T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
İYİ YÖNETİŞİM.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
ÇÖLLEŞME ve EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Doğal Mirası Koruma Mekansal Gelişme Kültürel Mirası Koruma KIRSAL KALKINMA DÜŞÜN GERÇEKLEŞME SÜRECİ VE KELKİT A.Faruk GÖKSU Çekül Vakfı Kelkit 2005.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y.Erdal KAYAPINAR Planlama ve SÇD Daire Başkanı Ankara Haziran 2006

ULUSAL ÇEVRE STRATEJİSİ EYLEM PLANI UÇEP’in hazırlanma süreci - UÇEP Devlet Planlama Teşkilatı koordinatörlüğünde Bakanlığımız teknik desteği ve Dünya Bankasının mali katkısı ile 1995 yılında başlatılmış ve 2000 yılında tamamlanmıştır. Kamu ve özel sektörün yanında üniversiteler, sivil toplum örgütleri, yerel yönetimler, meslek kuruluşları de UÇEP çalışmalarına katılmışlardır. Bu süreçte 19 çalışma grubu oluşturulmuştur ve bu gruplar; Hava kalitesi Gürültü kirliliği Toprak ve su kaynakları Doğal, tarihsel ve kültürel değerler Nüfus ve halk sağlığı Katı atıklar ve tehlikeli atıklar Atık sular Deniz kaynakları Arazi kullanımı ve kıyı alanlarının yönetimi Ekonomik ve mali konular Hukuksal ve kurumsal düzenlemeler Eğitim ve katılım başlıkları altında raporlar ve öneriler geliştirilmiştir.

UÇEP’in hazırlık sürecinde belirlenen hedefler Yaşam kalitesinin iyileştirilmesi Çevre bilinç ve duyarlılığının geliştirilmesi Çevre yönetiminin iyileştirilmesi Sürdürülebilir nitelikte bir ekonomik, toplumsal ve kültürel gelişme sağlanması Ulusal çevre politikalarının 1992 Rio Bildirgesi ile Gündem 21 gibi uluslararası belgelerde benimsenen yaklaşımlarla uyumlulaştırması

ULUSAL ÇEVRE STRATEJİSİ EYLEM PLANI Sürdürülebilir kalkınmanın temini için, ekonomik ve toplumsal politikaların yanı sıra çevresel stratejilerin geliştirilmesi, çevreye yönelik yatırım kararlarında önceliklerin belirlenmesi, ilgili kuruluşlar arasında işbirliği ve paylaşımın temellerinin oluşturulması, yatırım kararlarına çevresel değerlerin entegrasyonun sağlanması amacıyla rehber niteliğinde UÇEP hazırlanmıştır. UÇEP - Çevre yönetim sisteminin geliştirilmesi, - Enformasyon-duyarlılık düzeyinin geliştirilmesi - Çevre Yatırımları başlıkları altında eylemler geliştirmiştir. Bu eylemlerin 20 yıllık perspektif içerisinde kısa (1), orta (5-10) ve uzun (15-20) vadelerde gerçekleştirilmesi için zaman tablosu oluşturulmuştur.

UÇEP’in Amaçları Sürdürülebilir kalkınmanın temini için, ekonomik ve toplumsal politikaların yanı sıra çevresel stratejilerin geliştirilmesi Çevreye yönelik yatırım kararlarında önceliklerin belirlenmesi İlgili kuruluşlar arasında işbirliğinin temellerinin oluşturulması Çevreyle ilgili yatırım programlarına ilişkin verilerin sağlanması

UÇEP’in uzun dönemli çevresel hedeflere katkıları Etkili bir çevre yönetim sisteminin geliştirilmesi için bir dizi girişim önermekte Çevreyle ilgili enformasyonun ve duyarlılığın güçlendirilmesi gereğini vurgulamakta Değişik alanlarda bir dizi yeni yatırım önerisi getirmekte Avrupa Birliğinin çevre standartlarının ve yönetmeliklerinin makul bir hızda benimsenmesine yönelik ilk basamakları oluşturmakta

UÇEP’in Ulusal Politikaya Sağladığı Katkılar Çevre ile kalkınmayı birbiriyle bütünleştirecek somut eylemleri belirlemek Beş yıllık Kalkınma Planı için girdi sağlamak Türkiye'nin Ulusal Gündem 21'i için temel taşlardan birini oluşturmak Bölgesel ve daha kapsamlı uluslararası ilişkilerde Türkiye'nin çevreye ilişkin durumunun yansıtılmasına katkıda bulunmak

UÇEP'in Bakış Açıları Bakış Açıları Tanımlar Yaşam Kalitesi Bedensel, ruhsal, zihinsel ve kültürel gelişme üzerinde olumlu etkileri olan etmenlerin niteliği ve niceliği ile bu etmenlerden yararlanma biçimi ve düzeyi. Bilinç Bilgi, kültür, etik ve becerinin sonuçlarına ilişkin tutarlı ve sürekli bilgilenmenin yanı sıra çevresel değerlerin korunmasına ve geliştirilmesine yönelik tutum ve davranışlar. Yönetim Çevresel değerlerin korunmasına ve geliştirilmesine yönelik hukuksal ve kurumsal düzenlemelerin, finansman ve bilgilenme kaynaklarının, tekniklerin ve teknolojilerin tasarımı, hayata geçirilmesi, yönetimi, izlenmesi ve denetlenmesi. Kalkınma Ekonomik, toplumsal ve kültürel gelişmişlik düzeyinin, yaşam koşullarının ve bütün yaşama ortamlarının estetik özelliklerinin korunmasını ve daha da geliştirilmesini güvenceye alacak biçimde yükseltilmesi.

UÇEP’in Uygulama Stratejileri Çevrenin kalkınma planlarına entegre edilmesi, Demokratik ve katılımcı mekanizmaların kullanımı Bilginin yaygınlaştırılması, halkın bilinçlilik ve duyarlılığının arttırılması UÇEP’in öncelikli eylem programı ve temel stratejileri olup, UÇEP, "ulusal çevre stratejisinin" uygulanmasına yönelik bir belgedir. Bakanlımız ve DPT UÇEP uygulamasında ilerleme kaydedilip kaydedilmediğini düzenli ve resmi olarak değerlendirmekte yükümlü bulunmaktadırlar.

İzlenme ve Değerlendirme UÇEP kapsamındaki etkinliklerin eşgüdümü ve izlenmesi açısından Yüksek Çevre Kurulu etkili bir araçtır. Kalkınma planları, yıllık programlar ve fon tahsisleri de DPT için önemli izleme araçlarıdır. İlgili Bakanlıkların ve diğer kuruluşların UÇEP kapsamındaki eylemlere çalışma programında yer verilmesi hususu da bu görevin bir parçasıdır. İzleme ve değerlendirmenin yapılabilmesi için UÇEP kapsamında bir dizi *Ölçülebilir *politika temelli *mevcut verilere dayalı *zaman serisine dayalı *kolay gözlenebilir * geniş kabul görür *kolay anlaşılabilir *karşılaştırılabilir karakteristiklere sahip göstergeler oluşturulmuştur.