KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
BİRLİKTE ÇALIŞALIM BİRLİKTE ÖGRENELİM
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
“İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME” (COOPERATIVE LEARNING)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Sınav Rehberliği Konusunda
Dr. Meltem GÖKDAĞ BALTAOĞLU
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (COOPERATIVE LEARNING)
MOTİVASYON.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
SINIF GEÇME SİSTEMİ Sevgili Gençler ; Öğretim Yılının sonuna yaklaştığımız ve Sınavlarınızın yoğunlaştığı bu günlerde sizlere Sınıf Geçme Sistemi konusunda.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Sosyal Kabulün Artırılması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak ortak bir amaç doğrultusunda *akademik bir konuda öğrencilerin birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde küme başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımıdır.

KUBAŞIK ÖĞRENME SÜRECİ Farklı yetenekleri, ihtiyaçları, öğrenme biçimleri olan öğrencilerden kümeler oluşturulur. Kümeyle dersin hedeflerine ulaşma çabası ortak özelliklerin başında gelir. Her öğrenciden diğer öğrencilerle olumlu etkileşimde bulunması beklenir. Araç,gereç ve düşünceler paylaşılır. Her küme üyesinin yapması gereken görevi vardır. Diğer öğrenciler destek, yardım ve pekiştirmede temel kaynak olarak görülür. Değerlendirmede, grup üyelerinin grup çalışmalarına katkıları esas alınır. Grubun ortak başarısı değerlendirmede esastır. Öğretmenin ortam düzenleyici ve gerektiğinde yardımcı, destekleyici bir rolü vardır.

KUBAŞIK ÖĞRENMEYE DAYALI YAŞANTILARI GERÇEKLEŞTİRİCİ ETKİNLİKLER 1. Beyin Fırtınası 2. Ayna-Ayna 3. Ters Ayna 4. Küme Sloganı 5. Tanışma Topu 6. Düşün -Tartış- Paylaş 7. Düşün-Tartış-Yaz-Paylaş 8. Kör El 9. Küme Amblemi 10.Küme El İşareti 11.Bak Ara Kümeni Bul

KUBAŞIK ÖĞRENMENİN ETKİLİLİĞİ Başarı Transfer Derse Katılma Öğrenme Çevresi Arkadaş İlişkileri Akademik Benlik Kaygı Güdü Denetim Odağı ( Başarı ve başarısızlıkta sorumluluğun kendinde görülmesi)

KUBAŞIK ÖĞRENMENİN İLKELERİ Küme amaçları Grup ödülü ve bireysel sorumluluk Yüzyüze destekleyici etkileşim Toplumsal beceriler Küme işleyişinin değerlendirilmesi Küme büyüklüğü Başarı için fırsat Karma küme

KARMA KÜME 1 6 11 16 2 7 12 17 3 8 13 18 4 9 14 19 5 10 15 20

KUBAŞIK VE GELENEKSEL GRUPLARIN KARŞILAŞTIRILMASI İşb. Dayalı Öğr. Grupları Geleneksel Öğr. Grupl. Bireysel sorumluluk var. Bireysel sorumluluk yok. Heterojen grup Homojen grup Paylaşımlı liderlik Bir lider ve bağımlılık Her bireyin diğerinin öğrenme sorumluluğunu paylaşması Her öğrencinin kendisinin sorumlu olması Grupların etkileşime girmesi Grup etkişeminin olmaması Öğretmenin işleyişi gözlemesi ve müdahale etmesi İşleyişin öğretmence gözardı edilmesi

BAZI KUBAŞIK ÖĞRENME TEKNİKLERİ 1. Birleştirme I 2. İkili Denetim

KÜME BAŞARI SERTİFİKASI Sevgili ……………………………. Sosyal Bilgiler dersinde ……………….. kümesi olarak …………………………….. konusunda sınıfta başarılı kümelerden birisi olarak seçildiniz. Küme üyesi olarak kümene verdiğin destek ve küme arkadaşlarınla yaptığın işbirliğinden dolayı seni kutlar başarının devamını dilerim. Tarih ……… İMZA …………………………

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE HAFTANIN BAŞARILI KÜMELERİ …………………………………………………. ………………………………………………… İMZA

HAFTANIN EN İYİ DAVRANIŞ KÜMELERİ …………………………………………………. ………………………………………………… İMZA

DAVRANIŞ KÜMELERİ İÇİN BAZI İSTENDİK DAVRANIŞLAR Kümesindeki arkadaşlarına yardımcı olmak Konu sınavı için birbirlerini hazırlamak Arkadaşlarına ve öğretmenine saygılı davranmak Kümesinde ve sınıfta arkadaşı konuşurken sözünü kesmemek Kümesindeki arkadaşlarını çalıştırmak Parmak kaldırırken ayağa kalkmamak Teneffüs zili çaldığında itip kakmadan teneffüse çıkmak Ders zili çaldığında topluca kendi kümesinde oturmak

DEĞERLENDİRME Konu sınavında 10 üzerinden, 7 alınırsa + 1 puan 10 alınırsa + 4 puan ve küme ortalaması 7 ve yukarı ise her küme üyesine + 1 puan daha ilave edilir