KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak ortak bir amaç doğrultusunda *akademik bir konuda öğrencilerin birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde küme başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımıdır.
KUBAŞIK ÖĞRENME SÜRECİ Farklı yetenekleri, ihtiyaçları, öğrenme biçimleri olan öğrencilerden kümeler oluşturulur. Kümeyle dersin hedeflerine ulaşma çabası ortak özelliklerin başında gelir. Her öğrenciden diğer öğrencilerle olumlu etkileşimde bulunması beklenir. Araç,gereç ve düşünceler paylaşılır. Her küme üyesinin yapması gereken görevi vardır. Diğer öğrenciler destek, yardım ve pekiştirmede temel kaynak olarak görülür. Değerlendirmede, grup üyelerinin grup çalışmalarına katkıları esas alınır. Grubun ortak başarısı değerlendirmede esastır. Öğretmenin ortam düzenleyici ve gerektiğinde yardımcı, destekleyici bir rolü vardır.
KUBAŞIK ÖĞRENMEYE DAYALI YAŞANTILARI GERÇEKLEŞTİRİCİ ETKİNLİKLER 1. Beyin Fırtınası 2. Ayna-Ayna 3. Ters Ayna 4. Küme Sloganı 5. Tanışma Topu 6. Düşün -Tartış- Paylaş 7. Düşün-Tartış-Yaz-Paylaş 8. Kör El 9. Küme Amblemi 10.Küme El İşareti 11.Bak Ara Kümeni Bul
KUBAŞIK ÖĞRENMENİN ETKİLİLİĞİ Başarı Transfer Derse Katılma Öğrenme Çevresi Arkadaş İlişkileri Akademik Benlik Kaygı Güdü Denetim Odağı ( Başarı ve başarısızlıkta sorumluluğun kendinde görülmesi)
KUBAŞIK ÖĞRENMENİN İLKELERİ Küme amaçları Grup ödülü ve bireysel sorumluluk Yüzyüze destekleyici etkileşim Toplumsal beceriler Küme işleyişinin değerlendirilmesi Küme büyüklüğü Başarı için fırsat Karma küme
KARMA KÜME 1 6 11 16 2 7 12 17 3 8 13 18 4 9 14 19 5 10 15 20
KUBAŞIK VE GELENEKSEL GRUPLARIN KARŞILAŞTIRILMASI İşb. Dayalı Öğr. Grupları Geleneksel Öğr. Grupl. Bireysel sorumluluk var. Bireysel sorumluluk yok. Heterojen grup Homojen grup Paylaşımlı liderlik Bir lider ve bağımlılık Her bireyin diğerinin öğrenme sorumluluğunu paylaşması Her öğrencinin kendisinin sorumlu olması Grupların etkileşime girmesi Grup etkişeminin olmaması Öğretmenin işleyişi gözlemesi ve müdahale etmesi İşleyişin öğretmence gözardı edilmesi
BAZI KUBAŞIK ÖĞRENME TEKNİKLERİ 1. Birleştirme I 2. İkili Denetim
KÜME BAŞARI SERTİFİKASI Sevgili ……………………………. Sosyal Bilgiler dersinde ……………….. kümesi olarak …………………………….. konusunda sınıfta başarılı kümelerden birisi olarak seçildiniz. Küme üyesi olarak kümene verdiğin destek ve küme arkadaşlarınla yaptığın işbirliğinden dolayı seni kutlar başarının devamını dilerim. Tarih ……… İMZA …………………………
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE HAFTANIN BAŞARILI KÜMELERİ …………………………………………………. ………………………………………………… İMZA
HAFTANIN EN İYİ DAVRANIŞ KÜMELERİ …………………………………………………. ………………………………………………… İMZA
DAVRANIŞ KÜMELERİ İÇİN BAZI İSTENDİK DAVRANIŞLAR Kümesindeki arkadaşlarına yardımcı olmak Konu sınavı için birbirlerini hazırlamak Arkadaşlarına ve öğretmenine saygılı davranmak Kümesinde ve sınıfta arkadaşı konuşurken sözünü kesmemek Kümesindeki arkadaşlarını çalıştırmak Parmak kaldırırken ayağa kalkmamak Teneffüs zili çaldığında itip kakmadan teneffüse çıkmak Ders zili çaldığında topluca kendi kümesinde oturmak
DEĞERLENDİRME Konu sınavında 10 üzerinden, 7 alınırsa + 1 puan 10 alınırsa + 4 puan ve küme ortalaması 7 ve yukarı ise her küme üyesine + 1 puan daha ilave edilir