LEONARDO DA VINCI PROGRAMI (AB Mesleki Eğitim Programı)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yoğun Programlar (IP - Intensive Programmes)
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI (AB Mesleki Eğitim Programı)
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI. Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul
ULUSAL AJANS VE KALKINMA AJANSI DESTEKLERİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) PROGRAM HAKKINDA GENEL.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Bütçe Formunun Doldurulması
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YEREL STÖ’LER KURUMSAL DESTEK PROGRAMI
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
Sunum transkripti:

LEONARDO DA VINCI PROGRAMI (AB Mesleki Eğitim Programı) YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ İbrahim ERBİR

NELER ÖĞRENECEĞİZ?” Yenilik Transferi Genel 2012 Yılı Öncelikleri (Ulusal ve Avrupa) Proje Nasıl Yapılır? Projeler Nereden Bulunur? Başvuru ve Kalite Kriterleri Merkezi Projelere Kısa Bilgiler Bütçe

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Nedir?” AB ortaklığı yoluyla: İyi uygulamaların ülkeler arasında yaygınlaştırılması Yani; Farklı içeriklerde geliştirilmiş var olan yenilikçi ürün, araç, yöntem ya da uygulamaların ulusal , bölgesel, yerel yada sektörel düzeyde ya da coğrafi olarak proje ortakları düzeyinde Dil, Yerel ihtiyaçlar, sektörel ihtiyaç Kültürel durum açılarından uyarlanmasıdır (Adaptasyon)

NELER TRANSFER EDİLEBİLİR? MEÖ ile ilgili olan içerikler, araçlar, materyaller, metotlar, metodolojiler, kredi transfer sistemleri, deneyimler, uygulanan politikalardan çıkarılan dersler ve tecrübeler vb. Transfer edilecek şey alanla ilgili son ve en gelişmiş uygulamanın sonuçları olmalıdır. Örnek: Transfer edilecek proje 5 yıl önce yapılmış olabilir ancak bundan sonra daha gelişmiş bir uygulama varsa eskisi transfer edilemez.

LEONARDO DA VINCI 2012 Yılı Program Öncelikleri-1 Mesleki eğitim ve öğretim ile iş dünyası arasında işbirliğinin teşviki (encouragement of cooperation between VET and the world of work) Öncelik 2 MEÖ sistemindeki yöneticiler, eğiticiler ve öğreticiler ile usta öğreticilerinin sürekli-temel eğitimi (support to initial and continuous training of VET teachers, trainers, tutors and VET institutions managers) 5

LEONARDO DA VINCI 2012 Yılı Öncelikleri- 2 MEÖ’de temel becerilerin kazanılmasının teşviki (promotion of acquisition of key competences in VET) Öncelik 4 MEÖ’de hareketlilik stratejilerinin transferi ve geliştirilmesi (development and transfers of mobility strategies in VET)

LEONARDO DA VINCI 2012 Yılı Öncelikleri- 2 Öğrenim çıktılarının ve niteliklerinin tanınması için ECVET (ECVET for transparency and recognition of learning outcomes and qualifications) Öncelik 6 MEÖ’de kalite güvence sisteminin geliştirilmesi (improving quality assurance system in VET)

ULUSAL ÖNCELİKLER Politika yapıcı ve karar alıcı kurum ve kuruluşlar tarafından (bakanlıklar, müsteşarlıklar, il ticaret ve sanayi odaları, meslek üst birlikleri, belediyeler, valilikler vb.) mesleki eğitim ve öğretim politikalarını ve bunların etkinliklerini geliştirmeye yönelik olarak sunulan projeler (3 puan). 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen kurum/kuruluşlarca sunulan projeler ( 6 puan).

ULUSAL ÖNCELİKLER 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen illerden gelen projeler (6 puan). Bu iller şunlardır: Adıyaman, Ağrı, Aksaray, Amasya, Ardahan, Artvin, Aydın, Balıkesir, Bartın, Batman, Bayburt, Bilecik, Bitlis, Bolu, Burdur, Bursa, Düzce, Edirne, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Karabük, Karaman, Kırıkkale, Kırklareli, Kırşehir, Kilis, Kütahya, Manisa, Muğla, Muş, Niğde, Ordu, Osmaniye, Rize, Siirt, Sivas, Şırnak, Tekirdağ, Tokat, Şanlıurfa, Van, Yalova, Zonguldak. Bu öncelikler başvuru sahiplerinin beyanları esas alınarak değerlendirilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunulduğunun herhangi bir aşamada tespit edilmesi durumunda başvuru geçersiz kabul edilecektir.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Nasıl Yapılır?” 1 Projenin hedef kitlesinin/sektörünün ihtiyaçları belirlenir. Bu ihtiyaçların karşılanması için yenilikçi eğitim / öğretim metot ve araçları içeren projenin/ projelerin var olup olmadığı araştırılır Bulunan projelerin transfer edilebilirliği kontrol edilir. Bunun için söz konusu projenin sahibi ile irtibat kurulur ve bu kuruma projenin çıktılarının transfer talebine ilişkin niyet bildirilir. 10

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Nasıl Yapılır?” 2 Eski proje sahibinin yazılı onayı alınır. (IPR hakkı sorunu göz ardı edilmemelidir) Bu süreçlerden sonra transfer edilecek çıktıların transferi amacıyla bir Yenilik Transferi Projesi hazırlanır. Proje yazılırken aktif ve etkili bir yaygınlılaştırılma planı hazırlanır ve bu plana uygun faaliyetler öngörülür. Proje Ulusal Ajans’a sunulur.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Kimlerle Yapılır?” Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili tüm kurum ve kuruluşlar (kamu yada özel) Yenilik Transferi projeleri sunulabilir: mesleki eğitim kuruluşları kamu kuruluşları yerel yönetimler özel kuruluşlar sivil toplum örgütleri vb KOBİ’ler başta olmak üzere Yerel Yönetimler ve Odaların da projeye katılımları teşvik edilmektedir.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Önemli Detaylar” Somut sonuçlar hedefler (Müfredat, Hizmet-içi Eğitim Programı, Uzaktan Eğitim Modülü gibi) Biri AB üyesi olmak üzere, minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır, (başvuru sahibi dâhil toplam 3 ülke olmalıdır.) Proje Süresi en az 1 yıl en fazla 2 yıl (24 ay) Hibe miktarı: 150.000 €/ yıl Proje Ortakları toplam bütçenin % 25’lik bölümünü katkı (ayni ya da nakdi) olarak sağlamalıdır.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Transfer Projesi Nasıl Bulunur?” Bilinen projeler olabilir. Başka uluslar arası, AB veya ulusal fonlar kullanılarak yapılmış olan projeler olabilir. ADAM proje veritabanı da transfer edilecek proje bulmak için iyi bir kaynaktır. Bakınız: http://www.adam-europe.eu/adam/homepageView.htm 2006 yılına kadar yapılmış LdV projelerinin yer aldığı veri tabanı olan Compendium “Desteklenmiş Projeler Veri Tabanı” taranabilir.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Nereye ve Ne Zaman Başvuru Yapılır?” Ulusal Ajans’a başvurulur. 2012 Yılı İçin Son Başvuru Tarihi: 02 Şubat 2012

ÇOK TARAFLI PROJELER “Yenilik Geliştirme Projeleri” Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına başvurulur Somut proje sonuçları ve ürünleri hedeftir. En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir Biri AB üyesi olmak üzere minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır,(başvuru sahibi dahil 3 ülke) En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır Proje başına yıllık hibe miktarı: 200.000 €’dur. (Hiç bir şartta en fazla hibe miktarı toplam 400.000 €’yu geçemez.)

ÇOK TARAFLI PROJELER Ağ Geliştirme Projeleri” Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına Başvurulur En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir En az 5 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır. Proje başına yıllık hibe miktarı 200.000 €’dur

Başvuruları Yaparken… 2012 yılında başvurular çevrimiçi (online) olarak yapılacaktır Ancak: Teklifler ve tüm ekleri kâğıt üzerinde de sunulmalıdır 1 ıslak imzalı asıl nüsha ve 1 CD kopyası Tüm eklerin listelendiği bir sayfa olmalıdır Zarf/kutu içinde, program ismi yazılarak doğru adrese gönderilmelidir Başvuruların “Alındı Belgesi” son başvuru tarihinden itibaren 30 gün içinde gönderilecektir

Başvuruların Geçerlilik Kriterleri Son başvuru tarihine uyulması AB resmi dillerinden birinde yapılmış olması 2012 yılı Yenilik Transferi Proje Başvuru Formu Başvuru Formunun Kurum Yetkilisince imzalanmış olması Biri AB üyesi olmak üzere minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunması (Başvuru sahibi dâhil 3 ülke) Doğruluk Beyanının imzalanmış olması Finansal açıdan kurumun yeterliliğinin kontrolü için son mali yıla ilişkin bilanço ve gelir-gider tabloları sunulması

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Kalite Kriterleri” İlgililik İş programının kalitesi Yenilikçi yönü Konsorsiyumun kalitesi AB’ye sağladığı katkı Maliyet-yarar etkisi

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Kalite Kriterleri” Projenin ülkeye, sektöre ve hedef kitleye sağlayacağı katkı Programla ilgisi ( Yani LLP nin 2007-2013 önceliklerinde hangisine yönelik) VET üzerinde etkisi Yaygınlaştırma planının kalitesi

Diğer Hususlar Kurumun teknik ve profesyonellik açıdan yeterliliği denetlenecektir Projede çalışacak kilit isimlerin özgeçmişleri başvuru ile sunulmalıdır Özel kurumlar için oda kayıt/sicil/vergi kaydı sunulmalıdır.

Diğer hususlar Finansal kapasite değerlendirmesi: Özel kurum/kuruluşlar finansal kapasite açısından yeterli olmalıdırlar 25.000 Avro’dan fazla hibe istenmiş ise son yıla ait mali belgeler (Gelir-Gider Tablosu ve Bilanço)

Bütçe 1 “Genel” Proje ile ilgili “Doğrudan Giderler” (Direct Costs) Personel Giderleri (Staff Costs) İşletim Giderleri (Operational Costs) Seyahat& Harcırah Giderleri (Travel and Subsistence) Ekipman (Equipment): Maksimum %10 Taşeronluk (Subcontracting): Maksimum %30 Diğer Giderler (Other) Proje ile ilgili “Dolaylı Giderler” (Indirect Costs) Dolaylı Giderler: Maksimum %7

Bütçe- 2 “Personel Giderleri” Doğrudan Giderler: Personel Giderleri Proje sahibi ve ortaklarının proje kapsamında çalıştırdıkları bordrolu veya kurum ile personel arasında yapılan iş sözleşmesine göre proje süresince geçici olarak çalışan kişiler, Uzman bir dış kurumdan temin edilen geçici personel Not: Taşeronun çalıştırdığı personel bu kategoride değerlendirilmez.

Bütçe- 3 “Personel Giderleri” Proje de 4 kategoride personel çalıştırılmaktadır: Yönetici Araştırmacı/Eğitici/Öğretici Teknik personel İdari personel Personel projede, kurumdan aldığı gerçek ücret üzerinden ücretlendirilmelidir Ücretlerin hesaplanması günlük üzerinden yapılır Günlük ücret ise yıllık gelir toplamının iş gününe bölünmesi ile bulunur

Bütçe-4 “Personel Giderleri” Personel için belirlenen günlük ücret, Net maaş Sosyal ve yasal katkılar ve ödenekler ve Personel için yapılan ek ödenekler gibi personele yapılan tüm ödemeleri içeren brüt maaş üzerinden belirlenmelidir.

Bütçe- 5 “Personel Giderleri” ÖRNEK: P0 KURUM PROJE ÇALIŞANI X Kişisi = Araştırmacı/ TR Aylık Maaş 1.500 YTL SSK 500 YTL Sağlık Yardımı 200 YTL Aile Yardımı 200 YTL BRÜT MAAŞ 2.400 YTL 2.400 YTL MAAŞ/AY*12 AY 28.800 YTL YILLIK EK DERS ÜCRETİ 3.000 YTL YILLIK DANIŞMANLIK 1.000 YTL TOPLAM 32.800 YTL

Bütçe-6 “Personel Giderleri” Yıllık Çalışma Gün Sayısı = 240 GÜN 32.800/ 240 = 136.6 YTL/GÜN (P1 Araştırmacı günlük çalışma ücreti)

Bütçe-7 “Seyahat/Harcırah” Seyahat ve İaşe Gider kalemi altında: Proje sahibi kuruluş ve/veya ortak kuruluşların projede görevli personelinin proje ile ilişkili, iş programında tanımlı, planlı seyahatleri için yapılan harcamalar yer alır. Seyahat Gideri, ikamet edilen adresten yola çıkılarak, gidilecek ülkede ulaşılması hedeflenen konaklama noktasına kadar yapılan her türlü harcamayı kapsar.

Bütçe-8 “Harcırah” Harcırah gideri, projede görevli personelin, proje ile ilgili gerçekleştirdiği bir seyahat sırasında konaklama-yeme-içme gibi (ulaşım hariç) günlük ihtiyaçlarına karşılık aldığı ücrettir. Hesaplamada seyahat edilen ülkenin harcırah değerleri kullanılmalıdır. Seyahatler için kullanılacak maksimum harcırah değerleri 2012 Teklif Çağrısında bulunabilir.

Bütçe-9 “Ekipman” Bu gider kalemi altında: yeni veya ikinci el araç-gerecin satın alınması kiralanması veya leasing yoluyla temini; bakım ve sigorta masrafları da dâhil harcamaların ödemesi yapılabilir.

Bütçe-10 “Ekipman” AMORTİSMAN (Depreciation): Proje faaliyetleri için gerekli olduğu durumlarda satın alınan araç gerecin; proje içerisinde kullanım yüzdesi göz önüne alınarak, söz konusu araç-gereç için projeye yazılacak gider belirlenir. Örneğin proje için alınan bir bilgisayar söz konusu ise; Bilgisayar satın alım bedeli = 2000 AVRO Proje süresi = 24 Ay Bilgisayarın proje içerisinde kullanım yüzdesi = % 50

Bütçe-11 “Ekipman” Örneğin: Bir bilgisayarın normal şartlardaki tahmini kullanım ömrü 4 yıldır. 2 yıllık bir projede ömrünün 2/4’ ünü tüketecektir. Öyleyse; 2000 * 2/4 = 1000 AVRO Bilgisayarın %50 performans ile kullanılması durumunda proje bütçesinden bu bilgisayar için ödenebilecek en yüksek ücret: 1000 * %50 = 500 AVRO

Bütçe-12 “Taşeronluk” Taşeronluk Gideri Proje Sahibi veya ortak kuruluşlarından biri olmayan, projeyle ilgili özel bir uzmanlık gerektiren bir defalık özgün bir görevi yürüten bağımsız bir tüzel kurum ve kişiliğe ödenen ücretlerdir. Tüzel Kişilik Kendi işini yapan kişiler ile, kendi sosyal güvenliğinden ya da sosyal yardımlarından, emeklilik ödemelerinden ve yasal vergilerinden sorumlu kişileri kapsar.

Bütçe-13 “Diğer Giderler” Bu başlık altında aşağıdaki giderler uygun harcama sayılır: Basın bildirileri, reklamlar ve ilanlar (bir defalık giderler) Telif veya diğer fikri mülkiyet haklarının satın alınması Proje kapsamında düzenlenecek bilgilendirme toplantıları, seminerler, konferanslar, pilot uygulamaların yapılacağı yerlerin kiraları (Ancak bu yerler proje sahibi veya ortak kuruluşlara ait olmamalıdır.)

Bütçe-14 “Diğer Giderler” Proje için gerekli materyallerin satın alınması Konferans katılım ücretleri, toplantı kayıt giderleri Proje sahibi ve ortakları bünyesinde çalışan kişiler haricindeki proje yararlanıcı, uzman veya danışmanlarının seyahat ve iaşe giderleri Sergi alanı kirası Yapılacak proje bilgilendirmesi veya toplantısı için verilecek yemeklere dair giderler (Masrafı karşılanan kişiler proje sahibi veya ortakları bünyesinde çalışan kişiler olmamalıdır.) Banka teminatı giderleri (Merkez Başkanlığımız tarafından istendiği takdirde)

Bütçe-15 “Dolaylı Giderler Kalemi” Doğrudan giderler kalemi toplamının %7’sinden fazla olamaz. Günlük iletişim (posta, faks, telefon, e-posta...vb) Projenin idaresi ile ilgili her türlü gider (PC's, notebook vb. Projenin yürütüldüğü yer ile ilgili kira, elektrik vs. Giderleri Fotokopi (idari yönetim için) Ofis materyalleri/kırtasiye/ büro sarf malzemeleri Bu giderler için belgelendirme zorunluluğu yoktur.

Bütçe-16 “Örnek” A. DOĞRUDAN GİDERLER (Direct Costs) 1. Personel Gideri (Staff Costs) 150.000 50% 2.1. Yol ve Harcırah Gideri (Travel and subsistence) 50.000 17% 2.2. Ekipman gideri (Equipment) (Doğrudan giderlerin en fazla %10’u) 20.000 6% 2.3. Taşeronluk Giderleri (Subcontracting) (Doğrudan giderlerin en fazla % 30%) 2.4. Diğer Giderler (Other) 30.000 10% TOPLAM DOĞRUDAN GİDERLER A (Total Direct Costs (A)) 300.000 100% B. DOLAYLI GİDERLERİ (Indirect Costs) (Doğrudan giderlerin en fazla % 7’si) 21.000 7.00% TOPLAM PROJE BÜTÇESİ A+B (Total Project Expenditures (A+B) 321.000,00 Hibe % ( Co-financing % (from request) 75.00% BÜTÇE DETAYI TALEP EDİLEN HİBE (Proposed Community Contribution) 240.750,00 ORTAKLARIN KATKISI (Partner's own fundings (from request) 80.250,00 DİĞER FİNANSMAN KAYNAKLARI (Other sources of financing (from request) 0.00 TOPLAM PROJE BÜTÇESİ (TOTAL PROJECT REVENUES) So here you can see that staff costs are split into four categories. Although the staff costs figure of €164,000 is fixed, if this was your approved budget, you would be able to have an overspend in one or more categories and an underspend in one or more categories. Staff costs are fixed, so funds cannot be vired into or out of staff costs. Staff costs cannot include costs relating to persons undertaking subcontracting tasks. Travel and Subsistence costs are for members of the partnership, and cannot include costs for subcontractors. The rates can only be used if it is that particular partner organisation’s normal policy to claim subsistence rates. If adopted, the rates cannot be exceeded. Equipment costs are fixed at 10% of the total approved budget figure. Other costs must not include costs that should really be under another heading, so if you are aware of this happening, costs should be moved from “other” costs and into the correct cost heading during the contracting stage. Examples of “other costs” are: Purchase of information materials such as books or studies; Room hire for seminars and conferences, outside of the partner organisations’ premises, and Conference fees. Sub-contracting costs are for tasks which cannot normally be carried out within the partnership. Examples of Sub-contracting costs are: translation; expert consultancy; interpretation; design and printing, and conference organisation. Sub-contracting costs are for tasks which cannot normally be carried out within the partnership, but can be no more than 30% of the total direct costs. It is extremely important to collect the appropriate documentation. Sub-contracting Agreements must be obtained, and there are also tendering requirements, as follows: <€200 No tender >€200 to <€3500 One Tender >€3500 to <€25000 Three Tenders >€25000 to >€60000 Five tenders >€60000 National procurement rules apply Indirect costs can be up to a maximum of 7% of the total direct costs.

Bütçe-17 “Ortaklara Dağılım” Ortakların Mali Katkısı Dengeli mi? Projedeki Sorumluluk Oranı Belli Oluyor mu? Harcamaların Dağılımı Ortakların Projedeki Görev Dağılımına Uyuyor mu? Sessiz Ortakların Projeye Katkı Durumu

Bütçe-18 “Hatırlatma 1” Projeyle ilgili olmalıdır. Harcamalar gerekli ve gerekçelendirilmiş olmalıdır. Proje uygunluk döneminde yapılmış olmalıdır. Kanunlara uygun olarak muhasebeleştirilmiş olmalı ve her harcama ayrı ayrı görülebilmelidir. Expenditure generated or spent in a non-participating country (eg. Russia) is not eligible Expenditure relative to Silent Partners is not eligible

Bütçe-19 “Hatırlatma 2” Uygun giderler Projede çalışan personel maaşı Proje ile ilgili yol ve iaşe giderleri Ekipman Giderleri (Doğrudan giderlerin en fazla %10’u) Taşeronluk giderleri (Doğrudan giderlerin en fazla %30’u) Diğer Giderler Dolaylı Giderler (Doğrudan giderlerin en fazla % 7’si) Uygun olmayan giderler - Projeyle ilgili olmayan kişilere yapılan masraflar - Projeyle ilgili olmayan harcamalar - Gereksiz yapılan harcamalar

Bir İş Programının Görünümü Work package no: Work package title: Start Month: End Month: Cost: Package leader: Work package aims: Description of activities: Description of methodological / pedagogical framework (where relevant) Description of outputs:

Faydalı Dokümanlar www.ua.gov.tr AB Komisyonu Kararı 2012 Yılı Proje Teklif Çağrısı Proje sahipleri için Rehber Proje sahipleri için İdari ve Mali Elkitabı Başvuru Formu Tarafımızca verilecek olan dokümanlar www.ua.gov.tr