11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İç Denetim.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Visit Turkish delegation 6 juli 2010 Hollanda’da mali kontrolörlerin rolü Thijs Leijen Rogier Tesson.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007 Hollanda Maliye Bakanlığı Türkiye Maliye Bakanlığı

22 Eğitimin amacı  5018 sayılı kanunun uygulanmasına katkı sağlamak  Türkiye’de yapılacak diğer eğitimlerin temelini oluşturmak  Sahip olduğumuz bilgi birikimini karşılıklı olarak paylaşmak

33 Bu sabahki eğitimin hedefleri  Tanışma  Bu haftaki eğitim programının başlıkları  Hollanda politika belirleme ve bütçe süreçlerinde yer alan aktörler ve rolleri  FEZ’in Hollanda’daki konumu

44 Eğitim programının geri kalan kısmı  Politika süreci ve bütçe sürecinde yer alan aktörler  Politika süreci ve bütçe süreci  Yönetim bilgi sistemi  Program ve Performans esaslı bütçeleme  Çok yıllı bütçe çerçevesi  İç kontrol ve risk yönetimi  Hollanda'daki idari sürecin simülasyonu  Türkiye’de Engelliler Kanunu’nun bütçelenmesi ve uygulanması ile ilgili simülasyon

55 Giriş  Konu: Kamu maliyesindeki amaçlar  Genel mali disiplin  Dağılımda etkinlik  Uygulamada etkinlik  Hollanda: 13 bakanlık  Hollanda : Her bakan meclise karşı kendi politikalarından ve bütçesinden sorumludur.

6 X Bakanlığı GM1 GM2 GM3 GM4 FEZ Diğer İDD Müdürlükler: Politikaların belirlenmesinden çok uygulanması sürecinde yer alır HARCAMACI BAKANLIK

77 Bakan Bakan Yardımcısı MD’s: FEZ, IDD Vergi İşlerinden Sorumlu 2 GM Politika Tahsilat hizmeti Hazine Mali ve Ekonomik Politika Mali Piyasalar Ajans(uygulayıcı kurum) Dış Mali İlişkiler. Bütçe Genel Müdürlüğü Bütçe İşleri Bütçe Uzmanları Denetim Politikası Müdürlüğü Maliye Bakanlığı

88 Bütçe sürecinde yer alan (diğer) taraflar  Bakanlıklar: harcamacı bakanlıklar ve danışma birimleri(FEZ, ID)  Maliye Bakanlığı  Bakanlar Kurulu (kararlar)  Meclis (1. ve 2. meclis, komisyonlar)  Sayıştay (SAI). Meclis adına dış denetim  Medya ve kamuoyu

99 Mali dayanak: aktörler Maliye Bakanı FEZ; ID Bütçe GM Md. 3Md. 2Md. 1 VS GM 2GM 1 Y Bakanlığı X Bakanlığ ı Bakanlar Kurulu Medya AB Çıkar grupları

10 Bakanlar Kurulu MB Y Bakanlığı FEZ Bütçe GM: Bütçe Uzmanları., Bütçe İşleri Dairesi, Denetim Politikası Dairesi X Bakanlığı GM 2 GM 1 FEZ Müdürlüğü Md. 1Md. 2Md. 3 Yerel Kontrolör VS Mali dayanak

11 FEZ Politika hazırlık sürecinde ilk aşamada yer alır ve onay beyan eder. Olası sorunlardan haberdar edilir. FEZ’in görev ve sorumlulukları FEZ teşkilat şeması FEZ’de kimler çalışıyor? Bu kişilerin yeterlilik ve becerileri nelerdir?

12 FEZ’in Görev ve Sorumlulukları  Bütçe tasarısının düzenlenmesi ve hazırlanması  Bütçenin uygulanmasının kontrol edilmesi: yasalara uygun ve etkin harcama  Merkezi bütçe idaresi ve hesapların düzenlenmesi ve sürdürülmesi; taşra idaresinin denetimi  Planlama ve kontrol ile politika değerlendirmesinin gelişimine imkan verecek araçların kullanımının sağlanması

13 Politika ve Yönetim Amaçları Politika Etkinliği (maliyet etkililik) Yönetim Etkinliği Ekonomi Politika etkinliği SonuçÇıktı GirdiAraçlar

14 Bilgi İhtiyacı  Bütçe sürecinin tüm aşamalarında mali olmayan bilgi (örn: performans göstergeleri) ile mali bilgi (örn: giderler) farklılık gösterir.  Her iki çeşit bilginin güvenilirliği de farklılık gösterir.  İç denetim, Değerlendirme programı

15 Politikaların gerçekleştirilmesini ve uygulamaya yönelik hedeflere ulaşılmasını engelleyen etmenler nelerdir?  Kontrol kapsamına giren ve bu kapsam dışında kalanlar nelerdir?  Risk yönetimi  Bilgi eksikliği  Şeffaflığın olmaması ve/veya şeffaflığı sağlayan etmenlerin yetersizliği

16 Özet 1: Mali Fonksiyon Kapsamındaki Görevler 1. İdare Muhasebe,harcama sonrası mali kontrol/mali denetim, kasa işlevi 2. Kontrol Planlama & Kontrol süreci, İç ve dış raporlar (gerçekleşmeler,raporlar), Bütçeler ve Çok yıllı Planlar. Politika değişikliklerinin bütçe üzerindeki sonuçlarının incelenmesi 3. Performansın geliştirilmesi Kurumsal gelişim. Yeni araçlar. Etkililik, etkinlik. Fayda maliyet analizi, kıyaslama, risk yönetimi, stratejik seçimlerin belirlenmesine katkı sağlama.

17 Özet 2: Mali fonksiyon kapsamında yer alan personel 1. İdari personel Muhasebeci, destek personeli. Politika sürecinde yer almazlar. 2. Kontrolör Mali kontrol üzerinde yoğunlaşır. Rakamları kontrol eden, politika değişikliklerini inceleyen danışman niteliğindedir. Politikaların bütçe üzerindeki etkilerini bir araya getirir. 3. MHBB(Mali Hizmetler Birim Başkanı) Yönetim kurulu üyesidir. Yaratıcı, değişime açık ve daha iyi performansı amaç edinmiş kişidir. Stratejik karar alma sürecinde doğrudan yer alır.

18 Özet 3: Mali Fonksiyon kapsamındaki sorumluluk düzeyleri İdari personel Kontrolör MHBB İdareTam KontrolSınırlıTam Performansın geliştirilmesi YokSınırlıTam

19 HOLLANDA: FEZ, İç Denetim Dairesi TÜRKİYE: SGB  Benzerlikler/ farklılıklar  Zayıf ve güçlü yönleri  SGB’nin karşılaştığı zorluklar

20 SGB’nin karşılaştığı (diğer) zorluklar  Strateji Geliştirme Birimleri. Strateji kavramı nedir?  Düzenleyici etki analizi  Etkililik, etkinlik ve ekonomiye ilişkin bilgi ihtiyacının karşılanması  Aktif destek

21 Bu sabahki dersin amaçlarının kontrol edilmesi  Tanışma  Hollanda politika ve bütçe sürecinde yer alan aktörler ve rolleri  FEZ’in Hollanda’daki mali konumu  Bu haftaki eğitim programının başlıkları

22 Sorular  Türkiye’de bakanlar kurulu ve mecliste gerçekleştirilen bütçe görüşmelerinde performansın rolü nedir?  Bütçe politikasının diğer amaçları, örneğin; bütçe disiplininin sürdürülmesi ile karşılaştırıldığında performansın önemi nedir? …

23 Sonuçlar  Bütçe disiplinine öncelik verilmeli!  Mevcut bütçe sürecine dair performans talimatlar ve araçlarla birleştirilmeli, fakat  Performansın düzenlemesi, yönlendirilmesi ve izlenmesi aynı detay düzeyinde yapılmamalı!  PEB bütçe sürecinin çok önemli bir unsurudur, fakat detaylı olarak performansın ayarlanması için değil sadece politikaların etkinliği ve etkililiği ile ilgili siyasi tartışmaları ve şeffaflığı geliştirmek için kullanılmalıdır

24 Bakanlar Kurulu MB Y Bakanlığı FEZ Bütçe GM: Bütçe Uzmanları., Bütçe İşleri Dairesi, Denetim Politikası Dairesi X Bakanlığı GM 2 GM 1 FEZ Müdürlüğü Md. 1Md. 2Md. 3 Yerel Kontrolör VS Mali dayanak ve denetim dayanağı IDD IDD Müdürlüğü