NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Kamu Harcama Süreci.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
RESMİ MÜHÜR YÖNETMELİĞİ
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
Nakit Yönetimi Dairesi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS) Nakit Yönetimi Dairesi nakit@hazine.gov.tr

Sunum Planı Mevzuat NTAS Nedir? NTAS’ın Amaçları Nakit Programının Hazırlanması Revize Talep İşlemleri NTAS’ın Diğer Kamu Mali Yönetim Bilgi Sistemleriyle İlişkisi NTAS’ın Etkin Kullanımı NTAS’tan Örnek Görüntüler

Mevzuat 4749 sayılı Kanun 14 üncü Maddesi Değişik 4 üncü fıkrası ve 14/A Maddesi 14 üncü Madde Değişik 4 üncü Fıkra: ‘‘Müsteşarlık tarafından nakit aktarımı yapılan kamu kurum ve kuruluşları Müsteşarlıkça talep edilen her türlü bilgiyi ve bankalar ile diğer finansal kuruluşlar ise kamu kurum ve kuruluşlarına ait her türlü varlık ve yükümlülüklere ilişkin bilgileri belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde Müsteşarlığa vermekle yükümlüdür.’’ 14/A Maddesi I Bendi: 14 üncü maddesinin dördüncü fıkrası gereğince istenecek her türlü bilgi ve belgenin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde verilmemesi hallerinde, söz konusu yükümlülükleri yerine getirmeyen kişiler hakkında 1070 Türk Lirası idari para cezası uygulanır. İdari para cezalarının verilmesini gerektiren fiillerin üç yıl içerisinde tekrarı halinde, verilen para cezası iki katı, aynı süre içerisinde ikinci ve müteakip tekrarı halinde ise üç katı artırılarak uygulanır.

Mevzuat Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik Amaç ve Kapsam: MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşlarının nakit taleplerinin Müsteşarlığa iletilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. (2) Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu kurum ve kuruluşlarını kapsar.

Mevzuat Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik Nakit Taleplerinin Hazırlanması (MADDE 4) (1) Kamu kurum ve kuruluşlarının nakit talepleri 5018 sayılı Kanun ile malî hizmetler birimlerine verilmiş olan görevleri yürüten birimlerce yapılır. (2) Kamu kurum ve kuruluşlarınca, merkez ve taşra birimlerine ilişkin nakit taleplerinin hazırlanmasında; a) Ayrıntılı harcama/finansman programları çerçevesinde serbest bırakılan veya bırakılacak bütçe ödeneklerini ve bu ödeneklerden emanete alınan veya alınacak tutarları, b) Yıl geçişlerinde, planlanan ayrıntılı harcama/finansman programlarındaki ödenek talepleri, önceki yıl gider gerçekleşmeleri ile cari yılda emanete alınan tutarları, c) Faaliyetleri kapsamında kesinleşmiş veya doğabilecek ödeme yükümlülükleri, İlgili tebliğ kapsamındaki kaynakları, dikkate alınır.

Mevzuat Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik Nakit Taleplerinin Bildirimi (MADDE 5) Kapsam dahilindeki kuruluşlar nakit taleplerinin olup olmadığına bakılmaksızın bildirim yapmakla yükümlüdür. NTAS üzerinden bildirilmelidir. Ayrıca resmi yazı veya e-posta ile bildirim yapılmaz. Her ayın en geç son iş gününden 4 iş günü öncesine kadar bildirilir. Gerekli olduğu hallerde sadece içinde bulunulan aya ilişkin olmak kaydıyla revize nakit talebi yapılır. 5018 sayılı Kanun’un IV sayılı cetvelinde yer alan Sosyal Güvenlik Kurumu günlük olarak nakit talebinde bulunur. Kamu kurum ve kuruluşları, nakit harcamalarını, nakit aktarım programı çerçevesinde ve öngörülmeyen nakit çıkışlarına sebebiyet vermeyecek şekilde yürütür.

Mevzuat Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik Nakit Taleplerinin Karşılanması (MADDE 6) Müsteşarlık nakit taleplerinin aylık nakit programı çerçevesinde değerlendirerek kurum bazında aylık nakit programı hazırlar ve kurumlara bildirir. Nakit aktarım programında kamu kurum ve kuruluşlarının revize talepleri ile Hazine finansman imkanları dikkate alınarak değişiklik yapılabilir Revize edilmeyen nakit talepleri karşılanmaz. Nakit talebinin karşılanabilmesi için gerekli bütün işlemlerin tamamlanmış olması gerekir: Bunlar: Ödeneğin Maliye Bakanlığı tarafından serbest bırakılması Kuruluşun harcamayı ödenek gönderme belgesine bağlaması Bu işlemin Maliye Bakanlığınca onaylanması Kurumun bağlı bulunduğu muhasebe birimince KBS’ye girişin yapılmış olması İlgili tutarın Hazine Nakit Programında olması ve ödeme gününün gelmiş olması (ÖRNEK: Üniversitelere ödemelerin Salı günü yapılması gibi)

Mevzuat Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik Sorumluluk ve Yaptırım (MADDE 7 ve 8) Bu işlemlerin yürütülmesinden, 5018 sayılı Kanun ile malî hizmetler birimlerine verilmiş olan görevleri yürüten birim yöneticileri sorumludur. Nakit taleplerinin belirtilen süreler içerisinde NTAS üzerinden Müsteşarlığa iletilmemesi durumunda, Yönetmeliğin 7nci maddesi birinci fıkrasında sayılan kişiler hakkında, 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kanunun 14/A maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi uyarınca idari para cezası uygulanır. Söz konusu sürelere ilişkin ihlalin tespitinde NTAS kayıtları esas alınır. KAF-NYD

NTAS Nedir? Hazine Müsteşarlığının kamunun nakit ödemelerini tahmin etmek için kullandığı sistemdir. Kurumların nakit talepleri anlık ve elektronik olarak web üzerinden alınmakta veri girişlerine ilişkin uyarı e-postaları gibi çeşitli bilgiler ilgili kurumlara bu sistem üzerinden geri bildirilmektedir.

NTAS’ın Amaçları Harcamacı kurumların cari ve ileri dönemlere ilişkin nakit ihtiyaçlarını ayrıntılı olarak tespit etmek Kuruluşların acil nakit ihtiyaçlarını revize talep bildirimi ile tespit etmek Kurumlarla gerektiğinde daha kolay bir şekilde iletişime geçmek ve bilgilendirme yapmak KAF-NYD

Nakit Programının Hazırlanması Her ay, takip eden üç aya ilişkin bildirilen nakit talepleri çerçevesinde nakit programı hazırlanır. Nakit programı hazırlanırken kuruluşların geçmiş dönemdeki harcama performansları (talep-gerçekleşme), ödenek ve kaynak durumları göz önüne alınır. Kuruluşlar bazında hazırlanan nakit programı ilgili kuruluşlara gönderilir. KAF-NYD

Nakit Talep ve Gerçekleşme Farkları Başarılı Örnekler KAF-NYD KAF-NYD

Nakit Talep ve Gerçekleşme Farkları Başarısız Örnekler KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 13 13

NTAS Üzerinden Geri Bildirim KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 14 14 14 14

Haftalık Ödeme Tutarının Belirlenmesi Üniversiteler için ödeme günü Salı günü olarak belirlenmiştir. Her hafta Pazartesi günleri öğleden sonra Üniversitelerin ödeme programı hazırlanmaktadır. KAF-NYD KAF-NYD 15

Revize Talep İşlemleri KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 16 16

Revize Talep İşlemleri Kuruluşun (T+1). hafta için nakit ihtiyacının 1.500 olması durumunda Hazine nakit programında belirtilen tutar (1.000) dikkate alınarak revize talep sisteme girilir. Kuruluşların ödeme tutarları kesinleştirilirken HMBS üzerinden alınan revize talepler dikkate alınarak ilgili kuruluşun nakit programı güncellenir. KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 17 17

Ödeme Programının Kesinleştirilmesi Ertesi güne ilişkin ödeme tutarları belirlenirken; ilgili hafta için nakit programı ve revize nakit talepleri dikkate alınarak son haline getirilen Hazine nakit programı ile günlük olarak KBS üzerinden alınan Kuruluşların nakit taleplerine ilişkin rapor kullanılmaktadır. Bahse konu nakit talepleri ve hazine nakit programı doğrultusunda hazırlanan ödeme programına e-posta, telefon, fax vb. aracılığı ile tarafımıza iletilen nakit talepleri dikkate alınmamaktadır. KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 18 18 18

NTAS’ın Diğer Kamu Mali Yönetim Bilgi Sistemleriyle İlişkisi Harcama Yetkilileri Strateji Birimleri Ayrıntılı Harcama Programı/ Ödenek Serbest Talebi Ödenek Gönderme Belgesi Kontrol Muhasebe Birimleri Say2000i/KBS Ödeme Emri Belgesi Hazine Müsteşarlığı

NTAS’ın Diğer Kamu Mali Yönetim Bilgi Sistemleriyle İlişkisi Nakit Transferi/EFT Muhasebe Birimleri Günlük Nakit Talepleri Say2000i/KBS TCMB Nakit Programı E-Mail NTAS Strateji ve Muhasebe Birimleri

NTAS’ın Etkin Kullanımı Harcamacı birimler nakit taleplerini doğru tahmin ettikleri takdirde, taleplerinin tamamı Hazine Nakit Ödeme Programına alınmaktadır. Yüksek nakit talebinde bulunmalarına ve talepleri Hazine’nin nakit programına alınmasına rağmen zamanında harcama yapamayan kuruluşlar, gerek harcama performansları gerekse de banka mevduatları dikkate alındığı için izleyen dönemlerdeki taleplerinin karşılanmasında problem yaşamaktadırlar. KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 21 21 21 21

NTAS’ın Etkin Kullanımı Revize taleplerin, Hazine’nin e-mail ile geri bildirim yaptığı nakit programı tutarları ve önceki gerçekleşme miktarları göz önünde bulundurularak ve ihtiyaç halinde yapılması gerekmektedir. Netice itibarıyla, ne kadar iyi tahmin ve izleme gerçekleştirilirse o kadar iyi nakit plan ve programı hazırlanabilmektedir. KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD KAF-NYD 22 22 22 22 22

NTAS’tan Örnek Görüntüler - 1

NTAS’tan Örnek Görüntüler - 2

NTAS’tan Örnek Görüntüler - 3

NTAS’tan Örnek Görüntüler - 4

NTAS’tan Örnek Görüntüler - 5

Nakit Yönetimi Dairesi TEŞEKKÜRLER Nakit Yönetimi Dairesi nakit@hazine.gov.tr