N. ALP AR Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi www.kuizzz.com www.egitimdeoyunlastirma.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Değişkenler ve Hipotezler
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilginin Organizasyonu
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
İl Temsilcisi Başvuru ve Değerlendirme Sistemi
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KARMA YÖNTEM.

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

N. ALP AR Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

NEDEN ŞİMDİ?

” Dijital oyun kültürünün güçlü olduğu bir coğrafyada yaşayan ortalama bir bireyin 21 yaşına kadar oyun oynamak için harcadığı süre ortaokul ve lisede aldığı ders sayısına eşittir (McGonigal, 2011). “ Günümüzde ortalama bir lise öğrencisi hayatı boyunca 5000 saatten daha az okur fakat saatin üzerinde video oyunu oynar (Prensky, 2001).

Dijital Yerlilerin TercihleriGeleneksel Eğitimin Sundukları Anlık birden bire oyun hızıNormal hız Paralel işlemlerDoğrusal İşlemler Grafik öncelikliYazı öncelikli Rastgele erişimAdım adım erişim BağlanabilirlikAyrık AktifPasif Oyunİş Anında sonuçSabırlı olmak FanteziGerçeklik Teknoloji dostuTeknolojiye düşman Cameron (2005)

PLAY GAME GAMIFICATION

Oyun mekanik, dinamik ve çatılarının istenen davranışı teşvik etmek için kullanımı (Lee ve Hammer, 2011). Oyun düşünme süreç ve mekanizmalarının kullanıcıların ilgisini çekmek ve problemleri çözmek için kullanılması (Zimmermann ve Cunningham,2011) Oyun tabanlı işleyişin, estetiklerin ve oyun düşünme tekniklerinin, insanları bir eyleme motive etmek, öğrenmeyi teşvik etmek ve problem çözmek üzere kullanılması (Kapp, 2012) Oyun tasarım ögelerinin oyun dışı içeriklere uygulanması (Deterding,2011)

Werbach’ın Örnek Oyun Ögeleri

(Deterding, 2011)

Piano stairs - TheFunTheory.com

Bireysel ElementlerSosyal Elementler PuanlarLider Tablosu SeviyelerSanal Kaynaklar Madalyalarİnteraktif İşbirliği Sanal KaynaklarHikaye Zaman Kısıtlaması Estetik Huang ve Soman (2013)

Werbach ve Hunter’ın Oyunlaştırma Hiyerarşisi

Bunchball (2013)

OYUNLAŞTIRMA & EĞİTİM

Oyunlaştırma Aktivite Döngüsü (Werbach & Hunter,2012) MotivasyonEylemDönüt Fogg’un Davranışsal Modeli

Bilişim Serüveni (2014)

Assessing the effects of gamification in the classroom: A longitudinal study on intrinsic motivation, social comparison, satisfaction, effort, and academic performance For students who are bored and do not wish to be there, rewards and incentives might increase intrinsic motivation. But for students who are innately interested in the material and already motivated to attend, efforts to gamify the classroom might harm their intrinsic motivation. Michael D. Hanus ve Jesse Fox (2015)

FIRSATLAR & TEHDİTLER

O’Donovan (2012) dikkatli incelenirse eğitim sisteminin oyun benzeri özellikleri içinde barındırdığından bahseder. Fakat sistem oynayandan başka biri için anlamlı hedefler barındıran, motivasyonu düşüren, kötü tasarlanmış bir oyundur. Bir sınavı kaybederseniz bütün oyunu kaybettiğiniz tekrar oynama opsiyonu bulunmayan bu oyun, öğrenen üzerinde baskı oluşturarak motivasyonu düşürmektedir.

Soru-Cevap

N. ALP AR