ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ROL OYNAMA.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çatışma ve Çatışma Çözme
PEER SUPPORT TEAM.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
KONUŞMA HALKASI.
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÇATIŞMA ÇÖZME.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü Ruh Sağlığı Programları Şubesi
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
21. YY BECERİLERİ.
Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman
Sunum transkripti:

ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ

İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu. Çatışma… İlgi ve isteklerinizin karşınızdaki kişiden farklılaşması durumu.

Çalışma Amaçlarımız Kendi çatışma çözme yöntemlerinizi görebilmeniz Karşınızdaki kişinin çatışma çözme yöntemlerini fark edebilmeniz Çatışma durumlarını değerlendirmek Farklı çatışma çözme yöntemlerini kullanmayı denemek

Çatışma Modellerini Anlamak İDDACI TUTUM BÜTÜN ÇATIŞMA ÇÖZME MODELLERİNİN İKİ TEMEL BİLEŞENİ VARDIR İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM SİZİN ÇATIŞMA = BECERİ + DURUM MODELİNİZ

BEŞ ÇATIŞMA ÇÖZME MODELİ İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

YARIŞMACILIK Çabuk harekete geçme Popüler olmayan kararlar alma İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ Çabuk harekete geçme Popüler olmayan kararlar alma Çok önemli konularda acil çözüm alma Kendinizi koruma amacı UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

YARIŞMACILIK ÖZELLİKLERİ Tartışma Karşıdaki kişiyi etkileme Israrcı fikirlerde bulunma Kendi duruşunuzu açıkça ortaya koyma

YARIŞMACILIK AŞIRI KULLANILDIĞINDA Geribildirim eksikliği Öğrenme fırsatının azalması Az yetkilendirme Çevrenin her şeye “evet” diyen kişilerle dolması.

YARIŞMACILIK AZ KULLANILDIĞINDA Sınırlı etki Kararsızlık Harekete geçmeyi erteleme Desteğin geri çekilmesi, yoksun kalma

UYMA Performansı geliştirmek İyi niyet oluşturmak Barışı korumak İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Makul olmak Performansı geliştirmek İyi niyet oluşturmak Barışı korumak Geri çekilmek YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

UYMA ÖZELLİKLERİ İstek ve ihtiyaçlardan vazgeçmek İtaat etmek Almayı değil sürekli vermeyi seçmek

UYMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA Bilindik fikirler Sınırlanmış etki Destek kaybı Karışıklık

UYMA AZ KULLANILDIĞINDA İletişim eksikliği Düşük moral Paylaşma azlığı

KAÇINMA Gerilimi azaltma Zaman kazanma Kendi sınırlarını bilme *Önemsiz konularla ilgilenmeme Gerilimi azaltma Zaman kazanma Kendi sınırlarını bilme Diğerlerinin sahipleniciliğine izin verme Konuları bir şeylerin belirtileri olarak yorumlama İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayalı İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

KAÇINMA ÖZELLİKLERİ Geri çekilme Yan çizme, sorumluluktan kaçma Sorunları çözmeden bırakabilme

KAÇINMA AŞIRI KULLANILDIĞINDA Karşıdan gelebilecek bilgiden mahrum kalma Varsayım ile verilen kararlar Konuları daha da büyüyen bir hale getirmek

KAÇINMA AZ KULLANILDIĞINDA Düşmanlık / duyguların incinmesi Aşırı yük altında çalışma-çok fazla konuyla uğraşma Konuların önemine göre önceliğinin belirlenmemesi ve yetki kullanmama

İŞBİRLİĞİ Öğrenme Bakış açılarını bütünleştirme Bilgi kazanma İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Çözümleri bütünleştirme Öğrenme Bakış açılarını bütünleştirme Bilgi kazanma İletişimi geliştirme YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

İŞBİRLİĞİ ÖZELLİKLERİ Dinleme becerisi, anlama ve empati kurma Endişe yaratmayan fikir farklılıkları Çözümleme/ analiz etme becerisi Temel ilgi ve ihtiyaçları aydınlatma

İŞBİRLİĞİ ÇOK KULLANILDIĞINDA Önemsiz konular üzerinde çok fazla zaman harcama Sorumluluğun dağıtılması Yarar /çıkar sağlayan kişiler Fazla yük altında çalışma

İŞBİRLİĞİ AZ KULLANILDIĞINDA Karşılıklı kazancın olmaması Bilgiden mahrum olma Yetkiden mahrum olma Yenilik getirme şansının olmaması

UZLAŞMA Çözüme eşit güç ve güçlü bilgi ile ulaşma İDDACI TUTUM İşbirliği içermeyen işbirliğine dayanan İŞBİRLİĞİNE DAYALI TUTUM *Orta derecede önemli olan konuların çözümlenmesi Çözüme eşit güç ve güçlü bilgi ile ulaşma Geçici çözümler üretme Zaman sınırlamaları ile başa çıkma Yarışmacılık ve işbirliğini destekleme YARIŞMACILIK İŞBİRLİĞİ UZLAŞMA KAÇINMA UYMA

UZLAŞMA ÖZELLİKLERİ Müzakere ederek anlaşmaya varma “Orta yol” bulma Ödün/ taviz verme Değer biçme

UZLAŞMA ÇOK KULLANILDIĞINDA Olaylara daha geniş bir çerçeveden bakmanın eksikliği Güven duygusundan mahrum olma Alaycı ve olumsuz hava

UZLAŞMA AZ KULLANILDIĞINDA Gereksiz yere meydan okuma/ karşı karşıya gelme Sık sık güç mücadelesinde bulunma Konuyu etkili bir şekilde müzakere edememe