Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Çatışma Nedir? Çatışma Türleri ve Düzeyleri Çatışmanın Nedenleri Çatışmanın Sonuçları Çatışma Yönetimi Çatışma Yönetimi Teknikleri

2 Çatışma Nedir? Bireyin çatıştığı kişiyi, grubu, düşünceyi veya olayları benimsememesi Sorunları çözümlemedeki yeteneksizlik İçgüdüsel saldırgan davranışların ortaya çıkması Hedeflere ulaşmalarını engelleme

3 Çatışma Türleri ve Düzeyleri
Bireysel Çatışmalar:Birey, uyumsuz hedefler arasında seçim yaptığında veya rol çatışmasında bir iç çatışma yaşayabilir.  Bilişsel çatışma Duygusal çatışma

4 Bireyler Arası Çatışma: Iki bireyin konular, eylemler veya hedefler hakkında fikir ayrılığında bulunmaları durumunda ortaya çıkar Yaklaşma-yaklaşma çatışması Yaklaşma-kaçınma çatışması Kaçınma-kaçınma çatışması

5 Birey-Grup ve Grup İçi Çatışmalar:Kişilerin grup tarafından belirli normları kabule zorlanmaları
Gruplar Arası Çatışmalar:Grubun büyüklüğüne bağlı olmaksızın insan grupları arasındaki zıtlaşmalar Örgütler Arası Çatışmalar:Organizasyonun çevresindeki diğer organizasyonlar ile çatışması halinde olması

6 Çatışmanın Nedenleri .Birbirine bağlı çalışma faaliyetleri
.Sınırlı kaynaklar .Birbirine bağlı çalışma faaliyetleri .Faaliyetlerin farklılığı .Iletişim problemleri .Algılama farklılıkları .Yönetim alanı ile ilgili belirsizlik Amaç farklılıkları .Statü farklılıkları .Yöneticilik tarzlarındaki farklılık .Çıkar farklılıkları . Kişilik farklılıkları .Güç mücadelesi

7 Çatışmanın Sonuçları 1- Çatışmanın olumlu sonuçları
Ayrık taraflar arasında yakınlaşma doğabilir. Yeni bir liderlik biçimi gelebilir. Eski amaçlar yerlerini daha iyi ve geniş amaçlara bırakabilir. Çatışma kurumsallaşabilir. Enerji ve motivasyonu arttırabilir.

8 Yeniliği ve yaratıcılığı arttırabilir.
Taraflar pozisyonlarının değerini daha iyi anlıyabilirler. Kendi güçlerinin farkına varmalarını sağlayabilir. Saldırganlık dürtülerinin tatminine yardımcı olabilir.

9 2-Çatışmanın olumsuz sonuçları
Zihinsel ya da bedensel sağlığını zedeleyen bir durum yaratabilir. Düşmanlık hislerine ve saldırganlık davranışına neden olabilir. Zamanın, paranın ve enerjinin boşa gitmesine yol açar. Morali ve tatmini olumsuz yönde etkileyerek verimi düşürebilir. Güven duygusunun kaybına ve kaderciliğe neden olabilir.

10 Çatışma Yönetimi Taraflar birbirlerini suçlamadan ve birbirlerine zarar vermeden sorunun üzerinde odaklaşırlar. İşbirlikçi davranış İddiacılık düzeyi Yarışma-güç kullanma Uygunlaşma Kaçınma Beraber çalışma Uzlaşma

11 Çatışma Yönetimi Teknikleri
Kaçınma Problem çözme yaklaşımı Yumuşatma Güç kullanma Daha önemli amaçları belirleme Taviz verme Politik yaklaşım Hakeme başvurma Davranış değiştirme Kaynakların arttırılması  Pazarlık

12 Çatışmada Yöneticinin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çatışmayı örgüt amacı yararına kullanmalı Yapısal önlemler almalı Örgütte yenileşme için fırsat olarak kullanmalı Açık kapı politikası uygulamalı

13 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

14 ÇATIŞMAYA İLİŞKİN YÖNETSEL YAKLAŞIMLAR
Örgütsel çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır. Bu yaklaşımlar, çatışmanın, örgütsel ve yönetsel açıdan zamanla nasıl algılandığı, değerlendirildiği ve kabul edildiğini ortaya koymaktadır.

15 çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır
çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır. Bu yaklaşımlar, çatışmanın, örgütsel ve yönetsel açıdan zamanla nasıl algılandığı, değerlendirildiği ve kabul edildiğini ortaya koymaktadır.


"ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları