TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ ANKARA 23 ŞUBAT 2007 KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Meriç Belediyeler Birliği

7 MAYIS 2012, KONYA STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SWOT ANALİZİ.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Toplam Kalite Yönetimi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
KÜTAHYA TİCARET BORSASI Yönetim Sistemini Gözden Geçirme Sunumu 30 Mart 2018.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ ANKARA 23 ŞUBAT 2007 KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ

KOCAELİ SANAYİ ODASI 1989 YILINDA 5590 SAYILI KANUNA GÖRE TÜRKİYE’NİN 11. SANAYİ ODASI OLARAK KURULDU.1989 YILINDA 5590 SAYILI KANUNA GÖRE TÜRKİYE’NİN 11. SANAYİ ODASI OLARAK KURULDU ÜYEYE 33 ÇALIŞANI İLE HİZMET VERMEKTEDİR1306 ÜYEYE 33 ÇALIŞANI İLE HİZMET VERMEKTEDİR.

FARKI YARATAN NEDİR? Kocaeli Sanayi Odası En iyi örnek biz olmalıyız MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ARTAN TOPLUMSAL KATKI YÜKSEK VERİMLİLİK ve KAR ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ GERİLEYEN SOSYO EKONOMİK GÖSTERGELER ÇALIŞANLARIN MUTSUZLUĞU DÜŞÜK VERİM VE ZARAR TOPLUMUN MEMNUNİYETSİZLİĞİ

DEĞİŞİM ÜYE MÜŞTERİ Kocaeli Sanayi Odası En iyi örnek biz olmalıyız KALİTE TEŞEKKÜR / MÜŞTERİ SADAKATİ UYGUN FİYAT HIZLI VE ZAMANINDA HİZMET ŞİKAYET / ARAYIŞ VERİLENLE YETİNİR (BEKLENTİYİ DEĞİL VAR OLANI SUNMA) AİDAT ÖDER

ÜYEMÜŞTERİ AİDAT ÖDER VERİLENLE YETİNİR (BEKLENTİYİ DEĞİL VAR OLANI SUNMA) KALİTE, UYGUN FİYAT, HIZLI VE ZAMANINDA HİZMET BEKLER MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMASI DEĞİŞİM ÜYE’den MÜŞTERİ’ye Geçiş

ÜYEMÜŞTERİ AİDAT ÖDER VERİLENLE YETİNİR (BEKLENTİYİ DEĞİL VAR OLANI SUNMA) KALİTE, UYGUN FİYAT, HIZLI VE ZAMANINDA HİZMET BEKLER MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMASI DEĞİŞİM ÜYE’den MÜŞTERİ’ye Geçiş

KURULUŞ MÜŞTERİLER ÇALIŞANLAR

ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ ADAYI ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGELENDİ. ÜLKENİN EN ÖNEMLİ EKONOMİ GAZETESİ TARAFINDAN EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARLI KURUM ÖDÜLÜ VERİLDİ. STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. HEDEFLERLE YÖNETİME GEÇİLDİ. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ KURULDU İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGESİ ALINDI ÖNERİ SİSTEMİ VE KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ KURULDU KSO ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDI. EFQM MÜK.MODELİ-ÖZDEĞERLENDİRME KOCAELİ KALİTE ODAĞI KOCAELİ SANAYİ ODASI KALİTE YOLCULUĞU 2004 AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ KSO ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNÜ ALDI KSO EFQM AVRUPA KALİTE BAŞARI ÖDÜLÜ 2003

KURUM KÜLTÜRÜNÜN ESASLARI (DEĞERLERİMİZ) VİZYON ANA STRATEJİLER (4 YILLIK) YILLIK ANA SÜREÇ HEDEFLERİ BİREYSEL HEDEFLER SWOT ANALİZİ POLİTİKALAR BİREYSEL GELİŞİM HEDEFLERİ MİSYON SÜREÇ İYİLEŞTİRME HEDEFLERİ BİRİM HEDEFLERİ (5174 SAYILI KANUN) KSO STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ MODELİ

STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ YIL: 2007 SIRA NO FAALİYET KONUSU SORUMLU/ KATILANLAR KASIM 2006ARALIK ve 2. Hafta 3. ve 4. Hafta 1.Hafta2.Hafta3.Hafta4.Hafta 1 Stratejik Planlama prosesinin gözden geçirilmesi GENEL SEKRETER, KALİTE YÖNETİCİSİ, YK BAŞKANI 1 Kasım 2 Stratejik Planlama girdilerinin derlenmesi KALİTE YÖNETİCİSİ - BİRİM SORUMLULARI 1-15 Kasım 3 Stratejik Planlama Toplantısı (1) (vizyon, misyon, kurum kültürü, politikaların gözden geçirilmesi) YÖN.KUR.BAŞKANI, GENEL SEKRETER, GEN.SEK.YARDIMCILARI, KALİTE YÖNETİCİSİ, BİRİM SORUMLULARI 16 Kasım 4 Stratejik Planlama Toplantısı (2) (Mevcut Durum tespiti - SWOT Analizi yapılması) YÖN.KUR.BAŞKANI, GENEL SEKRETER, GEN.SEK.YARDIMCILARI,K ALİTE YÖNETİCİSİ, BİRİM SORUMLULARI 23 Kasım 5 Stratejik Planlama Toplantısı (3) (Ana stratejilerin belirlenmesi) YÖN.KUR.BAŞKANI, GENEL SEKRETER, GEN.SEK.YARDIMCILARI, KALİTE YÖNETİCİSİ, BİRİM SORUMLULARI 24 Kasım 6 Kalite Konseyi Toplantısı'nda görüşülmesi MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ, KALİTE YÖNETİCİSİ,STRATEJİK İŞBİRLİKÇİLER,TEDARİKÇİ LER, BİRİM SORUMLULARI 9-10 Aralık 7 Ana Süreç/Birim hedeflerinin yayınlanması GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YRD. 8 Bireysel hedeflerin belirlenmesi GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YRD., TÜM ÇALIŞANLAR

STRATEJİK PLANLAMA 1.ADIM : STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ İÇ ÇEVRE ANALİZİ ÇALIŞANLARIN GÖRÜŞ, BEKLENTİ VE PROFİLİ İÇ PERFORMANS GÖSTERGELERİ DIŞ ÇEVRE ANALİZİ MÜŞTERİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER TOPLUM ALGILAMA VERİLERİ İŞBİRLİKÇİLER VE TEDARİKÇİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER PAZAR ANALİZİ EKONOMİK DEMOGRAFİK GÖSTERGELER, TOPLUMSAL,YASAL VE ÇEVRESEL KONULAR

STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ

İŞBİRLİKÇİLERİMİZ T.C. SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ KOCAELİ VALİLİĞİ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İGEME BUREAU VERİTAS TÜV SÜD KOSGEB AKADEMİ DANIŞMANLIK KALDER TSE TEMA İŞBİRLİK VE İŞTİRAKLERİMİZ ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ SERBEST BÖLGELER ABİGEM A.Ş

TEDARİKÇİ GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI TEDARİKÇİLERİMİZ BİLİRKİŞİLERİMİZ İNKUR ORKUN SOSYAL HİZMETLER YASEMEN ÇİÇEKEVİ ALSER ALPER TEKNİK LİDER GÜVENLİK GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI TEDARİKÇİLERLE TOPLANTILAR, GÖRÜŞMELER TEDARİKÇİ ANKETLERİ

MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI MESLEK KOMİTESİ TOPLANTILARI MECLİS TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETLERİ MÜŞTERİ ZİYARETLERİ EĞİTİM İHTİYACI BELİRLEME ANKETLERİ DİREKT BİLDİRİMLER

ÇALIŞAN GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI YAPILAN GÖRÜŞMELER VE TOPLANTILAR (ADT, HDT, PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ, DOLAŞARAK ZİYARET VE İŞ YEMEKLERİ) ANKETLER ( İÇ MÜŞTERİ MEMNUNİYET ANKETİ, İLETİŞİM ARAÇLARI DEĞERLENDİRME ANKETİ, SOSYAL TESİS DEĞERLENDİRME ANKETİ ) EKİP ÇALIŞMALARI ÖNERİLER EĞİTİM, KONGRE, SEMİNER, VB. SONRASI RAPORLAMA İŞTEN AYRILAN ÇALIŞANLARDAN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMLARI AÇIK KAPI POLİTİKASI

YILLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ YILLIK STRATEJİK HEDEF GERÇEKLEŞMELERİ İŞ HACMİNDE GELİŞMELER HİZMET KAPASİTESİ, MEVCUT İŞ GÜCÜ ISO 9001 KYS, ISO ÇYS, TS EN İSG YÖNETİM SİSTEMLERİ PERFORMANSI ÇALIŞAN PERFORMANS SONUÇLARI İÇ/ DIŞ EĞİTİMLER KIYASLAMA SONUÇLARI TOBB AKREDİTASYON RAPORU ÖZDEĞERLENDİRME RAPORU KSO KURULUŞ İÇİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ

STRATEJİK PLANLAMA 2. ADIM : KURUM KÜLTÜRÜ,VİZYON,MİSYON VE POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ

KOCAELİ SANAYİ ODASI; DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, PAYDAŞ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR. KOCAELİ SANAYİ ODASI KURUM KÜLTÜRÜ

KOCAELİ SANAYİ ODASI VİZYONU FARKLILIKLAR YARATARAK, SEKTÖRÜMÜZDE LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜRMEK.

KOCAELİ SANAYİ ODASI MİSYONU ÜLKEMİZ, TOPLUMUMUZ, SANAYİCİLERİMİZ VE ÇALIŞANLARIMIZ İÇİN DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK

KOCAELİ SANAYİ ODASI KALİTE POLİTİKASI KOCAELİ SANAYİ ODASI; MÜŞTERİ VE SÜREÇ ODAKLI, ZAMANINDA VE KALİTELİ HİZMET SUNAN, ÜYELERİ, ORGANLARI VE ÇALIŞANLARI İLE GÜÇLÜ, KATILIMCILIĞI, EĞİTİMİ VE MOTİVASYONU ESAS ALAN, ÜLKE EKONOMİSİNİN GELİŞMESİNE KATKI SAĞLAMAK İÇİN ÜYELERİNİN GEREKSİNİM VE BEKLENTİLERİNİ KARŞILAYAN, HİZMETİ SÜREKLİ GELİŞTİREN, KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİ SÜREKLİ İYİLEŞTİREN, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUM İMAJINI SÜRDÜRMEYİ HEDEFLEMEKTEDİR.

KOCAELİ SANAYİ ODASI ÇEVRE POLİTİKASI SÜRDÜRÜLEBİLİR KAYNAK KULLANIMI, KALKINMA VE SAĞLIKLI BİÇİMDE YAŞANABİLİR BİR ÇEVRE İÇİN; GELİŞMELER YÖNÜNDE İYİLEŞTİRMELERİN SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLAMAYI, ÇALIŞANLARIMIZIN VE ÜYELERİMİZİN EĞİTİMLE ÇEVRE BİLİNCİNİ GELİŞTİRMEYİ VE ÇEVRE BİLİNCİNİN YAYGINLAŞTIRILMASI AMACIYLA ÇALIŞMALARDA BULUNMAYI, ATIKLARIN AZALTIMI, TEKRAR KULLANIMI, GERİ DÖNÜŞÜMÜ VE GERİ KAZANIMI İÇİN ÇALIŞMALAR YAPMAYI, ÇEVRENİN KORUNMASINA YÖNELİK PROJELERİ GÜNDEME GETİREREK GERÇEKLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLAMAYI, DOĞAL KAYNAKLARI KORUMAYI VE ÇEVRE YASA VE YAPTIRIMLARINA UYGUN HAREKET ETMEYİ TAAHHÜT EDİYORUZ.

KOCAELİ SANAYİ ODASI İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI AMACIMIZ, İNSAN GÜCÜMÜZÜ KÜRESEL BOYUTTA KALICI ÜSTÜNLÜĞÜMÜZ HALİNE GETİRMEKTİR.

KOCAELİ SANAYİ ODASI İLETİŞİM POLİTİKASI ETKİN İLETİŞİMİN SAĞLANMASI İÇİN SİSTEMLER KURAN, GELİŞTİREN, MEDYAYI VE DİĞER İLETİŞİM YOLLARINI KULLANARAK BİLGİYİ PAYLAŞAN BİR KURUM OLMAYI HEDEFLİYORUZ.

KOCAELİ SANAYİ ODASI TOPLUM POLİTİKASI SOSYAL SORUMLULUĞUMUZUN BİLİNCİYLE; YASALARA UYGUN HAREKET ETMEK, AÇIK VE GÜVENİLİR OLMAK, ETİK DAVRANMAK TEMEL İLKEMİZDİR. KOCAELİ SANAYİ ODASI; TOPLAM KALİTENİN YAYGINLAŞTIRILMASI YÖNÜNDE BİLGİ VE DENEYİMLERİNİ PAYLAŞAN, YAŞAM KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNE KATKI SAĞLAYAN, SOSYAL, BİLİMSEL, SANATSAL VE KÜLTÜREL GELİŞİMİ DESTEKLEYİCİ. ÇALIŞMALARDA BULUNMAYI HEDEFLEMEKTEDİR.

KOCAELİ SANAYİ ODASI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ POLİTİKASI ÇALIŞANLARIMIZA, ZİYARETÇİLERİMİZE, TAŞERONLARIMIZA VE ÇEVREYE EMNİYETLİ ORTAMLAR, ÇALIŞMA ŞARTLARI SAĞLAMAYI VE DEVAM ETTİRMEYİ, HİZMETLERİMİZİ SORUMLULUK DUYGUSU İÇİNDE YÜRÜTMESİ İÇİN ÇALIŞANLARIMIZA VE TAŞERONLARIMIZA EĞİTİMLER DÜZENLEMEYİ, HİZMETLERİMİZİN ÇALIŞANLARIMIZA VE ZİYARETÇİLERİMİZE OLAN ETKİLERİNİ VE RİSKLERİNİ ANALİZ EDEREK, ORTADAN KALDIRMAYI VE PERFORMANSIMIZI SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEYİ, PLANLAMA VE KARAR VERMEDE ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE İŞGÜVENLİĞİNİ ÖNCELİKLİ OLARAK DEĞERLENDİRMEYİ, ÇALIŞANLARIN SAĞLIĞINI İYİLEŞTİRME YÖNÜNDE ÇALIŞMALAR YAPMAYI, RİSKLERE GÖRE UYGUN ACİL DURUM (DEPREM, YANGIN, SEL, SİVİL SAVUNMA, VB.) PROSEDÜRLERİNİ VE İŞİN DEVAMLILIĞI İMKÂNLARINI OLUŞTURMAYI VE SÜRDÜRMEYİ, HİZMETLERİMİZİ İSG MEVZUATLARINA VE STANDARTLARA UYGUN OLARAK GERÇEKLEŞTİRMEYİ VE GELİŞTİRMEYİ,TAAHHÜT EDERİZ.

3.ADIM :SWOT ANALİZİ (BEYİN FIRTINASI) STRATEJİK PLANLAMA

SWOT ANALİZİ SWOT GÜÇLÜ YÖNLER (S TRENGTHS )FIRSATLAR (O PPURTUNITIES ) ZAYIF YÖNLER (W EAKNESS ) TEHDİTLER (T HREATNESS )

KOCAELİ SANAYİ ODASI SWOT ANALİZİ TEHDİTLER (T) TEHDİTLER (T) T25- İSTANBUL’UN SANAYİSİNİN BÖLGEMİZE GÖÇ ETMESİ SONUCU OLUŞABİLECEK ÇEVRE SORUNLARI T26-SANAYİDEKİ YÖRESEL ALT YAPI, ULAŞIM VE ÇEVRE SORUNU T27-AB SÜRECİNİN ÇEVRESEL BOYUTA ETKİLERİ FIRSATLAR (O) O12- KSO LİDERLERİNİN DİĞER KURUMLARDA ETKİN GÖREVLER ALMASI O13- KURUMLARIN ODAMIZLA İŞBİRLİĞİ TALEBİ O14- KABİNEDEN İKİ BAKANIN İLİMİZDEN OLMASI MÜŞTERİ MÜŞTERİ İMAJ GÜÇLÜ YÖNLER (S ) S7- KSO İMAJININ YÜKSELMESİ S8- KSO’NUN AVRUPA VE ULUSAL KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ SAHİBİ OLMASI S9- AKREDİTE ODA STATÜSÜNDE OLMASI ZAYIF YÖNLER (W) W27- MÜŞTERİ POTANSİYELİNİN ETKİN KULLANILMAMASI W28- MESAFEDEN ÖTÜRÜ ÜYELERE ULAŞMAKTAKİ FİZİKİ ZORLUKLAR W29- ÜYELERİN ORGANİZASYONLARA YETERLİ DÜZEYDE İŞTİRAK ETMEMESİ

SWOT ANALİZİ KARŞILAŞTIRMA YORUMLARI SWOT ANALİZİ KARŞILAŞTIRMA YORUMLARI ZAYIF YÖNLER – TEHDİTLER KOCAELİ SANAYİ ODASI VE BÖLGESEL RİSK PLANININ HAZIRLANMASI MÜŞTERİ ODAKLILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ, ULAŞILABİLİRLİĞİN ARTIRILMASI GÜÇLÜ YÖNLER – FIRSATLAR BÖLGESEL VE KURUMSAL İMAJIN YAYILIMI VE KULLANILMASI YENİ VE VERİMLİ İŞBİRLİKLERİ GELİŞTİRMEK

STRATEJİK PLANLAMA 4. ADIM : ANA STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ SWOT ANALİZİ SONUCUNDAKİ KARŞILAŞTIRMA YORUMLARI GÖZ ÖNÜNE ALARAK VİZYONA ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ OLAN AMAÇLAR BELİRLENİR.

KOCAELİ SANAYİ ODASI ANA STRATEJİLERİ ( ) ANA STRATEJİ 1 :BÖLGE SANAYİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI ANA STRATEJİ 2:MÜŞTERİLERİMİZ, İŞBİRLİKÇİLERİMİZ, YEREL VE ULUSAL MEDYA İLE OLAN İLİŞKİLERİMİZİ HER ALANDA GELİŞTİRMEK ANA STRATEJİ 3 :KAYNAKLARIMIZI GÜÇLENDİRMEK İÇİN YENİ AÇILIMLARDA BULUNMAK

STRATEJİK PLANLAMA 5.ADIM : YILLIK İŞ PROGRAMI VE BÜTÇESİ’NİN OLUŞTURULMASI, ONAYI VE DAĞITILMASI 2007 YILI İŞ PROGRAMI VE BÜTÇESİ KOCAELİ SANAYİ ODASI

YILLIK İŞ PROGRAMINDAN ÖRNEKLER 1.3.Kaynaklarımızı Güçlendirmek İçin Yeni Açılımlarda Bulunmak Mali Kaynaklar Sürekli gelir getirecek yatırımlara yönelmek Çözüm Merkezi’nin yeni açılımlarından gelir elde etmek İştiraklerimizin gelir getirici faaliyetlerine destek vermek Mevcut mali kaynaklarımızın verimini arttırmak İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Yönetimini geliştirmek ve verimliliğini artırmak konusunda yıl içinde çalışmalarda bulunacaktır. Çalışanlarımızın yetkinliklerini belirlemek, eğitimlerini bu yönde programlamak ve motivasyonlarını yükseltmek hedeflenmiştir Maddi Varlıklar Mevcut maddi varlıklarımızın verimli kullanılması konusunda iyileştirici çalışmalarda bulunmak İhtiyaç duyulan alanlarda, yeni hizmet yatırım alanları ile ilgili fizibilite çalışması yapmak

STRATEJİK PLANLAMA 6.ADIM : YILLIK İŞ PROGRAMINDA YER ALAN MADDELERİN ANA SÜREÇ HEDEFLERİNE VE BİREYSEL HEDEFLERE YAYILIMININ SAĞLANMASI ANA STRATEJİLER İLE ANA SÜREÇLER ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ ANA SÜREÇLER BAZINDA STRATEJİK HEDEFLERİN BELİRLENMESİ BİRİM HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ BİREYSEL HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

AYLIK DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI KALİTE KONSEYİ TOPLANTILARI (YILDA İKİ KEZ) YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTILARI (3 AYDA BİR) MECLİS TOPLANTILARI AYLIK FAALİYET RAPORLARI ANA SÜREÇ HEDEFLERİ TABLOLARI BİREYSEL HEDEF TABLOLARI POLİTİKA / STRATEJİ VE HEDEFLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ

FUAR İÇİ İZMİT/KOCAELİ TEL: FAX: kosano.org.tr KOCAELİ SANAYİ ODASI