Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma Merkezi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ VİZYON: Bilimsel araştırma ve uygulamaların ışığında “Üstün Yeteneklilik” alanına evrensel ölçüde katkıda bulunan, etik ilkelerini benimsemiş, saygın ve yenilikçi bir kurum olmak. MİSYON: Çok boyutlu yeteneklilik tanımı doğrultusunda, çoklu kriter kullanımı ile kapsayıcı şekilde üstün yetenekliliğin belirlenmesi; Bireysel gelişim özellikleri ve gereksinimlere uygun eğitim programlarının hazırlanması, geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve yeniden düzenlenmesi; Üstün yetenekliliğin belirlenmesi ve eğitim programlarının hazırlanması çalışmalarının bilimsel araştırma temelinde kendini yenilemesi.
AMAÇ Ülkemizdeki üstün yetenekli çocuklarımıza ihtiyaç duydukları eğitim olanaklarını üniversitemiz aracılığıyla sağlamak; bu çocukları kendilerine, ailelerine, ülkemize ve insanlığa yararlı kişiler olarak yetiştirmek.
HEDEFLER Üniversitemizi üstün yetenekli çocuklara verdiği eğitimle ülkemizin önde gelen bir kurumu haline getirmek, Üniversitemizi üstün yetenekli çocukların tercih ettiği bir kurum haline getirmek, Üstün yetenekli çocuklara verilen eğitimin ülke geneline yayılmasına katkıda bulunmak, Ülkemizin üstün yetenekli çocuklara verdiği eğitime ve imkanlara katkı sağlamak. 1. Bullet ların renk ve şeklini değiştir. Fonla kantrast oluşturan renk tercih edilmeli 2. Üniversiteyi ilgilendiren hedefler üst sıralara yazılmalı 3. Sorunsuz üstün yetenekli çocukları eğiterek ve camiaya kazandırarak akademik camianın kalitesinin artmasını sağlamak 4. Proje Hedefleri Cümleler kısa ve fikir verecek düzeyde olmalı geri kalan sözle tamamlanmalı amaç okutmak olmamalı
Java Examples – using stacks BASAMAKLAR Tanılama Öğretim Programı Geliştirilmesi Öğretim Kadrosunun Oluşturulması Sürdürülebilirlik Donanım
Java Examples – using stacks ETKİNLİKLER Torrance Yaratıcılık Testi Şekilsel formu eğitimi Torrance Yaratıcılık Testi Sözel formu eğitimi Raven test eğitimi (Üstün yetenekli çocuklara ulaşmada yaygın kullanılan bir test.) Farklılaştırma ve zenginleştirme programlarının felsefesi ve stratejileri eğitimi II. Zeka ve Yetenek Kongresine katılım (Kasım 2014)
2014-2015 Eğitim Yılı için Yapılan Taramalar 2014-2015 ÖĞRENCİ SAYISI UYGULAMA SAYISI TOPLAM UYGULAMA SAYISI ÜSTÜN YETENEKLİLİĞİ BELİRLENEN ÖĞRENCİ SAYISI ANASINIFI 48 3 144 27 1.SINIF 64 5 320 31 TOPLAM 112 - 460 58
2015-2016 Eğitim Yılı için Yapılan ve Yapılacak Çalışmalar 2015-2016 Eğitim ve Öğretim yılı için başvurular 31 Mart tarihine kadar devam edecektir. Şu ana kadar yapılan çalışmalar aşağıdaki gibidir: 2015-2016 ÖĞRENCİ SAYISI UYGULAMA SAYISI TOPLAM UYGULAMA SAYISI ANASINIFI 15 3 45 1.SINIF 14 5 70 TOPLAM 29 115
Teknokent Okullarındaki Öğrenci Dağılımları 2014-2015 2015-2016 ÖĞRENCİ SAYISI ÜSTÜN YETENEKLİ SAYISI ANASINIFI 26 7 36 10 1.SINIF 38 22 54 18 2. SINIF - TOPLAM 64 29 128 50
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TEŞEKKÜRLER