SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MAHMUT ÇALIK ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Bilgisayar Destekli Eğitim
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
MESLEK NEDİR Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler bütünüdür.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ALAN – DERS SEÇİMİ.
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
REHBERLİK DERSİ III.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI

SEÇMELİ DERS UYGULAMALARI Eğitimin temel hareket noktalarından biri de her insanın kendine özgü kişiliğinin, yeteneklerinin ve ilgi alanlarının farklı olmasıdır. Eğitim, bireylerin farklı ihtiyaçları olduğu savını işlerken bireylerin ilgi alanlarını karşılayacak, yeteneklerini ortaya çıkaracak programları okullarda devreye sokmak durumundadır. Türk eğitim sistemi de bu amacı taşımaktadır.

Eğitimin temel amaçlarından biri bireyleri yetenekleri doğrultusunda en iyi şekilde yetiştirilmelerini sağlamaktır. Bireylerin bu doğrultuda eğitim almaları toplumların gelişmeleri açısında önemlidir. Eğitimin amaçlarından biri de toplumsal hayata uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirmektir. Sağlıklı bir toplum bedensel, ruhsal, sosyal yönden sağlıklı bireylerden oluşur.Bireylerin tüm yönleriyle sağlıklı olabilmesi için çocukların çok yönlü gelişimine ve eğitimine önem verilmesi gerekir.

Seçmeli derslerin öğrencilerin hayata hazırladığı; ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmada faydalı olduğu kabul görmektedir. Buna yönelik olarak okullarda ders programlarının zorunlu ve seçmeli dersler olarak ikiye ayrıldığı gözlenmektedir. Zorunlu dersler öğrencilerin okullarını bitirebilmek için almaları gereken temel derslerdir. Seçmeli dersler ise okulların ya da öğrencilerin birçoklarının içinden seçebilecekleri derslerdir.

Zorunlu dersler dışında öğrenciye alacağı dersleri seçme imkânı vermek günümüz demokratik anlayışına uygun bir yaklaşımdır. Öğrenciye değişik alternatifler sunmak öğrencinin okula karşı olumlu tutumlar geliştirmesine de yardımcı olacaktır.

Seçmeli ders uygulamasının amacı da öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre gelişmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, farklı becerilerini ortaya çıkarması, değişik alanlarda bilgilendirmelerini sağlaması ve yeteneklerinin gelişmesine zemin hazırlaması açısından seçmeli ders uygulamasına gelişmiş ülkelerde önem verilmektedir. Ayrıca eğitimde bireyselliği ön plana çıkarması açısından seçmeli ders uygulaması önemlidir.

Seçmeli dersler okul programlarının ayrılmaz bir parçası olarak öğrencilerin gelişimlerine destek olmaktadır. Seçmeli dersler öğrencilerin bilişsel (bilgi, beceri), duyuşsal(ilgi, tutum) ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Farklı ilgi, ihtiyaç ve yeteneklere sahip öğrencilere programlarda farklı ders seçenekleri sunulmaktadır. Seçmeli derslerin aynı zamanda öğrencilere hayat becerileri kazandıracak özellikte olması da beklenmektedir.

Öğrencilerin ders seçimlerini kendilerinin yapması, seçilen derslere göre okullardaki norm kadro durumlarının belirlenmesi ve okutulacak ders kitapları ile diğer eğitim materyallerinin öğrencilere ulaştırılmasıyla ilgili iş ve işlemlerin süresi içerisinde tamamlanabilmesi için ortaokul ve imam hatip ortaokullarında seçmeli derslerin seçimi ve uygulamasıyla ilgili sürecin takip edilmesi gerekmektedir.

2013-2014eğitim öğretim yılında ilkokul 4 ve ortaokul 5 2013-2014eğitim öğretim yılında ilkokul 4 ve ortaokul 5. sınıflarda okuyan öğrencilere, 2014-2015 eğitim öğretim yılında okuyacakları seçmeli derslere ilişkin tanıtım videoları Bakanlığın web sayfasından (www.meb.gov.tr) izletilmektedir. Öğrenciler, ilgi, istek ve yeteneklerine göre seçmek istedikleri derslerden 10 dersi öncelik sırasına göre dilekçe örneğine uygun olarak belirleyerek okul müdürlüklerine belirlenen tarihler arasında yazılı olarak bildirmektedirler. Okul müdürlüğüne yazılı olarak beyan edilen ders seçimlerinin veliler tarafından ayrıca e-okul sistemine girişinin yapılması sağlanır.

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kendi ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders seçimini yapabilmeleri için sınıf öğretmenleri rehberlik etmektedir. Okullarda en az 10 öğrencinin aynı dersi seçmesi durumunda oluşturulan gruplar e-okul üzerinden görülebilmektedir.

Okulda ilgili alanda yeterli sayıda öğretmenin bulunmadığı derslerin seçilmesi hâlinde öncelikle diğer okullardan maaş/ek ders karşılığı görevlendirmeler yoluyla öğretmen temin edilmekte, bunun da mümkün olmadığı hâllerde ücretli öğretmen temin edilmek suretiyle bu dersler açılıp ve okutulmaktadır.

SEÇMELİ DERSLERİN SEÇİMİNDE VE UYGULANMASINDAKİ ÖNERİLER 1. İlkokul müdürleri tarafından seçmeli derslerle ilgili bilgileri de içeren tanıtım broşürleri ve kitapçıklar hazırlanarak öğrenciler ile velilerin bilgilendirilmeleri sağlanmalıdır. 2. Okullarının fiziki imkânları geliştirilirken seçmeli derslerin özellikleri de göz önüne alınmalıdır. 3. Seçmeli derslerin öğretmenleri belirlenirken dersin özelliğine göre eğitim almış öğretmenlere görev verilmesine dikkat edilmelidir. 4. Eğitim fakültelerinde okuyan sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin yan dal olarak sanat ya da spor branşlarından birini almaları sağlanmalıdır.

5. Seçmeli derslerle ilgili olarak dönem sonlarında etkinlikler düzenlenmesi sağlanmalıdır. 6. Yeni seçmeli dersler pilot çalışma yapılmadan yürürlüğe konulmamalıdır. 7. Seçmeli dersler en az dördüncü sınıf düzeyinde verilmeye başlanmalıdır. 8. Seçmeli derslerin konularını ihtiva eden kulüp çalışmaları yapılmalı ve bunlara işlevsellik kazandırılmalıdır.   9. Seçmeli dersle ilgili olarak sabit sınıf uygulaması yapılmalıdır. Öğrenciler yeteneklerine göre seçmeli dersleri tercih edebilmeli ve farklı sınıflarda eğitim görebilmelidirler. 10. Seçmeli derslerin öğretimiyle ilgili model geliştirilmelidir.