Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR

2 Bir önceki ders.. BDE yazılımlarının genel özellikleri
Yazılıma giriş bölümü Öğrenci kontrolü özellikleri Bilginin sunulması Yardım bölümü Yazılımın sonlanması

3 Bu ders.. Öğretici Yazılım Özellikleri Öğretici Yazılım Örnekleri
Öğretici Yazılım Ekran Özellikleri

4 Öğretim Aşamaları Öğretici Programlar Bilginin Sunulması
Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme

5 Öğretici Programların Genel Yapısı
Giriş Bölümü Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama

6 1. Programa Giriş Hedeflerin sunulması Önbilgilerin hatırlatılması
Öntest

7 A. Hedeflerin Sunulması
Bu dersin sonunda 2 basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapabileceksiniz. Bu dersten sonra, 2. Dünya Savaşının çıkma nedenlerini açıklayabileceksiniz. Bu ders size bir resmin modern, empresyonist veya klasik dönemlerden hangisine ait olduğunu öğretecek. Bu dersin sonunda 2. Dünya Savaşına neden olan olayları anlayacaksınız. Farkı dönemlere ait resimleri belirleyerek ayırt etmeyi öğreneceksiniz. Davranışsal Davranışsal Olmayan

8 A. Hedeflerin Sunulması
Öğrenciler; hedefleri anlayabilmeli, İhtiyaçlarının fark edildiğini görerek motive olmalılar.

9 B. Önbilgilerin Hatırlatılması
İnsanlar ancak yeni öğrendikleri bilgi ile eski bildikleri arasında ilişki kurabilirlerse öğrenirler. Programın ön bilgiyi detaylı sunması gerekmez, ancak hatırlatma amacı ile genel bir bakış açısı verebilir.

10 C. Öntest Öğretmene kullanma veya kullanmama opsiyonu tanıyarak program içerisinde; Öğrenciye testi yanıtlama veya atlama opsiyonu tanıyarak program içerisinde kullanılabilir.

11 Böyle bir testin 3 muhtemel ürünü vardır:
C. Öntest Böyle bir testin 3 muhtemel ürünü vardır: Öğrenci bu program için hazır değildir, Öğrenci hazırdır ve program uygulanabilir, Öğrenci bu bilgilerin bir kısmını veya tamamını bilebilir ve bu bölümün bazı kısımları atlanabilir.

12 2. Sorular ve Cevaplar Öğrencilerle etkileşime girmeden bilgi veren öğretmenler başarılı olamazlar. Sorular; Öğrenenleri aktif tutar, Egzersiz yaptırır, Gelecek öğrenmelere teşvik eder, Bilginin anlaşılmasını ve hatırlanmasını sağlar.

13 Soru Türleri Klasik Doğru-Yanlış Çoktan Seçmeli Eşleme Sürükle Bırak
Kısa Yanıtlı Sürükle Bırak Diğer..

14 Soru Türleri Doğru-Yanlış

15 Soru Türleri Çoktan Seçmeli

16 Soru Türleri Eşleme

17 Soru Türleri Klasik Kısa Yanıtlı

18 Soru Türleri Sürükle Bırak

19 Diğer Soru Türleri Simülasyon Soruları

20 Diğer Soru Türleri Boşluk Doldurma

21 Diğer Soru Türleri Bulmaca

22 Diğer Soru Türleri Karışık Bulmaca

23 Hiçbir işi doğru yapamaz mısın sen !!??..
“Yeni yazılımıyla uyumlu olmak için beynimi upgrade etmem gerekiyomuş.”

24 Yanıtı Yargılama Yanıtı yargılama dönüt vermek amacı ile;
öğrencinin verdiği yanıtın değerlendirilmesi, programdaki sonraki adımlara karar verilmesi, öğrenci performans kayıtlarının tutulması sürecidir. Bir yanıt için olası birkaç yargıya varılabilir.

25 Yanıtı Yargılama Olası yargılar: Yanıt beklenen bir hata içeriyor.
Yanıt beklenmeyen bir hata içeriyor. Yanıt kısmen doğru. Yanıt doğru yada yanlış.

26 Dönüt ve Hatırlatma Dönüt
Dönüt, programın öğrencinin yanıtına verdiği tepkidir. Metin, grafik, ses ve video gibi farklı formatlarda sunulabilir. Dönüt anında mı, yoksa bir süre bekledikten sonra mı verilmelidir?

27 Dönüt ve Hatırlatma Nasıl bir dönüt?
Yanıtın doğruluk nedenini açıklayan, pekiştirici Yanlış yanıtı doğru düşünceye yönlendirme Yanlış yanıt olduğuna ilişkin özel nedenleri belirtme Hatırlama için uygun yöntemler önerme İstendiğinde uygun içerik sağlama ve yardım sunma

28 Dönüt ve Hatırlatma Hatırlatma Verilmiş olan bilgi tekrar sunulabilir.
Verilmiş olan bilgiye ait özet bilgi sunulabilir. Bilgiler farklı cümlelerle ve daha basit biçimde sunulabilir.

29 Dönüt ve Hatırlatma Öğretici programların amacı öğrenci başarısını değerlendirmek değil, içeriği anlama aşamasında yönlendirmektir. Bu nedenle dönüt ve hatırlatmanın ardından öğrenciye tekrar deneme olanağı sunulmalıdır. Ancak bu denemeler öğrencinin moralini bozmayacak ve motivasyonunu yitirmeyecek düzeyde sınırlandırılmalıdır.

30 Programdan Çıkış Öğretici programlarda öğrencinin her çıkışı geçici çıkıştır. Yani programa bir sonraki girişinde öğrenciye kaldığı yerden devam etme olanağı sağlanmalıdır. Öğrenci programı tamamladığında özet bilgi ve performansına ait rapor sunulabilir.

31 Bir sonraki ders.. Alıştırma Yazılımı Özellikleri
Alıştırma Yazılımı Örnekleri Alıştırma Yazılımı Ekran Özellikleri


"ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları