satış temsilcilerinin ad listesini oluşturduğunuzu varsayalım. Listede satış tarihleri ve miktarları da olsun. Resimde bilgileri yazma ve bir hücreden diğerine geçme işlemi gösterilir: Sütun başlıklarını yazdıktan sonra A2 hücresinin içini tıklatın ve satış temsilcilerinin adlarını yazmaya başlayın. İlk adı yazın, sonra ENTER tuşuna basarak seçimi sütunda bir hücre aşağı A3 hücresine taşıyın. Ardından bir sonraki adı yazın ve böyle devam edin. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Tarih ve saatleri girme Excel metinleri hücrenin soluna, ancak tarihleri hücrenin sağına hizalar. B sütununa, yani Tarih sütununa tarihleri girerken, tarihin bölümlerin birbirinden ayırmak için eğik çizgi veya tire kullanmalısınız: 16/7/2009 veya 16-Temmuz-2009. Excel her iki girişi de tarih olarak tanır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Tarih ve saatleri girme Excel metinleri hücrenin soluna, ancak tarihleri hücrenin sağına hizalar. Saat girmeniz gerekiyorsa sayıları yazın, bir boşluk bırakın ve ardından a veya pyazın; örneğin, 9:00 p. Yalnızca sayıyı yazarsanız Excel saati tanır ve AM olarak girer . İpucu: Bugünün tarihini girmek için CTRL ve noktalı virgül (;) tuşlarına birlikte basın. Geçerli saati girmek için CTRL, ÜST KARAKTER ve noktalı virgül tuşlarının üçüne birlikte basın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Sayıları girme Excel sayıları hücrenin sağ tarafına hizalar. C sütununa, yani Miktar sütununa satış miktarlarını girmek için dolar işareti ($) koyup ardından miktarı yazabilirsiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Sayıları girme Diğer sayılar ve bunların girilmesi Kesirleri girmek için, tamsayıyla kesir arasında bir boşluk bırakın. Örneğin, 1 1/8. Yalnızca kesir girmek için önce bir sıfır girin; örneğin, 0 1/4. Sıfır eklemeden 1/4 girerseniz, Excel sayıyı bir tarih (Ocak 4) olarak yorumlar. Negatif bir sayıyı parantezle belirtmek için (100) yazarsanız, Excel bu sayıyı -100 olarak görüntüler. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Verileri girmenin hızlı yolları Excel'de veri girerken zaman kazanmak için şu iki yöntemden yararlanabilirsiniz: Otomatik Tamamla ve Otomatik Doldur. Animasyon: Sağ tıklatın ve Yürüt'ü tıklatın. Otomatik Tamamla hakkında ek bilgi: Hücreye yazdığınız birkaç harf söz konusu sütunda yaptığınız bir giriş ile eşleşiyorsa, Excel kalan karakterleri sizin için doldurur. Eklendiğini gördüğünüzde yalnızca ENTER tuşuna basın. Otomatik Tamamla metinler ve sayı içeren metinlerde kullanılır. Yalnızca sayılarda, tarihlerde veya saatlerde kullanılmaz. Otomatik Doldur hakkında ek bilgi: Otomatik Doldur özelliğiyle, yılın aylarını, haftanın günlerini, 2 veya 3'ün katlarını ya da seri halindeki diğer verileri hızla girebilirsiniz. Bir veya birden çok girişi yazar ve sonra seriyi genişletirsiniz. [Eğitimciye not: Slayt gösterisini izlerken animasyonu yürütmek için, animasyonu sağ tıklatın ve Yürüt'ü tıklatın. Dosyayı bir kez yürüttükten sonra Geri Sar'ı tıklatıp (sağ tıklattıktan sonra) Yürüt'ü tıklatmanız gerekebilir. Metin girmek veya sonraki slayda ilerlemek için slaydı tıklatırsanız ancak hiçbir şey olmazsa, animasyonun dışını tıklatın. Kimi zaman iki kez tıklatmanız gerekebilir. Animasyonu görüntülerken sorun yaşıyorsanız, bu sununun son slaydında yer alan Adobe Flash animasyonlarını yürütme hakkındaki notlara bakın. Animasyonu görüntülerken sorun yaşamaya devam ediyorsanız, bu slaydın arkasından gelen slayt, bu slaydın statik resimler içeren bir kopyasıdır. Sunuyu gösteride kullanmadan önce bu slaydı veya bundan sonrakini silin.] Otomatik Tamamla: Hücreye birkaç harf yazın; Excel kalan karakterleri sizin için doldurur. Otomatik Doldur: İstenen seriden bir veya iki girişi yazın ve ardından seriyi genişletin. Otomatik Doldur'u iş başında görmek için animasyonu yürütün. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Verileri girmenin hızlı yolları Excel'de veri girerken zaman kazanmak için şu iki yöntemden yararlanabilirsiniz: Otomatik Tamamla ve Otomatik Doldur. Otomatik Tamamla: Hücreye birkaç harf yazın; Excel kalan karakterleri sizin için doldurur. Eklendiğini gördüğünüzde yalnızca ENTER tuşuna basın. Otomatik Doldur: İstenen seriden bir veya iki girişi yazın ve ardından seriyi genişletin. Otomatik Tamamla hakkında ek bilgi: Hücreye yazdığınız birkaç harf söz konusu sütunda yaptığınız bir giriş ile eşleşiyorsa, Excel kalan karakterleri sizin için doldurur. Otomatik Tamamla metinler ve sayı içeren metinlerde kullanılır. Yalnızca sayılarda, tarihlerde veya saatlerde kullanılmaz. Otomatik Doldur hakkında ek bilgi: Otomatik Doldur özelliğiyle, yılın aylarını, haftanın günlerini, 2 veya 3'ün katlarını ya da seri halindeki diğer verileri hızla girebilirsiniz. Bir veya birden çok girişi yazar ve sonra seriyi genişletirsiniz. [Eğitimciye not: Bu slayt bir önceki slaydın aynısıdır; yalnızca animasyon yerine bu slayda statik resim eklenmiştir. Animasyonları görüntüleme sorunlarınız varsa bu slaydı kullanın. Sunuyu gösteride kullanmadan önce bu slaydı veya bundan öncekini silin.] İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Alıştırma önerileri SEKME ve ENTER tuşlarını kullanarak veri girin. Yazarken yanlışları düzeltin. Tarihleri ve saatleri girin. Sayıları girin. Otomatik Doldur'u kullanın. Otomatik Tamamla'yı kullanın. [Eğitimciye not: Bilgisayarınızda Excel 2007 yüklüyken, slayttaki bağlantıyı tıklatarak çevrimiçi alıştırmaya gidebilirsiniz. Alıştırma sırasında, size yol gösteren yönergelerle bu Excel görevlerinin her biri üzerinde çalışabilirsiniz. Önemli: Bilgisayarınızda Excel 2007 yoksa, alıştırma yönergelerine erişemezsiniz.] Çevrimiçi alıştırma (Excel 2007 gereklidir) İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 1 ENTER tuşuna basmak seçimi bir hücre sağa taşır. (Tek yanıt seçin.) Doğru. Yanlış. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 1: Yanıt Yanlış. ENTER tuşuna basmak seçimi aşağı taşır. SEKME tuşuna basıldığında seçim sağa taşınır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 2 Her ayı kendiniz yazmadan yılın aylarını girmek için aşağıdakilerden hangisini kullanabilirsiniz? (Tek yanıt seçin.) Otomatik Tamamla. Otomatik Doldur. CTRL+ENTER. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 2: Yanıt Otomatik Doldur. Yazmaya başladığınız günler, haftalar veya saatler tablosu gibi bir listeyi tamamlamak için Otomatik Doldur'u kullanın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 3 Bunlardan hangisini Excel tarih olarak tanır? (Tek yanıt seçin.) 6 Şubat 1947. 6,2,47. 2-Şub-47. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 2, soru 3: Yanıt 2-Şub-47. Tarihin bölümlerini birbirinden ayırmak için eğik çizgi veya tire kullanırsınız. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Verileri düzenleme ve çalışma sayfalarını düzeltme Ders 3 Verileri düzenleme ve çalışma sayfalarını düzeltme

Verileri düzenleme ve çalışma sayfalarını düzeltme Herkes yanlış yapar. Hatta doğru girdiğiniz verilerin bile daha sonra güncelleştirilmesi gerekebilir. Kimi zaman tüm çalışma sayfasının değişmesi gerekir. Çalışma sayfasının tam ortasına başka bir veri sütunu eklemeniz gerektiğini varsayalım. Belki her satırda bir çalışan olacak şekilde çalışanları alfabetik sıraya göre listelediniz. Peki yeni birisini işe aldığınızda ne yapacaksınız? Bu derste verileri düzenlemenin, çalışma sayfası sütun ve satırlarını eklemenin ve silmenin ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Verileri düzenleme A2 hücresine Peacock'un adını girmek istediğinizi, ancak yanlışlıkla Buchanan'ın adını girdiğinizi varsayalım. Hatayı fark ettiğinizde, düzeltmek için iki yol vardır. İçindeki verileri düzenlemek için hücreyi çift tıklatın. İsterseniz, hücreyi tıklattıktan sonra verileri Formül Çubuğunda da düzenleyebilirsiniz. Her iki yöntemde de hücreyi seçtikten sonra, çalışma sayfasında Düzenle durum bilgisi, sol alt köşedeki düzen çubuğunda gösterilir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Verileri düzenleme İki yöntem arasında ne fark vardır? Hangisi daha rahat geliyorsa. Formül Çubuğunda veya hücrenin içinde çalışmayı daha kolay bulabilirsiniz. Değişiklikleri her iki konumdan birinde şöyle yaparsınız: GERİ tuşuna basarak veya hücreleri seçtikten sonra DELETE tuşuna basarak harfleri veya sayıları silin. Harfleri veya sayıları seçip sonra başka bir şeyler yazarak bunları düzenlersiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Verileri düzenleme İki yöntem arasında ne fark vardır? Hangisi daha rahat geliyorsa. Formül Çubuğunda veya hücrenin içinde çalışmayı daha kolay bulabilirsiniz. Değişiklikleri her iki konumdan birinde şöyle yaparsınız: İmleci belirli bir konuma getirip yazarak hücredeki verilere yeni harf veya sayılar ekleyin. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Verileri düzenleme İki yöntem arasında ne fark vardır? Hangisi daha rahat geliyorsa. Formül Çubuğunda veya hücrenin içinde çalışmayı daha kolay bulabilirsiniz. Ne yaparsanız yapın, yaptığınız değişikliklerin hücrede kalması için işinizi tamamladıktan sonra ENTER veya SEKME tuşlarına basmayı unutmayın. Not: Çalışma sayfası Düzenle modundayken, birçok komut geçici olarak kullanım dışı kalır (Şeritte gri gösterilir). İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Veri biçimlendirmesini kaldırma Müjde! Birisi çalışma sayfanızı kullanmış, bazı verileri doldurmuş ve Peacock'ın en büyük satışı yaptığını vurgulamak için C6 hücresindeki sayıyı kalın ve kırmızı yazmış. Ancak Peacock'ın müşterisi miktarı değiştirmiş, bu nedenle son satış çok daha az. Durumu düzeltmek istiyorsunuz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Veri biçimlendirmesini kaldırma Müjde! Birisi çalışma sayfanızı kullanmış, bazı verileri doldurmuş ve Peacock'ın en büyük satışı yaptığını vurgulamak için C6 hücresindeki sayıyı kalın ve kırmızı yazmış. Resimde gösterildiği gibi: Özgün sayı kalın ve kırmızı olarak biçimlendirilmişti. Şimdi sayıyı silersiniz. Yeni sayıyı girersiniz. Ancak, sayı hala kalın ve kırmızı! Ne olacak? İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Veri biçimlendirmesini kaldırma Olan şudur: Hücredeki veriler değil hücrenin kendisi biçimlendirilmiştir. Bu nedenle özel biçimlendirmeye sahip verileri sildiğinizde, hücredeki biçimlendirmeyi de silmeniz gerekmektedir. Bunu yapana kadar girdiğiniz her veri bu özel biçimlendirmeye sahip olacaktır. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Veri biçimlendirmesini kaldırma Biçimlendirme şöyle kaldırılır. Hücrenin içini tıklatın ve Giriş sekmesinin Düzenleme grubunda Temizle'nin yanındaki oku tıklatın . Hücreden biçimlendirmeyi kaldıran Biçimleri Temizle öğesini tıklatın. İsterseniz, Tümünü Temizle öğesini tıklatarak hem verileri hem de biçimlendirmeyi aynı anda kaldırabilirsiniz. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütun veya satır ekleme Verileri girdikten sonra, ek bilgileri yerleştirmek için sütun veya satır ekleme gereği duyabilirsiniz. Baştan mı başlamanız gerekiyor? Elbette hayır. Tek bir sütun eklemek için: Yeni veya değişen bilgiler için ek sütun veya satırlar gerektiğinde ne olacak? Çalışma sayfanızda Tarih sütununun ardından yeni bir Sipariş No sütunu gerekebilir. Belki de Buchanan, Suyama veya Peacock'ın sizin bildiğinizden daha fazla satış yaptığını öğrendiniz. 1. adımla ilgili diğer noktalar: Örneğin, B ve C sütunları arasında bir Sipariş No sütunu bulunmasını isterseniz, yeni sütunun bulunmasını istediğiniz konumun sağında yer alan C sütununda herhangi bir hücreyi tıklatabilirsiniz. Yeni sütunu yerleştirmek istediğiniz konumun hemen sağındaki sütunda herhangi bir hücreyi tıklatın. Sonra Giriş sekmesinin Hücreler grubunda yer alan Ekle düğmesinin okunu tıklatın. Açılan menüde Sayfa Sütunları Ekle'yi tıklatın. Yeni boş bir sütun eklenir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütun veya satır ekleme Verileri girdikten sonra, ek bilgileri yerleştirmek için sütun veya satır ekleme gereği duyabilirsiniz. Baştan mı başlamanız gerekiyor? Elbette hayır. Tek bir satır eklemek için: 1. adımla ilgili diğer noktalar: Örneğin, 4 ve 5. satırlar arasına yeni bir satır eklemek için, 5. satırdaki bir hücreyi tıklatın. Yeni satırı yerleştirmek istediğiniz konumun hemen altındaki satırda herhangi bir hücreyi tıklatın. Ardından Hücreler grubunda Ekle'nin okunu tıklatın. Açılan menüde Sayfa Satırları Ekle'yi tıklatın. Yeni boş bir satır eklenir. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütun veya satır ekleme Excel yeni sütun veya satırın bulunduğu yere göre başlığını sağlar ve bunu izleyen sütun ve satırların başlıklarını değiştirir. Animasyon: Sağ tıklatın ve Yürüt'ü tıklatın. [Eğitimciye not: Slayt gösterisini izlerken animasyonu yürütmek için, animasyonu sağ tıklatın ve Yürüt'ü tıklatın. Dosyayı bir kez yürüttükten sonra Geri Sar'ı tıklatıp (sağ tıklattıktan sonra) Yürüt'ü tıklatmanız gerekebilir. Metin girmek veya sonraki slayda ilerlemek için slaydı tıklatırsanız ancak hiçbir şey olmazsa, animasyonun dışını tıklatın. Kimi zaman iki kez tıklatmanız gerekebilir. Animasyonu görüntülerken sorun yaşıyorsanız, bu sununun son slaydında yer alan Adobe Flash animasyonlarını yürütme hakkındaki notlara bakın. Animasyonu görüntülerken sorun yaşamaya devam ediyorsanız, bu slaydın arkasından gelen slayt, bu slaydın statik resimler içeren bir kopyasıdır. Sunuyu gösteride kullanmadan önce bu slaydı veya bundan sonrakini silin.] Çalışma sayfasına sütun ve satır ekleme işlemini izlemek için animasyonu yürütün. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Sütun veya satır ekleme Verileri girdikten sonra, ek bilgileri yerleştirmek için sütun veya satır ekleme gereği duyabilirsiniz. Baştan mı başlamanız gerekiyor? Elbette hayır. Excel, yeni satır veya sütunun bulunduğu yere göre başlığını sağlar ve bunu izleyen sütun ve satırların başlıklarını değiştirir. [Eğitimciye not: Bu slayt bir önceki slaytla aynı bilgileri sağlar; ancak animasyon yerine bu slayda statik resim eklenmiştir. Animasyonları görüntüleme sorunlarınız varsa bu slaydı kullanın. Sunuyu gösteride kullanmadan önce bu slaydı veya bundan öncekini silin.] İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Alıştırma önerileri Verileri düzenleyin. Hücreden biçimlendirmeyi silin. Düzenle modunda çalışın. Sütun ve satırları ekleyin ve silin. [Eğitimciye not: Bilgisayarınızda Excel 2007 yüklüyken, slayttaki bağlantıyı tıklatarak çevrimiçi alıştırmaya gidebilirsiniz. Alıştırma sırasında, size yol gösteren yönergelerle bu Excel görevlerinin her biri üzerinde çalışabilirsiniz. Önemli: Bilgisayarınızda Excel 2007 yoksa, alıştırma yönergelerine erişemezsiniz.] Çevrimiçi alıştırma (Excel 2007 gereklidir) İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 1 Hücrenin biçimlendirmesini silmek için ilk olarak ne yaparsınız? (Tek yanıt seçin.) Hücre içeriğini silin. Giriş sekmesinin Hücreler grubunda Biçim'i tıklatın. Giriş sekmesinin Düzenleme grubunda Temizle'yi tıklatın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 1: Yanıt Giriş sekmesinin Düzenleme grubunda Temizle'yi tıklatın. Ardından Biçimleri Temizle'yi tıklatın. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 2 Sütun eklemek için, yeni sütunun bulunmasını istediğiniz konumun sağındaki sütunda herhangi bir hücreyi tıklatın. (Tek yanıt seçin.) Doğru. Yanlış. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 2: Yanıt Doğru. Ardından, Giriş sekmesinin Hücreler grubunda Ekle'nin okunu tıklatın ve Sayfa Sütunları Ekle'yi tıklatarak sütunu ekleyin. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 3 Yeni satır eklemek için, yeni satırın eklenmesini istediğiniz konumun hemen üstündeki satırda herhangi bir hücreyi tıklatın. (Tek yanıt seçin.) Doğru. Yanlış. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Test 3, soru 3: Yanıt Yanlış. Bunun yerine, yeni satırın bulunmasını istediğiniz konumun hemen altındaki satırda herhangi bir hücreyi tıklatırsınız. İlk çalışma kitabınızı oluşturma

İlk çalışma kitabınızı oluşturma Hızlı Başvuru Belgesi Bu kursun kapsamına giren görevlerin özeti için Hızlı Başvuru Belgesi'ne bakın.   İlk çalışma kitabınızı oluşturma

Bu Şablonu Kullanma Bu Microsoft Office PowerPoint® şablonunda, yeni Excel 2007 kullanıcılarına ilk çalışma kitaplarını oluştururken gerek duyacakları temel becerilerin öğretildiği eğitim içeriği yer alır. Bir gruba sunmanız veya gerektiğinde özelleştirmeniz için ayarlanmıştır. Bu şablonun içeriği, “Excel 2007'yi tanıma: İlk çalışma kitabınızı oluşturma” adlı Microsoft Office Çevrimiçi Eğitim kursundan uyarlanmıştır. Şablonun özellikleri Başlık slaydı: İlk slaytta, üzerine şirketinizin adını yazacağınız bir yer tutucu metin bulunur. Bu metni istemiyorsanız, metin kutusunu tümüyle silebilirsiniz. Animasyonlar: Tüm sunuya özel animasyon efektleri uygulanmıştır. Bunlar, Gözlem, Yay, Dağılma ve Dama efektleridir. Tüm efektler Microsoft PowerPoint 2000'e kadar tüm önceki sürümlerde oynatılabilir. Animasyon efektlerinde değişiklik yapmak için Slayt Gösterisi menüsüne gidin, Özel Animasyon'u tıklatın ve görüntülenen seçeneklerle çalışın. Bu sunu Adobe Flash animasyonu içeriyorsa: Flash dosyasını oynatmak için, bilgisayarınıza Shockwave Flash Nesnesi olarak adlandırılan bir Microsoft ActiveX® denetimi kaydetmelisiniz. Bunu yapmak için, Adobe Web sitesinden Adobe Flash Player'ın en son sürümünü yükleyin. Slayt geçişleri: Bütün gösteriye Sıyırma Aşağı geçişi uygulandı. Farklı bir geçiş istiyorsanız, Slayt Gösterisi menüsüne gidin, Slayt Geçişi'ni tıklatın ve görüntülenen seçeneklerle çalışın. Çevrimiçi kursa köprüler: Şablonda bu eğitim kursunun çevrimiçi sürümüne bağlantılar vardır. Bağlantılar sizi her dersin pratik alıştırma oturumuna ve bu kurs için yayımlanmış Hızlı Başvuru Belgesi'ne ulaştırır. Lütfen not alın: Pratik alıştırma oturumlarını görmek için Excel 2007'yi yüklemiş olmalısınız. Bilgisayarınızda Excel 2007 yoksa, alıştırma yönergelerine erişemezsiniz. Üstbilgiler ve altbilgiler: Şablonda kursun başlığı olan bir altbilgi vardır. Üstbilgi ve Altbilgi iletişim kutusunda (Görünüm menüsünden açılır) altbilgileri değiştirebilir veya kaldırabilirsiniz. BU ŞABLONU KULLANMA Bu şablonla ilgili ayrıntılı yardım için, notlar bölmesine bakın veya tüm notlar sayfasını (Görünüm sekmesi) görüntüleyin.