Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

2 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Konu Başlıkları Öğrenme stilleri Witkin'in öğrenme stili McCarthy’nin 4MAT öğrenme stili Kolb'un öğrenme stili

3 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme stili, bireylerin bilgiyi alma, yorumlama, düzenleme ve düşünme biçimlerini ve özelliklerini ifade eden bir kavramdır Niçin öğrenme stilinin bilinmesi önemli: öğrenciler arasında gözlenen bireysel farklılıkların anlamlandırılmasını ve anlaşılmasını kolaylaştırabilir öğretim sürecinde farklı yeteneklere sahip öğrenciler için uygun öğretim stratejileri kullanılabilir farklı öğrenme stillerinin varlığının bilinmesi, öğrencilerin farklı stillerle ilgili bilgilerini artırmalarını sağlayabilir Öğrenme stillerinin belirlenmesi öğretimin etkililiğini artırabilir Kendi öğrenme stilinize uygun öğretim teknikleri ile meşgul olduğunuzda, öğrenme sürecinden daha fazla dayum alınabilir ve öğrenme-öğretme faaliyetleri daha verimli olabilir

4 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: Witkin’in Alan-Bağımsızlığı ve Duyarlığı Alan Bağımsızlığı Alan Duyarlılığı Belirli bir geometrik şekli, görsel bir unsurun içinde rahatlıkla bulurlar Alan bağımsız öğrenenler, analitik olarak, bütünün parçalarına ya da bir düşünce veya kavramın belirli ögelerine dikkat ederek öğrenme eğilimdedirler Genellikle yalnız çalışmayı tercih ederler Belirli bir geometrik şekli, görsel bir unsurun içinde bulmakta çok zorlanırlar Alan duyarlı öğrenciler, bütünsel olarak, düşünceleri daha geniş bir bağlamda görerek öğrenme eğilimindedirler Genellikle küçük grup çalışmalarını ve tartışmalarını tercih ederler

5 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi 4MAT öğrenme modeli, öğrenilen içeriği öğrenenlerle bağdaştıran, konuya ilişkin uygun bilgiler sunan, uygulama için fırsatlar sağlayan bir yolla öğretimin gerçekleştirildiği doğal bir döngüyü ifade eder. Algılama süreci İşleme süreci Yeni bilgilerin algılanması sonsuz yolla gerçekleşir Yeni bilgiler yaşantı ve kavramsallaştırma arasında sıralanan pek çok değişik yolla edinilir Yeni bilgileri kullanarak yapılanlar ve ortaya koyulan ürünler, yansıtma ve eylem arasında pek çok biçimde gerçekleşir Yaşantı Kavramsallaştırma Yansıtma Eylem

6 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi Algılama süreci İşleme süreci Yaşantı: kişisel katılımla edinilen algılamalardır Ör: duyumsamalar, duygular, fiziksel etkinlikler ve katılım Kavramsallaştırma: deneyimin kavramsal biçimlere dönüştürülmesidir Ör: düşünceler, kullanılan dil, işimlendirme sistemleri ve hiyerarşiler Yansıtma: yapılandırma, düzenleme ve zihinselleştirme ile bilginin dönüşümüdür Eylem: düşüncelerin dış dünyaya uygulanmasıdır Ör: test etme, yapma, kullanma DUYUŞSAL İÇSELLEŞTİRME DÜŞÜNSEL YAPMA-UYGULAMA

7 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: McCarthy’nin 4MAT Öğretim Sistemi Algılama ve işleme süreçlerinin birleştirilmesi, öğrenme deneyiminin tüm boyutlarını tanımlamaktadır Sistem içinde tamınlanan öğrenme stilleri: İmgesel Analitik Sağduyulu Dinamik Görsel:

8 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: Kolb Öğrenme Stilleri Modeli Kolb’a göre, öğrenme sürecinde bireyin kendi yaşantısı ve deneyimleri önemli rol oynar Kolb yeni bigi ve becerilerin kazanılmasında farklı süreçleri ve yeterlikleri içeren dört öğrenme aşamalı bir öğrenme döngüsü önerir Bireyin duyguları, motivasyonu, karar verme biçimi, değerleri ve duygusal tercihleri öğrenme stillerinin belirlenmesinde önemlidir problemleri çözmek ve karar vermek için Y-üst = Somut yaşantı: duygularına güvenme (hissederek) Y-alt Soyut kavramsallaştırma: mantık daha ön plandadır ve kuramlar oluşturulur (düşünerek) X-sağ = Yansıtıcı gözlem: başkaları izlenir ya da kendi deneyimlerini gözlemlenir (izleyerek) X-sol = Aktif deneme: kuramların kullanılmasını gerektirir (yaparak ) Öğrenme Aşamaları

9 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Öğrenme Stilleri: Kolb Öğrenme Stilleri Modeli Görsel:

10 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Kolb’un Öğrenme Stilleri Değiştiren: Beyin fırtınası tekniğinde ve alternatifler üzerinde başarılıdırlar. Düşünme yeteneği, anlam ve değerlerin farkında olmaları önemli özellikleridir. Olaylar karşısında harekete geçmektense gözleyerek uyum sağlama vurgulanır. Öğrenme sürecinde sabırlı, dikkatli ve nesnel yargılarda bulunmak önemlidir. Özümseyen: Kavransal modeller oluşturmada yeteneklidirler. Bilgiyi özümsemekten ve basit mantıksal bir biçime dönüştürmekten hoşlanırlar. Planlama yapmaya, kuramlar geliştirmeye ve modeller oluşturmaya yatkındırlar. Soyut düşüncelerle ilgilenirler, öğrenirken soyut kavram ve fikirlere odaklanırlar. Ayrıştıran: Somut cevaplar bulmaktan hoşlanırlar ve problem çözmek için çabucak harekete geçerler. Problemlerin tanımlanmasında ve karar vermede başarılıdırlar. Fikirleri mantıksal olarak analiz etmeyi ve sistematik planlar yapmayı severler. Yerleştiren: Genellikle deneme-yanılma yoluyla öğrenirler ve problem çözmek için sezgisel stratejiler geliştirirler. Problem çözme sürecinde risk almaktan hoşlanırlar ve problem çözmede isteklidirler. Planlama yapma, kararları uygulamaya koyma ve yeni deneyimler içinde yer alma önemli özelliklerindendir.

11 Ders # 6 - Öğrenme Stilleri
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD


"EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları