WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
E-Öğrenme Nedir?
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim Tasarımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Teknoloji Nedir?.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yaratıcı Drama.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Sunum transkripti:

WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM Gonca Kızılkaya, Yasemin Koçak-Usluel Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Eskişehir-Anadolu Üniversitesi

GİRİŞ E-öğrenme ortamlarında e-posta, sohbet, bloglar, tartışma tahtaları gibi etkileşim araçları sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

GİRİŞ Bu araçların kullanımı e-öğrenme ortamlarında toplanan enformasyonun sınıflama ve değerlendirme gereksinimini doğurmuştur. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

GİRİŞ Etkileşimin değerlendirilmesi ile ilgili yapılan bazı çalışmalarda web tabanlı tartışma tahtalarının kullanıldığı derslerde öğrencilerin güçlü ve zayıf yanlarını daha iyi anlamak ve ders kazanımlarını değerlendirmek amacıyla öğreticinin bir rubrik kullanmasının uygun olacağı ifade edilmiştir (MacKinnon, 2001; Swan, 2003; Ho, Swan, 2007). IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Çalışmanın Amacı Bu çalışmada web tabanlı öğrenme ortamlarında öğrenenlerin tartışma tahtaları aracılığıyla gerçekleştirdikleri etkileşimi değerlendirmek amacı ile bir rubrik geliştirilmesi amaçlanmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yöntem Katılımcılar: 2006-2007 öğretim yılı güz döneminde “Uzaktan Eğitimin Temelleri” dersini alan 33 öğrenciden oluşmaktadır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yöntem Çalışmada 33 öğrencinin dersin web tabanlı bölümünün bir parçası olan tartışma tahtalarına gönderdikleri mesajlar incelenip çözümlenmiştir. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yöntem Mesajlar çözümlenirken Henri’nin (1992) bilgisayar-aracılı iletişim için içerik analizi modelinden yararlanılmıştır. Modelin, öğrencilerin katılım oranları, elektronik etkileşim örüntüleri, mesajlar arasında sosyal değerler, bilişsel beceriler ve üstbilişsel beceriler olmak üzere 5 boyutu bulunmaktadır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yöntem Bu araştırmada modelin, katılım oranları, etkileşim örüntüleri ve bilişsel beceriler boyutu göz önüne alınarak mesajlar çözümlenmeye çalışılmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Rubrik Geliştirme Süreci Çalışma toplam 8 hafta sürmüştür. Öğrencilerle haftada bir gün 4 ders saati (2 saat uygulama, 2 saat kuramsal) yüz yüze eğitim gerçekleştirilmiştir. Ortamda her hafta için bir tartışma konusu belirlenmiştir. Tartışma konuları haftalık işlenen ders konusu hakkında öğretici tarafından geliştirilen sorulardan oluşmuştur. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Rubrik Geliştirme Süreci Örnek sorular: …Neden uzaktan eğitimle ilgili farklı kavram ve tanımlara gereksinim duyulmuştur? Bir uzaktan eğitim ortamında hangi özelliklerin olmasını istersiniz? Niçin? Ortam, teknoloji, modeller,....vb. açısından  tartışınız. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Rubrik Geliştirme Süreci Öğretici tarafından geliştirilen sorular dışında öğrencilerin soru, öneri, görüş bildirmeleri için ayrı bir başlık da açılmıştır. 8 hafta sonunda tartışma tahtasında 220 mesaj toplanmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Rubrik Geliştirme Süreci 220 mesaj araştırmacılar tarafından ayrı ayrı çözümlenerek 2 taslak oluşturulmuş daha sonra araştırmacılar biraraya gelerek mesajları birlikte okumuşlardır. Taslaklarını karşılıklı olarak değerlendirmişlerdir. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Değerlendirme sonucunda mesajlar Ders konusu hakkında görüş bildirme Yeni konu ile eski konunun ilişkisini kurma Bilgi paylaşma Haber paylaşma Soru sorma / Yanıtlama Benimsediği veya karşı olduğu düşünceyi tartışma, görüş paylaşma Ders konusuna eleştirel yaklaşma Kendi özgün düşüncesini oluşturma başlıkları altında sınıflandırılmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Rubrik Geliştirme Süreci Mesajlar belli başlıklar altında toplandıktan sonra mesajların aynı başlık altında toplanmış olsa da katkı düzeylerindeki farklılık dikkati çekmiş ve 5’li bir derecelendirme yapılmasının uygun olacağına karar verilmiştir. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Web tabanlı tartışma tahtalarında etkileşimi değerlendirmeye yönelik rubrik Katkı getirmemiş Yetersiz Orta İyi Çok iyi Ders konusu hakkında görüş bildirme Yeni konu ile eski konunun ilişkisini kurma Bilgi paylaşma/ Haber paylaşma Soru sorma / Yanıtlama Benimsediği veya karşı olduğu düşünceyi tartışma, görüş paylaşma Ders konusuna eleştirel yaklaşma Kendi özgün düşüncesini oluşturma IETC 2008

Öğrencilerin tartışma tahtaları aracılığıyla kurdukları etkileşimleri bu rubriğe dayalı olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Mesajlar rubrik çerçevesinde değerlendirilirken tek bir mesajın aynı anda bir veya birkaç maddeyi kapsayacak nitelikte olabileceği dikkati çekmiştir. Değerlendirme sürecinde bu durumun göz önünde bulundurulması uygun olur Yani rubrik maddeleri birbirinin üzerine binişebilmektedir. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Sonuç Çalışma sonucunda ortaya çıkan “web tabanlı etkileşimi değerlendirme rubriği” web tabanlı öğrenmede tartışma ortamlarına katılımı değerlendirmek için kullanılabilir niteliktedir. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Öneri Web tabanlı öğrenme ortamlarında tartışma tahtalarından farklı etkileşim araçlarıyla (Örn: blog) gerçekleştirilen katılımı değerlendirme için de geliştirilebilir bir çerçeve sunmaktadır. IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Teşekkürler….. gkizil@hacettepe.edu.tr kocak@hacettepe.edu.tr IETC 2008 Gonca KIZILKAYA Yasemin KOÇAK-USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi