Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı"— Sunum transkripti:

1 Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ AVRUPA VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER MERKEZİ Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı 27 Şubat 2009

2 İKÜ LLP / ERASMUS PROGRAMI 2008-2009 ÇALIŞMA TAKVİMİ
22-25 Eylül dönem gelen Erasmus Öğrencileri için Oryantasyon Programı 05-09 Ocak 2009 Erasmus Tanıtım Seminerleri 09-16 Şubat dönem gelen Erasmus Öğrencileri için Oryantasyon Programı 06 Mart Erasmus Programı Öğrenci Hareketliliği için son başvuru tarihi 10 Mart Erasmus Programı Öğrenci Hareketliliği Yabancı Dil Sınavı 17 Mart Erasmus Programı Öğrenci Hareketliliği sonuçların ilan edilmesi

3 Üniversitemizde Hayatboyu Öğrenim Programlarının Uygulanma Alanları (LLP)
Grundtvig Yetişkin Eğitimi Leonardo da Vinci İlk ve sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Erasmus Yüksek Öğretim & İleri Eğitim Comenius Okul Eğitimi 1. Sektörel Programlar (Genel Eğitim) 2. Çapraz Programlar 4 Temel Faaliyet – Politika Geliştirme; Dil Öğretimi; Bilişim; Yaygınlaştırma 3. Jean Monnet Programı (Avrupa Entegrasyonu) 3 Temel Faaliyet – Jean Monnet; Avrupalı Kurumlar; Avrupalı Topluluklar

4 Üniversitemizde Hayatboyu Öğrenim Programlarının Uygulanma Alanları (LLP)
LLP / Erasmus Personel Hareketliliği-Staff Mobility LLP / Erasmus Öğrenci Hareketliliği LLP / Erasmus Staj Hareketliliği Jean Monnet Programı

5 2004-2008 DÖNEMİ ERASMUS PROGRAMI İSTATİSTİKLERİ
Öğrenci Değişimi - Giden : 158 Öğrenci Değişimi - Gelen : 102 Staj Hareketliliği – Giden: 8 Öğretim Üyesi Değişimi - Giden : 30 Öğretim Üyesi Değişimi - Gelen : 21 Eğitim Alma Hareketliliği – Giden: 8 Eğitim Alma Hareketliliği – Gelen: 4

6 2007-2013 LLP Erasmus Personel Hareketliliği-Staff Mobility

7 Personel Hareketliliği-Staff Mobility
Erasmus Personel Hareketliliği Eğitim Alma Hareketliliği - Staff mobility for training (STT) Ders Verme Hareketliliği – Staff mobility for teaching assignments (STA)

8 Ders Verme Hareketliliği İki Şekilde Gerçekleşebilir

9 Eğitim Alma Hareketliliği İki Şekilde Gerçekleşebilir

10 Kimler Faydalanabilir?
Avrupa Birliği veya Avrupa Ekonomik Alanı ülke vatandaşı, AB aday ülkelerinden Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı veya bu ülkelerde yaşayan mülteci veya vatansız birey olmak Üniversitemizde tam veya yarı zamanlı olarak istihdam ediliyor olmak (kadro şartı yoktur) Hem personeli olunan hem de misafir olunacak yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (imzalı-mühürlü) bir “öğretim programı/iş planı”na (teaching/work programme) sahip olmak

11 Öğretim/İş Planı Nedir?
Gerçekleşecek ders verme/eğitim alma faaliyetinin; -Genel amaç ve hedeflerini -Gün bazında verilecek veya alınacak eğitimin başlıkları, içeriği ve saat sayısını -Tercihen ekli program özetini içermelidir. Akademik personelin en az 5 saat ders vermesi gerekmektedir Eğitim alma hareketliliğinde her gün en az yarım gün eğitim alınmalıdır.

12 Öğretim/İş Planı Nedir?
Eğitim alma faaliyetinin içeriği personelin üniversitedeki çalışma alanı ile ilgili olmak zorundadır Öğretim planı gittikten sonra değil, gitmeden önce onaylanır ve başvuru esnasında teslim edilir. Öğretim planı elle değil, elektronik ortamda doldurulmalıdır

13 Başvuru ve Seçim Süreci
Başvuru son tarihlerine dikkat edilmelidir. Gidilecek kurum ile bölümünüz arasında ikili anlaşma olması şarttır. Başvuru sayısı o yıl gönderilebilecek kişi sayısını geçerse eşitlik ve hakkaniyet gözetilerek seçim yapılır. Faaliyete ilk kez katılan ve ilk defa gidilen ülkeye gidecek kişilere seçim sürecinde öncelik verilir.

14 Hibe Ödemesi Giden Personele gideceği ülkeye göre değişen miktarlarda günlük harcırah ile seyahat gideri ödemesi yapılır. Seyahat Harcaması giderleri, seyahat ile ilgili dökümanlar merkezimize ulaştırıldıktan sonra yapılır.

15 Başvurudan sonra... Personelin hareketliliğe bağlı olarak birtakım evrakları da doldurarak yine merkezimize iletmeleri gerekmektedir; Erasmus Ders Verme Hareketliliği Hibe Sözleşmesi Katılım Sertifikası Final Rapor Formu Seyahat giderlerini gösteren belgeler; Kullanılan bilet/biletlerin orjinali Ucus kartlarının (Boarding Cards) orjinalleri Fatura, makbuz vb ilgili odeme belgelerinin orijinalleridir.

16 Gelen Akademik/İdari Personel
Bölümlere gelen her personel için, bir bilgilendirme formu doldurulup imzalanarak merkezimize iletilmelidir.

17 ÖĞRETİM ÜYESİ DEĞİŞİMİ YIL BAZINDA DAĞILIMI

18 GİDEN ÖĞRETİM ÜYELERİ BÖLÜM BAZINDA DAĞILIMI

19 Eğitim Alma Hareketliliği Yıl Bazında Dağılımı

20 Eğitim Alma Hareketliliği Bölüm Bazında Dağılımı


"Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları