Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman"— Sunum transkripti:

1 Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman
Emine ARAK

2

3 Sorun, herhangi bir konuda iki yada daha fazla kişinin yaşadığı anlaşmazlık halidir.

4 Bir tarafın davranışları diğerinin gereksinimlerine ters düşüyor, engelliyor ya da değerleri birbirine uyumuyorsa bu kişiler arasında ortaya çıkan sorun haline çatışma denir.

5 SORUN NORMAL Mİ?

6 • Farklı Biliş • İletişim Becerileri • Algı • Kültürel Farklılıklar • Duygu • Rol Farklılıkları • Bilinç Dışı İhtiyaçlar •Sosyal ve Fiziksel Çevre

7

8 ÇATIŞMA SONUCU ORTAYA ÇIKAN MUHTEMEL DURUMLAR
. ÇATIŞMA SONUCU ORTAYA ÇIKAN MUHTEMEL DURUMLAR KÜSKÜNLÜK KIRGINLIK ÖFKE KIZGINLIK ŞİDDET CİNAYET

9 SORUN ÇİFTLERİ ÖĞRETİCİ VE ÖĞRENCİ ÖĞRETİCİ VE ÖĞRETİCİ
ÖĞRENCİ İLE ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ VE KENDİSİ Yönetici Ve Öğretici AİLE VE ÖĞRENCİ AİLE VE ÖĞRETİCİ

10 ?????????? Anlaşmazlık ve tartışma her zaman kötüdür.
Anlaşmazlıklardan doğan kavgalardan kaçmak zayıflık belirtisidir.

11 ÇATIŞMAYA POZİTİF BAKIŞ

12 ‘Çatışma bireyin kimlik gelişimini güçlendirir’

13 ‘Değişime duyulan gereksinimi açığa çıkarır’

14 ‘Sosyal ilişkilerini, kişiler arası becerilerini geliştirir’

15 ‘Olumsuz duygularını (kızgınlık-öfke) açığa çıkarır ve rahatlama sağlar’

16 ‘Değerlerini açığa çıkarır. Adanmışlığını, ideallerini perçinler’

17 ‘Ortak sorunların çözümü için motivasyon sağlar, harekete geçirir’

18 Sorun Çözme Adımları Sorunun Tanımlanması
Çözüme Yönelik Seçeneklerin Oluşturulması Karar Verme Eyleme Geçme Ve Değerlendirme

19 Sorunun mümkün olduğunca somut olması gerekir.
Sorunu Tanımlarken Sorunun mümkün olduğunca somut olması gerekir. Bu durum sadece sizin için mi sorun yoksa başkaları da bunu sorun olarak mı görüyor?

20 Seçenekler Oluşturulurken
Belirlenen her bir seçeneğin uygulanabilirlik açısından olumlu ve olumsuz yönlerini düşünün. Olumlu ve olumsuz yönlere verdiğiniz duygusal ve davranışsal tepkilerinizi belirleyin.

21 Sorun Çözme Her sorun bir öğrenme fırsatıdır
Bireysel gelişimin anahtarı

22 Çatısma çözme . stratejilerimiz

23 KAPLUMBAĞA TİLKİ AYICIK KÖPEK BALIĞI BAYKUŞ

24 Çaresizlik hissederler.
Bu tür kişiler çatışmadan kaçınmak için geri çekilirler. Çatışma yaratan sorunlardan ve kişilerden uzak dururlar. Çatışmaları çözmeye uğraşmanın boş bir çaba olduğuna inanırlar. Çaresizlik hissederler.

25 Çatışmayla yüz yüze gelmektense, fiziksel ya da psikolojik olarak geri çekilmenin daha kolay olduğuna (kabuğuna çekilmek gerektiğine) inanır. Sorunun üzerine gitmez, çatışmayı geçiştirir, erteler ya da geri çekilir.

26 Bu tür bireyler için önemli olan ilişki ve muhabbetin devamıdır.
Amaçları ve prensipleri pek önemli değildir. Bunlar başkaları tarafından kabul edilmeyi ve sevilmeyi isterler. Tatsızlık çıkmasından endişe edip sessizliği ve sanki sorun yokmuş gibi davranışlarda bulunurlar.

27 İlişkilerini sürdürebilmek için kendi amaçlarından vazgeçerler.
Bu stratejide bireyin kendi haklarından özveride bulunması söz konusudur. “Amaçlarımdan vazgeçiyorum ve istediğin şeyi yapmana izin veriyorum; yeter ki beni sev”

28 Bu tür bireyler kendi çözüm önerilerini kabul etmesi için, çatıştığı kişiyi zorlar ve karşısındaki kişi üzerinde güç kullanmayı dener. Kendi amaçları çok önemli, ilişkileri ise önemsizdir. Ne pahasına olursa olsun amaçlarına ulaşmayı isterler.

29 Her zaman kazanan taraf olmayı isterler.
Başkalarının ihtiyaçlarıyla ilgilenmezler ve başkalarının kendisini sevmesi veya kabul etmesi onlar için önemli değildir. Gözdağı vererek, güç kullanarak, çeşitli girişimlerle karşısındaki kişiyi ezmeye çalışarak kazanmaya çalışırlar.

30 Bu tür bireyler hem kendi amaçlarına hem de ilişkilerine orta derecede önem verir, kısmi uzlaşmayı tercih ederler. Kendi amaçlarının bir kısmından vazgeçerler ve çatıştıkları kişiyi de amaçlarının bir kısmından vazgeçmeye ikna ederler.

31 Geçici bir çözüm bulmak için kendi amaçlarından bir parça taviz verirler.
Ama zaman kazanıp fırsat kollamayı da ihmal etmezler.

32 Bu tür kişiler hem amaçlarına hem de ilişkilerine çok önem verirler.
Çatışmaları, çözülmesi gereken sorunlar olarak görürler ve hem kendilerinin hem de diğer kişinin amaçlarına ulaşabileceği bir çözüm ararlar.

33 Her iki tarafı da tatmin edecek çözümler arayarak ilişkiyi sürdürürler.
Bu strateji, iki bireyin de çatışmanın altında yatan çıkarlarını tanımayı ve her iki tarafın da çıkarlarını gözeten bir seçenek bulmayı içerir.

34 Haklı oldukları konuda güzel bir dille sorunla yada bireylerle yüzleşirler

35 ÇÖZÜLEMEYEN ÇATIŞMALARIN SONUÇLARI
Stres ve Bıkkınlık İletişimde Azalma ve Bozukluk Doyum ve Performansın Düşmesi Değişime Karşı Direnmenin Artması Adanmışlığın ve Bağlılığın Azalması Güvensizlik ve Şüpheciliğin Hakim Olduğu Bir Havanın Oluşması

36 Ergen Neden Çatışır ?

37 POPÜLER KÜLTÜR VE GENÇLİK

38 Ergen Ne İster

39 Ne Öğretmeli

40 Ne Yapmalı

41 Kusur arıyorsan tüm aynalar senin…
Mevlana

42 VE DEĞİŞİME GELİŞİME AÇIK OLUN

43 DİN-LE-ME-Lİ-YİZ

44

45 ETKİN İLETİŞİM KURALLARI
Dolaysız İfade Edin Açıkça İfade Edin Samimice İfade Edin Geciktirmeden İfade Edin Yaralamadan İfade Edin

46 !!!! ÖNEMLİ !!!!! Yapılan bir araştırmada kişilerarası iletişimde beden dilinin %55, ses tonunun, %28 ve kullanılan kelimelerin %7 oranında etkili olduğu sonucu çıkmıştır. Yapılan bir araştırmada kişilerarası iletişimde beden dilinin %55, ses tonunun, %28 ve kullanılan kelimelerin %7 oranında etkili olduğu sonucu çıkmıştır.

47 YARGILAMAYIN!

48 DEĞER VERİN!

49 TAKDİR EDİN! “Tenkid tüketir, takdir üretir”
“Tenkid bitirir, takdir yetirir” “Tenkid öldürür, takdir güldürür”

50 GÖNLÜNÜZÜ AÇIN “aynı gönlü paylaşmak, aynı dili konuşmaktan evladır.”
Mevlana

51 BENLİK SAYGISI

52 KIYASLAMA YAPMAYIN

53 taleplerini dikkate alın!

54 AİDİYET KAZANDIRIN

55 HAFİFE ALMAYIN!!!

56 ŞEFFAF OLUN!

57 SORUMLULUK VERİN?

58

59 BİREYSEL ÖZELLİKLERİNİ KEŞFEDİN

60 AKLINI KULLANMASINA YARDIMCI OLUN!

61 HAFİYELİK YAPMAYIN

62 SALT BAŞARIYA ODAKLANMAYIN

63

64 MİZAH’A YER AÇIN!

65

66 AKTİVİTELER PLANLAYIN
KURUM DIŞI AKTİVİTELER PLANLAYIN

67 ORTAK DİL MESAJ TEPKİ TUTUM TAVIR EYLEM FİKİR

68 D İ S P L N

69 BİBLİYOTERAPİ

70 ÖĞRENCİ GÜNDEMLİ İSTİŞARE TOPLANTILARI YAPIN!

71

72 DUA EDİN! Duanın gücüne inanmalıyız…
Onlar bizim öğrencimiz olmakla birlikte en önce DİN KARDEŞİMİZ…

73 TESEKKÜRLER


"Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları