Fahriye OBUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Müşerref Üstek.
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A. Ş
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.

Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Hızlı Tüketim Ürünleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
Omni Kanal daki Adımları
Tedarikçi Firma Sunumu
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
GİRİŞİMCİ.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Dyo Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş yılında Durmuş Yaşar tarafından İzmir'de küçük bir mağaza olarak kurulmuştur yılında ilk boya imalatını.
ABDULLAH ONUR DURUK
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
TATA MOTORS.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
MELODİ TAŞDEMİR
Ayşegül ARSLAN.
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu.
Hazırlayan: Hasan ACAR
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ
Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
SAP HALİDİN SÖNMEZ
Betül GÜLER
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK.
TCHİBO MUHAMMED YAYLA.
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Betül GÜLER
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: Gözde Boz
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Büşra BARDAK Tchibo Sunumu
Kuruluş Tchibo ,1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(çilingiryan)tarafından Hamburg’da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı.
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ
Damla AYDIN TCHİBO SUNUMU
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Diana Tour.
Sunum transkripti:

Fahriye OBUT

Tchibo'nun Tarihi 1949 yılında Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan, farklı fikirlerini girişimcilik ruhları ile birleştirerek hayata geçirdiler ve müşterilerine posta ile kahve satışına başladılar, bugünkü Tchibo şirketler topluluğunun temelini de atmış oldular. Tchibo'nun kelime anlamı Tchibo kelimesi, kurucusu olan Tchiling ve Almancada kahve çekirdeği anlamına gelen Bohne kelimelerinin bir birleşimi olarak ortaya çıkmıştır. 

Başlangıç günlerinde kaliteli ve taze kahveyi posta yoluyla müşterilerine gönderirken, bugün çok uluslu dev bir şirkete dönüştü. Gelinen noktada firmanın faaliyetleri, yalnızca geleneksel kahve dağıtımı ile sınırlı kalmayarak, kahveyi tamamlayan ya da kahve dışı daha pek çok perakende üründe ve farklı sektörlerde devam etmekte.

1952 yılında Tchibo dergisi, aylık olarak yayınlanmaya başladı 1952 yılında Tchibo dergisi,  aylık olarak yayınlanmaya başladı. 1954 yılında ilk kez satışa sunulan Gold Mocca, Almanya'da kısa bir süre içerisinde popüler hale geldi. Bu kahvenin özelliği farklı dokuz kahvenin harmanlanarak üretilmiş olmasıydı. Gold-Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı. 1955 yılında Kuzey Almanya’nın liman şehri Hamburg’da ilk Tchibo şubesi, deneme standının yanında kahve mağazası olarak açıldı. Böylece Tchibo müşterilerine kahveyi satın almadan önce deneme imkanı da sundu.

1965 yılına kadar mağaza sayısı 400’e ulaşmıştır 1965 yılına kadar mağaza sayısı 400’e ulaşmıştır. Tchibo’nun Gold-Mocca markası Almanya kahve piyasasında bir numara oldu. Ünlü aktör  Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. Oyuncu Mr. Pithey, kahve uzmanı olarak çıktığı TV programı ile Almanya’daki evlere konuk olmaya başladı. Pithey, 15 yıl boyunca yayınlanan televizyon programını izleyenlere, Tchibo kahve mağazalarından, en iyi çekirdekleri nasıl zahmetsizce bulabileceklerini anlatmaya başladı.

Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu. 1984 yılındaTchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı. Tchibo mağazaları, farklı kahve ekipmanları satmaya başladı.  Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.

1991 yılında Tchibo Macaristan (Tchibo Budapeşte) ve Slovakya (Tchibo Slovensko) pazarına girdi. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu. Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti ve Tchibo Macar pazarına girildi. 1996 yılında Tchibo Direct GmbH kuruldu. Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı.

2003 Eylül ayından beri müşteriler www. tchibo. de 2003 Eylül ayından beri müşteriler www.tchibo.de. adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı. 2004 yılında Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim ile Tchibo Mobil kuruldu. 2005 yılı itibariyle cirosu 4 milyar Euro’ya ulaştı ve dünya çapındaki çalışanlarının sayısı 13 bini geçti. ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganı, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüştü.

Tchibo 50-60 metrekarelik mağazalarında müşterilerine yenilikçi ve kaliteli ürünler, kafe ortamı, lezzetli kahveler ve birbirinden estetik kahve makinaları sunmaktadır. Her mağazadaki ürün gamını bölüm bölüm her hafta yenilemektedir. Böylece Tchibo’dan bir iki defa alışveriş yapan birisi, AVM’ye gittiğinde alışveriş yapacağı yoksa bile “Tchibo’da yeni ne var bir bakalım” diyerek içeri girmektedir.

Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120.000 satış noktasıyla tüketicilere hizmet vermektedir.  Bunlardan 54'ü Türkiye'nin farklı illerine yayılmış durumda. Türkiye’de, İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı. Tchibo mağazalarında, tüm damak tadlarına uygun kahveler, kahve ekipmanları ve kahve makinalarının bulunduğu reyon;  alışveriş yorgunluğunu atmak isteyenler için Kahve Barı ve her hafta değişen, birbirinden farklı ürünleri ve temalarıyla birlikte üç ayrı bölüm bulunmaktadır.

Tchibo’nun ürün yelpazesi; Özel kahvelerin yanı sıra, moda, teknoloji, mutfak, banyo, çocuk ürünlerini gibi her hafta değişen farklı konseptleri kapsamaktadır. 1970’li yılların başında Tchibo, farklı ürünleri tüketicisine sunarak ürün yelpazesini genişletmeye başladı. Bugün Tchibo, her hafta değişen temaları ile müşterilerine farklı ürün konseptleri sunmaktadır.