ÖĞRENME GALERİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğrenme-Öğretme Süreci
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Ayın Problemi: İşitme Sorunları.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Öğretim Teknikleri - III
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Öğrencilerin belli bir sürede neler öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
UZAKTAN EĞİTİM.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ROL OYNAMA ve DRAMA.
BE BEP NEDİR ?.
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME GALERİSİ

Aktif Eğitimin Özellikleri Öğrenci merkezlidir. Temelini probleme dayalı öğretim(PDÖ) uygulamaları oluşturmaktadır. PDÖ amaç, öğrenciyi problemi görmeye, tartışmaya ve çözmeye yönlendirmektir. Öğrenciye bilgiyi hazır vermektense araştırmaya sevk eder.

Aktif Eğitimin Özellikleri Aktif eğitim bir yaşayarak öğrenme metodudur.

Öğrenme Galerisi Öğrenme galerisi aktif eğitim metotlarından birisidir.

Öğrenme Galerisi Nedir? Öğrenme galerisi öğrencileri oturdukları yerden kaldırıp aktif olacakları duruma getiren bir tartışma tekniğidir.

Öğrenme Galerisinin Amacı Nedir? Öğrencilerin belli bir sürede neler öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar.

Öğrenme Galerisi Çeşitleri 1) Galeri Koşusu: Öğrenme galerisine benzer, fakat verilen konu ya da kavram daha alt düzeydedir. Bu yüzden de grupların tek durakta soru hakkındaki tüm bilgileri yazmasını engellemek için zaman kısıtlı tutulur ve böylece durak gezisi hızlanır. Bu sonradan gelen grubun da yeni fikirler belirtmesine imkan tanır.

Öğrenme Galerisi Çeşitleri 2) Bilgisayar Turu: Tartışılan resmin duraklarda bilgisayarlar üzerinden gösterilmesinin dışında öğrenme galerisi ile aynıdır.

Öğrenme Galerisinin Uygulama Basamakları Öğrenciler 2-4 kişilik gruplara ayrılır Her grup bilgilerini listeler Listeler duvarlara asılarak sergilenir Öğrenciler ayağa kalkar ve listeleri inceleyerek , kendi listelerine yazmayı unuttukları maddeleri işaretlerler

Öğrenme Galerisinin Uygulama Basamakları Hangi öğrenmeler kaç kişi tarafından gerçekleştirildiğinin değerlendirilmesi yapılır. Daha sonra gruplar eksik yanlarını görüp tamamlarlar.

Metodun Avantajları Metodun esnekliği, öğretmen ve öğrencilere sağladığı faydaların çokluğudur. Öğrencilere düşüncelerini daha samimi ve sınıf ortamına göre daha rahat bir şekilde sunma şansı sağlar. Eğitimciler için de, öğrencilerin özel konseptler hakkındaki düşüncelerini ve yanlış anlaşılmaları sorgulamalarını ölçer.

Metodun Dezavantajları Kalabalık sınıflarda uygulanması sınıf kontrolünün sağlaması açısından zor olabilir.

Öğrenme Galerisinde Değerlendirme Nasıl Yapılır? Konunun anlaşılmasının ölçülmesi, her grubun aktif katılımında sorulara verdikleri yanıtların doğru ve aynı zamanda çok olması belirler.(Her grubun farklı renkte kalemler kullanması değerlendirmeyi kolaylaştırır. ) Öğrenciler grup olarak değerlendirilir(grup üyelerinin etkinliğe katılımı değerlendirilir).

ÖRNEK Matemetik problemini çözümleyeceğiniz yolları maddeler halinde yazınız…

KAYNAKLAR http://ogrenmegalerisi.blogspot.com / Aktif Öğrenme – Kamile Ün AÇIKGÖZ http://newctl.byu.edu/?page_id=657 http://www.education- world.com/a_lesson/04/lp334- 03.shtml

Hazırlayanlar Büşra HİSOĞLU Mahfuz BALLI